Gå til innhold

Hvordan er det å være lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er livet som lubben? Litt mindre gøyalt enn det var når jeg var i perfekt form, som jeg var i mesteparten av livet. 

Bruker du mye energi på at du er det? Nei, men litt mer trøbbel med klær. 

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? Nei, er i litt dårligere treningsform

Er du misunnelig på dem som er slank? Fokuserer lite på andre, da jeg er opptatt nok med eget liv. 

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben? Jeg var alvorlig syk, og gikk gjennom flere operasjoner, som gjorde meg sengeliggende. Fitness var ikke en prioritet. 

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang? Fordi jeg var sengeliggende med store smerter og tok sterke smertestillende hver 6. time. 

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst? Nei, og kommer fra en slank familie, som ikke prioriterer eller trøster seg med mat. 

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake? Det går fint det. 

Bryr du deg ikke om helsen din? Joda, derfor prøver jeg å spise generelt ganske sunt. Men med sykdom og medisiner, så er ikke forbrenning og form den samme. 

Anonymkode: 8084c...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror TS ikke vet forskjellen på lubben og feit. Å være lubben er bare å ha litt ekstra. Man kan gjøre akkurat det samme som en slank person. 

Anonymkode: de364...50f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lubben betyr jo "liten og rund". Det igjen betyr ikke man er tykk eller har helseskadelig bmi. Sies gjerne om barn. 

 

Anonymkode: f20be...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer en hel gjeng med folk som er ekstremt overvektige..? 30+ kg er ikke lubben!! Lubben er maks 5-10 kg overvekt, kommer an på høyde. Hvis du har 30 kg i overvekt, så gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å kalle deg selv lubben. På tide å åpne øynene!

Anonymkode: 03f19...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som stusser over at ts refererer til lubben som om det er overvekt? 

Lubben er noen kg for mye, ikke 15-20 kg for mye.  

Anonymkode: e2d59...740

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName

Jeg er lubben. Ca 5-6kg for mye. Liker ikke bilringen rundt magen, men ellers er jeg godt fornøyd med ekstra på pupper, lår og rumpe. Har også ekstra i ansiktet, noe som kommer godt med når man er i 40-åra. Fant ut det koster for mye å slanke seg, når man samtidig prøver å gi ungen sunt forhold til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsiden er at damer med noen (innen rimelighetens grenser) kilo ekstra er utrolig mye mere tiltrekkende en skrangledamer 😛

Anonymkode: 544dd...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å være lubben, eller litt kraftig. Kiloene var jevnt fordelt, så jeg tenkte i grunn veldig lite på det. Det var egentlig bare når jeg handlet klær at jeg kunne bli skuffa over at noe som så fint ut på prøvedokka ikke var like fint på meg.

Og dette er vel den eneste forskjellen nå som jeg er slank; det er blitt litt morsommere å handle klær, alt sitter bra og jeg kan kjøpe plagg som har en form jeg tidligere ikke ville valgt. Litt trist at puppene er blitt mindre, da...

Jeg slanket meg heller aldri bevisst, btw, jeg gikk gjennom en livskrise og klarte nesten ikke å spise. Jeg har fått høre at jeg burde legge på meg noen kilo.

Anonymkode: 4df51...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer en hel gjeng med folk som er ekstremt overvektige..? 30+ kg er ikke lubben!! Lubben er maks 5-10 kg overvekt, kommer an på høyde. Hvis du har 30 kg i overvekt, så gjør du deg selv en bjørnetjeneste ved å kalle deg selv lubben. På tide å åpne øynene!

Anonymkode: 03f19...8df

For min del er jeg jo «bare» lubben - inntil videre. Men som tidligere veldig slank døler jeg meg enorm. Hvorfor så bastant når du ikke kan vite sikkert hva de som svarer i tråden refererer til? Du er en kjip person.

Anonymkode: 5afe6...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Livet som lubben er helt fint bortsett fra alle fordommer og kommentarer man møter på jevnlig

Nei jeg bruker ikke energi på å være lubben 😂

Jeg har enda ikke støtt på noe jeg ikke kan gjøre selv om jeg er lubben

Der hender jeg er misunnelig på slanke mennesker, men ikke pga at de er slanke. Da handler det om andre ting i så fall, som for eksempel at de har oppnådd noe jeg skulle ønske jeg kunne oppnå, at de har vært på ferie et sted jeg også gjerne skulle vært osv

Stoppet med hva da før jeg ble lubben? 

Det hendte ofte jeg tok tak i de 5 kiloene, gjør det ofte den dag i dag selv om det er mer enn 5 kilo. Liker å ta tak i mine «love handles». Min samboer tar også ofte tak i de ekstra kiloene mine

Jeg fikk is når jeg var liten, som de fleste andre barn. Noen ganger kunne det nok hende at jeg hadde en trist følelse før jeg fikk is. Og nei, trøst kom som oftest i form av en klem eller samtale

Hvorfor skulle jeg ikke ha samvittighet til å spise snop og kake? Pleier du å ikke ha samvittighet til det? 🤔

Jeg bryr meg om helsen min ja. Det er derfor jeg trener, spiser variert og sunt. Liker å ha en kropp som fungerer. Men hva har det med de andre spørsmålene å gjøre?

Anonymkode: 5cb45...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lubben hele livet (ok, jeg var feit i noen år, men gikk tilbake til lubben tidlig i tjueåra), og jeg syns det er helt greit. Jeg nyter god mat og drikke, og har et par-tre toppturer i løpet av sommersesongen, mange fine skogsturer og sykkelturer, og også mange gode timer i sofaen med Netflix. 

Tanken på å bli slank orker jeg ikke, siden jeg da må kutte ut en stor del av det som gir meg livsglede. Mannen liker meg også slik jeg er, og koser seg med magen min 🙂

Regner med at poenget med tråden din var å påføre oss lubne litt ekstra skam og selvbebreidelse,  men det funka dårlig for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

For min del er jeg jo «bare» lubben - inntil videre. Men som tidligere veldig slank døler jeg meg enorm. Hvorfor så bastant når du ikke kan vite sikkert hva de som svarer i tråden refererer til? Du er en kjip person.

Anonymkode: 5afe6...07e

Øøøh, er ikke jeg som skriver ting som "gikk opp 50 kg", viser til 30 kgs overvekt, og sier at de er i plussize-avdelingen. Lubne folk er ikke plus size... Da jeg var lubben etter graviditet, brukte jeg str. 40! Min "største" lubne venninne er str. 40-42. Plus size i Norge begynner på 42-44. Tror heller folk bør innse at de ikke kan skjule seg bak lubben, de er rett og slett blitt tjukk. Da vil de kanskje innse at de må gjøre noe med det også. Det er kjipt å få høre det, men det er bedre å innse realitetene.

Anonymkode: 03f19...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben? Helt normalt? Er akkurat den samme personen selv om jeg veier ti kilo mer enn jeg gjorde for fem år siden. Det vil si, jeg har selvsagt utviklet meg en hel del på de årene, men det har ingenting med kilo å gjøre. Vil også si at utviklingen har vært til det bedre. Jeg er et bedre menneske i dag. Uavhengig av vekten. 

Bruker du mye energi på at du er det?Litt, men ikke så mye. Skulle gjerne vært slankere rundt magen. Ellers er det ikke noe jeg tenker så mye på. 

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige? Gjør akkurat det samme som «alle andre». Har masse energi og humør. 

Er du misunnelig på dem som er slank? Ja, faktisk litt. Men jeg synes helt ærlig det er viktigere å være et godt menneske og en god venn, så det er det jeg har fokusert på. 

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben? Hmmm. Kiloene kom vel bare snikende, uten at jeg tenkte så mye over det. Har prioritert andre ting - som jobb, familie og venner over trening. Tenkte ikke at noen kilo for mye var et kjempeproblem, rett og slett. Det er viktigere ting i livet. 

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang? Se svaret over. 

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst? Nei, bruker ikke mat som trøst. Men jeg er veldig glad i god mat, og har ikke prioritert trening. Derfor ekstra kilo. Resten av familien min er slanke faktisk (og det var jeg også), så jeg tenkte vel aldri at jeg måtte tenke så mye på mat og trening (for utseendets skyld). 

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake? Balanse. Det skal selvsagt være plass til både snop og kake i mitt liv, i tillegg til å være sunn mesteparten av tiden. Ønsker ikke å bli hysterisk! 

Bryr du deg ikke om helsen din? Jo, det gjør jeg. Anser meg selv som en med god helse, selv om jeg har noen kilo for mye. Har tatt tak i dette med trening og sunnere mat nå, men hovedfokuset skal være treninga glede og matglede - ikke regler og tvang. Ja, vil gjerne gå ned litt - men det er ikke superviktig. Det viktigere er å være frisk, ha energi og være god mot folk rundt deg! 

Anonymkode: 425aa...6b1

 

Anonymkode: b72fa...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være lubben må nesten oppleves. Det er helt fantastisk å ikke bry seg om hysteri! 

Anonymkode: 254af...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat bruker jeg ikke tid på det å være 0-10 kg overvektig. Kun når jeg snubler over slike innlegg. Pussig at så mange tenker over hva andre skal og bør føle over gitte personers situasjon. 

Anonymkode: 87e4a...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Noen er lubben pga sykdom, noen er lubben pga visse tabletter eller prevensjons tabletter fører til at kroppen legger på seg uten at du spiser mer enn vanlig, du kan bli lubben pga spise forstyyrelser, du kan bli lubben pga trøstespising forårsaket av depresjon/ensomhet og mye annet...aldri døm andre...

Anonymkode: 202bc...86a

Fortsatt er 95% overvektig grunnet livsstil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Livet som lubben er generelt godt. Jeg har det sikkert bedre enn mange som er tynne. Jeg har det bedre nå enn siste periode jeg var tynn. 

Ja jeg bruker litt energi på det, men bare når et klesplagg ikke sitter så godt som det burde gjøre. 

Jeg kan gjøre alt det slanke gjør. 

Nei jeg er ikke misunnelig på andres kropper. Min er min, og jeg er glad i den. 

Jeg ble lubben da jeg var syk. Fokuset mitt var på å bli frisk. 

Samme svar som over. 

Nei. 

Fordi god mat og kos er en del av det gode liv. Heller noen kilo for mye enn ingen kos! 

Jeg bryr meg veldig mye om helsen min. Trener jevnlig og passer på helsen. Jeg er bedre trent enn svært mange slanke. Å være lubben er ikke det samme som å være helseskadelig overvektig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er livet som lubben?

Bruker du mye energi på at du er det?

Kan du ikke gjøre like mye som normalvektige?

Er du misunnelig på dem som er slank?

Hvorfor stoppet du ikke før du ble lubben?

Når du var 5 kilo for masse, hvorfor tok du ikke tak i det med en gang?

Fikk du is når du var lei deg som liten? Lærte du at mat var trøst?

Hvordan klarer du å ha samvittighet til å spise snop og kake?

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

1: Både bra og dårlig. 

2: Både ja og nei. Prøver å akseptere meg som jeg er.

3: det kan jeg.

4: både ja og nei.

5: Jeg er jo tykk og hele familien min er det og frokosten vår består ikke av brød men vafler med honning og juice er et fremmedord i vår familie og grønnsaker. Fysj om. Når jeg var liten gikk alle og gledet seg til lørdagsgodt men jeg hadde lørdagsgodt hele uka jeg. Vi drar ofte til Sverige og kjøper ting for der er det så billig og der finner jeg klær som er moteriktig selvom jeg er stor. Jeg kan jo ikke bestille fra USA hele tiden. Det jeg syns er urettferdig er at vi som veier mer må betale mer for klærne. 

6: Har alltid vært det og det har aldri vært et tema. 

7: Ja.

8: Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for det? Jeg går ikke og klager liksom.

9: Hva har helse med fedme å gjøre? Er du litt dum eller noe sånn? 

Anonymkode: f6fe3...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg ikke om helsen din?

Anonymkode: 425aa...6b1

Bare se på Erna Solberg og Schei Grande. De er litt lubne men de ser jo kjempe godt ut. Flott hudfarge og vakre ansikter. Hva så om de har «5 kg for mye»? De sitter faktisk med toppleder-stillinger og gode helser selvom de er det. Hva så? 

 

 

Anonymkode: f6fe3...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se på Erna Solberg og Schei Grande. De er litt lubne men de ser jo kjempe godt ut. Flott hudfarge og vakre ansikter. Hva så om de har «5 kg for mye»? De sitter faktisk med toppleder-stillinger og gode helser selvom de er det. Hva så? 

 

 

Anonymkode: f6fe3...ce4

De er ikke lubne og har 5 kilo for mye, de er overvektige og har 25-30 for mye..

Anonymkode: 23a71...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...