Gå til innhold

Hva er det stusseligste du får servert som dessert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Etter å ha lest denne tråden, fikk jeg lyst på hermetikkfrukt og krem, nam barndomsminner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte først at det er ingen dessert jeg synes er stusselig - jeg blir jo glad for hvilken som helst dessert.

Men så leste jeg innlegget som nevnte restaurant, og kom på at, jo, jeg har opplevd én skikkelig kjip dessert. Jeg fikk servert ca. fem syltynne skiver ananas. Med sukker på. Til over hundre kroner. Ananas er godt det, men den desserten var så tynn - bokstavelig talt - at det føltes som om jeg ikke hadde fått noen ting. OGSÅ OVER HUNDRE KRONER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe. Poenget med dessert er å få noe søtt etter middagen. Hvis ikke kan man spise frukt i stedet, men det er jo bare tulledessert. 

Anonymkode: 4456d...66d

Nettopp. Når jeg hører "dessert" tenker jeg meg en pudding, kakestykke eller tilsvarende. Men jeg forsyner meg gjerne av fruktfatet, men det er litt nedtur om jeg hadde forhåpninger om en faktisk dessert. :)

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Tullebukk.   Finkuttet ymse frukt med krem og sukker er da bra? Hæ?

Joda, med tilstrekkelig mengde krem så hjelper det. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

 

Joda, med tilstrekkelig mengde krem så hjelper det. :P 

Ja!  Men vaniljekrem og mye sukker...for å få det usunt nok til vår...eh...mener DIN smak.   :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Joesi skrev:

Fruktsalat i boks, med vaniljesaus..på JULAFTEN 😭

Hehe det vokste jeg opp med faktisk

Anonymkode: 93ca3...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frukt er en hverdagsdessert  i mine øyne.  Husker jeg skulle feire første jul uten mamma for første gang, da mim foreldre skilte seg. Pappas nye kone serverte oppskåret frukt med en kartong vaniljesaus på selveste julaften. For meg var det en stor skuffelse! Handlet sikkert også om at det brøyt med tradisjoner. Frukt er jo godt, men ikke fest akkurat 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja!  Men vaniljekrem og mye sukker...for å få det usunt nok til vår...eh...mener DIN smak.   :nigo:

Min ja, selvfølgelig. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tress-is uten noe tilbehør.

Tress is er ok det altså, syntes bare det er kjedelig. Smell på en god saus og noe strø eventuelt noen kjeks og jordbær så blir det mer spennende med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Min ja, selvfølgelig. :fnise: 

Drit i frukten... vi slafser i oss vaniljekrem med sukker på.  Kanskje med syltetøy oppi.  Bare på faen....   :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg vokste opp fattig; både frukt, kaker og enhver dessert var en sjelden luksus. For ikke å snakke om godteri! Da ble man glad for det lille man fikk til dessert, selv om det bare var en kvart appelsin. Og fortsatt er jeg nokså nøysom.

Men å betale dyrt på restaurant for dårlig Pavlova slik noen fortalte tidligere i tråden, hørtes stusselig ut.

Anonymkode: 9f2f7...402

Fikk dere en hel kvart appelsin hver? You lucky, lucky bastard! Vi var så fattige at alle fjorten barna fikk en plomme på deling, men vi fikk bare lov til å lukte på den så den kunne selges på torget dagen etter. Og til jul var vi ekstatisk lykkelige over å få en hel, tørr mariekjeks hver! 

(Og så videre, og så videre ...)

Anonymkode: 20cf9...fc2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere en hel kvart appelsin hver? You lucky, lucky bastard! Vi var så fattige at alle fjorten barna fikk en plomme på deling, men vi fikk bare lov til å lukte på den så den kunne selges på torget dagen etter. Og til jul var vi ekstatisk lykkelige over å få en hel, tørr mariekjeks hver! 

(Og så videre, og så videre ...)

Anonymkode: 20cf9...fc2

Er det nødvendig å være så kvalm som du her framstår som?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipeste desserten er uten tvil sviskegrøt. Kan egentlig styre meg for riskrem også jeg, synes det er litt kvalmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt i tvil der, men jeg velger aldri å bestille dessert på restaurant da det er altfor lite og stusselig til den prisen den er satt til. Kjøper heller en irish coffee til dessert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermetisk frukt (pærer/fersken/fruktcocktail) i sukkerlake med pisket krem. Syntes det smaker fryktelig søtt og hermetisk.

Ut over det er alt greit (også ost!), men syntes det er greit å gjøre seg litt flid med kjøpeprodukter. Vippe sjokoladepuddingen på fat og helle vaniljesausen på mugge, f.eks. Når man er i selskap er det udelikat å sende pappen rundt og grafse nedi med skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk dere en hel kvart appelsin hver? You lucky, lucky bastard! Vi var så fattige at alle fjorten barna fikk en plomme på deling, men vi fikk bare lov til å lukte på den så den kunne selges på torget dagen etter. Og til jul var vi ekstatisk lykkelige over å få en hel, tørr mariekjeks hver! 

(Og så videre, og så videre ...)

Anonymkode: 20cf9...fc2

Helt seriøst? Hvorfor omi alle dager fikk forelendrrne dine 14 barn når de åpenbart ikke klarte å forsørge noen? Hvor bar barnevernet? Tragisk

Anonymkode: 08b75...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Thjelp skrev:

Jeg kan legge til at jeg er utdannet kokk som kanskje ser litt annerledes på det en andre. Samt at det er en uting i min familie. Ville jo aldri funnet på å konfrontert personer med det og er alltid kjempeglad for servering.

Angående alt det andre du nevner, går det fint Ann å legge legge rester i bokser eller emballasjen, miljømessig sparer du veldig lite med tanke på at pappboksen den kom i allerede er laget, og skaden har skjedd. Oppvasken på fatet er ubetydelig med tanke på at du har middagsgjester å vaske opp etter, og hvor mye jobb er egentlig å legge det på fat og pynte? 3 min kanskje?

Men dette er min mening og det jeg er vant med, men vi er heldigvis forskjellige 

Det er mye som er ubetydelig isolert sett. Men samlet kan det likevel ha en betydning. Om alle serverte rett fra emballasjen hver gang, blir det en del oppvask spart tilsammen. Det samme om alle serverte rett fra kasserollen i stedet for å legge over maten i severingsfat og - boller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers serverer noen ganger hermetisk pærer med ekstra lett melk.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MarianneE skrev:

Svigers serverer noen ganger hermetisk pærer med ekstra lett melk.

 

🤢

Anonymkode: 4456d...66d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...