Gå til innhold

Samboer er uforsiktig med tingene mine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det er så frustrerende.. Det når aldri inn uansett hva jeg sier. Hvor tydelig jeg er, hvor sint jeg blir, eksempler jeg tar... 

Føler meg helt kvelt av at det ikke nytter å ha tingene sine i orden fordi den du bor med er uforsiktig og rotete....

Har bare lyst til å rømme noen ganger...

Anonymkode: 66e1d...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke ting er det snakk om? Blir de ødelagt? Rotete som i at han legger f.eks. nøkkelen på feil sted? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nordlending skrev:

Hvilke ting er det snakk om? Blir de ødelagt? Rotete som i at han legger f.eks. nøkkelen på feil sted? 

Sko som blir klemt, verktøy blir lagt oppå vesker, treningsbag blir most i bilen av annet utstyr osv osv osv...

Fant flere ullklær i tørketrommelen helt oppspist selvom jeg ba han innstendig flere ganger om å ikke vaske mine klær og hvertfall ikke ull.. så alt blir ødelagt..

Hadde et par veldig fine semska sko som ble ødelagt fordi han hadde lagt en oljete drill oppå de...

TS

Anonymkode: 66e1d...141

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sko som blir klemt, verktøy blir lagt oppå vesker, treningsbag blir most i bilen av annet utstyr osv osv osv...

Fant flere ullklær i tørketrommelen helt oppspist selvom jeg ba han innstendig flere ganger om å ikke vaske mine klær og hvertfall ikke ull.. så alt blir ødelagt..

Hadde et par veldig fine semska sko som ble ødelagt fordi han hadde lagt en oljete drill oppå de...

TS

Anonymkode: 66e1d...141

Ikke sett tingene dine der han vanligvis legger fra seg ting og tang.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Ikke sett tingene dine der han vanligvis legger fra seg ting og tang.. 

Som å sette fra seg sko i gangen, treningsbagen i min bil, veska på stolen? 

Så du mener at jeg skal passe tingene mine? Eventuelt låse alt inn i et skap? Bare sånn i tilfelle det er steder han finner for godt å ikke se seg for?

Anonymkode: 66e1d...141

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir sprø. Det hadde jeg også blitt!

Anonymkode: f3b72...2bb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Oppgitt78 said:

Ikke sett tingene dine der han vanligvis legger fra seg ting og tang.. 

Eller han lar være å slenge fra seg ting og tang hvor de ikke naturlig hører hjemme.

Anonymkode: e6108...a1f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er så frustrerende.. Det når aldri inn uansett hva jeg sier. Hvor tydelig jeg er, hvor sint jeg blir, eksempler jeg tar... 

Føler meg helt kvelt av at det ikke nytter å ha tingene sine i orden fordi den du bor med er uforsiktig og rotete....

Har bare lyst til å rømme noen ganger...

Anonymkode: 66e1d...141

Har han bestandig vært slik, eller har det skjedd en endring? 

Anonymkode: b2584...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt jeg😐har ikke noe godt svar som kan hjelpe, men du har all rett til å bli frustrert

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer han når du tar det opp med han og hva sier han?
Har han problemer med hukommelse og konsentrasjon? Er han utredet av lege?

Anonymkode: b2584...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev ham for penger til å erstatte alt han ødelegger. Kanskje blir det litt mer interessant å se seg for da?

Han kan gjerne få jobben med å skaffe til veie identisk ting også, når jeg tenker meg om.

Endret av Hactar
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han betale det han ødelegger så du får kjøpt nytt. Ulltøy koster jo litt. Han blir nok mer forsiktig når han ser hva det koster at han er uforsiktig. 

Anonymkode: 73f64...a06

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han slik hjemme hos andre også, når dere er borte på besøk hos  noen?

Anonymkode: b2584...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvordan du bor, TS, men har du en utebod eller en kjellerbod for eksempel der samboeren din kunne oppbevare slike ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Ikke sett tingene dine der han vanligvis legger fra seg ting og tang.. 

Kutt ut tullpratet da! Han er et rotehode! Og det må man bare ta tak i. Fortelle rett ut hvordan man forventer at dette her skal fungere. Det å ikke ta vare på ting er en ekstremt dårlig egenskap. Mennesker kan endre seg, men vil de ikke så  skjer det aldri. Det verste jeg vet er andre som ikke kan behandle andre sine ting med respekt! Det koster penger, og det er bare ikke å kjøpe nytt fordi et surrehode ikke klarer/gidder å ta vare på ting. Når man lever alene går dette helt greit, sammen med andre ikke like greit. Da gir man klar beskjed noen ganger, forventer endring. Om ikke så må man faktisk se på om man passe sammen.

Ikke pokker om jeg hadde levd med det surrehode som bare raserte alt rundt seg,og forventet at man bare skal kjøpe nytt.

Da må man finne seg en likesinnet som kan leve i slummen av kaos og uorden :)  Det koster ikke en dritt å holde noenlunde orden, og når man ikke klarer det? Man er plukk hakkende råtten lat!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg. Jeg hadde en samboer som var helt ekstrem. 

Han klarte ikke å vaske klær, han bare ødla det fordi han ikkr klarte å få inn at hvitt og mørkt ikke skal vaskes sammen eller ikke skal vaskes på 90 grader (vanlige klær) og han kastet opp på gensern min en gang med matbiter i, store kjøtt biter, den tok han bare inn i vaskrmadkinen uten å fjerne matbiter. Når han hang opp tøy så var det å legge hele vasken i en ball åppå tørkestativet så det surnet. 

Jeg kjøpte masse nye hårkurer til 2000 kroner, satt posen i gangen og han trodde det var søppel så han kastet det. Fordi han ikkr skjekka hva som var oppi. 

Kjøpte meg masse nye klær en gang og satt posen på kjøkkrnbenken så lenge, tok ikke lang tid før han brukte det som søppelpose og kastet hele askebegeret sitt oppi. 

Han spydde ned bilen min en gang og gadd ikke vaske det opp. 

Han knuste vinduet mitt og nektet å erstatte det. 

Han ødla et annet vindu ved et uhell. 

Han blødde ned hele nye soffan min til 13.000 kroner. Jeg måtte resene den selvfølgelig selv. 

Han knakk av kjøleskapsdøra i sinne. Nytt kjøleskap. 

Han skar brød rett på kjøkkenbenken så den hadde dype hakk når jeg kom hjem. 

Han knipset buser ut i leiligheten. 

Øfla den nye pcen min til 5000 kroner. Gadd ikke erstatte. 

Og masse masse mer.... 

Håper du føler deg litt bedre nå. 

Anonymkode: f4f3d...47c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er så frustrerende.. Det når aldri inn uansett hva jeg sier. Hvor tydelig jeg er, hvor sint jeg blir, eksempler jeg tar... 

Føler meg helt kvelt av at det ikke nytter å ha tingene sine i orden fordi den du bor med er uforsiktig og rotete....

Har bare lyst til å rømme noen ganger...

Anonymkode: 66e1d...141

Er det hans bolig? Ja, hvorfor ikke bare flytte fra han?

Anonymkode: b2584...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår deg. Jeg hadde en samboer som var helt ekstrem. 

Han klarte ikke å vaske klær, han bare ødla det fordi han ikkr klarte å få inn at hvitt og mørkt ikke skal vaskes sammen eller ikke skal vaskes på 90 grader (vanlige klær) og han kastet opp på gensern min en gang med matbiter i, store kjøtt biter, den tok han bare inn i vaskrmadkinen uten å fjerne matbiter. Når han hang opp tøy så var det å legge hele vasken i en ball åppå tørkestativet så det surnet. 

Jeg kjøpte masse nye hårkurer til 2000 kroner, satt posen i gangen og han trodde det var søppel så han kastet det. Fordi han ikkr skjekka hva som var oppi. 

Kjøpte meg masse nye klær en gang og satt posen på kjøkkrnbenken så lenge, tok ikke lang tid før han brukte det som søppelpose og kastet hele askebegeret sitt oppi. 

Han spydde ned bilen min en gang og gadd ikke vaske det opp. 

Han knuste vinduet mitt og nektet å erstatte det. 

Han ødla et annet vindu ved et uhell. 

Han blødde ned hele nye soffan min til 13.000 kroner. Jeg måtte resene den selvfølgelig selv. 

Han knakk av kjøleskapsdøra i sinne. Nytt kjøleskap. 

Han skar brød rett på kjøkkenbenken så den hadde dype hakk når jeg kom hjem. 

Han knipset buser ut i leiligheten. 

Øfla den nye pcen min til 5000 kroner. Gadd ikke erstatte. 

Og masse masse mer.... 

Håper du føler deg litt bedre nå. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Hvor lenge pågikk alt dette før du dumpet?

Anonymkode: dea9d...2c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun dine ting han er uforsiktig med, og ikke hans egne ting, venners ting hans families ting osv? I så fall kan det hende at han gjør det med vilje.

Var han slik allerede i begynnelsen av forholdet?

Anonymkode: b2584...34c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge pågikk alt dette før du dumpet?

Anonymkode: dea9d...2c7

3 år. Men dette var ikke grunnen til at jeg dumpet han. Eller ihvertfall ikke den eneste. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...