Gå til innhold

Hva er det stusseligste du får servert som dessert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ost er ikke dessert. Jeg er veldig glad i ost, men som avslutning på et godt måltid er det feil. Eller oppskjært frukt.... legg dit noen bær og sett frem is eller vaniljesaus så blir det mye bedre. :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anim92 skrev:

Åå, fikk flashback til de gangene mamma "disket opp"med hermetisk fersken, som litt sånn ekstra kos i hverdagen. Vet nå i ettertid at vi ikke hadde veldig god råd, så nå setter jeg ekstra pris på det.

 

Been there, eaten that....med krem på.   :spise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk servert tricolor-is i et nyttårsselskap en gang🙄 Hadde høyere forventninger til desserten, selv om jeg er langt fra matsnobb. Hadde til og med vært lykkelig med en litt mer "ordentlig" is. Men neida, tricolor-isboksen ble satt på bordet, og det var det. Vertene har mer enn god nok økonomi, så det sto ikke på pengene, tror bare de var gjerrige? Uansett var jeg så skuffet at jeg droppet å feire nyttår med dem igjen🙄

Anonymkode: e8192...6d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg sier riskrem. Ikke fordi det er stusslig, men jeg er veldig lite glad i det. Ellers elsker jeg dessert! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt. Har ingenting imot frukt, men å kalle det for dessert ved servering blir for dumt. Er det sunt, er det ikke dessert, punktum. :P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskekompott med melk var ingen højdare 

Anonymkode: 4456d...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en slektning av den eldre sorten. Der vanker det stadig plommer fra hagen. De er kokt og fryst med sukkerlake, med steinen. Problemet er at plommene er knøttsmå, så det blir mye steiner. Og hun bruker neeeesten ikke sukker i sukkerlaken. Surt og bittert, med mye steiner å spytte ut der altdå. Piano vaniljesaus til. Resultatet er ikke verdt jobben med hverken å høste, koke eller spise i mine øyne 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Frukt. Har ingenting imot frukt, men å kalle det for dessert ved servering blir for dumt. Er det sunt, er det ikke dessert, punktum. :P 

Du sier noe. Poenget med dessert er å få noe søtt etter middagen. Hvis ikke kan man spise frukt i stedet, men det er jo bare tulledessert. 

Anonymkode: 4456d...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Billig-is", som tressis, med nesten ingen smak eller tekstur er kjedelig. Smaker vann med aroma! Da vil jeg heller ha mindre porsjoner, men litt bedre kvalitet. Eller bare noe med mer smak, som krokanis eller pistasjis. Eventuelt hjemmelaget.

Også blir jeg litt skuffet over kaker (o.l.) med en haug sure, kalde bær på. :snurt: Frukt og bær generelt synes jeg er dårlig dessert, med mindre det er snakk om norske (trønderske!) jordbær i sesong med fløte og sukker på. Som oftest er de sure og/eller utenlandske  også kommer de gjerne rett fra kjøleskapet så de smaker mindre. 

Anonymkode: 2dba1...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og bær er bare dessert hvis det kan dynges ned med krem og vanliljesaus. 

Anonymkode: 4456d...66d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeelsker sviskekompott. Med melk. Helst hjemmelaget. Kan godt ta et par svisker etter middag dersom det ikke finnes en sjokoladebit i hus. 

Men mest stusselig? Finnes det? Er ikke så vant til dessert utenom i selskap og ved høytider. Da er det nok riskrem som ligger lengst ned på lista. 

Anonymkode: 92fa0...5f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare jeg har blitt skikkelig skuffet av dessert én gang. Venninne hadde bakt en skikkelig flott kake til et selskap, så ut som en rik bringebærmouse oppå en saftig sjokoladebunn, og flott pyntet. Viste seg at det var en sukker, smør og alt-annet-fri raw-kake. Bunnen var svisker og nøtter, og bringebærmousen var full av cashewnøtter, avokado og kokosfett. Kan godt hende at den egentlig var god, men den smakte sååå langt fra forventningene at det merket jeg ingenting til...

Ellers glad i alt som er søtt :)  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For MIN del, alt med krem. Kan ikke fordra det. Tar mer enn gjerne gelé , sviskekompott, mariekjeks eller hva som helst så lenge jeg slipper krem. 

Aldri fått noe stusslig noen sted. Holder med god mangobit eller en karamell med kaffe for meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Frukt. Har ingenting imot frukt, men å kalle det for dessert ved servering blir for dumt. Er det sunt, er det ikke dessert, punktum. :P 

Tullebukk.   Finkuttet ymse frukt med krem og sukker er da bra? Hæ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dessert, men om jeg blir servert sånn lavkarboræl, så står jeg heller over. Jeg står over riskrem også, men det er fordi jeg rett og slett ikke får det ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke riskrem og karamellpudding... kald grøt med saus på? Og karamellpudding er utrolig smakløst. 

 

Anonymkode: b2462...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, isbjørnungen skrev:

Tror bare jeg har blitt skikkelig skuffet av dessert én gang. Venninne hadde bakt en skikkelig flott kake til et selskap, så ut som en rik bringebærmouse oppå en saftig sjokoladebunn, og flott pyntet. Viste seg at det var en sukker, smør og alt-annet-fri raw-kake. Bunnen var svisker og nøtter, og bringebærmousen var full av cashewnøtter, avokado og kokosfett. Kan godt hende at den egentlig var god, men den smakte sååå langt fra forventningene at det merket jeg ingenting til...

Ellers glad i alt som er søtt :)  

Å, da hadde jeg vært skuffet da 😂 hadde så klart ikke sagt noe, men hadde gråti innvendig 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla så bortskjemte dere er.

Anonymkode: c62e1...021

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Million skrev:

Alle former for puddinger og kompott. Fysj. Konsistensen etc på sånt noe.... ikke min smak. Da står jeg over hele desserten.

Liker best iskrem som dessert, evt en god kake (uten marsipan!). 

Har du smakt semuliepudding med mandler og rød saus? Jeg begynte å like puddinger etter det 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fruktsalat.

Vil ha sukker og usunt.

Anonymkode: 3d5da...8d6

Det er jo masse sukker i fruktsalat? Det skal jo lages med sukkerlake. Fruktsalat er ikke bare oppskjært frukt.

Det kjedeligste jeg kan tenke meg av dessert er tress-is, Anita iskake og lignende. Er ikke noe is-menneske, og de nevnte isene er ikke spesielt gode.

Må legge til at jeg ellers elsker dessert. Puddinger, kompotter, gelé, kake, riskrem... :hjerter:

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...