Gå til innhold

Er det vondt å amme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amming var et helvete i uke 1-3, jeg hadde flate brystvorter som ble dratt ut hver gang baby dia første uka, og det ble sårt. Også fikk jeg sopp på brystvortene i uke 2-3. Etter 2 ukers soppkur og bruk av ammeskjold, pluss pumping som avlastning, så var amming helt uproblematisk og ikke vondt i det hele tatt. 

Anonymkode: 89297...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhode ikke vondt, men fikk brystbetennelse og det var vondt det! 

Anonymkode: 9bc3c...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det vondt hele tiden desverre,gruet meg til å amme.

Anonymkode: 47dc0...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 2-4 ukene syntes jeg det var vondt å amme alle tre barna. Men sånn er det ofte i starten. Brystene må herdes, melkeproduksjonen er ikke stabilisert og babyene har ofte feil sugetak i begynnelsen før de får skikkelig dreisen på det. Kommer du deg over den kneika der så er mye gjort. Da er amming bare kos en god stund frem til ca 6-7 mnd. Da kommer ofte tennene og noen babyer begynner å bite. Alle mine tre har gjort det men kun en liten periode. Men da satt jeg med høye skuldre og klar for å avverge bitt 😂når den perioden er over så er det bare vært fryd å gammen for min del hvertfall. 

Men de første ukene kan være tøffe så prøv å hold ut å tenk at det blir bedre. Noen er til og med så heldige at de ikke opplever noe smerter i det hele tatt i begynnelsen. 

Anonymkode: 085eb...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke vondt å amme :)

Anonymkode: d1cb6...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...