Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ordsmed skrev (5 minutter siden):

Er det ikke slik Bugaboo Fox er konstruert, også? Med én ramme som man kler om? Mener å ha sett en instruksjonsvideo fra Bugaboo om dette da vi skulle kjøpe ny vogn sist. Mulig jeg husker helt feil!

Tydeligvis ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp! Vi kjøpte fox2 og trodde det var to deler som kunne byttes enkelt, men vi må kle om rammen. Skulle egentlig bruke både sovedelen til minstemann (på gulv) og sittedelen til eldste til soving på tur, men det går ikke 😛

Anonymkode: d2c31...78c

Vi endte opp med Britax Go Big 2 og hadde et par måneder der vi byttet mellom liggedelen og sittedelen, avhengig av hvorvidt han skulle sove eller være våken på turen. Det hadde vi nok ikke giddet om vi måtte kle om en ramme hver gang. Men etter det er det forsåvidt ikke noe problem. 😊

Anonymkode: dcc8e...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi endte opp med Britax Go Big 2 og hadde et par måneder der vi byttet mellom liggedelen og sittedelen, avhengig av hvorvidt han skulle sove eller være våken på turen. Det hadde vi nok ikke giddet om vi måtte kle om en ramme hver gang. Men etter det er det forsåvidt ikke noe problem. 😊

For storesøsters del så sov hun like godt i sittedelen som i liggedelen, så når vi tok vekk liggedelen på den gamle vogna, ble den aldri satt på igjen. Så for lillebrors del tror jeg det går greit. Men nå har vi en storesøster som sover på dagtid og en lillebror på vei, så hadde vært så deilig med en vogn som dekket begges sovebehov. Vi bruker ikke vogn til storesøster annet enn til dagsoving. Men, men. Kanskje vi kan kjøpe en ekstra ramme?

Anonymkode: d2c31...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/7/2021 at 7:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er på grunn av reklamasjoner de trekker den 😅 Reklamasjoner opplever man på alle vogner. Den har gjort sitt på markedet, det er lite å fornye med den og det er alt for mange vogn-produsenter nå. De er ikke blandt gigantene lengre, og de satser derfor på et helt annet marked enn Norden. 

Anonymkode: 07e0d...184

De skal slutte med vogner helt!

Anonymkode: 01010...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/8/2021 at 10:35 AM, AnonymBruker said:

Har dere noen tanker om tre vs fire hjul?

Jeg var i utgp litt låst på at fire hjul virker absolutt tryggest (merk at jeg ikke har testet noen vogner selv - syns bare de med tre hjul ser så ustødige ut). Nå har imidlertid tre venner sagt at de absolutt foretrekker tre hjul, og mener at det er veldig stabilt og lettere å trille/manøvrere. Vi kommer til å trille mest på asfalt, noe i butikk og på buss, samt noe på grus og trillevennlige skogsstier. Blir nok også en del trilling på snø, i alle fall de første månedene. Den må altså kunne være allsidig, være trillbar på de fleste plasser. Vil en trehjuling kunne være god til dette bruket? 

Anonymkode: ee848...a12

Anbefaler å sjekke ut TFK mono 😊 trehjuling som kan brukes begge veier og er enormt bra på grus og snø. Elsker den vogna 😍

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til de av dere som skriver om Britax Go Big (2), fikk høre at den også er tatt ut av produksjon nå.... Den lokale butikken har imidlertid ei inne enda, og til nedsatt pris, så skal se på den i løpet av uka - men ser jo ut både her og blant kjente som at det skal være et fornuftig kjøp når man bor i enebolig, har stor bil og ikke bruker kollektivtransport så jeg håper vi liker den "på ekte"  :)

Anonymkode: f83d8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 7/12/2021 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Til de av dere som skriver om Britax Go Big (2), fikk høre at den også er tatt ut av produksjon nå.... Den lokale butikken har imidlertid ei inne enda, og til nedsatt pris, så skal se på den i løpet av uka - men ser jo ut både her og blant kjente som at det skal være et fornuftig kjøp når man bor i enebolig, har stor bil og ikke bruker kollektivtransport så jeg håper vi liker den "på ekte"  :)

Anonymkode: f83d8...082

Gled deg, den er en drøm å trille 😍

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelp! Har muligheten til å kjøpe en Bugaboo Buffalo til 5000 kr, inkl bag og sportsdel, stelleveske samt bilstol med base og adaptere til å bruke på vogn (kjenninger, så den delen føler jeg meg trygg på). Alt er veldig pent brukt og oppbevart. Jeg har egentlig ikke vært kjempegira på Bugaboo fordi jeg syns den virker litt pinglete på vinterføret og vi bor ved kysten i Nordland, det er som å bo i en slusjmaskin her egentlig. Men det blir januarbaby denne gangen, og erfaringen fra sist er lite vognbruk den første tiden og når baby kan gå er det enda mindre. Vi triller lite i terrenget, da stort sett på grusveier etc... 

Jeg har egentlig drømt om Britax Go Big 2 denne gangen, men har vært redd for at den blir overkill for vårt bruk. Sist var jeg gjennom 3 vogner uten å finne den jeg trivdes skikkelig med, så jeg dør ikke hvis jeg angrer denne gangen og, og vil prøve en annen 😅 Hva ville DU gjort, med mine behov? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 23.23):

Takk for svar! Jeg vet det går an å ha den fra nyfødt så lenge man bruker "bassinget". Nå mottok vi akkurat vår Cybex Balios S Lux i dag, så blir ikke Thule Urban Glide 2 med det første. Kanskje etterhvert! Vi er superfornøyd med balisoen foreløpig i alle fall! Kjøpte 3 i 1 pakke.

Anonymkode: 6fc04...809

Hei! Ser det ikke er mange som har Cybex Balios S Lux. Er dere fortsatt fornøyd med vogna? Vurderer å kjøpe vognpakke, har funnet til veldig fin pris. Men tørr ikke uten noen innvendinger 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 20.05):

Hjelp! Har muligheten til å kjøpe en Bugaboo Buffalo til 5000 kr, inkl bag og sportsdel, stelleveske samt bilstol med base og adaptere til å bruke på vogn (kjenninger, så den delen føler jeg meg trygg på). Alt er veldig pent brukt og oppbevart. Jeg har egentlig ikke vært kjempegira på Bugaboo fordi jeg syns den virker litt pinglete på vinterføret og vi bor ved kysten i Nordland, det er som å bo i en slusjmaskin her egentlig. Men det blir januarbaby denne gangen, og erfaringen fra sist er lite vognbruk den første tiden og når baby kan gå er det enda mindre. Vi triller lite i terrenget, da stort sett på grusveier etc... 

Ville aldri betalt 5000 for en vogn som gikk ut av produksjon for over 3 år siden 😝 Betalte 5k for ny vogn inkludert bagdel.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken ville dere brukt av Stokke trailz eller tfk joggster twist 

Anonymkode: 6734c...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ville aldri betalt 5000 for en vogn som gikk ut av produksjon for over 3 år siden 😝 Betalte 5k for ny vogn inkludert bagdel.

Men det var nok ikke Bugaboo da 😛 Og bilstol, med base, på kjøpet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 20.05):

Jeg har egentlig drømt om Britax Go Big 2 denne gangen, men har vært redd for at den blir overkill for vårt bruk. Sist var jeg gjennom 3 vogner uten å finne den jeg trivdes skikkelig med, så jeg dør ikke hvis jeg angrer denne gangen og, og vil prøve en annen 😅 Hva ville DU gjort, med mine behov? 

Bugaboo Buffalo er en god vogn, men det er en veldig høy pris! Selv om du får med bilstol. Hvor gammel er vognen? Hvor lenge har den vært brukt?

Buffalo er litt i samme kategori som Go Big 2, litt nettere bare. Så jeg tror du kan bli fornøyd med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bugaboo Buffalo er en god vogn, men det er en veldig høy pris! Selv om du får med bilstol. Hvor gammel er vognen? Hvor lenge har den vært brukt?

Buffalo er litt i samme kategori som Go Big 2, litt nettere bare. Så jeg tror du kan bli fornøyd med begge.

Kjøpt sommeren 2018, brukt i 1,5 år og ellers oppbevart tørt og inne. Fikk tilbud nå på 4000 for den, og det er også bilstolen jeg hadde tenkt å kjøpe - så det føles som et kupp - hvis jeg trives med vogna, that is! 

Så du syns den er lik Go big 2 i trillekomfort? På snø også? Jeg har lest at Buffalo er mer byvogn, mens Go Big 2 skal være ypperlig på alt føre 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men det var nok ikke Bugaboo da 😛 Og bilstol, med base, på kjøpet 

Nei, men likevel. Snakk om overpris. Skal du kjøpe buggaboo brukt bør du gå for Fox, der er det fortsatt mulig å oppdrive deler ved reklamasjon. Bilstolen ville jeg heller ikke kjøpt så gammel. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvor lenge har du hatt/hadde du den? Jeg og har kjøpt ny vogn med bagdel inkludert til den prisen og det var den største driten jeg har hatt av alle de alt for mange vognene vi har hatt på knappe 5 år.

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøpt sommeren 2018, brukt i 1,5 år og ellers oppbevart tørt og inne. Fikk tilbud nå på 4000 for den, og det er også bilstolen jeg hadde tenkt å kjøpe - så det føles som et kupp - hvis jeg trives med vogna, that is! 

Så du syns den er lik Go big 2 i trillekomfort? På snø også? Jeg har lest at Buffalo er mer byvogn, mens Go Big 2 skal være ypperlig på alt føre 😬

4 000 kr er ikke så verst siden den er såpass ny og kun brukt i 1 1/2 år. Buffalo er større og stødigere enn Fox i alle fall, så ikke bare byvogn i mine øyne. Ingen vogner er direkte GODE å trille i snø, men Buffalo og Go Big 2 duger. Det jeg ikke likte med Buffalo er at den er utrolig lav når liggedelen er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpe Emmaljunga nxt90 outdoor fra 2019 brukt til 7000,- (litt riper men i god stand) eller helt ny til 10.000?🤔

Anonymkode: bd7a8...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hvor lenge har du hatt/hadde du den? Jeg og har kjøpt ny vogn med bagdel inkludert til den prisen og det var den største driten jeg har hatt av alle de alt for mange vognene vi har hatt på knappe 5 år.

Anonymkode: 057e0...c4b

Har hatt den som eneste vogn fra datteren min var nyfødt til hun fylte to.  :) Britax Smile 2, og vært veldig fornøyd med den. Måtte dog bytte etter fylte to år ny da ryggen ble for kort. 

Men skjønner godt at folk har ulike preferanser, og jeg vet jo at mange er fornøyde med Buggaboo, men synes 5000 er alt for mye for en brukt vogn der man ikke kan få tak i deler etc. Vogner er jo bruksvarer - delene blir slitt underveis, og selv om vognen man kjøper er pent brukt så skal man jo forhåpentligvis bruke den selv også. Hvis jeg skulle kjøpt buggaboo så ville jeg heller kjøpt nytt og solgt det etterpå.

Bruktprisene på de vognene er helt ville, så er jo de som kjøper nytt som tjener på det, ikke de som kjøper brukt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...