Gå til innhold

Hadde dere latt deres 9 klassing passe baby på 10 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Er ikke snakk om en 9-åring men en som går i 9 klasse. Altså 14 år. Les teksten skikkelig. 

Anonymkode: 05285...11d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Det er snakk om en 15-åring.

Anonymkode: 6fb05...63d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet baby fra jeg var 11 år. Da kom lillesøster. Men jeg var mye sammen med henne fra før av og kjente henne, om det gir noe mening. Var aldri noe problem. 

Anonymkode: 576fc...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner datteren din best. Hvis hun vil og du stoler på henne så ser jeg ikke noe problem. Hun har mennesker å kontakte OM det skulle være noe, og det er det viktigste. At hun har en person hun kan nå i nærheten. Men jeg tenker at det nok går veldig bra! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Det er snakk om en 15 åring (9. Klasse) og de har naboer som kan stikke over å sjekke. Les før du skriver 

Anonymkode: f8b10...99e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Det er en 9. klassing det er snakk om, altså en 14-15 åring. 

Jeg jobber med ungdom i den alderen, og mange av dem ville mestret en slik oppgave, men ikke alle. TS kjenner nok sin ungdom og kan vurdere om det er noe den vil klare. 

Anonymkode: a966a...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik du beskriver henne så ville jeg ikke hatt noe problem med det. Jeg var yngre da jeg begynte å passe både egne søsken og andre barn i alle aldre. Både på dagen og på kvelden/natten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

9. klassing :laugh:

Anonymkode: 51fef...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge datteren din kvet når hun må kontakte hjelp og hun har noen å kontakte. Null problem. Som nærmeste nabo f.eks. Ikke la bobleplast-foreldre her inne skremme deg fra noe annet. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

9 åring?

Anonymkode: e806b...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Sønnen min på snart 15 år passer lillebroren på 3 mnd når jeg skal en snartur på butikken eller når jeg skal hente 3 åringen i barnehagen. Kos deg på konsert😊 

Anonymkode: a8a30...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 

Hadde avtalt med mannen at enten han eller du dro med en venn/venninne, og en blir hjemme. 

Anonymkode: 07cac...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på både baby og 9.klassingen, men du kjenner jo begge godt nok til å vite om det går bra :) jeg hadde gjort det, det er snakk om noen få timer, dere er ikke så langt unna og baby sover vel sikkert hele kvelden. 

Jeg ble storesøster på slutten av 7.klasse og var barnevakt for lillebroren min en hel søndag da mamma og stefar var i konfirmasjon. Han var da 6-7 uker gammel. Vi var riktignok hjemme hos mormor, men hun hadde ansvaret for min andre lillebror, så det var jeg som hadde han den dagen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde jeg ikke gjort. 

Hadde avtalt med mannen at enten han eller du dro med en venn/venninne, og en blir hjemme. 

Anonymkode: 07cac...921

Barnet har ikke gått av at du er så overbeskyttende.

Anonymkode: 51fef...a15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Står 9.klassing ikke 9 åring, så dette går helt fint

Så lenge dere har nabo til bakvakt, er jo ikke mange timene det er snakk om. Og blir det hylgråt får hun ringe dere.

Nyt konserten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på en konsert i morgen og barnevakten har avlyst og ingen andre har mulighet. Snakket såvidt med venninnen min som sa at hun hadde bare latt storesøster passe på baby. Hun er kjempe flink med lillesøsteren sin og trygg. Vi er en halvtime unna med bil i såfall men kan gi beskjed til naboene som er rett ved siden av slik at hun kan gå dit om er er noe, vi har også alarm som kan slås på når vi går. Vi er i såfall borte fra rundt kl 18-24. Vi mater og steller for natta også legger hun. Hadde dere vært komfortable med dette? 

Anonymkode: 50d36...6a1

Jeg synes det er litt mye for en 13åring.. 

Anonymkode: ff69f...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 9-10 år, sikkert langt yngre enn det også.. Så passet jeg på min alvorlig syke bonusmamma. En krevende oppgave, men jeg visste når jeg skulle ringe ambulanse, når jeg skulle gi sprøyte osv.. Selv om jeg var snartenkt og ansvarsfull som 10åring, så unner jeg ingen andre barneskoleelever å ha ansvar for noen sårbare uten andre voksne tilstede. Når det går riktig galt, så sitter den vonde følelsen i like godt i godt voksen alder.. Ville nok tatt en raincheck på det arrangementet. 

Anonymkode: a2384...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 9-10 år, sikkert langt yngre enn det også.. Så passet jeg på min alvorlig syke bonusmamma. En krevende oppgave, men jeg visste når jeg skulle ringe ambulanse, når jeg skulle gi sprøyte osv.. Selv om jeg var snartenkt og ansvarsfull som 10åring, så unner jeg ingen andre barneskoleelever å ha ansvar for noen sårbare uten andre voksne tilstede. Når det går riktig galt, så sitter den vonde følelsen i like godt i godt voksen alder.. Ville nok tatt en raincheck på det arrangementet. 

Anonymkode: a2384...437

Atter en gang da, så er dette snakk om en 15 åring. 

Anonymkode: dae81...bd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt mye for en 13åring.. 

Anonymkode: ff69f...2e2

Det er en femtenåring det er snakk om!

Anonymkode: e53d1...d6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime unna er et stykke borte dersom det skulle være noe. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Men det er dere som kjenner datteren deres. Ville i hvertfall aldri latt noen passe baby/barn som ikke kan førstehjelp. Joda, liten sannsynlighet for at noe skjer akkurat da, men man vil angre dersom noe skulle skje og den som passer ikke har kunne bidra å hjelpe frem til ambulansen kommer. 

Hadde jeg vært en nabo og fått beskjed om at en storesøster passet og om vi kunne være behjelpelig dersom hun kom for hjelp e.l. ville jeg ikke likt det. Jeg ville ha følt et ansvar selv om alt trolig hadde gått fint. Er det slik at man tenker å informere en nabo så tenker jeg også at den som passer er for ung til det. Skal man passe bør man selv kunne ha evne til å kontakte hjelp dersom det er noe og vite hvem man burde kontakte i ulike situasjoner. Man skal i utgangspunktet ikke være avhengig av en nabo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff! Ser ikke problemet, dette bør en 15-åring klare☺️ Dere får alliere dere med en nabo dere har et godt forhold til, slik at hun kan ringe de om det skulle bli fullstendig krise.

Anonymkode: 5a9c8...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...