Gå til innhold

Kunne du vært med en mann som hadde slått deg 1 gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Har han først gått over terskelen en gang, så er den mye lavere senere, og det vil høyst sannsynlig skje igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg gikk, fikk bare et slag i ansiktet, men da gikk jeg, og så meg aldri tilbake. 

Anonymkode: 513aa...943

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ha fiket til dine egne barn fordi de ikke gjorde som du sa?

Du har nok noen issues under huden du ikke forteller om så håper du aldri kommer utfor en psykopat som utnytter issuene du har.

Anonymkode: 9dc7f...27a

Nei, jeg hadde ikke slått barna mine. Og jeg ville åpenbart ikke fortjent en ørefik fordi jeg ikke gjorde som mannen sa heller, så du bommer jo helt på poenget mitt. 

Jeg har ikke "issues", jeg hadde ikke tolerert knyttneve eller gjentatte episoder med vold, men jeg kunne forsvart en ørefik. 

Mamma klappa til meg en gang da jeg var tenåring. Jeg var skikkelig fæl mot henne, og det klappet var 100% fortjent. Jeg vokste overhodet ikke opp med en voldelig mor eller i et voldelig hjem. Ingen skade skjedd, og umiddelbart etter det lille klapset tenkte jeg at jepp, den fortjente jeg. En sånn situasjon kan jeg se for meg at kan oppstå i en langt forhold også. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Nei, det har jeg ikke. Ikke ut over at jeg vokste opp med to søstre som jeg sloss med på badet annahver morra. :ler: Og jeg hadde ikke tolerert vold, jeg mener bare at én velfortjent fik én gang ikke gjør et forhold eller en person voldelig. Og jeg hadde tatt en ørefik over veldig mye anna. 

Det skal sies at jeg overhodet ikke kan se for meg at mannen min noensinne kunne slått meg, så det er ikke en problemstilling jeg trenger å tenke på. 

Det er bare her på KG at verden er så sort/hvit, i det virkelige liv finnes det nyanser i det aller meste. 

 

Det er tydeligvis ei problemstilling du skal måtte tenke på den dagen du får deg et "fortjent" slag. 

De fleste som slår andre, mener de har gode grunner og ser kanskje tom den andre som den egentlige agressoren. Det er mye der problemet med vold ligger. Utallige ektefeller som slår den de elsker høyest av alle: de "fortjener det", på grunn av ting de gjorde eller ikke gjorde. Ting som andre ikke anser som graverende, eller synes er drøyt men takler uten bruk av vold.

Anonymkode: 7a2e5...f74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gikk. 

Skulle ønske jeg hadde gått sammen dagen, men var ung og flau. Gikk etter 9 mnd, vi hadde da ikke bodd sammen på 5 mnd. 

Hadde det hendt igjen, hadde jeg gått på dagen. 

Anonymkode: a8068...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er mange måter å være slem på. Mange som er langt verre en et fysisk skag/knuffing. 

Og så tenker jeg at det er en lang vei å gå fra å dytte el daske til partneren i frustrasjon/sinne og å gå full skala familievold og mishandling.

Jeg har blitt slått(ikke alvorlig) av mannen min ved et par anledninger tidlig i forholdet. Det gikk på slitenhet og frustrasjon da vi var nye foreldre. Det ble med de to, for å si det slik. Han gjorde det aldri igjen, og jeg har aldri gått rundt og vært redd i hjemmet. Jeg tenker at det er der grensa går.

Det jeg legger merke til er at det er flere menn her i tråden som har blitt utsatt for vold fra kvinner. Det tror jeg er en oversett problematikk.

Anonymkode: 1901b...9d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart det går til helvete når halvparten av kvinnene her føler de ‘’fortjener’’ det av og til.

Skremmende!

Endret av Loff77
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!!
Ikke fillern om noen skulle få slått til meg og trodd de slapp unna med det.
OVER OG UT ved første klaps.

Anonymkode: 2bfe1...fab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingen legger hånd på meg, og aller minst han som skal være min klippe, bestevenn og kjæreste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde vold i barndommen og tenkte først å svare ja på dette spørsmålet, helt til jeg lurte på hvorfor jeg hadde godtatt det. Så nå er svaret nei.

Anonymkode: 058c7...554

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er en lang vei å gå fra å dytte el daske til partneren i frustrasjon/sinne og å gå full skala familievold og mishandling.

Anonymkode: 1901b...9d7

Det kan være kort vei.

Venninna mi hadde ikke opplevd verre enn ørefik/ dytting/knuffing fra kjæresten før den dagen hun fikk et sånt slag i hodet at hun tok et fly ut av byen for å ta inn på hotell og slippe unna ham, gå til legen for hjernerystelse, og seinere søke om skilsmisse. Tror ikke han en gang mente å slå hardt, men han er dobbelt så stor som henne. 

Hvis man har nulltoleranse for slag, er det heller ingen slingringsmonn der skade kan oppstå. 

Anonymkode: 7a2e5...f74

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært "bare" 1 gang, og ikke alvorlig vold? 

Anonymkode: 91567...8bc

de fleste damene sier vell nei, men de skal vell late som de er "sterke selvstendige kvinner" på internett. I realiteten så hadde så og si ingen av dere forlatt kjæresten deres for 1 slag.  Det er ikke bare til å forlate noen man har et helt liv med, familie, hus og flere år med minner bare for et slag, selv om det er galt. Dere kan prøve å late som dere er tøffe, men i virkeligheten hadde det vært en annen tone

Anonymkode: a501a...b57

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 I realiteten så hadde så og si ingen av dere forlatt kjæresten deres for 1 slag.  Det er ikke bare til å forlate noen man har et helt liv med, familie, hus og flere år med minner bare for et slag...

Anonymkode: a501a...b57

Folk forlater ektefellene sine hele tida. Selv om det ikke er lett.

Anonymkode: 7a2e5...f74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått på dagen. Men hadde blitt helt sjokkert om mannen hadde slått eller fiket til meg. Han har aldri vært voldsomt med meg, aldri fiket til meg eller truet med vold. 

Vi har barn, derav 2 jenter og ville aldri godtatt vold, ville aldri latt jentene tro at "litt“ vold er greit! Vold er aldri greit, uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg hadde brutt ut av et slikt forhold om jeg ble offer for vold, men jeg kan ikke garantere noe. Jeg sliter med separasjonsangst og det er nesten ikke mulig for meg å bryte en relasjon med en person jeg først har blitt glad i. 

Anonymkode: 85137...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Den dagen en mann slår en dame så er min forventning at hun går umiddelbart, de som ikke gjør det ender ofte som voldsoffer i forhold etter forhold og evner aldri å stå opp for seg selv. triste skjebner.

Aldri funnet slike damer tiltrekkende, det er derimot dem som ikke finner seg i slik, og det gjelder forøvrig også psykisk vold. De opplever også ikke å bli slått, ikke for annet enn enkelthendelser som de avslutter relasjonen umiddelbart i alle fall.

Vold må få konsekvenser umiddelbart, som viser at det er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde det med en eks, når jeg var 17. Det ble slutten på forholdet. Opplevde det igjen i en alder av 30, men da to år ut i forholdet, men nå har vi vært sammen i fem år. Det tok tid å komme seg over det, men det har ikke gjentatt seg og vi har endret levemønster ift alkoholinntak etter den hendelsen. Jeg bruker det aldri mot han, og lar det ikke definere han som person. Noe lignende har aldri skjedd igjen etterpå.

Anonymkode: 2b170...dd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 8.19, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært "bare" 1 gang, og ikke alvorlig vold? 

Anonymkode: 91567...8bc

Eksen min slo meg hver gang han drakk sprit. Var ikke mer enn 5-6 ganger i løpet av de 12 årene vi var sammen, men det gjorde at jeg ble redd for han hver gang han ble sint. Var så usikker på slutten at det måtte ende i brudd om jeg skulle klare å slappe av hjemme. Er på en måte en terskel man går over. Har man slått en gang gjør man det nok flere ganger dessverre. Selv om min ikke hadde gjort det edru ventet jeg liksom bare på det.

Anonymkode: 8bf94...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke det. Han jeg er sammen med er dobbelt så stor som meg, og hadde han fiket til meg ville jeg blitt så redd, såret, skuffet og lei meg at jeg aldri kunne vært med han igjen. 

Prøvde å sette meg litt inn i en sånn situasjon. Tror noe inni meg hadde gått ødelagt av det. Har aldri opplevd vold, aldri utøvd vold og aldri hørt om noen i min omgangskrets som har vært utsatt for det. 

Hadde forsvunnet ut av livet hans før svien i kinnet hadde lagt seg. 

Anonymkode: 2aab1...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...