Gå til innhold

Samboer er uforsiktig med tingene mine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er TS fullstendig overkjørt av dere andre og deres opplevelser, som helt sikkert ikke er til noen som helst hjelp for henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, TrekStar skrev:

Han høres ut som en med ti tommeltotter. Eller en slik vimsekopp, som fikser noe, men ødelegger noe annet mens han fikser ting. Kanskje de fra serien, "To Gode Naboer", er en god beskrivelse på han.

Ha ha ha tror jeg skulle klare å sette på en vaskemaskin med to amputerte armer :)  Det der er ikke ti tommeltotter, det er totalt mangel på interesse, latskap ja i Bergen har vi et ord på slike! Slaurer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Nå er TS fullstendig overkjørt av dere andre og deres opplevelser, som helt sikkert ikke er til noen som helst hjelp for henne.

Hva skal man svare på da mener du? Det er ikke et eneste spørsmål i inlegget. 

Anonymkode: f4f3d...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Da er det bare å logge av KG, for du får jo ikke flere partsinnlegg i dette forumet. Man må nesten forholde seg til det som TS sier, og stemmer ikke det,stemmer ikke svarene våres heller. Så enkelt er det. Har ikke en eneste grunn til å bestride det TS sier overhodet. Har sett mye  lignende i livet for å si det slik. Det er nesten ufattelig hvor sløve og uansvarlige mange er. Det må de gjerne være, men i et forhold fungerer dette aldri. Det er dømt til å gå rett vest, det er bare snakk om tid.

Har sett mye av det motsatte også.. Den ene parten har så mye greier, at det rett og slett ikke er plass til å legge fra seg noe, o.l... 

Og ja, vi må forholde oss til det Ts sier, men vi bør ikke glemme evnen til å tenke litt kritisk over ting heller.. Utifra den informasjonen vi har fått, så er han sannsynligvis et rotehode, men uten å høre den andre siden, så kan vi ikke konkludere med det riktig enda.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Nå er TS fullstendig overkjørt av dere andre og deres opplevelser, som helt sikkert ikke er til noen som helst hjelp for henne.

Uenig! Vi svarer på akkurat det TS lurer på, bare med å finne eksempler som er omtrent det samme. Det bør da være innenfor så det holder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Made4u
Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Hva er useriøst med det? Om du velter tvn i gulvet og den knuser! Setter du da den fint på plass og sier beklager? Eller fikser du det slik at partner slipper å gjøre det? Om du herper klesvasken sier du da bare beklager, eller fikser du det, og lar partner slippe å gjøre det? Om du griser ned kjøkkenet, beklager du da dette, eller fikser du det slik partner slipper å gjøre det?

Si meg hva i alle dager er useriøst med det? Det som er useriøst er å si beklager hele tiden, og ikke fikse ting man roter til. Uansett hva det måtte være. Da er ordet "beklager" ikke verdt en eneste dritt. Ord betyr ikke noe, handling betyr alt!

Veltes TV og knuses, uavhengig av hvem som gjør det, ser jeg det som et uhell og handler nytt TV, Om noen hadde hatt et slikt uhell her så hadde jeg sagt at de ikke trengte å beklage det, kunne jo skjedd meg selv også det.

Klesvasken min vasker jeg riktig, mine handlinger er kunnskapsbasert og mangler jeg kunnskap om noe så tilegner jeg meg denne og om ikke så unnlater jeg å gjøre noe inntil jeg har kunnskap nok til å kunne bedrive det jeg skal. Liker orden så jeg griser ikke ned kjøkkenet, forventer også at andre har orden på kjøkkenet (om ikke så er dem ikke noen jeg omgås i lengden).

Hun er like delaktig som han i å sette han i en posisjon til å beklage hele tiden, slik jeg ser det så er hun den snerpete typen som er etter han hele tiden (ser stadig slike og har jo vært i et slikt forhold selv). Med ei annen så tenker jeg at han ikke tenkte å beklage i ett sett, så hun kan også takke seg selv og sine forventninger for det.

Tenker at det beste for han, er å komme seg bort fra hun her, og finne seg ei som aksepterer han mer for den han er, hun her synes jeg i for stor grad henger seg opp i og plages av det hun finner galt med han - såpass at hun jaggu må opprette et innlegg om det her.

Nei, hun er en droppekandidat for han slik jeg ser det, selv ville jeg i hvert fall aldri blitt lykkelig med ei som er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Og ja, vi må forholde oss til det Ts sier, men vi bør ikke glemme evnen til å tenke litt kritisk over ting heller.. Utifra den informasjonen vi har fått, så er han sannsynligvis et rotehode, men uten å høre den andre siden, så kan vi ikke konkludere med det riktig enda.. 😉

Uenig! Det er ikke slik diskusjoner her inne fungerer. Vi forutsetter at det TS sier er riktig, om ikke er alle svarene feil også. Du får aldri dradd inn motparten her :)  Som sagt dette er ikke et ukjent fenomen, og da kan vi forholde oss til akkurat det. Skulle det ikke stemme i denne saken? Så belyser vi iallefall problemstillingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør her er å fraskrive deg ansvaret for dine egne handlinger. Du er korttenkt, klumsete og ødelegger andres eiendeler (?) og de som ikke godtar det er det noe feil med? Dette er ikke rimelig av deg. 

Anonymkode: 7bfc2...84b

Har da vel ikke for vane å ødelegge andres eiendeler, snarere tvert imot etterstreber jeg å være en ressurs heller enn en byrde i relasjoner, men noen mennesker er ut over det vanlige snerpete og skal hakke på andre for det ene og det andre, selv bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Skulle det ikke stemme i denne saken? Så belyser vi iallefall problemstillingen.

Her er du inne på noe.. 

Vi kan fint diskutere saken, fra Ts sitt ståsted, uten å fremlegge bastante konklusjoner foretatt på sviktende grunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Made4u skrev:

Veltes TV og knuses, uavhengig av hvem som gjør det, ser jeg det som et uhell og handler nytt TV, Om noen hadde hatt et slikt uhell her så hadde jeg sagt at de ikke trengte å beklage det, kunne jo skjedd meg selv også det.

Klesvasken min vasker jeg riktig, mine handlinger er kunnskapsbasert og mangler jeg kunnskap om noe så tilegner jeg meg denne og om ikke så unnlater jeg å gjøre noe inntil jeg har kunnskap nok til å kunne bedrive det jeg skal. Liker orden så jeg griser ikke ned kjøkkenet, forventer også at andre har orden på kjøkkenet (om ikke så er dem ikke noen jeg omgås i lengden).

Hun er like delaktig som han i å sette han i en posisjon til å beklage hele tiden, slik jeg ser det så er hun den snerpete typen som er etter han hele tiden (ser stadig slike og har jo vært i et slikt forhold selv). Med ei annen så tenker jeg at han ikke tenkte å beklage i ett sett, så hun kan også takke seg selv og sine forventninger for det.

Tenker at det beste for han, er å komme seg bort fra hun her, og finne seg ei som aksepterer han mer for den han er, hun her synes jeg i for stor grad henger seg opp i og plages av det hun finner galt med han - såpass at hun jaggu må opprette et innlegg om det her.

Nei, hun er en droppekandidat for han slik jeg ser det, selv ville jeg i hvert fall aldri blitt lykkelig med ei som er slik.

Nå kjenner jeg at jeg blir forbannet :) Men skal forholde meg rolig. Du sier at at du gjør, det betyr ikke en dritt. I dette tilfellet gjorde han ikke det. Bare soset avgårde og tok ikke ansvar. Så må du gjerne mene at han skal få være seg selv! Men det kan han da være! Men ikke i forholdet med TS eller andre som er normalt sammenskrudd. Det er ekstremt få mennesker som kan leve over tid med slike mennesker. Så hva er da poenget ditt? Han som er rotehodet må komme seg vekk! Hipp hurra da er problemet løst! Flott! Men det er jo ikke slik det fungerer. De suger seg fast til de blir sparket ut, så finner de seg noen andre de kan plage til prosessen gjentar seg. Det vil den alltid gjøre så lenge man ikke finner noen som liker å bo i en søppelhaug! Det er ekstrem få som gjør akkurat det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Made4u skrev:

Har da vel ikke for vane å ødelegge andres eiendeler, snarere tvert imot etterstreber jeg å være en ressurs heller enn en byrde i relasjoner, men noen mennesker er ut over det vanlige snerpete og skal hakke på andre for det ene og det andre, selv bagateller.

eeeehe nei! Den listen som TS ramset opp var ut av det helt hinsidige langt utfra det som kan tolereres fra normale mennesker, det må vi forholde seg til. Det er ikke bagateller! Det er absurd! :)  Så må du gjerne mene at TS ikke forteller sannheten. Men det må du bevise, nå bare kverulerer du. Det som kom frem i tråden er ikke bagateller, det er så hinsides langt utenfor akkurat det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Nå kjenner jeg at jeg blir forbannet :) Men skal forholde meg rolig. Du sier at at du gjør, det betyr ikke en dritt. I dette tilfellet gjorde han ikke det. Bare soset avgårde og tok ikke ansvar. Så må du gjerne mene at han skal få være seg selv! Men det kan han da være! Men ikke i forholdet med TS eller andre som er normalt sammenskrudd. Det er ekstremt få mennesker som kan leve over tid med slike mennesker. Så hva er da poenget ditt? Han som er rotehodet må komme seg vekk! Hipp hurra da er problemet løst! Flott! Men det er jo ikke slik det fungerer. De suger seg fast til de blir sparket ut, så finner de seg noen andre de kan plage til prosessen gjentar seg. Det vil den alltid gjøre så lenge man ikke finner noen som liker å bo i en søppelhaug! Det er ekstrem få som gjør akkurat det.

Ingen som bruker frasen at den andre ikke tar ansvar like mye som dem som er snerpete og etter andre i unormal grad, de reagerer på mye andre ikke reagerer på i det hele tatt, og slik skapes problemer som ellers ikke ville vært der. Det er skremmende hvor mye enkeltpersoner kan umyndiggjøre andre ved slike dustete utsagn.

I et annet forhold så ville mange av situasjonene som oppstår med hun her trolig ikke vært noen problem, mitt poeng er at den hun er også er en stor del av problemet her, i visse tilfeller kan det være slik at den snerpete sin holdning er et større problem enn handlingene til dem de hele tiden skal hakke på...

Jeg får i alle fall en dårlig følelse når jeg ser TS skrive, en følelse over at hun er ei jeg ikke ville hatt i min krets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Made4u
4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

eeeehe nei! Den listen som TS ramset opp var ut av det helt hinsidige langt utfra det som kan tolereres fra normale mennesker, det må vi forholde seg til. Det er ikke bagateller! Det er absurd! :)  Så må du gjerne mene at TS ikke forteller sannheten. Men det må du bevise, nå bare kverulerer du. Det som kom frem i tråden er ikke bagateller, det er så hinsides langt utenfor akkurat det.

Mulig du har en forventning om at mennesker er feilfrie, det har derimot ikke jeg, derfor har jeg også takhøyde for at mennesker feiler og at ting kan bli ødelagt uten at jeg lager store nummer og ødelegger relasjoner av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Made4u skrev:

Mulig du har en forventning om at mennesker er feilfrie, det har derimot ikke jeg, derfor har jeg også takhøyde for at mennesker feiler og at ting kan bli ødelagt uten at jeg lager store nummer og ødelegger relasjoner av den grunn

Ingen er feilfrie! Men du forstår dette om du vil, du vil ikke. Du hadde hatt et bittelite poeng om vedkommende ordnet opp etter seg, og så brukte partner dette mot han i ettertid. Det er bare ikke tilfellet her. Ingen kan leve med mennesker som utnytter andre, og det er bare ikke å gjøre noe "stort nummer ut av dette " når det går over lang tid. Det er totalt ødeleggende i et forhold. Det vet alle sammen som ikke liker å bo i et grisehus, de aller fleste faktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Made4u skrev:

Ingen som bruker frasen at den andre ikke tar ansvar like mye som dem som er snerpete og etter andre i unormal grad, de reagerer på mye andre ikke reagerer på i det hele tatt, og slik skapes problemer som ellers ikke ville vært der. Det er skremmende hvor mye enkeltpersoner kan umyndiggjøre andre ved slike dustete utsagn.

I et annet forhold så ville mange av situasjonene som oppstår med hun her trolig ikke vært noen problem, mitt poeng er at den hun er også er en stor del av problemet her, i visse tilfeller kan det være slik at den snerpete sin holdning er et større problem enn handlingene til dem de hele tiden skal hakke på...

Jeg får i alle fall en dårlig følelse når jeg ser TS skrive, en følelse over at hun er ei jeg ikke ville hatt i min krets.

Her er det mye som tyder på at du er partner til TS :)  God natt :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Made4u
3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ingen er feilfrie! Men du forstår dette om du vil, du vil ikke. Du hadde hatt et bittelite poeng om vedkommende ordnet opp etter seg, og så brukte partner dette mot han i ettertid. Det er bare ikke tilfellet her. Ingen kan leve med mennesker som utnytter andre, og det er bare ikke å gjøre noe "stort nummer ut av dette " når det går over lang tid. Det er totalt ødeleggende i et forhold. Det vet alle sammen som ikke liker å bo i et grisehus, de aller fleste faktisk.

Utnytter andre?

Jeg tror ikke at TS sin samboer utnytter henne, normalt er mennesker redde for og vil ikke ødelegge andres eiendeler, og om det skjer så er de lei seg for det og beklager. Beklage har også TS sin samboer gjort.

Men altså, hvordan en bag løftes ut av en bil og hvordan gods stables i bil kan være noe enkeltindivider lager store saker av, man kan nær sagt ikke løfte et bord og flytte på dette uten at noen mener at det er ødeleggende for noe (noe kan rase ved et uhell f.eks.), intensjonen for slike handlinger kan ha vært å ville hjelpe den andre og så ender det i at enn får kjeft for det og så blir man sågar uansvarliggjort.

Selv fikk jeg kjeft for å hjelpe til med rengjøring hos min eks., og for at jeg tok bilde av et møbel hun skulle selge (for at hun kunne bruke det på Finn.no) jeg skreiv sågar annonsen for henne... Og hvorfor ble hun sur for det tro, jo fordi jeg hadde tatt bildet som lå på Finn.no mens vi ryddet og vasket leiligheten hennes... I noen hjem blir det rett og slett feil å bare flytte på noe, selv når intet blir ødelagt.

Jeg er overbevist om at samboeren hennes er rimelig oppgitt over at TS uansvarliggjør og nærmest umyndiggjør han, vil være veldig overrasket dersom han med viten og vilje ønsker å ødelegge hennes eiendeler - mer nærliggende for meg er det å anta at hun er ei hakkete snerpe som er etter andre som en klegg for bagateller. Og derfor skreiv jeg også som jeg har gjort her, jeg tror hun er en vrang personlighet å leve med - i alle fall ei man må gå på tå hev med og inngå kompromiss for å evne å være sammen med (selv hadde jeg ikke orket slik)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
15 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Her er det mye som tyder på at du er partner til TS :)  God natt :) 

Det er jeg ikke! :)

God natt til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Made4u skrev:

Vært sammen med ei snerpete megge jeg også, varte ikke for lenge det forholdet, hun klaget også på at jeg ødela diverse etc. Måtte trå så varsomt sammen med henne for å ikke gjøre feil.

Heldigvis har alle øvrige forhold jeg har hatt vært med damer som ikke er slik og som tolererer mer, da trenger man heller ikke å vokte seg for alt man gjør...

For hans del håper jeg at han kvitter seg med deg, unner ingen å ha ei som er etter enn for alt man foretar seg og sågar bagateller. Det fine med bager for eksempel, er at de er laget for hard bruk og tåler at ting blir stablet oppå dem, og skulle en bag bli ødelagt av en grunn så er det nettopp en bagatell...

Du skjønner jo ingenting. 😊

 

Anonymkode: 3a9e0...c1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lønner det seg å være litt barnslig.

Hadde han ødelagt mine ting slik, og at det viste seg at han faktisk ikke brydde seg, ville det gått ut over hans ting. 

Han er respektløs ovenfor deg. På tide å vise litt dominans og ikke være en dørmatte. Ta igjen til han lærer å ta hensyn. Eller dump fyren (seriøst, vil du virkelig stresse med dette hele livet?)

Anonymkode: a3e80...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...