Gå til innhold

Hadde dere latt deres 9 klassing passe baby på 10 mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på en konsert i morgen og barnevakten har avlyst og ingen andre har mulighet. Snakket såvidt med venninnen min som sa at hun hadde bare latt storesøster passe på baby. Hun er kjempe flink med lillesøsteren sin og trygg. Vi er en halvtime unna med bil i såfall men kan gi beskjed til naboene som er rett ved siden av slik at hun kan gå dit om er er noe, vi har også alarm som kan slås på når vi går. Vi er i såfall borte fra rundt kl 18-24. Vi mater og steller for natta også legger hun. Hadde dere vært komfortable med dette? 

Anonymkode: 50d36...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er for ungt. 

Anonymkode: 7d192...752

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på en konsert i morgen og barnevakten har avlyst og ingen andre har mulighet. Snakket såvidt med venninnen min som sa at hun hadde bare latt storesøster passe på baby. Hun er kjempe flink med lillesøsteren sin og trygg. Vi er en halvtime unna med bil i såfall men kan gi beskjed til naboene som er rett ved siden av slik at hun kan gå dit om er er noe, vi har også alarm som kan slås på når vi går. Vi er i såfall borte fra rundt kl 18-24. Vi mater og steller for natta også legger hun. Hadde dere vært komfortable med dette? 

Anonymkode: 50d36...6a1

Ja, det tror jeg kommer til å gå helt fint😊 det kan bli positivt for alle sammen. Kos deg på konsert, og nyt kvelden med skuldrene avslappet☺️😉

Anonymkode: 0b834...30f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er for ungt. 

Anonymkode: 7d192...752

Tull, ansvaret kommer med oppgaven, og det høres ut som ei ordentlig jente. I andre land passer de flere barn fra yngre alder, det går det og. Ikke at det er noe å etterstrebe altså, men vi bør ikke bli overbeskyttende. Barna vokser med ansvar.

Anonymkode: 0b834...30f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Jeg passa alle ungene i gata da jeg var på den alderen, gjerne til seint på natt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppa konserten og heller hatt film og fredagstaco😊

Anonymkode: 5d440...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, uten problem.

Anonymkode: fab67...991

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme er de nærmeste naboene? Er det snakk om blokk, rekkehus eller enebolig? For meg har det også litt å si....Og om en av naboene har mulighet til å komme og være litt sammen med datteren din om det skulle være noe og hun føler at hun ikke takler oppgaven. Eventuelt om hun har en venninne som kan ligge over hos henne som også er trygg og fornufting. 

Anonymkode: 0acc2...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar min 14-åringen (slutten av 8.klasse) passe min baby på et halvt år. Etter vi har lagt da. Men også dagtid når vi skal bort en time eller to på butikk. Hun legger til hvile, gir mat og koser/leker uten problem. Bytter ikke bleie, men er aldri så lenge borte/langt unna at det er noe problem. 

Anonymkode: 8ea3e...830

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun passet babyen noe særlig alene før? Å være flink med lillesøster på dagtid når voksne er rett i nærheten er noe ganske annet enn å være helt alene med ansvaret og skulle håndtere alt som kan skje (og da tenker jeg på skriketokter, diarébleier og ande hverdagsutfordringer, ikke brann og katastrofer) i ganske mange og sene timer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet baby allerede da jeg var 10 og fikk lillebror. Ikke lenge om gangen i starten, men på ungdomsskolen kunne jeg fint passe både lillebror og min enda yngre lillesøster en natt. Men så var jeg trygg hjemme og ansvarsbevisst, så det var aldri noen tvil. Kjenner folk som ikke skulle hatt ansvar for søsken når de er 18 og liksomvoksne engang... 

Anonymkode: f8b10...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje rundt 10-11 år- Jeg har ingen yngre søsken og har aldri passet barn egentlig i løpet av hele livet. 

Tanten min sendte meg av gårde med hennes barn, kanskje 1-2 år, til butikken. Dette var på landet, lite biler langs hovedveien. Da jeg kom frem til butikken var det noen trapper opp til butikken, jeg fikk derfor ikke med barnevognen opp. Siden jeg ikke ville la ungen være alene ute, tok jeg den ut og satte den på pakken for å se om den kunne gå. Som sagt, jeg ante ingenting om barn. Det kunne den ikke. Tror jeg endte opp med å la barnet være i vognen mens jeg kjøpte de greien jeg skulle ha. Det gikk bra den gangen, men....

Anonymkode: 5afe7...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med det når det er søsken. Da kjenner hun barnet og rutinene og vet hva man må passe på. Søsteren min er 12 år eldre enn datteren min og har passet henne siden hun var noen få mnd gammel.

Anonymkode: 34f62...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Passet lillesøsteren min fra jeg var 12 år gammel, hun var seks mnd da jeg begynte å passe henne. Null problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt unge barnevakter og har ingen problem med dette. De hadde telefonnr vårt og var det noe de lurte på, kunne de kontakte oss.

Ser ingen problem med å la en 9. klassing passe et barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal på en konsert i morgen og barnevakten har avlyst og ingen andre har mulighet. Snakket såvidt med venninnen min som sa at hun hadde bare latt storesøster passe på baby. Hun er kjempe flink med lillesøsteren sin og trygg. Vi er en halvtime unna med bil i såfall men kan gi beskjed til naboene som er rett ved siden av slik at hun kan gå dit om er er noe, vi har også alarm som kan slås på når vi går. Vi er i såfall borte fra rundt kl 18-24. Vi mater og steller for natta også legger hun. Hadde dere vært komfortable med dette? 

Anonymkode: 50d36...6a1

Tror sønnen min på 15 hadde mestret denne oppgaven helt fint iallfall. Du kjenner barnet ditt best selv, så hvis du stoler på henne hadde jeg gjort det:) 

Her er 15-åringen barnevakt rett som det er, men minste er 8 da;)

Anonymkode: 6fb05...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dette går nok helt fint, kos dere 😊

Anonymkode: 05285...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 9.klassing bør kunne passe et barn noen timer, så det ville jeg ikke vært redd for.

Jeg fikk en bror da jeg gikk i 6.klasse og jeg var ofte barnevakt fra han var noen mndr gammel.  Sommeren mellom 7. og 8. klasse, da min bror var 1 år, hadde jeg som sommerjobb å være barnevakt mens mamma var på jobb. Da passet jeg han alene fra 8-16 tre dager i uken, i fem uker. Gikk knirkefritt og ga ti tonn ansvars- og mestringsfølelse.

Anonymkode: dae81...bd0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i 9.passet jeg et søskenpar på 1 og 3 år ei helg hjemme hos dem...tror de klarer seg helt fint noen timer😊

Anonymkode: e0e44...916

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Jobber med barn i den alderen og tenker at det blir for mye press for 9-åringen, uansett relasjon. Også er dere 30 minutter unna, det er lang reisevei dersom noe skulle skje. 

Anonymkode: 9650c...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...