Gå til innhold

Helt ærlig: Hva synes du om å ha venninner som får mye mer oppmerksomhet fra menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre så synes jeg det var kjipt og det fikk meg til å føle meg stygg, men sannheten var at hun var mye mer utadvendt, sjarmerende og hadde selvtillit. Jeg, derimot var sjenert, slet med øyekontakt og hadde dårlig selvtillit. Slike ting kan faktisk ha veldig mye å si. Man trenger ikke å være smellvakker for å få en del oppmerksomhet. Man må bare ha rett type personlighet.

Nå har jeg også ei venninne som får mer oppmerksomhet. Problemet er ikke at hun får oppmerksomhet, men at hun blir så utrolig teit rundt menn og "dummer" seg skikkelig ned. Når hun blir full er hun også med på alt og kommer derfor i noen idiotiske situasjoner. Det er vanskelig å holde henne unna og det hjelper ikke å si noe.

Jeg får ikke så mye oppmerksomhet nå heller, men jeg er fortsatt sjenert og jeg ustråler nok at jeg ikke vil ha det. Noe jeg ikke vil ha på byen siden de fleste er ute etter et ligg.

Anonymkode: 5e0b8...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så deilg å ikke være populær 🙂 Glad jeg er den som kan stikke meg frem når jeg vil selv, ellers kan jeg holde lav profil å lene meg tilbake.

Er så lei av jenter som gnåler og klager over at de ikke er populære nok. Desperate etter å bli likt.

Anonymkode: 44d0b...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på spørsmålet ditt, ts: Ja, jeg synes det er kjipt når den ene av mine venninner får mer oppmerksomhet. Må innrømme at det er vondt å bli "rangert" som mindre penere enn andre, og at jeg unngår å dra ut på byen med slike venninner. Men er fortsatt glad i den superpopulære venninna mi og får dårlig samvittighet når jeg blir misunnelig. Disse to følelsene, dårlig samvittighet + en følelse av mindreverdighet gjør hele situasjonen kjip og jeg gjør alt for å unngå å komme dit i utgangspunktet

Anonymkode: c4619...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for dem. At ikke jeg får noe, betyr ikke at jeg ikke skal unne dem den gleden.

Anonymkode: 0f945...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Thjelp skrev:

Helt ærlig? Sjalu, til de grader sjalu blir jeg også. Jeg har alltid hatt venninner som hopper fra kjæreste til kjæreste, som får sjekkereplikker og blikk, og som får med seg mannfolkene hjem om ønskelig. Jeg er usynlig i forhold til dem og det sliter enda på meg da jeg aldri føler meg bra nok, hverken utseendemessig, utstråling og på selvtilliten. Og i lengden gjør slikt vondt, så jeg ga opp hele greia og synes det var bedre for psyken min å holde seg hjemme... 

Endelig én med like sterke følelser om dette som meg!

Det verste, synes jeg, er at når jeg først har kjæreste så blir jeg overbevist om at han egentlig er mer tiltrukket av henne enn meg. Rett og slett hater sosiale sammenkomster der hun er der og stråler med utstrålingen sin! Og det verste er jo at det 9 av 10 ganger stemmer, jeg ser jo det samme i blikket til kjærestene mine!

TS.

Anonymkode: 6116d...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig én med like sterke følelser om dette som meg!

Det verste, synes jeg, er at når jeg først har kjæreste så blir jeg overbevist om at han egentlig er mer tiltrukket av henne enn meg. Rett og slett hater sosiale sammenkomster der hun er der og stråler med utstrålingen sin! Og det verste er jo at det 9 av 10 ganger stemmer, jeg ser jo det samme i blikket til kjærestene mine!

TS.

Anonymkode: 6116d...a5c

Skjerp deg, usikkerheten din som er problemet.

Er du som er problemet, ikke andre.

Anonymkode: 44d0b...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten alle som svarer er den pene venninna som blir sjekket opp ;) 

 

Anonymkode: c526c...36a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang ei venninne som var  veldig naturlig pen. Vi var veldig gode venninner som yngre, men etter hvert begynte det å tære på meg å være venninna til hun fine. Jeg følte også hun til tider brukte meg til å hevde seg selv, og det ble til slutt en ganske dårlig stemning mellom oss. Vi skled i fra hverandre som følger og har ikke lenger kontakt.

Helt ærlig så synes jeg det er litt kjipt. Å oppleve at man nærmest blir usynlig, fordi alle klatrer over deg for å komme til venninna er litt vondt. Er vel greit nok om en har en kjæreste som er til å stole på og man selv ikke er på markedet, men når kjæresten også begynner å spør om henne og er litt vel interesert i alt om venninna di så holder man gjerne litt avstand. 

Anonymkode: 9dadb...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2019 at 3:49 PM, AnonymBruker said:

De som tiltrekker seg mange blikk, blir sjekket opp først ute, har menn å velge i hele tiden. Har nettopp vært på kafé med en venninne og merker at jeg føler meg liten og verdiløs når tre-fire menn i lokalet sitter og enten glaner eller sniker til seg blikk på henne. Vet at det er ubehagelig for henne og sikkert verst for henne, men likevel, får lyst til å bare synke ned i stolen og forsvinne.

Anonymkode: 6116d...a5c

Nei. Det er verst for den som må alltid føles seg som nummer to.

Endret av Fiskegrateng
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, venninnene mine synes dette er irriterende. Jeg er jordnær, morsom, har et symmetrisk ansikt og smart (hva andre mener). Jeg er veldig utadvendt og har god selvtillit og derfor har jeg alltid kjappe replikker eller gode motsvar om noen kommer med en ufin kommentar. Jobber for kroppen min i form av trening, men går story sett alltid uten sminke til hverdags, på skole og jobb. 

Det jeg ofte merker er at folk tror at jeg er blåst tvers igjennom med en gang de møter meg. Heldigvis er det ikke vanskelig å bevise det motsatte. 

For eksempel fikk jeg en svært god karakter på muntlig eksamen på mandag. Jeg tar høyere utdanning. Jeg var ikke noe særlig godt forberedt (et nært familiemedlem lå for døden og sykehuset ringte meg 08.58 for å si at jeg burde komme og ta farvel med personen. Eksamen var klokken 09.00) og jeg var en av de på kullet som fikk best karakter. Sensor og eksaminator var begge menn. Jeg ble selv satt ut av karakteren fordi jeg synes selv at karakteren ikke tilsvarte det jeg presterte. Fikk noen kommentarer etterpå (på meldinger) at det sikkert var fordi jeg er så pen, eller at sensor likte meg. 

Anonymkode: 83938...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2019 at 1:34 PM, AnonymBruker said:

Ja, venninnene mine synes dette er irriterende. Jeg er jordnær, morsom, har et symmetrisk ansikt og smart (hva andre mener). Jeg er veldig utadvendt og har god selvtillit og derfor har jeg alltid kjappe replikker eller gode motsvar om noen kommer med en ufin kommentar. Jobber for kroppen min i form av trening, men går story sett alltid uten sminke til hverdags, på skole og jobb. 

Det jeg ofte merker er at folk tror at jeg er blåst tvers igjennom med en gang de møter meg. Heldigvis er det ikke vanskelig å bevise det motsatte. 

For eksempel fikk jeg en svært god karakter på muntlig eksamen på mandag. Jeg tar høyere utdanning. Jeg var ikke noe særlig godt forberedt (et nært familiemedlem lå for døden og sykehuset ringte meg 08.58 for å si at jeg burde komme og ta farvel med personen. Eksamen var klokken 09.00) og jeg var en av de på kullet som fikk best karakter. Sensor og eksaminator var begge menn. Jeg ble selv satt ut av karakteren fordi jeg synes selv at karakteren ikke tilsvarte det jeg presterte. Fikk noen kommentarer etterpå (på meldinger) at det sikkert var fordi jeg er så pen, eller at sensor likte meg. 

Anonymkode: 83938...d1d

Hva har det med saken å gjøre? Hun spurte ikke om å få en regle om hvor vakker du synes at du selv er😁 les HI en gang til. Det er litt irriterende med flåsete usaklige svar

Anonymkode: d5460...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Hun spurte ikke om å få en regle om hvor vakker du synes at du selv er😁 les HI en gang til. Det er litt irriterende med flåsete usaklige svar

Anonymkode: d5460...843

Kanskje ta det litt rolig med henne mtp det hun har skrevet i siste avsnitt?

Helt relevant og fint innlegg.

TS

Anonymkode: 6116d...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Endelig én med like sterke følelser om dette som meg!

Det verste, synes jeg, er at når jeg først har kjæreste så blir jeg overbevist om at han egentlig er mer tiltrukket av henne enn meg. Rett og slett hater sosiale sammenkomster der hun er der og stråler med utstrålingen sin! Og det verste er jo at det 9 av 10 ganger stemmer, jeg ser jo det samme i blikket til kjærestene mine!

TS.

Anonymkode: 6116d...a5c

Det er derfor man bør være sosial å ha venner med samme verdi på sjekkemarkedet som seg selv. Ha venner med ca samme inntekt. Ca samme bostandard og generelt like holdninger. I min by ser man det godt på utelivet. De smellvakre jentene holder sammen  og de som ikke er fullt så vakre holder sammen. Og de overvektige er en egen gjeng. Innad så er det kamp om å være best. Slankeste av de overvektige. Peneste av de pene. Vil alltid være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en slik venninne da jeg var yngre, tidlig i tenårene. Det som var kjipt med det, var at hun ikke gadd å snakke med meg nesten, fordi hun var så opptatt av alle guttene og oppmerksomheten hun fikk. Veldig spennende i den alderen, men det endte med at vi mistet kontakten. Jeg orka ikke å "bli med dit da!" for så å bli oversett resten av kvelden. Jeg dreit i gutta, jeg vil ha det gøy sammen med henne.

Anonymkode: 52e3d...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik venninne i ungdommen. Helt nydelig. Sort hår. Nydelige store grønne med gul spektrede øyne. Stor munn høy og tynn. Så hadde du meg da. Småtjukk ( type 167 68 kg) bleik og fregner. Stygg rumpe..type som aldri var skikkelig stram i ungdommen.  Uansett hvor vi var ,.fikk jeg spørsmål om hvor min vakre venninne var. Alle guttene var interesserte i henne og hun fikk all merk all oppmerksomheten. Hun var utrolig nok lojal og en utrolig fin jente innvendig også. Jeg blomstret utrolig nok i 20 årene og fikk mye oppmerksomhet selv. Utrolig hva sminke og hårfarge og litt trening kan gjøre. Så for meg var det godt å få oppmerksomhet . Følte jeg fortjene litt etter mange år i skyggen..Jeg syns det var tøft når det stod på. Følte meg verdiløs og stygg. Tenkte jeg aldri fikk meg kjæreste.  Det er dumt å si det, men jeg er glad jeg blomstret selv, ellers hadde der blitt en nedadgående spiral.

Anonymkode: 5f5b6...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2019 den 1.36, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Hun spurte ikke om å få en regle om hvor vakker du synes at du selv er😁 les HI en gang til. Det er litt irriterende med flåsete usaklige svar

Anonymkode: d5460...843

Hæ? Svaret hennes var veldig relevant med tråden?

Anonymkode: c5e28...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en slik venninne da jeg var yngre, tidlig i tenårene. Det som var kjipt med det, var at hun ikke gadd å snakke med meg nesten, fordi hun var så opptatt av alle guttene og oppmerksomheten hun fikk. Veldig spennende i den alderen, men det endte med at vi mistet kontakten. Jeg orka ikke å "bli med dit da!" for så å bli oversett resten av kvelden. Jeg dreit i gutta, jeg vil ha det gøy sammen med henne.

Anonymkode: 52e3d...b9c

Jeg er ikke i tenårene, men har ei venninne som også er sånn. "Vil du være med ut?" = "Vil du være med ut sånn jeg kan treffe en fyr som jeg har invitert eller dra til x utested i håp om at en fyr dukker opp?"

Så ender det opp med at jeg blir oversett resten av kvelden hvis det bare er vi to. Hun skjønner heller ikke hvorfor jeg synes det er kjipt å være der når hun blir helt oppslukt i en eller annen fyr. Prøver å få henne med på dansegulvet, men neida, det vil hun ikke.

Anonymkode: 5e0b8...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette, og har egentlig aldri hatt særlig problemer med det. Jeg synes det er så pinlig å bli prøvd sjekka opp av noen når jeg ikke er interessert, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. I tillegg er jeg konfliktsky og vil ikke såre noen, så jeg bruker da ufattelig lang tid på å si nei 🙄 

Det som derimot var et problem var når det faktisk skjedde at noen prøvde seg på meg istedet for henne, da ble hun tydelig sur. 

Jeg trives veldig godt i skyggen jeg av en eller annen grunn.

Anonymkode: b8598...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Nesten alle som svarer er den pene venninna som blir sjekket opp ;) 

 

Anonymkode: c526c...36a

Vi er på kg 😂

Anonymkode: 60485...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som «den stygge venninna» ble jeg veldig lei meg i ungdomsårene. 

Men så begynte jeg å kjenne etter: jeg er jo ikke interessert i mannen i baren som viser frem sixpacken og har blikk/kommentarer på lager. Jeg er mye mer interessert i den karen som sitter og himler med øya av Don Juan i baren og klapser sin vanlige utrente mage og koser seg med kompisene sine fremfor å kjekke seg.

Så, det påvirket meg mer som yngre.  Nå bryr jeg meg fint lite, da jeg vet at det finnes menn som liker «den stygge venninna» også.

Anonymkode: afee0...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...