Gå til innhold

Til dere som har barn: kan jeg få, uten jobb?


Mia00

Anbefalte innlegg

Hei! Vi ønsker oss barn (veldig!!), men jeg har ikke jobb. Mannen forsørger oss. Ikke spør hvorfor eller hvorfor ikke, fordi jeg ønsker et genuint svar på KUN overskriften. Til dere som har barn: er det overkommelig å få barn med litt mindre økonomi? Og eventuelle tips til hvordan vi kan få det til å funke, som f.eks. Finn.no osv :) Er såklart på leting etter tips fra dere her, siden vi nesten er bestemt på å få barn. Takk på forhånd! PS: Trenger IKKE å høre at vi ikke burde få barn og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du må huske er at dersom det skulle skje noe med mannen din, eller dere går fra hverandre, hvordan skal du da klare deg? 

Anonymkode: c2855...8aa

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at slike ting bør stå i veien for å få barn. Det passer aldri 100% uansett. Så lenge dere klarer dere og ikke må gå på sosialstønad går det fint. Du vil sikkert komme deg i arbeid/ fullføre utdanning etter barnet er født? Såklart er det tøft, men verre å angre på at man startet sent med å få barn?

Anonymkode: b09d4...548

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha svar på om du kan få barn uten jobb, men ønsker ikke svar på at dere eventuelt ikke burde? 

Anonymkode: 3ecf5...f56

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn på din alder, uten jobb eller utdanning. Klart det gikk, men det var knalltøft!!!! 

Anonymkode: e7fe1...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk barn på din alder, uten jobb eller utdanning. Klart det gikk, men det var knalltøft!!!! 

Anonymkode: e7fe1...ab1

Eeeeh, må gikk jeg ut i fra at 00 i brukernavnet ditt var fødselsåret ditt, men det er jo ikke sikkert!🙈

Anonymkode: e7fe1...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke at slike ting bør stå i veien for å få barn. Det passer aldri 100% uansett. Så lenge dere klarer dere og ikke må gå på sosialstønad går det fint. Du vil sikkert komme deg i arbeid/ fullføre utdanning etter barnet er født? Såklart er det tøft, men verre å angre på at man startet sent med å få barn?

Anonymkode: b09d4...548

Takk for godt svar! Ja, er i fult arbeid når permisjonen er ferdig, så ikke noe problem der. Er kun de neste mnd dette er snakk om- Det blir tøft som du sier, men er helt enig i å få når man virkelig VIL enn å vente. Mannen min er også i 100% jobb, så han tjener mye. Takk igjen for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å gi gode råd, når man ikke vet hva slags økonomi dere har, hva han tjener, om du aldri skal ha jobb etc. etc. men det skal jeg ikke spørre om.

Det er fullt mulig å kjøpe babyutstyr brukt, arve av venninner og slikt, leve fornuftig uten utskeielser i matveien eller på ferie, droppe julebord og annet, og leve på en inntekt. På en måte er det faktisk koselig med et felles prosjekt man ofrer alt for! 

Barna begynner først virkelig å koste når de blir litt eldre, skal på fritidsaktiviter, SFO, ha slalåmski, i bursdag til alle i klassen og da er dere kanskje kommet lenger i karrieren? Men jeg ville ikke lagt opp til å få barn med dårlig råd i all overskuelig fremtid, det er kjipt og vanskelig å ha dårlig råd når man har barn. Spesielt når dere har vokst fra hverandre som par fordi dere fikk barn alt for tidlig, og han kan stikke avgårde med karrieren og huset og alt annet han har forsørget. 

Anonymkode: 4ac6a...43b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eeeeh, må gikk jeg ut i fra at 00 i brukernavnet ditt var fødselsåret ditt, men det er jo ikke sikkert!🙈

Anonymkode: e7fe1...ab1

Haha! Fort gjort! Jeg er ikke 00er nei. Er 28 år gammel, så er voksen nok til å ta meg at en slik situasjon :) Men takk for innspill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk barn på din alder, uten jobb eller utdanning. Klart det gikk, men det var knalltøft!!!! 

Anonymkode: e7fe1...ab1

Ts skrev vel ingenting om hvor gammel hun er? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mia00 skrev:

Takk for godt svar! Ja, er i fult arbeid når permisjonen er ferdig, så ikke noe problem der. Er kun de neste mnd dette er snakk om- Det blir tøft som du sier, men er helt enig i å få når man virkelig VIL enn å vente. Mannen min er også i 100% jobb, så han tjener mye. Takk igjen for innspill :)

Oi, denne skulle til "AnonymBruker" 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som skal til for å kunne få barn er en mann. Alt går om man setter "tæring etter næring" . Hvis man skal finne det perfekte tidspunkt å få barn så forblir man garantert barnløs. 

Anonymkode: c03a1...5aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint. Man kan finne mye fint og billig på loppemarked og brukt butikker, ønske seg ting som man vet barnet trenger til jul og bursdager. Pass på når det er salg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mia00 skrev:

Haha! Fort gjort! Jeg er ikke 00er nei. Er 28 år gammel, så er voksen nok til å ta meg at en slik situasjon :) Men takk for innspill!!

Da hadde jeg gått for det altså! Dere kommer ikke til å leve i luksus, men jeg syns iallfall det å ha barn er verdt mye mer enn stort hus og fancy bil. Er alene med tre barn, har fast jobb og ok betalt, men har ikke mye til overs. Er likevel veldig lykkelig❤️😊

3 minutter siden, Thyra skrev:

Ts skrev vel ingenting om hvor gammel hun er? 

Oppklaring lenger oppe🙈 Trodde 00 i brukernavnet var året hun var født. Tok det som en selvfølge uten å tenke😬

Anonymkode: e7fe1...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg gått for det altså! Dere kommer ikke til å leve i luksus, men jeg syns iallfall det å ha barn er verdt mye mer enn stort hus og fancy bil. Er alene med tre barn, har fast jobb og ok betalt, men har ikke mye til overs. Er likevel veldig lykkelig❤️😊

Oppklaring lenger oppe🙈 Trodde 00 i brukernavnet var året hun var født. Tok det som en selvfølge uten å tenke😬

Anonymkode: e7fe1...ab1

Tuuusen takk for godt svar altså 😍 Har mye å si. Nå vet jeg at det er godt mulig og at vi kommer til å klare oss. Masse lykke til til deg og dine, det høres ut som at du gjør en fin jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mia00 skrev:

Tuuusen takk for godt svar altså 😍 Har mye å si. Nå vet jeg at det er godt mulig og at vi kommer til å klare oss. Masse lykke til til deg og dine, det høres ut som at du gjør en fin jobb!

Takk😊 

Noen tips fra meg:

Handler inn vinterklær på sommeren, det sparer jeg veldig mye på! Salg i januar og august, handler inn det de trenger det neste halvåret. Førstemann arvet veldig mye klær fra mange (babyklær ser knapt brukt ut før det er for smått, mesteparten av det jeg kjøpte eller fikk til første er brukt av alle tre barna mine!) På kjøpe/selge-sidene på Facebook er det mange som selger klær og utstyr.

Lykke til!! Dette kommer til å gå helt fint😃

Anonymkode: e7fe1...ab1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk😊 

Noen tips fra meg:

Handler inn vinterklær på sommeren, det sparer jeg veldig mye på! Salg i januar og august, handler inn det de trenger det neste halvåret. Førstemann arvet veldig mye klær fra mange (babyklær ser knapt brukt ut før det er for smått, mesteparten av det jeg kjøpte eller fikk til første er brukt av alle tre barna mine!) På kjøpe/selge-sidene på Facebook er det mange som selger klær og utstyr.

Lykke til!! Dette kommer til å gå helt fint😃

Anonymkode: e7fe1...ab1

Tuuusen takk!!! Setter stor pris på det😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at med sunn fornuft får man til det man vil! Nå vet jeg ikke om mannen din tjener 500.000kr i året eller 2 millioner, men prøv å tenk økonomisk med handling av utstyr osv så order det seg :) penger er ikke alt i livet. Så lenge barnet har det den trenger og får nok av kjærlighet blir det bra ❤️

Anonymkode: e5539...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...