Gå til innhold

Hvordan er det å være lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det slikt: du bruker mye mer tid, energi og tenking på lubbenheten enn hva jeg gjør. 

Anonymkode: bc3aa...6c5

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Livet som lubben (feit) er nå ganske så ok det. Selvfølgelig merkes det innimellom, men ikke noe veldig plagsomt. 

Jeg bruker veldig lite energi på det

Gjør vel stort sett det samme som normalvektige. Bortsett fra kanskje enkelte sittestillinger og sånt

Er ikke misunnelig. Kunne godt tenkt meg å gå ned litt selv, men jeg er meg og å misunne andre hjelper ikke

Tja si det. Det gikk så fort at jeg ikke så det før det var for sent

Har aldri hatt 5 kilo for mye. Jeg gikk fra slank til 30 kilo overvektig pga ulike medisiner i løpet av tre uker.

Fikk ikke is eller godteri som trøst. Ei heller mat. Er vokst opp med et normalt forhold til mat

Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for å spise snop og kake? Man må faktisk kunne unne seg litt. Det er ikke som at fordi man har noen kilo ekstra, så stapper man innpå søtt og drittmat døgnet rundt. 

Jo selvfølgelig gjør jeg det. Det er ikke uten grunn jeg spiser mye grønnsaker og lever jevnt over sunt. Men kiloene sitter fast uansett. Og jeg gidder faktisk ikke å sulte meg slank. Kolesterol, blodtrykk, puls osv er helt perfekt. 

Anonymkode: ed616...cb4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubben er vel 5 kg for mye. Og da klarer man jo alt man klarte før. Man kan jo være i utrolig god form, selv om man er lubben. 

Anonymkode: 60ff1...a8f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja sykler hver dag til jobb, driver med organisert trening og konkurranser for gøy, har gode venner og samboer, god jobb, liker god mat og kunne ikke brydd meg mindre. Ca 5 kilo for mye.

Anonymkode: 23a71...694

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Du går ut fra at de som er lubne ikke vil være det? Prøv å senk skuldrene og aksepter den du er. Det er ikke de som er lubne sin skyld at du tenker så mye på hvordan de har det. Du er så redd for å bli det selv at du tror at det er "feil" å være det. Det er det jo ikke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 kg for mye siden jeg var 6-8 år. Dessverre hadde jeg lite kunnskap om slankekurer på den tiden.

Anonymkode: cc140...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Som før jeg ble det

Bruker du mye energi på at du er det?

Nei, da ville jeg vært slankere

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? 

Ja

Er du misunnelig på dem som er slank?

Nei

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Trives med kosekilo

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Jeg har viktigere ting i livet mitt enn disse + - 10 kg

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Nei og nei

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Det smaker godt. 

Bryr du deg ikke om helsen din?

Jo

Anonymkode: 425aa...6b1

 

Anonymkode: 11ed4...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Noen er lubben pga sykdom, noen er lubben pga visse tabletter eller prevensjons tabletter fører til at kroppen legger på seg uten at du spiser mer enn vanlig, du kan bli lubben pga spise forstyyrelser, du kan bli lubben pga trøstespising forårsaket av depresjon/ensomhet og mye annet...aldri døm andre...

Anonymkode: 202bc...86a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide og være lubben å følte meg relativt okay med det, var jo trossalt veldig vant til det.

Nå er jeg slank å merker stor forbedring i livskvalitet hverdag, i overraskende mange situasjoner.

Gikk også fra et helt greit selvbilde til et super bra selvbilde 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Dårlig (ikke bare pga. gått opp i vekt)

Ja. Hvert minutt. 

Jeg tør ikke trene i offentligheten, gå i trange klær eller å gå i bikini.

Ja.

Fordi jeg var så deprimert at jeg ville dø. Tenkte at det da ikke hadde noe å si når jeg uansett ville dø. Maten ble en form for trøst.

Nei.

Gjør det når jeg føler alt håp er ute og er deprimert, når jeg ikke har spist på lenge pga. slanking kan jeg kose meg med litt godteri.

Jeg bryr meg om helsen din når jeg ikke ønsker å dø.

Anonymkode: 9ed43...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekten la seg på så jevnt over kroppen at jeg ikke merket noe. Var sent i tenårene, så da jeg måtte begynne å kjøpe større klesstørrelser trodde jeg det bare var at jeg begynte å få mer ''voksen'' kropp og kvinnelige former. Var først da jeg fant meg selv på plus size avdelingen at jeg tenkte hmmm...her er det noe som ikke er riktig. Da kom skammen som en stor bølge.

Anonymkode: 8ba07...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Ganske greit egentlig. Har det sikkert bedre enn mange tynne.

Bruker du mye energi på at du er det?

Nei, kun i prøverommet.

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Jo? Vekten har ikke stoppet meg fra noe.

Er du misunnelig på dem som er slank?

Kanskje litt.

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Nei si det.

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Alltid vært overvektig

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Fikk is, har ikke brukt mat som trøst

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Man må jo leve litt og ;)

Bryr du deg ikke om helsen din?

Jo?

Anonymkode: 425aa...6b1

 

Anonymkode: a6a0b...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Jeg har tenkt på dette mye oppgjennom livet. Nå har jeg slanket meg, men måtte også slanke vekk noen familiemedlemmer i samme slengen.

Jeg var ett lubbent barn. Besteforeldrene mine brukte å kalle meg tjukkerumpa, de mente det helt sikkert godt. Hjemme fikk jeg ikke lov til å være på kjøkkenet utenom måltider. Fikk helt feil sammensatt mat for meg, så jeg var ofte sulten. I tillegg fikk jeg mensen veldig tidlig, var vel rundt 8-9 og slet fra første stund med PMS. Det gjorde til at jeg smugspiste, og jeg smugspiste store mengder godteri, hele pakker med gryteretter, pizza, isbokser osv. Aktivitet var ikke noe man oppfordret til hos oss. Så det endte sånn det måtte ende.

Har ett mye mer normalisert forhold til maten i dag. Jeg spiser sakte og jeg spiser små porsjoner. Jeg spiser mat jeg liker. Ja, jeg spiser potetgull - må nå klarer jeg ikke lengre å spise en hel pose i ett jafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det bruker jeg ingen energi på overhodet. Jeg har alltid rent over av selvtillit, uansett hvordan jeg ser ut. Aldri hatt noe problem på damefronten, heller. Samboeren min er en garantert 10-er. Så jeg har egentlig aldri hatt noe motivasjon for å slanke meg. Har ikke lyst til å leve et sundt liv, for å være ærlig. Jeg nyter livet fra jeg står opp til jeg legger meg.

Anonymkode: 01cac...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt 5 kilo for mye. Jeg gikk fra slank til 30 kilo overvektig pga ulike medisiner i løpet av tre uker.

Anonymkode: ed616...cb4

Jeg har heller aldri vært lubben, jeg har vært mager og feit. Jeg gikk opp over 50 kg på litt over et halvår og rakk aldri å innom lubben i mer enn noen få dager. Det var det året jeg fylte 12. 

Anonymkode: 2fa37...379

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame på 165 som veier 78 kilo. Det er litt mye for meg og forsøker å gå ned. 

Jeg tror det verste er personer som kjenner meg som stirrer på kroppen min, og kommenterer ikke sant. Jeg er jo mer enn vekta mi. Jeg har masse humor, godt humør, jeg har talent og jeg er snill og omsorgsfull. Jeg kan gi et komplement til noen som hakker på meg. Det bryr meg ikke og jeg er veldig sterk. Men det er kjedelig når denne personen stirrer og snakker opp seg selv om at hun er så flink med treningen osv og er ikke det minste interessert i det gode jeg får til. Og så vet jeg bak lukkede dører at det snakkes om min vekt. 

Jeg vet ikke om jeg er misunnelig på folk rundt meg. Men jeg ser på bilder av de som har slanket seg for inspirasjon feks. Så jeg vil jo gjerne ha en slank kropp. Men jeg vil ikke ha andre sin kropp, jeg vil ha min kropp slank, om du skjønner.

Men jeg har opplevd at når jeg har gått ned så har folk som har likt meg før mislikt meg, ts om du skjønner. Det er rart det der.

Anonymkode: cd278...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben? Det suger.

Bruker du mye energi på at du er det? Trener febrilsk og føler meg utrolig utilpass, bekymrer meg for at andre synes jeg er ekkel. 

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? Ja, kondisjonen er det ikke noe å si på. 

Er du misunnelig på dem som er slank? Nja, forsøker så godt jeg kan å ikke sammenligne meg med andre. Men iblant. Ja.

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben? Fordi jeg går på livsviktige medisiner som tukler med stoffskiftet mitt, kan dessverre ikke deponere disse. 

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang? Se svar over.

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst? Nope. Tror jeg og familien hadde et ganske vanlig forhold til mat. 

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake? Fordi livet er for kort til å være ulykkelig absolutt hele tiden. Føler meg selvsagt helt forferdelig etterpå.

Bryr du deg ikke om helsen din? Jo, det er nettopp dét jeg gjør. Vil helst ikke dø skjønner du. 

 

Avslutningsvis takk for at du fikk meg til å føle meg dårlig. God helg! 😊

 

Anonymkode: 5afe6...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...