Gå til innhold

Hadde dere latt deres 9 klassing passe baby på 10 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guri malla for en gjeng hysteriske folk. 15 åringer er fullt i stand til dette! 15 åringer får til og med egne barn. 

Dra på konsert, det går fint! 

Anonymkode: 07b4d...fba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor moden 9.klassingen er. Noen hadde tatt det på strak arm, andre hadde sannsynligvis ikke visst opp ned på barnet. Men hvis du er usikker, er det kanskje best å droppe konserten og holde seg hjemme. Noe sier meg at du sannsynligvis ikke kommer til å klare å slappe av og kose deg på den konserten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem an på 15 åringen og småbarnet, men i utgangspunktet ja. Velfungerande ungdom kan såklart sitta litt barnevakt! Det som gjer at eg ikkje ville gjort detta er avstand. Halvtime med bil er alt for langt vekke om noke skjer. 

Anonymkode: 07590...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Hvilken 9 åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste først fort fort og leste 9-åring, og syntes dette var galskap. Men en 9. klassing må da gå helt fint! Det er vel helt vanlig alder på barnepassere, også for yngre barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Clefable said:

Jeg leste først fort fort og leste 9-åring, og syntes dette var galskap. Men en 9. klassing må da gå helt fint! Det er vel helt vanlig alder på barnepassere, også for yngre barn.

Du er ikke eneste her i tråden som leste overskriften feil 🤣 så da vil jeg nok påstå at TS isfede for å bli irritert, se humoren i at hun skrev en dum overskrift som misoppfattes av så mange. 

De fleste synes vel at det er greit at15 åring kan passe babyen. 

Anonymkode: a2384...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomsskolen var jeg en populær barnevakt i nabolaget. Satt gjerne kvelder og utover natta for foreldrene. Yngste var ca 1 år. Siden 9-klassingen er søsken tenker jeg hun kjenne babyen godt og vet hvordan hun skal gjøre det.

Anonymkode: 7b610...68b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på en konsert i morgen og barnevakten har avlyst og ingen andre har mulighet. Snakket såvidt med venninnen min som sa at hun hadde bare latt storesøster passe på baby. Hun er kjempe flink med lillesøsteren sin og trygg. Vi er en halvtime unna med bil i såfall men kan gi beskjed til naboene som er rett ved siden av slik at hun kan gå dit om er er noe, vi har også alarm som kan slås på når vi går. Vi er i såfall borte fra rundt kl 18-24. Vi mater og steller for natta også legger hun. Hadde dere vært komfortable med dette? 

Anonymkode: 50d36...6a1

Jeg ble tante som 15-åring og begynte å være barnevakt for nevøen min da han var noen måneder gammel(ikke mer enn et par-tre timer av gangen i starten). Gikk helt fint. Jeg hadde null erfaring med babyer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Lothlorien- said:

Jeg ble tante som 15-åring og begynte å være barnevakt for nevøen min da han var noen måneder gammel(ikke mer enn et par-tre timer av gangen i starten). Gikk helt fint. Jeg hadde null erfaring med babyer.

Samme her, men ser i ettertid at det stort sett bare var flaks at det gikk fint. ;) Men når det er snakk om en som kjenner babyen godt så bør det uansett ikke være noe problem.

Anonymkode: 34f62...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt søsteren min passe barna mine fra hun var ca 13-14 år. Eldste datteren min er bare 5 år yngre en henne, mens minste var ca 1-2 år da hun begynte å passe. Nå er hun en ansvarsfull jente, og jeg stoler 100% på henne. Dessuten er jeg bare en telefonsamtale unna om det skulle være noe. 

Var litt annerledes da jeg var liten, og foreldrene mine gjerne jobbet natt. Passet søsknene mine fra jeg var 10-11 år. Jeg kunne ha det ansvaret, mens min bror kunne aldri i livet bli tildelt en slik oppgave i den alderen. Så du må se an hvor moden barnet er og om du er trygg på at barnet takler den oppgaven 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 9.klassingen er moden nok (som det virker som) - ville jeg dratt på konsert ja:) 

Anonymkode: 80f5e...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Her er det ikke snakk om en 9 åring, men en ungdom på 14,15 år som går i 9 trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint? De er jo søsken til og med. Her har tantebarna mine på 13 og 11 år passet barna mine som da var 1 og 3 år på kveldstid fra 19 til 23. Det gikk fint. 3-åringen syntes det var stas. Men de hadde søsteren min i bakhånd. Den ene gangen måtte hun komme innom og hjelpe til da minsten våknet

Anonymkode: 54843...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen problem. Sønnen min på snart 15 år passer lillebroren på 3 mnd når jeg skal en snartur på butikken eller når jeg skal hente 3 åringen i barnehagen. Kos deg på konsert😊 

Anonymkode: a8a30...bac

Det er ganske stor forskjell på en snartur i butikken og en hel kveld hvor foreldrene er en godt stykke unna.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok helt fint? De er jo søsken til og med. Her har tantebarna mine på 13 og 11 år passet barna mine som da var 1 og 3 år på kveldstid fra 19 til 23. Det gikk fint. 3-åringen syntes det var stas. Men de hadde søsteren min i bakhånd. Den ene gangen måtte hun komme innom og hjelpe til da minsten våknet

Ergo gikk det jo egentlig ikke fint - de trengte hjelp da alt ikke gikk helt etter planen.

Jeg tenker at dette er en av tingene man bare gjør hvis man er helt sikker på at det vil gå greit - og er man så usikker at man lager tråd om det på KG er man åpenbart ikke det. En ting er at man alltids får tak i hjelp om det kniper, jeg tenker egentlig mer på hva det vil ha å si for tenåringen om hun ikke takler det. Jeg har hatt et par mindre hyggelige opplevelser som barnevakt for yngre søsken da jeg var 12-13 og han var 7 - ikke noe veldig alvorlig og ikke noe noen av oss kunne lastes for, men den følelsen av å ikke klare å håndtere en situasjon jeg hadde fått ansvaret for var innmari ugrei og satt i lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MyzTeri

Jeg passet barn og babyer fra jeg var 12 år.

I ettertid har jeg stusset litt over at noen vil ha barnevakt til sine barn på 12 år.

Tror nok man skal se an den tenåringen man setter til jobben,men jeg for min del tror ikke jeg ville nølt med å sette de fleste 14-15 år gamle jentene jeg kjenner til, til å passe barn - spesielt ikke når det er etter leggetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 

Hadde avtalt med mannen at enten han eller du dro med en venn/venninne, og en blir hjemme. 

Anonymkode: 07cac...921

Huhei! Du er hun som tar på barna sykkelhjelm når de skal bygge lego, ikke sant?

 

Anonymkode: d7a55...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt mye barnevakt i den alderen.  Var bl.a fast barnevakt for engelsk læreren min på ungdomsskolen. Overnattet ofte da det var ganske langt fra der jeg bodde. Sikkert noen som syntes det var litt rart når jeg kom sammen med ham til skolen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huhei! Du er hun som tar på barna sykkelhjelm når de skal bygge lego, ikke sant?

 

Anonymkode: d7a55...b11

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...