Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe brukt vogn, men vet ikke helt hva vi bør se etter..

Vi ønsker 4 faste store hjul og ei vogn som er god å trille «offroad» (grusvei el med hund)

vi har bil med grei plass i så str er ikke noe jeg tenker på. 

Tips?

Anonymkode: a4654...ff7

Den som er beskrevet over her er super. Emmaljunga mondial de lux.

Anonymkode: 2065f...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe brukt vogn, men vet ikke helt hva vi bør se etter..

Vi ønsker 4 faste store hjul og ei vogn som er god å trille «offroad» (grusvei el med hund)

vi har bil med grei plass i så str er ikke noe jeg tenker på. 

Tips?

Anonymkode: a4654...ff7

Silver cross sleepover kanskje?

Anonymkode: 3788c...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2019 den 11.40, Sunnysun skrev:

Hei, hva er deres erfaring med Emmaljunga Mondial de Lux? Denne ser veldig grei ut og god å bruke i vinterføre her jeg bor. Har dere noen råd?

Jeg har Emmaljunga Edge due med classic crome understell. Tror de vognene er ganske like. Jeg elsker den! Den er lett å kjøre, selv på snø og slapseføret som er nå. Deilig med fire stabile hjul, og er lett å komme opp og ned fra fortauskanter etc. Veldig god på grus og i ulendt terreng også. Kjekt med stor kurv under, som jeg har stelleveske, handlepose etc i. Masse plass, fikk bl a med med to Vipp pedalbøtter på black friday 😂 En under og en oppå vogna. 
Den trenger litt plass for å svinge, men det er ikke noe problem, egentlig. Så kan ikke få anbefalt den nok! Baby ligger også godt beskyttet i bagen, og trenger ikke så mye klær eller pose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingebjørg skrev:

Jeg har Emmaljunga Edge due med classic crome understell. Tror de vognene er ganske like. Jeg elsker den! Den er lett å kjøre, selv på snø og slapseføret som er nå. Deilig med fire stabile hjul, og er lett å komme opp og ned fra fortauskanter etc. Veldig god på grus og i ulendt terreng også. Kjekt med stor kurv under, som jeg har stelleveske, handlepose etc i. Masse plass, fikk bl a med med to Vipp pedalbøtter på black friday 😂 En under og en oppå vogna. 
Den trenger litt plass for å svinge, men det er ikke noe problem, egentlig. Så kan ikke få anbefalt den nok! Baby ligger også godt beskyttet i bagen, og trenger ikke så mye klær eller pose. 

Men hvordan unngår du at slaps og søle spruter opp i classic chrome understell? Og søler til stellevesken, handleposene osv.? Det sleit nemlig begge som trillet Emmaljunga med det understellet med i barselgruppen min. Begge endte opp med å måtte ha stellevesken på håndtaket, og brukte ikke kurven under. Finnes det noe man kan legge oppi for å beskytte?

Anonymkode: 9d213...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan unngår du at slaps og søle spruter opp i classic chrome understell? Og søler til stellevesken, handleposene osv.? Det sleit nemlig begge som trillet Emmaljunga med det understellet med i barselgruppen min. Begge endte opp med å måtte ha stellevesken på håndtaket, og brukte ikke kurven under. Finnes det noe man kan legge oppi for å beskytte?

Jeg har ikke noe annet enn kurven, og det blir ikke møkkete det som er oppi der. Så vet ikke helt hva jeg gjør annerledes 😂

I går var det jo skikkelig grisete her i Oslo, og jeg hadde både julegaver og en skinnveske i kurven uten at de ble grisete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Må snart kjøpe vogn til jenta i magen, men har virkelig ingen peiling eller erfaring med barnevogner!

- Går mye tur pga. vi har hund (kommer nok til å bruke/prøve bæresele også, men ønsker fortsatt en vogn som er god å gå tur med!) Går fort tur et par timer til dagen.

- Gjerne en vogn som passer til andre terreng enn bare asfalt. (Turstier, grus, snø...)

- Lett å kjøre/bruke

- Kanskje litt teit, men jeg har veldig lyst på en vogn med litt luksusutstyr som koppholder😂

- Må ha litt oppbevaringsmuligheter (feks en handlepose e.l)

- makspris 15 000

Noen som har tips/anbefalinger? :)

Anonymkode: 8b183...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. :)

Må snart kjøpe vogn til jenta i magen, men har virkelig ingen peiling eller erfaring med barnevogner!

- Går mye tur pga. vi har hund (kommer nok til å bruke/prøve bæresele også, men ønsker fortsatt en vogn som er god å gå tur med!) Går fort tur et par timer til dagen.

- Gjerne en vogn som passer til andre terreng enn bare asfalt. (Turstier, grus, snø...)

- Lett å kjøre/bruke

- Kanskje litt teit, men jeg har veldig lyst på en vogn med litt luksusutstyr som koppholder😂

- Må ha litt oppbevaringsmuligheter (feks en handlepose e.l)

- makspris 15 000

Noen som har tips/anbefalinger? :)

Anonymkode: 8b183...a55

Koppholder har de fleste vogner, altså. :) I alle fall som ekstrautstyr (koster noen hundrelapper). Og nesten ingen vogner koster 15 000 kr lengre, selv premium-vognene er billigere nå enn for bare noen år siden.

Noen tips fra meg:

Større vogner: Britax Go Big 2, Stokke Trailz, Emmaljunga NXT90, Cybex Priam, Uppababy Vista

Mindre/lettere vogner: Britax smile III, Bugaboo Fox, Emmaljunga NXT60

Alle disse har fire hjul, for jeg liker personlig ikke trehjulinger. Men det er smak og behag, og andre kan sikkert anbefale trehjulinger til deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Britax smile 3 eller Emmaljunga nxt90F? 

Anonymkode: a4e85...e8d

Jeg har hørt veldig bra ting om Britax smile III, så jeg tror personlig jeg ville gått for den.

Her er en god anmeldelse av Britax smile III:

https://ombarnvagnar.com/2019/10/britax-smile-iii

Og en av NXT60F (fant ingen om 90):

https://ombarnvagnar.com/2018/05/emmaljunga-nxt60f-nxt90f-emmaljungas-nxt-flat-sittdel/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Cybex Priam og/eller Easywalker Harvey?

Vi ønsker oss en fleksibel vogn, som egner seg både på asfalt, grus og snø - og som er enkel å slå sammen, samt blir rimelig kompakt (mors bil er liten). 

Anonymkode: 6fcc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med emmaljunga edge duo og emmaljunga nxt90? Jeg ønsker Emmaljunga edge duo med svingbare hjul, mens samboer vil ha nxt90. 

Anonymkode: 11e36...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker oss en fleksibel vogn, som egner seg både på asfalt, grus og snø - og som er enkel å slå sammen, samt blir rimelig kompakt (mors bil er liten). 

Veldig of topic, men med barn så er en grei regel at største og sikreste bil følger babyen, ikke hvem som er eier :) Dvs, når mor har permisjon bruker mor den største og tryggeste bilen, og far bruker den i sin permisjon. Når barnet er i barnehage brukes den største og tryggeste bilen av den som henter og leverer mest :) 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig of topic, men med barn så er en grei regel at største og sikreste bil følger babyen, ikke hvem som er eier :) Dvs, når mor har permisjon bruker mor den største og tryggeste bilen, og far bruker den i sin permisjon. Når barnet er i barnehage brukes den største og tryggeste bilen av den som henter og leverer mest :) 

Nå vet du jo ingenting om far trenger sin bil i forbindelse med jobb. 

Anonymkode: df680...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet du jo ingenting om far trenger sin bil i forbindelse med jobb. 

Anonymkode: df680...953

Siden det ble presisert at mors bil var liten, regnet jeg med at det dermed fantes to biler familien brukte. Ikke en arbeidsbil i tillegg. Da blir det selvsagt annerledes, men da vil jeg tro personen hadde skrevet "bilen er liten" eller lignende. Det var uansett bare velment :) Mange fedre som ikke tilbyr mor å bruke den beste bilen, og tenker at mor klarer seg med konebil, og mødrene tør ikke si noe, for de eier jo ikke den tryggeste.. Og der ville jeg oppfordre til en slik prat. Det er far som kan ha liten bil, han kjører ikke rundt med noe så verdifullt som mor kjører rundt med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

7 hours ago, AnonymBruker said:

Siden det ble presisert at mors bil var liten, regnet jeg med at det dermed fantes to biler familien brukte. Ikke en arbeidsbil i tillegg. Da blir det selvsagt annerledes, men da vil jeg tro personen hadde skrevet "bilen er liten" eller lignende. Det var uansett bare velment :) Mange fedre som ikke tilbyr mor å bruke den beste bilen, og tenker at mor klarer seg med konebil, og mødrene tør ikke si noe, for de eier jo ikke den tryggeste.. Og der ville jeg oppfordre til en slik prat. Det er far som kan ha liten bil, han kjører ikke rundt med noe så verdifullt som mor kjører rundt med :) 

Mor har valgt og kjøpt sin lille, men nye og perfekt trygge, bil selv. Kunne selvfølgelig kjøpt meg en større bil om ønskelig, men det er det altså ikke. Far bruker sin bil både til jobb og til transport av eldre særkullsbarn. 

Noen tips om det jeg faktisk spurte om??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor har valgt og kjøpt sin lille, men nye og perfekt trygge, bil selv. Kunne selvfølgelig kjøpt meg en større bil om ønskelig, men det er det altså ikke. Far bruker sin bil både til jobb og til transport av eldre særkullsbarn. 

Noen tips om det jeg faktisk spurte om??

Nei, jeg har ikke det, og det er vel ingen grunn til å bli frekk? :) Det var velment som sagt, det er mange mødre som ikke tør å si i mot far som sitter der i en stor og fin bil, og de mødrene trenger kanskje en dytt bak for å tørre å si fra. Beklager at du da ikke var i målgruppen for tipset mitt, men jeg kommer til å prøve igjen senere om jeg ser noen påpeker at mor har liten bil :) Ikke fordi det er feil å ha liten bil, men det er feil å kjøre en liten bil hvis det er en større og tryggere tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 18.12.2019 den 5.28, AnonymBruker skrev:

Har easywalker harvey 2 og den er tipp topp! Har en Renault clio og den passer fint inn der. Vogna er lett og god:)

Anonymkode: 6e2f3...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Har easywalker harvey 2 og den er tipp topp! Har en Renault clio og den passer fint inn der. Vogna er lett og god:)

Anonymkode: 6e2f3...867

Tusen takk for svar! Fornøyd med både bagdel og sportsdel? Er hjulene gode på grus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...