Gå til innhold

Samboer er uforsiktig med tingene mine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg. Jeg hadde en samboer som var helt ekstrem. 

Han klarte ikke å vaske klær, han bare ødla det fordi han ikkr klarte å få inn at hvitt og mørkt ikke skal vaskes sammen eller ikke skal vaskes på 90 grader (vanlige klær) og han kastet opp på gensern min en gang med matbiter i, store kjøtt biter, den tok han bare inn i vaskrmadkinen uten å fjerne matbiter. Når han hang opp tøy så var det å legge hele vasken i en ball åppå tørkestativet så det surnet. 

Jeg kjøpte masse nye hårkurer til 2000 kroner, satt posen i gangen og han trodde det var søppel så han kastet det. Fordi han ikkr skjekka hva som var oppi. 

Kjøpte meg masse nye klær en gang og satt posen på kjøkkrnbenken så lenge, tok ikke lang tid før han brukte det som søppelpose og kastet hele askebegeret sitt oppi. 

Han spydde ned bilen min en gang og gadd ikke vaske det opp. 

Han knuste vinduet mitt og nektet å erstatte det. 

Han ødla et annet vindu ved et uhell. 

Han blødde ned hele nye soffan min til 13.000 kroner. Jeg måtte resene den selvfølgelig selv. 

Han knakk av kjøleskapsdøra i sinne. Nytt kjøleskap. 

Han skar brød rett på kjøkkenbenken så den hadde dype hakk når jeg kom hjem. 

Han knipset buser ut i leiligheten. 

Øfla den nye pcen min til 5000 kroner. Gadd ikke erstatte. 

Og masse masse mer.... 

Håper du føler deg litt bedre nå. 

Anonymkode: f4f3d...47c

dette er ikke relatert til Hi. Men eksen din høres ikke god ut, høres ut som om han har gjort mye av dette med vilje. Tilfeldigvis kastet askebegeret i en pose på kjøkkenbenken... hmm. og når man ødelegger pc-er, vinduer og andre dyre ting da erstatter man den. Her hadde jeg tenkt det var noe annet som ligger bak, ikke bare uhell. Hvordan greier han f.eks å blø ut hele sofaen din, la han seg ned på den med vilje eller?? 

Anonymkode: 6b567...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

dette er ikke relatert til Hi. Men eksen din høres ikke god ut, høres ut som om han har gjort mye av dette med vilje. Tilfeldigvis kastet askebegeret i en pose på kjøkkenbenken... hmm. og når man ødelegger pc-er, vinduer og andre dyre ting da erstatter man den. Her hadde jeg tenkt det var noe annet som ligger bak, ikke bare uhell. Hvordan greier han f.eks å blø ut hele sofaen din, la han seg ned på den med vilje eller?? 

Anonymkode: 6b567...269

Ja jeg tror noen av tingene var med vilje, men han var ikke mer forsikrig med sine egene ting heller. Men siden yan ødla så mye av mitt uten å erstatte noe så endte det med at jeg knuste pcen hans og brant opp klærne hans i peisen 🙃🤣 men det var selvfølgelig ikke bare fordi at han ødla mine ting, men fordi han var en psycho jæææævel itiileg som psykisk mishandlet meg. 

Hvordan han blødde ned soffan: etter å ha knust vinduet med et "uhell" med knyttneven når han var full så la han seg ned på soffan med den oppkuttede hånden. Jeg prøvde å få han til legevakten men han våknet ikke uansett om jeg kløyp i han (ja han pusta og alt sånt). Han sa at han bare skulle banke på ruta for å få.meg til å komme å åpne, så knuste vinduet.... 🤔 neida, jeg er ikke dum. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ og siden jeg ikke fikk flytter han fra soffan så vandt jeg et håndkle r6ndt hånden sånn at ikke soffan skulle ta skade. Men han tok den av i søvne og hadde rullet s3g rundt over aøt medd den jævla hånda. Var mye blod altså. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er så frustrerende.. Det når aldri inn uansett hva jeg sier. Hvor tydelig jeg er, hvor sint jeg blir, eksempler jeg tar... 

Føler meg helt kvelt av at det ikke nytter å ha tingene sine i orden fordi den du bor med er uforsiktig og rotete....

Har bare lyst til å rømme noen ganger...

Anonymkode: 66e1d...141

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sko som blir klemt, verktøy blir lagt oppå vesker, treningsbag blir most i bilen av annet utstyr osv osv osv...

Fant flere ullklær i tørketrommelen helt oppspist selvom jeg ba han innstendig flere ganger om å ikke vaske mine klær og hvertfall ikke ull.. så alt blir ødelagt..

Hadde et par veldig fine semska sko som ble ødelagt fordi han hadde lagt en oljete drill oppå de...

TS

Anonymkode: 66e1d...141

Ja da hadde jeg også klikka!! Han får kjøpe nytt da!

Anonymkode: 3867d...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arabella skrev:

Jeg vet ikke hvordan du bor, TS, men har du en utebod eller en kjellerbod for eksempel der samboeren din kunne oppbevare slike ting?

Halvveis i setningen så jeg for meg at du skulle foreslå å oppbevare samboeren i boden :fnise: 

Anonymkode: 45190...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Cleopatra. skrev:

Det er et eller annet som skurrer med mennesker som ikke har respekt for andres ting, synes jeg.

Helt enig. Forsåvidt også folk som ikke har respekt for egne ting og. 

11 timer siden, Made4u skrev:

Mulig du har en forventning om at mennesker er feilfrie, det har derimot ikke jeg, derfor har jeg også takhøyde for at mennesker feiler og at ting kan bli ødelagt uten at jeg lager store nummer og ødelegger relasjoner av den grunn.

Det er vel ingen her som sier at mennesker skal være feilfrie eller at uhell ikke kan skje. Men det som er beskrevet i hovedinnlegget er ganske langt ut over det jeg forventer innenfor «hendelig uhell». 

Jeg har bodd med partneren min i tre år. Og det er jammen ikke mye noen av oss har ødelagt! Noe dekketøy har vel gått i gulvet i årenes løp, og en og annen ullsokk har havnet i feil vask. Ripet opp bilen en gang. DET er sånt som skjer, og DET er bagateller. For TS skjer disse tingene tydeligvis ofte. Da er man ikke uheldig - da gir man blanke. Og det er jo et særs lite sjarmerende trekk. 

Man skal da ikke måtte gå å passe på tingene sine i sitt eget hus, for å unngå at de blir ødelagte? Ikke kunne sette skoene sine i gangen, for da må man regne med at de blir ødelagt? Nei, vet du hva! Normale folk klarer jo helt fint å IKKE legge oljete verktøy oppå skoene til kjæresten sin. Normale folk er jo forsiktig med hvor man legger møkkete/skarpe/tunge ting. 

Uhell kan skje ja, men det skjer jo ikke daglig/ukentlig. Da må man faktisk se på om egen oppførsel trigger noe av denne «uflaksen». 

Anonymkode: 2bffc...61b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halvveis i setningen så jeg for meg at du skulle foreslå å oppbevare samboeren i boden :fnise: 

Anonymkode: 45190...edc

Kanskje det hadde vært en god idé. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper noe, men ble irritert bare jeg leste hovedinnlegget. Minnet meg om min eks, og det hadde sikkert blitt akkurat sånn om vi hadde flyttet sammen.

Han gjorde helt merkelige ting. Som å riste dyna så hardt at han rev ned noe som hang i taket mens jeg var på badet. Jeg hørte det, men han sa aldri noe. Han hadde bare tatt tingen han rev ned og lagt ved siden av tv-en. Uten et ord. 

Da vi var på stranda og han kom opp fra vannet, bare løftet han sitt håndkle fullt av gress og møkk og ristet det hardt mot meg så jeg ble full av skitt. Uten et ord. Jeg freste til han «hva er det du driver med?», før jeg ristet mitt eget håndkle (fra han, så han ikke skulle få noe på seg), og hoppet i vannet for å skulle vekk det jeg hadde fått på meg. Da jeg kom opp, hadde han trampet oppå håndklet mitt med skitne føtter og stod der som en dust. Selv om jeg ropte «ikke gå oppå der.... ååå.. takk skal du ha»... reaksjon «hæ?»

Skapdører stod bestandig på vidt gap, han la skitne og barbente føtter på stuebordet mitt, bord som skulle flyttes ble bare dratt bortover så det ble stygge riper i gulvet, dører ble smelt hardt opp og igjen, bad ble ikke tørket etter dusj, håndklene slengt utover. Tøyet han hadde med til meg oppbevarte han OPPÅ skittentøyskurven min - de falt bestandig nedi så han lette leiligheten rundt hver gang han skulle finne det igjen. I stedet for å skjønne at det hadde falt nedi. På toppen av det hele ble han da rasende fordi han «aldri fant noe» og det var «så jævlig typisk».

Begynte av og til å lure på om han var aldri så lite tilbakestående, faktisk...

Anonymkode: c68bb...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte av og til å lure på om han var aldri så lite tilbakestående, faktisk...

Anonymkode: c68bb...633

Begynte å lure? :fnise: 

Han høres jo ut som en enorm baby som ikke er blitt opplært til å være levedyktig uten mamma... Fatter ikke hvordan man kan orke å være sammen med sånne mennesker, hadde jeg villet ha en baby i hus hadde jeg heller skaffet meg en valp.

Anonymkode: 45190...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av beskrivelsene her høres litt ut som adhd symptomer. Noen er notoriske rotekopper, uten evne til organisering, planlegging og konsekvenstenking. Fryktelig irriterende å leve med, men neppe noe som kan endres i stor grad. Enten må man godta det, eller finne noen med bedre executive skills.

Anonymkode: eb060...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del av beskrivelsene her høres litt ut som adhd symptomer. Noen er notoriske rotekopper, uten evne til organisering, planlegging og konsekvenstenking. Fryktelig irriterende å leve med, men neppe noe som kan endres i stor grad. Enten må man godta det, eller finne noen med bedre executive skills.

Anonymkode: eb060...d25

Unnskyld meg, begynner bare å bli litt lei av at "alt" for tiden skal kunne skyldes på ADHD. Man kan jo oppføre seg som folk til tross for at man har ADHD. Og ja, jeg kjenner flere med diagnosen (og ja, jeg vet også at det er forskjeller innad diagnosen).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cleopatra. said:

Unnskyld meg, begynner bare å bli litt lei av at "alt" for tiden skal kunne skyldes på ADHD. Man kan jo oppføre seg som folk til tross for at man har ADHD. Og ja, jeg kjenner flere med diagnosen (og ja, jeg vet også at det er forskjeller innad diagnosen).

Jeg ser heller ikke på adhd som en sykdom, det betyr bare at man har dårlige evner til en del ting. Slike ting som blir beskrevet her. Poenget er at det neppe vil bli betydelig bedre med tiden. Så enten må man leve med det eller ikke.

Noen er dårlige på lesing, noen på regning, noen på sosiale settinger. Og noen er dårlig til å tenke seg om før de gjør noe. 

Anonymkode: eb060...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser heller ikke på adhd som en sykdom, det betyr bare at man har dårlige evner til en del ting. Slike ting som blir beskrevet her. Poenget er at det neppe vil bli betydelig bedre med tiden. Så enten må man leve med det eller ikke.

Noen er dårlige på lesing, noen på regning, noen på sosiale settinger. Og noen er dårlig til å tenke seg om før de gjør noe. 

Anonymkode: eb060...d25

Ja det kan jeg selvsagt være enig i :)

Og slik jeg skrev tidligere i tråden; det er noe som skurrer med mennesker som ikke har respekt for andres ting; det er noe de aller fleste lærer seg i ung alder. Så jeg ser nesten ikke for meg at kjæresten til TS plutselig skal snu denne "trenden", om han rett og slett ikke har lært det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

UTROLIG hva følelser for et menneske kan gjøre deg i stand til å takle. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Dette er veldig sant, og kunne nesten stått som en fast setning i mange innlegg her på forumet. Hvor mange innlegg har vi ikke lest om partnere som gjør helt tullete ting, og tenkt og svart at dette hadde vi aldri funnet oss i. Dump, dump, dump. Men så er det jo ikke fullt så enkelt når man har følelser for den personen. Grunnen til at vi svarer som vi gjør er at vi ser på saken som en nøytral tredjepart, og da fortoner det seg annerledes.

Anonymkode: dea9d...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Made4u skrev:

Verdisaker putter man da normalt sett i annet enn en bag, og dersom det puttes i en bag så er det greit å informere godt om det, da blir det ingen problem heller.

Betyr det at det er greit å slenge verktøy oppå? Hvis han til og med legger det oppå vesker, tyder det på at han ikke har respekt for tingene hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg hadde en samboer som var ganske lik TS sin.

En uforbederlig hamster som sparte på alt og bare la det fra seg rett innenfor døra, på kjøkkenbenker, eller første og beste sted i en tilfeldig bod.

Når hun endelig flyttet lot hun det meste bli igjen, og jeg brukte ett år på å rydde etter henne. Endte med å kjøre nesten alt på dynga da hun etter ett år fremdeles ikke hadde klart å hente slalomutstyr, hvitevarer, stereo, klær, sykler......

Slike folk blir ikke bedre, jeg forstår TS godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke lest hele tråden. Men har dere lest om materiell vold? At mannen ødelegger ting med vilje i skjul. For å såre deg. 

Har selv en eks som var sånn. Kunne være de helt utroligste ting.

Klarte å lage hakk og sår i alle drikkeglassene. Alle te og kaffekoppene.  Skrudde av skruer på håndtakene på et dyrt møbel slik at skapene ikke kan åpnes. Sølte rødvin overalt på tepper og sofa. Ødela pynteputer. Stjal alt av medisiner som jeg er avhengig av sånn at jeg ikke kunne ta medisin jeg trengte når jeg trengte det. Ødela komfyren, da han skiftet dekk på bilen, slengte han se bare oppå sykkelen til ungen min. Rev opp og ødela klær. Først oppfattet jeg han som klumsete og uforsiktig, men det er rett og slett ødeleggelse som skjedde i skjul f eks etter krangler. 

Anonymkode: 3500e...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Oi, hadde aldri forventet såpass med respons.

Ser også at det er litt misforståelser med hvem som er Ts. Det var en anonymebruker som skisserte et eget tilfelle uavhengig av mitt :) Noe som i og for seg var helt hinsides 🙊 Det må være materialistisk vold som en bruker her nevnte. 

For å si det sånn. Dette er hans eneste ulempe og last i livet. Ellers er han en komplett mann som er raus hver eneste dag.

Han har alltid bare hatt seg selv å tenke på og lagt ting hvor enn han vil. De to årene vi har levd sammen har det blitt bedre, men i bølgedaler med mye som stormer med jobb og diverse så sklir det veldig ut.

Så han vet når jeg mener alvor når jeg hiver verktøyet hans demonstrativt i en pøl oppå kontorpulten hans. Såpass stor haug at det raser om man ser på det å blunker. Har også fylt førersete på bilen hans med ting som ikke hører til inne så fult at han må gå inn på passasjersiden for å tømme.

Da blir han litt flau å rydder. Samtidig som han syns det er morsomme påfunn. Han blir aldri sint når jeg statuerer eksempler.

Men... Å få lov og bli helt stein stokk sprø av sine kjære til tider er menneskelig.

Han sier at han kan kjøpe nytt når ting går i stykker, men det er overhodet ikke poenget mitt. Jeg vil bare at gjenstander skal bli bevart slik at en slipper å kjøpe nytt og nytt. Samtidig som at mye kan ha en affeksjonsverdi. 

 

Jeg har lest alles innlegg å det har vært gøy å se engasjement.

Og dere menn. Så klart jeg kan forstå deres frustrasjon i deres situasjon. Det er aldri en god følelse om dere har følt dere dårlig behandlet. 

TS

Anonymkode: 66e1d...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...