Gå til innhold

Helt ærlig: Hva synes du om å ha venninner som får mye mer oppmerksomhet fra menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri brydd meg om sånt. Er ikke glad i oppmerksomhet uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er «den jenta» i gjengen som alltid blir sjekket opp. Jeg opplever mine venninner som de flirer de litt bort, sier lite om deg og mulig det ligger noe underliggende sjalusi.  Jeg selv pleier bare svare mannfolka kort og høflig avvisende da jeg er i et forhold og overhode ikke interessert. Det er alltid hyggelig med kompliment, men det kan bli utrolig ubehagelig i slike situasjoner. 

Anonymkode: ea4ba...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg selv har en dårlig dag kan jeg kjenne at det stikker litt. At jeg føler meg usynlig og blir litt lei meg. Men samtidig er det jo kun overfladisk. Alle vil selvsagt føle seg attraktive, men det er ikke verdens undergang at jeg har ei venninne som er et par hakk penere enn meg. 

Anonymkode: 68243...e7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig... Utseende betyr alt til man blir forelsket i noen. Utstråling er noe stygge personer kan ha, selv om dem er stygg liksom

Anonymkode: bb6f9...f83

Stemmer ikke. Utstrålingen gjør at du orker en person. Holder ikke ha et pent ytre foran seg også er personen helt tom pappskalle. 

Anonymkode: 7eaa5...6c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann og hadde synes det bare var slitsomt å være den som fikk mye oppmerksomhet. Har en sånn veninne og det er håpløst og være ute blant folk med henne. Samme om det er dag eller kveld. Blir forstyrret hele tiden av overivrige gjøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva som gjør at andre får mest oppmerksomhet.  F.eks. synes jeg at jeg er heldig som slipper typene som ser mer på pupper enn på meg.  Har heller aldri hatt behov for å danse bordet for å vise at jeg er tilstede. 

De seriøse så meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de fleste kvinner føler såpass mye på dette at de blir lei og unngår å dra ut med jenter som får veldig mye mer oppmerksomhet enn dem. 

Det fremstår kanskje som et luksusproblem, men det er jo faktisk litt kjipt å oppleve at andre jenter ikke vil dra ut med deg eller alltid er litt negativt innstilt, fordi du utgjør en trussel mtp. menn.

Jeg dro ut med en dame jeg tenkte kunne bli en ny venninne, og syntes vi hadde det veldig hyggelig. Hun fortalte senere at eksen hennes hadde vært til stede og hadde spurt henne hvem jeg var og åpenbart var interessert. Hun ville aldri dra ut med meg igjen. Jeg forsto jo det fullstendig, samtidig er slikt irriterende. Det var jo eksen hennes som var håpløs. Hun er fortsatt hyggelig og vil skravle med meg, men helst på det helt private, og på byen sammen vil hun ikke. 

Min mor var alltid veldig pen som ung, og selv om hun var forsiktig og snill og alt det der, har hun sagt at hennes vennskap med andre kvinner er blitt bedre i de senere år. For det første fordi det er mer "fellesskap" blant kvinner når man kommer opp i femtiårene, men antakeligvis også fordi konkurransen ikke er like mye til stede.

Så det er jo noe å se frem til...Selv om jeg synes det er trist at det er slik. 

Anonymkode: dde9b...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt kjipt, men samtidig går hun venninna mi med mye kløft og generelt litt utfordrende klær. Jeg merker jo at de ser mer på puppene og trutemunnen hennes enn på selve henne, så da går det fint. Jeg kunne jo fått like mye oppmerksomhet selv om jeg gikk med tidenes pushup-bh og puppene på vift tenker jeg. Jeg er ikke særlig glad i den type oppmerksomhet, og jeg vil heller at folk skal snakke med meg fordi jeg synes jeg er søt, pen og en hyggelig person. Føler kanskje de ser mer på henne som pulematerialet, men jeg blir nok oppfattet som mer kjærestemateriale. 

Anonymkode: 53bac...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan være litt kjipt, men samtidig går hun venninna mi med mye kløft og generelt litt utfordrende klær. Jeg merker jo at de ser mer på puppene og trutemunnen hennes enn på selve henne, så da går det fint. Jeg kunne jo fått like mye oppmerksomhet selv om jeg gikk med tidenes pushup-bh og puppene på vift tenker jeg. Jeg er ikke særlig glad i den type oppmerksomhet, og jeg vil heller at folk skal snakke med meg fordi jeg synes jeg er søt, pen og en hyggelig person. Føler kanskje de ser mer på henne som pulematerialet, men jeg blir nok oppfattet som mer kjærestemateriale. 

Anonymkode: 53bac...ca4

Skulle stå *fordi de synes jeg er søt osv

Anonymkode: 53bac...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt og det sliter litt på selvtilliten. Har en sånn venninne, og hun har skikkelig draget, men hun er ikke så grei som person. Jeg er både smartere, morsommere og hyggeligere enn henne, men det hjelper jo ikke når jeg ikke er like pen.

Har opplevd at en fyr jeg var skikkelig interessert i endelig ga meg masse oppmerksomhet, og jeg trodde det betydde noe. Han innrømte i ettertid at han bare slo seg på meg fordi hun pene ikke var interessert, og at jeg kunne vært hvem som helst, liksom.

Anonymkode: b555d...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd dette, og jeg har nesten bare pene venninner. 

Anonymkode: 3b625...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle livsfaser og nye plasser fått en skikkelig god venninne som tilfeldigvis er mye penere enn meg. Felles for disse jentene har vært at de er skikkelig sminke-bimboer men med nydelige trekk, hår og kropp 😃 også har de hatt utrolig fin personlighet også. Jeg ser ikke på meg selv som stygg eller mindre pen, men merker at de fort er magneter på mannfolka. Jeg har heller ikke verdens beste selvtillit, men det har disse jentene hatt. De tiltrekker seg ofte badboys, de er ute etter noen få dates og så videre til neste erobring. 

Selv er jeg litt nerdete og corny, litt som zoey i New girl, faktisk så er livet mitt litt som den sitcomen der. Story of my life 😂 men selv om de fleste svermer rundt venninna mi, så får jeg alltid oppmerksomheten til den jeg vil ha, den morsomme. 

En liten trøst er jo at da jeg gikk i byen sammen med fetteren min så spurte han om jeg var klar over alle som snudde hodene etter meg 😬☺️ kanskje vi ikke skal undervurdere hvilken effekt vi har på andre? Det er lett å få litt skylapper når fokuset handler om hvor mye oppmerksomhet venninna får? 🤔

Anonymkode: d5460...843

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å få noen blikk når jeg er ute på byen, og må innrømme at det er kjipt når den ene venninna mi, som er superpen får lange blikk og oppmerksomhet. 

Anonymkode: c27e4...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hem legger merke til sånt egentlig??

Anonymkode: baf06...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har draget. Selvtillit, kropp, og en holdning menn tiltrekkes av. Noen vil kalle meg pen. Men jeg går aldri ut for å finne meg noen, jeg går alltid ut for å danse og ha det gøy. De bare popper opp. Gjerne tre på en kveld. Og DET takler ikke alltid damer, selv om de vet at jeg har en litt sær smak på menn, og ville aldri lagt meg etter noen. 

Men det fører til at jeg som oftest går ut alene, og det handler nok mest om disse mennene og damenes frustrasjon over å ikke ha draget. Gleder meg til jeg er i et skikkelig forhold igjen, så han kan være med ut og danse. Eller vi går ut som par. 

Har mistet flere venninner etter at jeg ble singel. 

Anonymkode: b713f...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mener om man legger merke til noe. 

I går var jeg på butikken med en mann. Vi gikk og pratet og koste oss, og der var det en mann som åpenlyst sjekket meg ut, med datteren på slep... Han så på meg som om hvorfor jeg gikk med min « venn », og ikke med ham. Både min “venn» og jeg la merke til det. 

Andre ganger tar menn kontakt på dansegulvet, eller de prater til meg. Noen er seriøse, mens andre vil sjekke om de har draget, eller at de vil ha ONS. 

Og jeg har aldri utrigninger eller trutmunn. Men jeg har avfunnet meg med at jeg er naturlig sexy. Og har det fint alene. 

Anonymkode: b713f...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hem legger merke til sånt egentlig??

Anonymkode: baf06...62b

Hvis du har opplevd det denne tråden handler om så legger du merke til det. Så enkelt er det...

Anonymkode: 6116d...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venninner som er kukmagneter og jeg har alltid sett på det sånn at når det regner på presten, så drysser det på klokkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen følgeknapp? Har ikke noe lurt å bidra med her, da jeg ikke er jente, men syns hele fenomenet var interessant å lese om, i og med at det ikke er en problemstilling som finnes hos menn (dvs. om en kamerat har bra draget på damene, syns vi det bare er kult for han).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Sjalu, til de grader sjalu blir jeg også. Jeg har alltid hatt venninner som hopper fra kjæreste til kjæreste, som får sjekkereplikker og blikk, og som får med seg mannfolkene hjem om ønskelig. Jeg er usynlig i forhold til dem og det sliter enda på meg da jeg aldri føler meg bra nok, hverken utseendemessig, utstråling og på selvtilliten. Og i lengden gjør slikt vondt, så jeg ga opp hele greia og synes det var bedre for psyken min å holde seg hjemme... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...