Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har britax go big2? Har sett på den på nett og syntes den har sett aktuell ut, men var ute og gikk tur i dag og så noen som hadde den. Den var helt utrolig lav! Ungen var nærmest nede på bakken jo. Var en kort dame som hadde vogna, men fortsatt måtte hun bøye seg langt ned for å plukke den opp. Er dette en innstilling? Kan man få den høyere opp om man vil? Hun hadde på sittedelen og hadde lagt den helt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Er det noen her som har britax go big2? Har sett på den på nett og syntes den har sett aktuell ut, men var ute og gikk tur i dag og så noen som hadde den. Den var helt utrolig lav! Ungen var nærmest nede på bakken jo. Var en kort dame som hadde vogna, men fortsatt måtte hun bøye seg langt ned for å plukke den opp. Er dette en innstilling? Kan man få den høyere opp om man vil? Hun hadde på sittedelen og hadde lagt den helt bak.

Vi har kjøpt Britax Go Big 2, men har ikke tatt den i bruk ennå (termin i mars). En av tingene jeg liker med vognen er at sittedelen er lav. Kommer til å bruke vognen i mange år og da vil det være lettere at ungen kan komme seg opp i vognen selv. Er også mye sikrer når barnet ikke er så veldig høyt over bakken. 

Bagdelen er veldig høyt oppe. 

Anonymkode: df680...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er den store forskjellen mellom Emmaljunga mondial de luxe, Emmaljunga edge og silvercross sleepover? 

Vil definitivt ha klassisk design, skal trille mest på asfalt og i park i Oslo sentrum og kjører ikke (så begrenset hvor ofte den må trøkkes inn i bil). Samboer har uansett stor nok bil.

Anonymkode: 18604...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den store forskjellen mellom Emmaljunga mondial de luxe, Emmaljunga edge og silvercross sleepover? 

Vil definitivt ha klassisk design, skal trille mest på asfalt og i park i Oslo sentrum og kjører ikke (så begrenset hvor ofte den må trøkkes inn i bil). Samboer har uansett stor nok bil.

Anonymkode: 18604...477

Edge kan vel fåes med svingbare hjul, usikker på om mondial kan fåes med det. Silver cross har faste hjul, men de er større og lettere å trille. Alle er relativt tunge men emmaljunga er litt lettere. Silvercross har kurv i metall, den blir ikke skitten sånn som stoffkurver men beskytter jo derfor ikke like godt det som er oppi. 

Anonymkode: 3788c...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt grønn på dette området, så spør kloke hoder om hjelp. Jeg kjører liten bil (yaris) og ønsker å unngå å måtte kjøpe ny så langt det lar seg gjøre. Men.. bagasjerommet er ikke mye å skryte av! Noen som kan tipse om en vogn som tar liten plass, eller har erfaring med vogn i denne type bil? 😊

Anonymkode: 62dbe...966

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt på tryne å satse på en eldre simo vogn? 

Jeg liker den og har hatt simo før.. vi har en stående men skjønner st det ikke er lett å få tak i deler til den.. men har aldri trengt noe spesielt til vogna før.. bør jeg gå for en nyere vogn eller skal vi bare satse på simo

Anonymkode: a4654...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som har erfaring med baby jogger city premier? Eller har noen andre tips til meg?

Det jeg er på jakt etter er en vogn nr 2 til en på ca 1 år. Den skal hovedsakelig brukes på reise, og andre ganger når det er upraktisk å stappe Emmaljunga vognen i bagasjen. Det jeg har som krav er at sittedelen skal være vendbar, at den tar liten plass sammenslått, at den skal være ok å sove i, og ok hjul som ikke kun kan trilles inne på et kjøpesenter 😊

Det er også fint hvis den ikke er alt for dyr, men opp mot 5000,- er ok.

Anonymkode: fd2d2...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaring med baby jogger city premier? Eller har noen andre tips til meg?

Det jeg er på jakt etter er en vogn nr 2 til en på ca 1 år. Den skal hovedsakelig brukes på reise, og andre ganger når det er upraktisk å stappe Emmaljunga vognen i bagasjen. Det jeg har som krav er at sittedelen skal være vendbar, at den tar liten plass sammenslått, at den skal være ok å sove i, og ok hjul som ikke kun kan trilles inne på et kjøpesenter 😊

Det er også fint hvis den ikke er alt for dyr, men opp mot 5000,- er ok.

Jeg synes den er veldig fin, men dessverre tung å trille. Jeg er vant til veldig lette vogner, så for meg føltes den vanskelig å håndtere, men tror det er en vanesak også. :) 

Vi har BJ city tour lux som vogn nr. 2 og er veldig fornøyd me den. :) Den er på ingen måte en terrengvogn, men den er hakket stødigere og har bedre trillekomfort enn rene reisetriller. Den er litt større og tyngre også og føles dermed mer stabil. Er veldig fornøyd med den. Et pluss er at den kan slås sammen med sittedelen på og bæres med en hånd/skulder via en stropp. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den er veldig fin, men dessverre tung å trille. Jeg er vant til veldig lette vogner, så for meg føltes den vanskelig å håndtere, men tror det er en vanesak også. :) 

Vi har BJ city tour lux som vogn nr. 2 og er veldig fornøyd me den. :) Den er på ingen måte en terrengvogn, men den er hakket stødigere og har bedre trillekomfort enn rene reisetriller. Den er litt større og tyngre også og føles dermed mer stabil. Er veldig fornøyd med den. Et pluss er at den kan slås sammen med sittedelen på og bæres med en hånd/skulder via en stropp. 

Takk for tips. Den ser veldig ok ut, og har det jeg ser etter. Vi skal ha en trille som er lett og enkel å ha med seg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2020 at 5:03 PM, AnonymBruker said:

Er det helt på tryne å satse på en eldre simo vogn? 

Jeg liker den og har hatt simo før.. vi har en stående men skjønner st det ikke er lett å få tak i deler til den.. men har aldri trengt noe spesielt til vogna før.. bør jeg gå for en nyere vogn eller skal vi bare satse på simo

Anonymkode: a4654...ff7

Hvis du har en stående, er det vel bare å gå for den? Simo er vel kjent for at dem hadde gode, stabile vogner. Så kan du evt kjøpe en ny hvis den går i stykker?

Anonymkode: 819f7...cae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt grønn på dette området, så spør kloke hoder om hjelp. Jeg kjører liten bil (yaris) og ønsker å unngå å måtte kjøpe ny så langt det lar seg gjøre. Men.. bagasjerommet er ikke mye å skryte av! Noen som kan tipse om en vogn som tar liten plass, eller har erfaring med vogn i denne type bil? 😊

Anonymkode: 62dbe...966

Bugaboo fox😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken bugaboo kalesje som passer til babyjogger vognene? Innbiller meg at det er litt forskjellige bredder på fox, buffalo og donkey? 🤔 

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 96erjente
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvilken bugaboo kalesje som passer til babyjogger vognene? Innbiller meg at det er litt forskjellige bredder på fox, buffalo og donkey? 🤔 

Anonymkode: da5ed...777

Donkey😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oversikt over hvilke av Babyjoggers vogner som har luft-dekk? 😊

Anonymkode: 407a2...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har oversikt over hvilke av Babyjoggers vogner som har luft-dekk? 😊

Anonymkode: 407a2...ece

Ikke så veldig mange i alle fall. Vet at Elite har luftdekk og at man kan bytte til luftdekk på Premier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og sett på barnevogn, og har prøvetrillet et par. Vi har sett på Emmaljunga NXT90F, Britax Smile 3 og Britax Go Big 2. Stokke Trailz var også der, og den er egentlig sykt fin, men blir alt for stor særlig for meg som er lav. 

Av de andre tre vognene likte vi kanskje best Britax smile 3 og Emmaljunga NXT90F i utseende og hvordan vogna føltes ut. Veldig positivt med Emmaljunga sine terreng-hjul, men den så ut som den hadde veldig liten kurv under. Samtidig har jeg lest at den fort kan bli veldig liten i størrelse, og at den er noe upraktisk når den skal legges sammen i bil. 

Britax smile 3 var egentlig ideell - fin, fyller våre behov og en god pris. Synes det er veldig kjekt at man slipper adapter til Britax-bilstol og vi vurderer en pakkeløsning der vi kan kjøpe både Britax vogn og Baby-Safe-i-Size bilstol til en god pakkepris.

Eneste ulempen vi følte med begge Britax-vognene var at de "slarket" litt i håndtakene og overgangene. Er dette vanlig? Er det litt slark på andre vognmerker også? Det var ikke slik at den falt fra hverandre, men at det "rugget" litt liksom. Spurte hun som jobbet i butikken, og hun sa at de er sånn. Men når jeg søker opp slark på vogner så får jeg ikke opp noe. Kanskje det er sånn på alle vogner? 

Hvilke erfaringer har dere som har valgt Britax smile 3? Og hva med Emmaljunga NXT? Er det andre vi bør sjekke ut? 

Kriterier for oss er:

- Duovogn

- Bør være god demping og kunne trilles på grussti i skog, samt asfalt og i byliv

- Lett å legge sammen i bil

- En vogn som varer så lenge ungen bruker vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kassiopeia8 said:

I dag har vi vært og sett på barnevogn, og har prøvetrillet et par. Vi har sett på Emmaljunga NXT90F, Britax Smile 3 og Britax Go Big 2. Stokke Trailz var også der, og den er egentlig sykt fin, men blir alt for stor særlig for meg som er lav. 

Av de andre tre vognene likte vi kanskje best Britax smile 3 og Emmaljunga NXT90F i utseende og hvordan vogna føltes ut. Veldig positivt med Emmaljunga sine terreng-hjul, men den så ut som den hadde veldig liten kurv under. Samtidig har jeg lest at den fort kan bli veldig liten i størrelse, og at den er noe upraktisk når den skal legges sammen i bil. 

Britax smile 3 var egentlig ideell - fin, fyller våre behov og en god pris. Synes det er veldig kjekt at man slipper adapter til Britax-bilstol og vi vurderer en pakkeløsning der vi kan kjøpe både Britax vogn og Baby-Safe-i-Size bilstol til en god pakkepris.

Eneste ulempen vi følte med begge Britax-vognene var at de "slarket" litt i håndtakene og overgangene. Er dette vanlig? Er det litt slark på andre vognmerker også? Det var ikke slik at den falt fra hverandre, men at det "rugget" litt liksom. Spurte hun som jobbet i butikken, og hun sa at de er sånn. Men når jeg søker opp slark på vogner så får jeg ikke opp noe. Kanskje det er sånn på alle vogner? 

Hvilke erfaringer har dere som har valgt Britax smile 3? Og hva med Emmaljunga NXT? Er det andre vi bør sjekke ut? 

Kriterier for oss er:

- Duovogn

- Bør være god demping og kunne trilles på grussti i skog, samt asfalt og i byliv

- Lett å legge sammen i bil

- En vogn som varer så lenge ungen bruker vogn

Vi hadde nokså like krav som dere, bortsett fra at det ikke var så farlig for oss at den vognen vae enkel å få med i bil. Siden vi ikke har egen og bare låner innimellom så føltes det ikke som noen krise å kanskje måtte ta av f.eks. hjulene de få gangene det er nødvendig. Vi gikk for NXT90F, outdoor-understell. Syntes også Britax virket litt slarkete, sikkert ikke noe vi hadde tenkt over etter å ha brukt den en stund, men forskjellen var merkbar i butikken når man kunne sammenligne vognene opp mot hverandre. Vi ville ha en stiv vogn med god demping. De hadde visstnok oppjustert størrelsen på 2020-modellen av NXT90F, det var først og fremst derfor vi valgte å gå for den fremfor f.eks. 2019 til tilbudspris (eller brukt).

Den er jo stor, da. Noen andre vi kjenner med forholdsvis like krav, men som bor mer sentralt i Oslo enn oss gikk for NXT60 - den føltes litt for liten ut for oss, men gjør seg nok helt klart bedre på trikk og buss i Oslo, og i butikklokaler. Verdt å sjekke ut, kanskje?

Har dessverre ikke fått brukt vogna ennå! Foreløpig står den bare her og venter. Krysser fingrene for at den lever opp til forventningene på sikt.

Anonymkode: 4328b...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig mange i alle fall. Vet at Elite har luftdekk og at man kan bytte til luftdekk på Premier. :) 

Min elite har ikke luftdekk 🤔

Anonymkode: 5a5c9...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...