Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Emmaljunga NXT Challenge Lounge med sportsvognsdel?

Anonymkode: 6bad5...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Minlillelykke skrev:

Babyjogger city premier med deluxe bag ville jeg sett på😊 kjempe glad i vår😉

Vi har akkurat fått vår Premier og jeg synst den er litt stiv med lite demping + håndtaket føles litt rart🙄 Har kun brukt den en gang, men håper vi blir vant til den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Vi har akkurat fått vår Premier og jeg synst den er litt stiv med lite demping + håndtaket føles litt rart🙄 Har kun brukt den en gang, men håper vi blir vant til den....

Vi er veldig glad i vår versa, som er forgjengeren. Hatt to. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2018 at 11:48 AM, Memira said:

Leste masse om vogner i går. Ønsker 4 hjul og den må bli ganske liten sammenlagt da vi kjører en del bil og ikke har det aller største bagasjerommet. Vi kommer nok til å trille mest på asfalt eller grus. 

Tror jeg har kommet frem til at Britax go next eller Britax smile 2 kanskje er noe for oss, men så liker jeg godt Stokke trailz også, men den er jo klart stivere i prisen - hvertfall ny. Jeg får følge med på tilbud rundtom og høre i butikkene også kanskje. 

Stokke Trailz tar veldig mye plass sammenlagt, så om det er et kriterie at den skal ta liten plass i bil hadde jeg ikke gått for den. Da ville jeg heller sett på Bugaboo av de dyrere vognene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, netpuppy skrev:

Stokke Trailz tar veldig mye plass sammenlagt, så om det er et kriterie at den skal ta liten plass i bil hadde jeg ikke gått for den. Da ville jeg heller sett på Bugaboo av de dyrere vognene. 

Åh, takk for tips ❤️ Vi kjører en Nissan leaf, så vi har ikke superlite bagasjerom, men det er jo greit å ha plass til noe annet enn bare barnevognen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Memira skrev:

Åh, takk for tips ❤️ Vi kjører en Nissan leaf, så vi har ikke superlite bagasjerom, men det er jo greit å ha plass til noe annet enn bare barnevognen 🙈

Vurdert Emmaljunga nxt90? Den blir veldig liten sammenlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.4.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut babyjogger city premier! Elsker den! 4 hjul, ergonomisk, STOR kurv under (får plass til 3,5 åringen min i den) lett og trille. Veldig lett og legge sammen og blir liten sammenlagt. Har bytta ut kalesjen med bugaboo donky kalesje, men det er ikke noe man må gjøre :) 

har tidligere hatt emmaljunga og de er vanvittig store og tunge i forhold. 

Anonymkode: a0d66...ceb

Vi har akkuratt fått Elite. Enig med det du skriver, men den føles veldig stiv synes jeg. Dårlig demping..😔 Kalsjen virker mer enn god nok da. Håndtaket føles også litt uvant å holde på. Vi hadde Stokke Trailz først. Ellers har jeg god erfaring med TFK!

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petit cherie heritage dukket opp på jollyroom og har sett litt på den. Synes den ser bra ut, men blir litt usikker når den er så billig 🙈 er det noen her inne som har prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Easywalker qtro fra før, hadde en Smile til vogn nr. 2 som vi var veldig fornøyde med. Den ble solgt da den ble vokst ut av.

1. Sjekke om vi finner ny bag til Easywalker, men da må vi fikse ene hjulet og det finnes ingen mulighet til å få tak i reservedeler da den ikke lengre produseres. Det er en svakhet i låsen på styret, så denne skiftet vi to ganger forrige runde. Men en stødig og god vogn.

2. Ny Smile 2, som bagvogn. Brukte kun sportsdel på forrige Smile, så usikker på hvordan den er som bagvogn. Var veldig fornøyde med den som sportsvogn! Er den stødig? Bagen virker litt lite isolert og "billig"?

3. Sett på Emmaljunga NXT90F. Har prøvetrillet den. Synes kanskje den virker litt tung og stiv? Hvert fall i forhold til mange andre Emmaljunga-vogner.. -og kalesjen bråker når den tas opp og ned, litt kjedelig når ungen holder på og sovne. :P

Kritierier til ny vogn:

- Vendbar sportsdel

- Lufthjul

- God kalesje 

- Flat liggedel 

- Ikke for stor sammenlagt

Anonymkode: 79c34...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lillemeg90 skrev:

Petit cherie heritage dukket opp på jollyroom og har sett litt på den. Synes den ser bra ut, men blir litt usikker når den er så billig 🙈 er det noen her inne som har prøvd den?

En kollega prøvde seg på den, ble returnert. Ekkelt stoff og knallstiv. Hennes ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har en Easywalker qtro fra før, hadde en Smile til vogn nr. 2 som vi var veldig fornøyde med. Den ble solgt da den ble vokst ut av.

1. Sjekke om vi finner ny bag til Easywalker, men da må vi fikse ene hjulet og det finnes ingen mulighet til å få tak i reservedeler da den ikke lengre produseres. Det er en svakhet i låsen på styret, så denne skiftet vi to ganger forrige runde. Men en stødig og god vogn.

2. Ny Smile 2, som bagvogn. Brukte kun sportsdel på forrige Smile, så usikker på hvordan den er som bagvogn. Var veldig fornøyde med den som sportsvogn! Er den stødig? Bagen virker litt lite isolert og "billig"?

3. Sett på Emmaljunga NXT90F. Har prøvetrillet den. Synes kanskje den virker litt tung og stiv? Hvert fall i forhold til mange andre Emmaljunga-vogner.. -og kalesjen bråker når den tas opp og ned, litt kjedelig når ungen holder på og sovne. :P

Kritierier til ny vogn:

- Vendbar sportsdel

- Lufthjul

- God kalesje 

- Flat liggedel 

- Ikke for stor sammenlagt

Anonymkode: 79c34...3fa

Jeg bruker bag på smile2 nå, veldig fornøyd med vogna, men så har jeg ikke prøvd så mange andre vognbager. Baby ligger lunt og godt i en lammeullpose i bagen. Liker at vognbagen kommer litt høyere opp enn mange andre vogner. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Paibunn said:

Skal man kjøpe madrass til vognen? 😆

Det er med egen madrass til vogna, ihvertfall de jeg har vært borti 

Anonymkode: 6018e...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bag på smile2 nå, veldig fornøyd med vogna, men så har jeg ikke prøvd så mange andre vognbager. Baby ligger lunt og godt i en lammeullpose i bagen. Liker at vognbagen kommer litt høyere opp enn mange andre vogner. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Det ble Smile. :)

 

 

Anonymkode: 79c34...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Minlillelykke skrev:

En kollega prøvde seg på den, ble returnert. Ekkelt stoff og knallstiv. Hennes ord

Var litt redd det var slik dessverre 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angående Emmaljunga nxt90, er det sånn at det kun er understell og sportsdel? Også må man kjøpe en egen bagdel ved siden av?

Skulle hatt en bag som er god å bære for seg. Jeg må ta med meg bagen opp en etasje og plassere understelle nede, så det må være gode håndtak. Noen som vet? 

Anonymkode: cd2a0...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Angående Emmaljunga nxt90, er det sånn at det kun er understell og sportsdel? Også må man kjøpe en egen bagdel ved siden av?

Skulle hatt en bag som er god å bære for seg. Jeg må ta med meg bagen opp en etasje og plassere understelle nede, så det må være gode håndtak. Noen som vet? 

Anonymkode: cd2a0...1ba

Jeg har ikke prøvd Emmaljunga,men jeg har Britax smile og bærer bag med baby i opp tre etasjer hver dag uten problemer. Venninna min har Bugaboo og bar bagen opp fire etasjer hver dag. 

Det kommer vel an på hvilken pakke butikken tilbyr om du får med bag eller ikke. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd Emmaljunga,men jeg har Britax smile og bærer bag med baby i opp tre etasjer hver dag uten problemer. Venninna min har Bugaboo og bar bagen opp fire etasjer hver dag. 

Det kommer vel an på hvilken pakke butikken tilbyr om du får med bag eller ikke. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Ja, jeg vet at bagdeler har håndtak, men det er stor forskjell på dem! Den forrige vogna jeg hadde var en Brio Go, og på den bagdelen var det bare tøyhåndtak som gjorde at bagen hang veldig fremover. Imens med f.eks. bugaboo er det jo en fast bøyle som man bærer i, og det ser mer stabilt ut.

Jeg bare fant ingen bag med navnet nxt90, så det så ut som om nxt90 kun er understell og sittedel, og at man velger mellom ulike bagmodeller utenom. 

Takk for svar :).

Anonymkode: cd2a0...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at bagdeler har håndtak, men det er stor forskjell på dem! Den forrige vogna jeg hadde var en Brio Go, og på den bagdelen var det bare tøyhåndtak som gjorde at bagen hang veldig fremover. Imens med f.eks. bugaboo er det jo en fast bøyle som man bærer i, og det ser mer stabilt ut.

Jeg bare fant ingen bag med navnet nxt90, så det så ut som om nxt90 kun er understell og sittedel, og at man velger mellom ulike bagmodeller utenom. 

Takk for svar :).

Anonymkode: cd2a0...1ba

Det er bare en type som psser nxt. Den skal ha bærehåndtak i kalesjen. Nxt har annet feste enn de andre vognene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...