Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.7.2018 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Irriterer ikke oss at man ikke kan snu den, nei 😊 det er en stor luke på toppen, så man kan se barnet hele tiden, om man ønsker.

Har låsbare hjul, og håndtaket kan justeres, både opp og ned.

ja, det er kjempevanskelig. Det er jo så masse å velge i 😄 hovedgrunnen til at vi valgte denne er at den tar liten plass. kan fint ha den i forsetet, og fortsatt ha plass til andre ting der f.eks. Veldig greit hvis bagasjerommet er fullt 😛

Angrer ikke et sekund. Har flere venninner som har kjøpt den nå, som vogn nr 2, Fordi den de hadde ble for trang (barna er under 1 år). Sportsdelen i city elite er ganske romslig, i forhold til mange andre vogner. 

Anonymkode: cb543...fde

Poenget er jo at barnet skal kunne se deg! 

Anonymkode: b0faa...66b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes city elite ser kjempefin ut, men er helt uaktuelt for meg å ikke kunne ha barnet vendt mot meg. Synes det er hyggelig å kunne snakke sammen, peke osv

Anonymkode: 1735b...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo at barnet skal kunne se deg! 

Anonymkode: b0faa...66b

Og poenget med det er? Spør fordi jeg oppriktig lurer på det. Barnet vet at jeg er der, og elsker å sitte/ligge i vogna.

Anonymkode: cb543...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og poenget med det er? Spør fordi jeg oppriktig lurer på det. Barnet vet at jeg er der, og elsker å sitte/ligge i vogna.

Anonymkode: cb543...fde

Barnet speiler foreldrene sine. Ser noe som er nytt for han, ser på foreldrene for å se om det er ok eller ei. Man snakker gjerne mer om man har blikkontakt også

Anonymkode: 1735b...dbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon

Noen som har kjennskap til abc design terino 4? Ser den er på tilbud på babybanden. Skulle sett tilbudet litt tidligere så jeg fikk sett den «live» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Spør igjen, lurer på om noen har hatt Britax smile 2 og vet om det er plass til vinter-vognpose i bagdelen? Venter oktoberbarn, så er aktuelt å bruke bagdel gjennom vinteren. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Vi har Britax Smile 2, og fikk barn i slutten av desember. Vi er veldig fornøyd! Samboer skryter veldig av valget av vogn. Fikk plass til voksi dunpose i bagdelen. Nå er mitt barn så lang at vi måtte bytte til sportsdel da han var ca. 5 mnd gammel. Han klarer ikke å sitte selv enda, men ryggen kan legges veldig langt ned (nesten flat) så det har gått strålende. 

Lykke til med valg ☺️ Vi kan i hvert fall anbefale Britax smile 2. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin i slutten av februar, og vi lurer på Britax Smile 2.

Leser veldig mye bra om den, men etter litt mer graving virker det som at mange vokser tidligere ut av denne enn andre vogner? At bagdelen blir for liten/kort med vinterpose, og sportsdelen blir for trang med vinterpose? 

Nå vil jo bagdelen bli brukt frem til sensommer/høst vil jeg tro, og da er babyen sannsynligvis fremdeles "liten nok"... Men så kommer neste vinter når baby er omtrent ett år, hva er vanlig å bruke da? Sportsdel med vinterpose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet speiler foreldrene sine. Ser noe som er nytt for han, ser på foreldrene for å se om det er ok eller ei. Man snakker gjerne mer om man har blikkontakt også

Anonymkode: 1735b...dbb

Åja, jaja, da blir det ikke det hos oss. Virker ikke som hen har tatt noe skade av det akkurat. Vi «snakker» mye sammen selvom hen sitter andre veien 🙂

Takk for svar 🙂 

Anonymkode: cb543...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, TrixieLeeMiller said:

Vi har Britax Smile 2, og fikk barn i slutten av desember. Vi er veldig fornøyd! Samboer skryter veldig av valget av vogn. Fikk plass til voksi dunpose i bagdelen. Nå er mitt barn så lang at vi måtte bytte til sportsdel da han var ca. 5 mnd gammel. Han klarer ikke å sitte selv enda, men ryggen kan legges veldig langt ned (nesten flat) så det har gått strålende. 

Lykke til med valg ☺️ Vi kan i hvert fall anbefale Britax smile 2. 

Takk for svar! Vi har en vognpose i lammeull vi håper å få brukt i vinter, ellers kan vi jo skaffe en mindre pose ekstra også. Baby blir da 5-6 mnd i april og kan gå over til sittedel da og gjennom sommeren og høsten, så skaffer vi nok ny større sportsvogn til vinteren neste år igjen. 

Syntes det er vanskelig å finne vogn jeg. Vil ha en ålreit vogn til baby 0-1 år som både kan takle snø og grus og skogsvei, og være liten nok til å få plass i bil, trang trappeoppgang og buss! 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jaja, da blir det ikke det hos oss. Virker ikke som hen har tatt noe skade av det akkurat. Vi «snakker» mye sammen selvom hen sitter andre veien 🙂

Takk for svar 🙂 

Anonymkode: cb543...fde

Det er nok absolutt ikke skadelig, og dere merker jo om H*n trives eller ikke 😊 

Anonymkode: 1735b...dbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 11.44, Kaiaermeg skrev:

Har termin i slutten av februar, og vi lurer på Britax Smile 2.

Leser veldig mye bra om den, men etter litt mer graving virker det som at mange vokser tidligere ut av denne enn andre vogner? At bagdelen blir for liten/kort med vinterpose, og sportsdelen blir for trang med vinterpose? 

Nå vil jo bagdelen bli brukt frem til sensommer/høst vil jeg tro, og da er babyen sannsynligvis fremdeles "liten nok"... Men så kommer neste vinter når baby er omtrent ett år, hva er vanlig å bruke da? Sportsdel med vinterpose? 

Lurer også på dette. Hadde Brio Smile med første, men ikke som bagvogn. Har veldig lyst på Britax smile 2 nå, da vi var veldig(!) fornøyde med forrige vogn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser på Emmaljunga NXT90 og lurer på om den har full liggestilling, eller om det er en "knekk" i setet uansett?

Takk for svar om noen vet. :)

Anonymkode: 98415...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Ser på Emmaljunga NXT90 og lurer på om den har full liggestilling, eller om det er en "knekk" i setet uansett?

Takk for svar om noen vet. :)

Anonymkode: 98415...f81

Nxt90F skal være flat (f står for flat), mens nxt90 er ergonomisk (med knekk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nxt90F skal være flat (f står for flat), mens nxt90 er ergonomisk (med knekk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

Tusen takk. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nxt90F skal være flat (f står for flat), mens nxt90 er ergonomisk (med knekk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nxt90F skal være flat (f står for flat), mens nxt90 er ergonomisk (med knekk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

Nxt90f er helt flat ja 👍😊

Anonymkode: 71b3b...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde City Elite sist, og var egentlig veldig fornøyde, men har litt lyst til å prøve noe nytt.

Mountain Buggy Urban Jungle V3 ser fantastisk ut, men jeg skjønner ikke helt om det er sportsdelen eller bagen som kan snus? Den selges heller ikke så mange steder. Ser ut som Jollyroom bare har den andre modellen. Ikke finner jeg noen erfaringer med den på nett heller.

Men jeg lurer på hvor romslig sportsdelen er, sammenlignet med City Elite? Noen som vet?

Anonymkode: a242c...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! Jeg har termin 10 november. Bor ganske landlig men asfaltert vei utenfor, også inngang i 1 etg. Vi bruker mye bil og lite kollektivt siden vi bor slik vi gjør. Og sist vinter ble det ekstremt mye snø- også ble det ikke alltid måkt så godt , så barnevognen må klare det. Jeg vil gjerne trille turer i vinter. (tror jeg)... Til dere med litt erfaring: Hvilken barnevogn ville dere valgt? :) 

Anonymkode: af9a0...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Okay! Jeg har termin 10 november. Bor ganske landlig men asfaltert vei utenfor, også inngang i 1 etg. Vi bruker mye bil og lite kollektivt siden vi bor slik vi gjør. Og sist vinter ble det ekstremt mye snø- også ble det ikke alltid måkt så godt , så barnevognen må klare det. Jeg vil gjerne trille turer i vinter. (tror jeg)... Til dere med litt erfaring: Hvilken barnevogn ville dere valgt? :) 

Anonymkode: af9a0...d88

Du beskriver ganske likt hvordan vi har det.  Vi har termin i slutten av januar, og hvis vi kan forvente samme vinter som sist, kan det ligge snø til slutten av april. Vi har tenkt på Emmaljunga Edge Duo med outdoor understell. Den sies å være god på snøføre og har god plass, slik at det er plass til vognpose. Eneste ulempen vi ser, er at den er litt tung og stor når man skal ha den inn i bil. Så er nødt til å faktisk teste det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 9.12, Pompom skrev:

Hallo! 

Vi venter desemberbarn, og vi skal få en vogn! Tjohei! Men nå lurer jeg på hvordan denne vognen er, da. Det er en Stokke Trailz, som visstnok var supertrendy for 4-5 år siden, men hvor interessen har dabbet litt av(?). Men ut over det vet jeg ingenting. Kan noen opplyse meg? 

Kan den brukes på vinterføre? Er den tung? Får vi plass til den i bilen uten å måtte skru av hjul og sånt? Hva med solskjerming og sånt på sommeren? Får jeg plass til vognpose? 

Blir veldig takknemlig for alle svar 🙏🏻

Kjempegod vogn! God på all slags føre, har store gode terreng/lufthjul og god demping. Barnet sitter høyt i sportsdelen, mye høyere enn i de fleste andre vogner.. Det gir barnet god utsikt og lett kontakt med den som triller :) Barnet kan sitte begge veier i sportsdelen 👍🏻 Mange finesser med den vognen.. Eneste er at den er litt stor. Fordelen er jo stor og god bag med lang brukstid, men selve vognen er også høy så det kommer jo litt an på din høyde +smak og behag selvfølgelig :) Utrolig enkel og ren i designet, hadde vært min perfekte vogn dersom den var bittelitt mindre og nettere. Hørt mye skryt fra de jeg kjenner som har den :) De har babybilsete til som klikkes rett på understellet. 

Anonymkode: 1cd02...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...