Gå til innhold

Helt ærlig: Hva synes du om å ha venninner som får mye mer oppmerksomhet fra menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som tiltrekker seg mange blikk, blir sjekket opp først ute, har menn å velge i hele tiden. Har nettopp vært på kafé med en venninne og merker at jeg føler meg liten og verdiløs når tre-fire menn i lokalet sitter og enten glaner eller sniker til seg blikk på henne. Vet at det er ubehagelig for henne og sikkert verst for henne, men likevel, får lyst til å bare synke ned i stolen og forsvinne.

Anonymkode: 6116d...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende at du vinner på det. Får de ikke henne. Kan de gå på deg :)

Anonymkode: 81534...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende at du vinner på det. Får de ikke henne. Kan de gå på deg :)

Anonymkode: 81534...faf

Selve drømmescenarioet innen dating 😂

Det er ikke aktuelt i dette tilfellet, gapet i attraktivitet er for stort.

Anonymkode: 6116d...a5c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impressa

Tenker spesielt på én venninne når jeg leser innlegget ditt og med henne synes jeg det bare er morsomt. Fascinerende hvordan noen bare har den magnet-effekten på "alle". I perioder der jeg har vært ordentlig singel-frustrert så har det kanskje ikke alltid vært like gøy, men ikke noe jeg har tenkt mye over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er slik som veninnen din. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg har en god selvtilitt, og det gjør noe med hvordan du utstråler.  Tror det er det guttene ser. 

Det kan være plagsomt når man er på byen, da er guttene beruset som gjør de mer frempå. 

Mange tror det handler om utseendet, men egentlig handler det mest om utstråling/selvsikkerhet 

Utsendet betyr: 20%

Utstråling betyr: 80%

 

Anonymkode: 7ccce...0d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er slik som veninnen din. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg har en god selvtilitt, og det gjør noe med hvordan du utstråler.  Tror det er det guttene ser. 

Det kan være plagsomt når man er på byen, da er guttene beruset som gjør de mer frempå. 

Mange tror det handler om utseendet, men egentlig handler det mest om utstråling/selvsikkerhet 

Utsendet betyr: 20%

Utstråling betyr: 80%

 

Anonymkode: 7ccce...0d6

Å nei du. Det finnes tusenvis av fysisk pene jenter, og de fleste av dem har ikke mer utstråling enn andre. »selvtillitten» er ofte en fornøydhet med det ytre, heller enn at de er så karismatiske.

har selv vært slik i alle år. Fikk like mye blikk enten jeg hadde god eller dårlig selvfølelse.

desverre er det veldig overflatisk: du blir sett på fordi du er pen, ikke fordi du er smart, en som utstråler noe etc .

folk med «godt» utseende blir sett på uansett., det er ikke noe mer mystisk enn det.

Anonymkode: 6e36b...154

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler også at det har mye med selvtillit å gjøre. Selvfølgelig tror jeg at enkelte mennesker er så pene at de får oppmerksomhet uansett, men for oss normalt pene, så har selvtillit mye å si. Før var jeg sjenert, gjemte meg bort, prøvde å være usynlig, så da fikk jeg aldri oppmerksomhet eller blikk, men i det siste så har jeg blitt mer sikker og stråler ut noe annet enn før og legger for første gang merke til at menn faktisk ser på meg, og først var det veldig uvant, var sikker på at det var fordi jeg har noe rart i ansiktet mitt eller noe, hehe, men det er litt gøy også at jeg kanskje ikke er så stygg som jeg alltid har trodd selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det handler mye om utstråling! Men hva med spørsmålet mitt? 🙂

TS

Anonymkode: 6116d...a5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel nå er jeg såpass gammel og lite interessert i gutter at jeg syntes det er slitsomt og bli forstyrret. 

Anonymkode: 477b8...13d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig i at det handler mye om utstråling! Men hva med spørsmålet mitt? 🙂

TS

Anonymkode: 6116d...a5c

Jeg har aldri opplevd at venninner får mye oppmerksomhet. Men jeg tror at enkelte av mine venner har vært litt "irritert" på meg fordi jeg har fått mer oppmerksomhet enn dem, men dette er lenge siden da, da vi dro på byen ofte. Jeg husker hun ene sa at hun brukte kanskje tre timer på å pynte seg og gjøre seg fin, mens andre (jeg) bare dro på meg et tilfeldig antrekk og brukte et kvart minutt på å sminke meg sånn halvveis, og så fikk jeg mer oppmerksomhet liksom, det skjønte hun ikke, for hun så jo på seg selv som mye vakrere enn meg. 

Og jeg har merket at andre kvinner kan være redde for at jeg tar en potensiell date fra noen, så de er veldig opptatt av å markere sitt territorium, at de så han først. 

Men jeg skjønner ikke det, for jeg har aldri sett på meg selv som vakker eller noen andre jenter trenger å frykte som konkurranse. For jeg er da virkelig ikke så pen eller at andre jenter har noe å frykte. Men ja, jeg syns det er litt slitsomt at enkelte jenter i noen tilfeller ser på meg som konkurranse, skaper drama, er sjalu osv fordi de tror at jeg skal ta oppmerksomhet fra dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impressa
43 minutter siden, frubaluba skrev:

Jeg har aldri opplevd at venninner får mye oppmerksomhet. Men jeg tror at enkelte av mine venner har vært litt "irritert" på meg fordi jeg har fått mer oppmerksomhet enn dem, men dette er lenge siden da, da vi dro på byen ofte. Jeg husker hun ene sa at hun brukte kanskje tre timer på å pynte seg og gjøre seg fin, mens andre (jeg) bare dro på meg et tilfeldig antrekk og brukte et kvart minutt på å sminke meg sånn halvveis, og så fikk jeg mer oppmerksomhet liksom, det skjønte hun ikke, for hun så jo på seg selv som mye vakrere enn meg. 

Og jeg har merket at andre kvinner kan være redde for at jeg tar en potensiell date fra noen, så de er veldig opptatt av å markere sitt territorium, at de så han først. 

Men jeg skjønner ikke det, for jeg har aldri sett på meg selv som vakker eller noen andre jenter trenger å frykte som konkurranse. For jeg er da virkelig ikke så pen eller at andre jenter har noe å frykte. Men ja, jeg syns det er litt slitsomt at enkelte jenter i noen tilfeller ser på meg som konkurranse, skaper drama, er sjalu osv fordi de tror at jeg skal ta oppmerksomhet fra dem. 

Du blir nok ikke noe mindre attraktiv av at du er så ydmyk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tenårene hadde jeg en bestevenninne som var helt nydelig. Ikke bare var hun pen, hun hadde en enorm utstråling også. Mennene svermet rundt henne alle steder vi gikk. Det var påfallende. Hun var den som fikk oppmerksomheten til alle mennene i rommet uansett hvor vi var. Selv blomstret jeg ikke før litt opp i tjueårene og var en grå mus sammenlignet med henne. Jeg elsket å være sammen med henne, men jeg mistet selvtilliten av det. Hver gang jeg ble interessert i en fyr endte det enten med at han tok kontakt med meg for å spørre meg ut om henne, eller med at han satt og gråt på skulderen min fordi hun ikke ville ha ham. Våre veier skiltes for noen år på grunn av studier, og det var først da jeg begynte å tro at noen kunne se noe i meg også. I dag har jeg ingen problemer med å ha venninner som er mannemagneter, men jeg syntes det var vanskelig da jeg var helt ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frubaluba skrev:

Jeg har aldri opplevd at venninner får mye oppmerksomhet. Men jeg tror at enkelte av mine venner har vært litt "irritert" på meg fordi jeg har fått mer oppmerksomhet enn dem, men dette er lenge siden da, da vi dro på byen ofte. Jeg husker hun ene sa at hun brukte kanskje tre timer på å pynte seg og gjøre seg fin, mens andre (jeg) bare dro på meg et tilfeldig antrekk og brukte et kvart minutt på å sminke meg sånn halvveis, og så fikk jeg mer oppmerksomhet liksom, det skjønte hun ikke, for hun så jo på seg selv som mye vakrere enn meg. 

Og jeg har merket at andre kvinner kan være redde for at jeg tar en potensiell date fra noen, så de er veldig opptatt av å markere sitt territorium, at de så han først. 

Men jeg skjønner ikke det, for jeg har aldri sett på meg selv som vakker eller noen andre jenter trenger å frykte som konkurranse. For jeg er da virkelig ikke så pen eller at andre jenter har noe å frykte. Men ja, jeg syns det er litt slitsomt at enkelte jenter i noen tilfeller ser på meg som konkurranse, skaper drama, er sjalu osv fordi de tror at jeg skal ta oppmerksomhet fra dem. 

Samme opplevelse her. 

Spesielt en venninne av meg (veldig pen jente spør du meg) ble irritert på meg den perioden jeg var singel. 

Hun ble irritert på meg fordi hun mente jeg brukte så mye tid på å snakke med menn, og at det ikke var derfor vi var ute. Hun ble skikkelig irritert liksom. Jeg måtte jo bare forklare det, at jeg kan ikke noe for at de kommer bort til meg for å si hei, spørre om å spandere en drink, eller om de kunne få snappen/nr/messenger osv, og at jeg prøvde å sende de avgårde igjen så fort jeg kunne. Følte meg plutselig som en drittvenninne, da hun ble stram i blikket hver gang noen snakket til meg. Etter at dette gjentok seg over en periode, innrømmet hun at hun syns det var så kjedlig at så mange kom å snakket med meg, og at hun så og si aldri ble sjekket opp selv, å det fikk henne til å føle seg dritt. Etter at jeg fikk kjæreste, har det roet seg. Kanskje for du hun ikke lengre ser det som en konkurranse, jeg skal jo ikke ha noen av de mannfolka uansett. 

Selv har jeg slitt med selvtilliten i perioder, da jeg ofte følte at jeg bare ble sjekket opp av menn som var ute etter en ting. Og det er for meg ikke et spesielt stort kompliment. Enten det, eller så var de klare for forhold etter dag to, og alt for intense for min smak.

Anonymkode: f30ca...a7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende at du vinner på det. Får de ikke henne. Kan de gå på deg :)

Anonymkode: 81534...faf

Så koselig liksom...ingen som synes det er bra å være valg nr 2.

TS det er kjipt ja og du ser da hvordan menn er...

Og det er sånne menn som går etter venninna di,får avslag og sutrer når de heller burde ha gått etter hu de ikke hadde fått avslag av🙄

Anonymkode: 7c467...532

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei du. Det finnes tusenvis av fysisk pene jenter, og de fleste av dem har ikke mer utstråling enn andre. »selvtillitten» er ofte en fornøydhet med det ytre, heller enn at de er så karismatiske.

har selv vært slik i alle år. Fikk like mye blikk enten jeg hadde god eller dårlig selvfølelse.

desverre er det veldig overflatisk: du blir sett på fordi du er pen, ikke fordi du er smart, en som utstråler noe etc .

folk med «godt» utseende blir sett på uansett., det er ikke noe mer mystisk enn det.

Anonymkode: 6e36b...154

takk!! 

Anonymkode: 2bb7c...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende de glor på henne fordi hun er rar😂

Anonymkode: 7ccce...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Parkeringsvakt

Ville tro jeg hadde vært mye bekymret med mindre hun var usedvanlig smart, mtp hvor mange som ønsker misbruke pene mennesker. Om hun var veldig smart hadde jeg vært mindre bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2019 at 3:52 PM, AnonymBruker said:

Kan hende at du vinner på det. Får de ikke henne. Kan de gå på deg :)

Anonymkode: 81534...faf

Er vel mann du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får relativt mye oppmerksomhet men de fleste av mine venninner er like pene eller penere enn meg, samt at de er blide og imøtekommende. Jeg blir ofte sett på som arrogant eller isprinsesse, er ikke det altså men er nok litt tilbaketrukket. Hadde jeg ikke fått noe oppmerksomhet hadde jeg nok syntes det var kjipt og følt som deg TS. Litt av trøsten min er også at når vi blir kjent øker ofte min popularitet blant mennene. 

Anonymkode: 2688c...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎05‎.‎2019 den 17.57, AnonymBruker skrev:

jeg er slik som veninnen din. Jeg vet ikke hva som gjør det, men jeg har en god selvtilitt, og det gjør noe med hvordan du utstråler.  Tror det er det guttene ser. 

Det kan være plagsomt når man er på byen, da er guttene beruset som gjør de mer frempå. 

Mange tror det handler om utseendet, men egentlig handler det mest om utstråling/selvsikkerhet 

Utsendet betyr: 20%

Utstråling betyr: 80%

 

Anonymkode: 7ccce...0d6

Uenig... Utseende betyr alt til man blir forelsket i noen. Utstråling er noe stygge personer kan ha, selv om dem er stygg liksom

Anonymkode: bb6f9...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...