Sariou Skrevet 19. juni 2021 #1201 Del Skrevet 19. juni 2021 Om det ikke er et krav at barnet sitter vendt mot dere når dere er ferdige med bagdelen, ville jeg sett på BabyJogger City Elite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1202 Del Skrevet 19. juni 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei, jeg lurer på om noen har tips til oss. Vi venter barn i desember (og bor på Grefsen i Oslo) og kommer til å trille mye på grusveier som kan bli gjørmete vinterstid, men vil også gå på kafeer og senter i byen. Er avhengig av at vogna ikke tar så altfor stor plass i bilen da vi har hundebur også. Og at liggedelen lett kan smettes av da vi bor i fjerde etasje uten heis. Også fint om den passer høye foreldre 👌 Takk på forhånd ❤️ Anonymkode: bd7a8...0ff Vi var veldig fornøyd med Britax smile til omtrent samme forhold Vi tok av liggedelen og bar den opp hver gang. Ellers vet jeg andre høye foreldre som var fornøyd med Dubatti One og Stokke Trailz, men vet ikke hvordan de er mtp å legge sammen og i bil og sånt. Anonymkode: 85a2f...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. juni 2021 #1203 Del Skrevet 21. juni 2021 Hei! Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på Emmaljunga nxt90 duo og nxt90 2-i-1 er? Ser den ene stort sett er 3000 kr dyrere enn den andre, men makter ikke finne ut forskjellen 🙈 Lest og lest.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 21. juni 2021 #1204 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Niny skrev (40 minutter siden): Hei! Noen som kan fortelle meg hva forskjellen på Emmaljunga nxt90 duo og nxt90 2-i-1 er? Ser den ene stort sett er 3000 kr dyrere enn den andre, men makter ikke finne ut forskjellen 🙈 Lest og lest.. For meg ser det ut som om forskjellen er at på 2-i-1 bruker man samme ramma når man bytter fra bag til sportsdel, på samme måte som på Bugaboo. Bare tusen ganger mer komplisert. Mens på duo har du to deler som du kan veksle mellom. Jeg hadde valgt duo. Har selv Bugaboo, og det er ikke noen fordel at man bruker samme ramma. På Bugaboo er selve byttingen mellom ligge- og sittedel veldig, veldig mye enklere enn på den Emmaljungaen, så den hadde jeg aldri valgt. Se video her: Endret 21. juni 2021 av Sariou 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 21. juni 2021 #1205 Del Skrevet 21. juni 2021 Sariou skrev (57 minutter siden): For meg ser det ut som om forskjellen er at på 2-i-1 bruker man samme ramma når man bytter fra bag til sportsdel, på samme måte som på Bugaboo. Bare tusen ganger mer komplisert. Mens på duo har du to deler som du kan veksle mellom. Jeg hadde valgt duo. Har selv Bugaboo, og det er ikke noen fordel at man bruker samme ramma. På Bugaboo er selve byttingen mellom ligge- og sittedel veldig, veldig mye enklere enn på den Emmaljungaen, så den hadde jeg aldri valgt. Se video her: Tusen takk for godt og oppklarende svar. Det så skikkelig komplisert ut på den videoen ja 🙈😅 Duo it is... 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1206 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 22.47): Noen som har erfaring med Thule Urban Glide 2? Anonymkode: 6fc04...809 Vi har hatt denne i ca. et års tid og både babyen og mannen min elsker den. Han løper ofte og langt og synes vogna er veldig god å løpe med. Babyen sover kjempegodt i den. Man kan bruke den fra ca. seks-syv måneder og oppover. Usikker på hvor lenge den varer - sønnen vår er 1 1/2 nå og det går helt fint nå som det er sommer. Med Voksipose i virker det som det er selve stroppene som vil gjøre at han vokser ut av den, ikke lengden i ryggen. Men da sover han kanskje ikke på dagtid lengre og vi kan selge vogna videre. Anonymkode: dcc8e...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1207 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 18.54): Noen som har erfaring med både Stokke Trailz og Britax Go Big(2)? Jeg hadde Trailz til første og var fornøyd med størrelsen på bagen, men syns hele vogna var for stor/høy for meg ettersom barnet vokste til i sportsdelen. Tyngdepunktet var så høyt at jeg kunne ikke svinge den med en hånd, og den ble også tung å bruke i snø på grunn av dette. Oppleves Go Big som like stor, selv om den er generelt lavere? Den ser jo så bred ut. Anonymkode: 07e0d...184 Vi hadde Trailz med storebror og Go Big 2 med lillebror. Det er jo to vogner i samme "kategori": solide, fire hjul, ikke de minste/letteste vognene. Vi foretrekker Go Big 2 av de to, fordi: + den har punkteringsfrie hjul (utrolig kjipt å punktere!) + den har svært god demping i selve understellet, slik at man ikke savner lufthjulene til Trailz + den har stor og god kalesje + den er utrolig lett å legge sammen, og med sittedelen på kan man legge den sammen i ett stykke, i tillegg står den på hjulene sine og er derfor enkel å trille inn i bagasjerommet + den har mye bedre håndtak og vi elsker måten vi kan holde i sidene av håndtaket Slik vi ser det har den to ulemper sammenliknet med Trailz: - det er adskillig mindre plass under vognen med sittedelen på (med liggedelen på er det masse plass) - vi har løst dette ved å sette på kroker på hver side av håndtaket og det fungerer fint for barnehagesekker, søppelposer osv. - barnet sitter adskillig lavere og kan f.eks. ikke trilles inntil et bord på kafé Hvis jeg skulle valgt vogn igjen ville jeg valgt Go Big 2. Anonymkode: dcc8e...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 23. juni 2021 #1208 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har hatt denne i ca. et års tid og både babyen og mannen min elsker den. Han løper ofte og langt og synes vogna er veldig god å løpe med. Babyen sover kjempegodt i den. Man kan bruke den fra ca. seks-syv måneder og oppover. Usikker på hvor lenge den varer - sønnen vår er 1 1/2 nå og det går helt fint nå som det er sommer. Med Voksipose i virker det som det er selve stroppene som vil gjøre at han vokser ut av den, ikke lengden i ryggen. Men da sover han kanskje ikke på dagtid lengre og vi kan selge vogna videre. Anonymkode: dcc8e...5a9 Har dere sjekket alle muligheter for regulering. De stroppene kan jo bli kjempelange, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at de ikke skal passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1209 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har hatt denne i ca. et års tid og både babyen og mannen min elsker den. Han løper ofte og langt og synes vogna er veldig god å løpe med. Babyen sover kjempegodt i den. Man kan bruke den fra ca. seks-syv måneder og oppover. Usikker på hvor lenge den varer - sønnen vår er 1 1/2 nå og det går helt fint nå som det er sommer. Med Voksipose i virker det som det er selve stroppene som vil gjøre at han vokser ut av den, ikke lengden i ryggen. Men da sover han kanskje ikke på dagtid lengre og vi kan selge vogna videre. Anonymkode: dcc8e...5a9 Takk for svar! Jeg vet det går an å ha den fra nyfødt så lenge man bruker "bassinget". Nå mottok vi akkurat vår Cybex Balios S Lux i dag, så blir ikke Thule Urban Glide 2 med det første. Kanskje etterhvert! Vi er superfornøyd med balisoen foreløpig i alle fall! Kjøpte 3 i 1 pakke. Anonymkode: 6fc04...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1210 Del Skrevet 23. juni 2021 Sariou skrev (12 timer siden): Har dere sjekket alle muligheter for regulering. De stroppene kan jo bli kjempelange, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at de ikke skal passe. Takk for tips! Skal sjekke igjen i morgen og eventuelt ta bilde hvis jeg ikke finner ut av det. 🙈 Anonymkode: dcc8e...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 24. juni 2021 #1211 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for tips! Skal sjekke igjen i morgen og eventuelt ta bilde hvis jeg ikke finner ut av det. 🙈 Anonymkode: dcc8e...5a9 Vi har brukt vår med den største Voksi-posen, Classic+ eller hva den heter, pluss ca tusen lag klær (har en veldig kald unge), helt uten problemer og med mye igjen å gå på på stroppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1212 Del Skrevet 27. juni 2021 Sariou skrev (På 21.6.2021 den 21.35): For meg ser det ut som om forskjellen er at på 2-i-1 bruker man samme ramma når man bytter fra bag til sportsdel, på samme måte som på Bugaboo. Bare tusen ganger mer komplisert. Mens på duo har du to deler som du kan veksle mellom. Jeg hadde valgt duo. Har selv Bugaboo, og det er ikke noen fordel at man bruker samme ramma. På Bugaboo er selve byttingen mellom ligge- og sittedel veldig, veldig mye enklere enn på den Emmaljungaen, så den hadde jeg aldri valgt. Se video her: Men hvor ofte trenger man å bytte frem og tilbake? Er det kun én gang - når babyen er stor nok til å sitte? Eller er det fint å kunne bruke den liggedelen fra tid til annen? Ikke et kritisk spørsmål, bare har null erfaring 🙈 og står mellom disse to vognene selv. Anonymkode: bd7a8...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 27. juni 2021 #1213 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvor ofte trenger man å bytte frem og tilbake? Er det kun én gang - når babyen er stor nok til å sitte? Eller er det fint å kunne bruke den liggedelen fra tid til annen? Ikke et kritisk spørsmål, bare har null erfaring 🙈 og står mellom disse to vognene selv. Anonymkode: bd7a8...0ff Svært sjelden eller aldri😋 Har tre barn, og når vi så oss ferdig med bagdelen så var vi ferdig. Var ikke noe frem og tilbake med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 27. juni 2021 #1214 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvor ofte trenger man å bytte frem og tilbake? Er det kun én gang - når babyen er stor nok til å sitte? Eller er det fint å kunne bruke den liggedelen fra tid til annen? Ikke et kritisk spørsmål, bare har null erfaring 🙈 og står mellom disse to vognene selv. Anonymkode: bd7a8...0ff Det tror jeg varierer. Vi begynte å bruke sportsdelen da ungene var ca 4 mnd. med begge, da var de så utålmodige når vi var på tur at det ikke var snakk om å få dem til å ligge i bagen. Unntak for de turene vi gikk for å få dem til å sove, da brukte vi bagen. Så jeg har byttet frem og tilbake, men det er jo ikke alle som gjør det. Noen har barn som aksepterer bag til de er nesten et år gamle, og da er det jo i hvert fall ikke noe behov for å bytte flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1215 Del Skrevet 28. juni 2021 Jeg har kjøpt bugaboo fox2, og nå etter å ha lest i denne tråden begynner jeg å føle at det var feil valg. Kan noen overbevise meg om at vi har gjort riktig valg? Det er vogn til andremann. Vi bor i toppen av en lang og bratt bakke. For det meste asfalt i området, men også noen fine turstier med grus og bark. Vi går sjelden på kjøpesenter. Når det snør legger det seg godt med snø på fortauet, så bør være mulig å komme seg frem. Jeg må levere toåringen i barnehagen med vogna, for jeg har ikke bil. Det går buss og tog om jeg vil komme meg rundt ut over «byen» vår. Anonymkode: d2c31...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1216 Del Skrevet 28. juni 2021 Moen som vet forskjellen på easywalker harvey 2 og easywalker harvey 3? Er det bare at 3'ern er siste nyhet? Anonymkode: adc24...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #1217 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Moen som vet forskjellen på easywalker harvey 2 og easywalker harvey 3? Er det bare at 3'ern er siste nyhet? Anonymkode: adc24...926 Harvey 3 er den nye varianten, så jeg vil si du får veldig mye vogn for pengene å velge harvey 2. Harvey 3 har blant annet mindre hull ved håndtaket på kalesjen og kan trekke kalesjen på babydelen mer ned osv. Det er altså som nye modeller flest, en forbedret utgave. Uansett så har jeg selv kjøpt harvey 2 nå og er veldig fornøyd. Følte jeg fikk mye vogn for pengene 😊 kjøpte adapter for høyden og da er den perfekt. Anonymkode: f27de...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue_84 Skrevet 29. juni 2021 #1218 Del Skrevet 29. juni 2021 Noen som har erfaringer med denne vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1219 Del Skrevet 29. juni 2021 vi kjøpte en ny stokke trailz i februar, har stått ubrukt siden den gang da vi ikke har termin før i september. men merket nå at det ene hjulet er lite luft i. Kan den være punktert eller er det bare at luften har «lekt» siden vognen bare står til pynt enn så lenge? noen som har erfaring? skal selvfølgelig teste i morgen om det er mulig å pumpe det opp igjen Anonymkode: 712b5...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1220 Del Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): vi kjøpte en ny stokke trailz i februar, har stått ubrukt siden den gang da vi ikke har termin før i september. men merket nå at det ene hjulet er lite luft i. Kan den være punktert eller er det bare at luften har «lekt» siden vognen bare står til pynt enn så lenge? noen som har erfaring? skal selvfølgelig teste i morgen om det er mulig å pumpe det opp igjen Anonymkode: 712b5...6ec Jeg hadde vognen i bruk u over 1 år og fylte luft i dekket typ 1 gang. Prøv å pump opp, og reklamer hvis det skjer igjen uten å ha vært i bruk 🙂 Anonymkode: 07e0d...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg