Gå til innhold

Hvordan er det å være lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må ha problemer ass 😂 

Anonymkode: 3b922...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan er livet som lubben? Jeg har det greit, bortsett fra at jeg sliter med spiseforstyrrelse i form av overspising/tvangspising, sliter med å føle meg vel i de fleste situasjoner og å finne ålreite klær. Løpe, gå med shorts, gå i bikini, bli løftet litt under sex osv er ting jeg bare kan drømme om. 

Bruker du mye energi på at du er det? Vil ikke mene det, nei. 

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? Jo, men føler meg ubekvem i de fleste tettsittende klær, går helst i løse klær, har lår som gnisser i varmen og kan ikke ha sex slik jeg ønsker fordi kroppen disser og er ekkel. Blir også fort sliten, får vondt i ryggen.

Er du misunnelig på dem som er slank? Ja, hver eneste dag. Tenker på kropp hele tiden. Det og mat. 

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben? Vært lubben hele livet. Vært slank en gang etter slankeoperasjon. Da veide jeg 67kg på det minste. Gått opp til 77 nå. 

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang? Pga. tvangspising og overspisingslidelse. 

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst? Ja, mat er på mange måter lyspunktet i livet mitt. Det beste jeg vet og det jeg tyr til når jeg er lei meg. Og glad for den del, føler for å feire noe med mat. 

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake? Får dårlig samvittighet og skam etter hvert måltid. Det er en del av spiseforstyrrelsen. Ikke bare bare å spise mindre eller stoppe når man er mett. 

Bryr du deg ikke om helsen din? Jo, absolutt. Spiser derfor så sunt jeg kan 90% av tiden. Men det hjelper ikke når mengdene er såpass store og du havner omtrent i en transe under måltid. Samt at godteri er som herion for meg. Går til behandling da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett rundt magen ER helsefarlig

Skal dere la maten få vinne??

Tegn ett smilefjes på maten og spenn den ut av huset  og ta kontrollen over dere selv

Anonymkode: 425aa...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er livet som lubben? Fint.

Bruker du mye energi på at du er det? Nei.

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? Jo, det kan jeg vel.

Er du misunnelig på dem som er slank? Nei.

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben? Livet er ikke så enkelt.

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang? Fordi livet handlet om andre ting enn hva jeg veide.

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst? Nei.

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake? Ser ikke hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet for å spise snop og kake. Jeg har gått ned 80 kg og allikevel spist både kaker og snop. I flertall. ;)

Bryr du deg ikke om helsen din? Jo. Det er derfor jeg har gått ned over 80 kg.(..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...