Gå til innhold

Il mondo di Lia


Lia

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da er det tid for legekontroll i morgen. Gleder meg til å få alle de prøvene overstått... Tror jeg har så mange spørsmål til legen at jeg får skrive dem ned i kveld for å huske dem. :ler:

Ellers vil ikke uvelheten helt slippe taket. Jeg er plaget med ettermiddagskvalme; det er alltid da den kommer snikende. Sitter her på jobb i varmen og føler meg lettere uggen... Også jeg som har med treningstøy, og hadde tenkt meg på SATS etter jobb. :-? Blir nok heller å utsette den treningen til lørdag. Og så får jeg heller pusle litt i hagen i kveld. Bør jo nyte det fine været også, for det er søren ikke sikkert vi får beholde det så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen er overstått. Tappet masse blod i rør, og jeg får svar på prøvene i løpet av uken. Fint blodtrykk, fin blodprosent, og fin størrelse på livmoren. Jeg fikk høre hjerteslagene til huleboeren - og det var veldig fint og spesielt. Det lille hjertet slo 150 slag i minuttet. :)

Legen har ordnet med utredning på sykehuset for meg. Det som skal utredes, er hjertet mitt. :( Fysj - likte ikke det helt. Jeg er født med en såkalt bilyd på hjertet, og da jeg var baby, fikk jeg røntken på Riksen. Denne bilyden skal ikke være farlig. Men legen ville for sikkerhets skyld ha en ultralyd for å sjekke. For er det noe, må jeg ha ekstra oppfølging gjennom svangerskapet. Innerst inne tror jeg alt er bra. Jeg har jo aldri hatt noe ubehag. Jobbet 4 år i trykk-kabin, trener høypuls på SATS... Aldri kjent noe i hjertet.

I går ringte de fra sykehuset og jeg har fått time torsdag morgen. Heldigvis skal mannen være med!

Mulig dette har lagt seg i underbevisstheten min, for de siste dagene har jeg følt meg dårlig. Våknet søndag av noe som må ha vært et migreneanfall. Mandag var det ikke sjans å komme seg på jobb. I går dro jeg hjem fra jobb etter 2 timer og sov resten av dagen. I dag begynner verden å gå litt mer på skinner igjen. Selv om jeg ikke er helt på høyden. Om litt over en uke er det ferie! Kan nesten ikke vente. Det skal bli så godt. 3 uker med total avslapning og ikke noe som må gjøres. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Så deilig det må ha vært å høre hjertelyd fra den lille huleboeren... :hjerte: Gleder meg til jeg skal til min første skikkelige kontroll. (Som ikke er før den 18. juli. Da er jeg 13/14 uker på vei.) Da skal jeg til fastlege, og er liksom litt usikker på om han tar seg tid til å høre på hjertet...? :-?

Kan tenke meg det blir godt med ferie ja. Jeg har allerede begynt ferie jeg. :P Foreløpig nytes den i fulle drag fra terrassen, iført bikini, solkrem, solbriller og en god bok. Vi reiser til Hellas neste uke, så det er deilig å bare slappe skikkelig godt av her hjemme før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Xavia! Så herlig med ferie, da! Du er jammen heldig med været! Nå håper jeg det varer en stund, for det er jo så deilig å våkne når sola skinner!

En uke i Hellas høres også utrolig godt ut. Sikkert mye bedre badetemperaturer der enn her. :ler:

Jeg hadde også min første legekontroll ved 13/14 uker, og jeg syntes det var sååååå lenge å vente. Syntes alle på SM hadde vært på 3 - 4 kontroller før jeg hadde vært på min første... :-? Men det var en fin opplevelse - fastlegen min er så hyggelig og hun tok seg virkelig god tid til meg. Bare så synd hun skal slutte snart. :-?

Jeg spurte om vi kunne høre på hjertet. Og jeg tror nok hun hadde gjort det uten at jeg hadde spurt også. Det er vel en del av det å sjekke at alt virker normalt. Akkurat som når de kjenner på livmoren. Tror jammen hun skrev ned hjertelyden også, jeg.

Men hvis legen din ikke gjør antydning til å ta frem apparatet, synes jeg bare du skal spørre. Det MÅ han bare ta seg tid til. Det er en sånn fin opplevelse og det gir oss mødre en egen ro å høre det lille babyhjertet slå.

Men ut i fra hva jeg leste i dagboken din, så høres det iallefall ut som at du har fått en helt super jordmor! Håper min også blir like hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

En uke i Hellas høres også utrolig godt ut. Sikkert mye bedre badetemperaturer der enn her. :ler:

Ikke bare en uke, men to!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Er tilbake i jobb etter ferien. Ikke akkurat sånn kjempedeilig - kunne godt hatt fri en laaang stund til!

På onsdag var vi på ordinær ultralyd - og det var helt fantastisk! Alt står bra til med lille nurket vårt. Og jordmor trodde det ble en liten :babyjente:

Rart egentlig, for vi har lenge trodd det ble gutt. De fleste rundt oss sier gutt også. Vi hadde guttenavnet klart, og nå er vi i gang med jentenavn. Mange fine å velge i, ja... Kan bli vanskelig dette. Vi er enige om mange, men også veldig uenige om noen. (Og det er gjerne de jeg liker best vi er uenige om!)

Kjøpte vogn i går - så nå er iallefall den saken grei. Er såååå fornøyd, da! Gleder meg til å trille tur med vesle tulla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tror jeg at jeg for første gang kjente helt tydelige spark i går! :) Har kjent litt sånn "fiskehale" en stund nå, men i går kjente jeg spark også på utsiden, mot hånden min! Gleder meg til mannen får kjenne det, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom innom for å skrive en hilsen, og det som sto her gjorde litt vondt. Så jeg legger inne en ny hilsen til deg...

Tusen takk for innleggene du skriver i dagboken min. Det er så deilig at noen skriver litt. For all del, bare en klem eller noen få ord gjør godt det også. Men det er noe annet med deg, som faktisk skriver litt. Det gjør godt, det skal du vite.

Endret av Xavia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Xavia!

Takk for koselig hilsen i dagboken min! :klem: Skjønner godt at det ikke var så lett for deg å gå inn her... Jeg tenker masse på deg om dagen! Og jeg følger med i boken din og krysser fingre og tær for at hver ny dag skal være litt bedre enn gårsdagen. Jeg ser at du har masse gode mennesker rundt deg som er der for deg - og det er godt. Det er akkurat det du trenger nå - masse snille mennesker og ro og fred, slik at kreftene dine kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er herved invitert til "navnefest" i dagboken min i anledning av at jeg har skiftet nick fra The Bride til Martha Stewart!

Har også flyttet fra generell dagbok til graviditetsdagbok.

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei Martha Stewart. Takk for invitasjonen! Har vært og lagt igjen en hilsen til deg!

Sitter og tørker inn på jobb mens solen stråler ute. Deilig med sånne sensommer/tidlig høst dager med klar blå himmel. Får lyst til å gå på tur, jeg da.

I ettermiddag skal mannen min og jeg i den italienske ambassaden. Det er noe avskjeds-og velkomstgreier for to forsvarsattachéer. Og så er det mat der! :sjarmor: Jeg elsker italienske spesialiteter! Får vel også brukt italiensken min litt i kveld da. Det er jammen ikke for ofte, så det blir moro.

Har kjøpt meg fin ny gravidekjole som jeg skal ha på. Får forresten brukt den i konfirmasjon i helgen også.

Travelt om dagene nå... Nesten litt for travelt for lille gravide meg. Men så lenge lille Sprelle trives i magen, så går det greit. Masse liv i magen hver dag - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som at noen har vært inne på MSN´en min... :grine: Fikk en indikasjon på det da jeg logget på PC´en i dag tidlig. :frustrert: Bruker ikke den tjenesten så ofte egentlig, så kanskje jeg like gjerne skulle slette hele greia. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for en helt fantastisk opplevelse! Dette var virkelig verdt hver krone, altså!  :hoppe:

Ja er det ikke fantastisk?! Høres ut som vår fine opplevelse på fredag! :hoppe:

Takk for koselig melding i dagboken min! :rosasmil:

Endret av Martha Stewart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Martha! UL er en utrolig opplevelse. Skulle gjerne hatt flere før fødsel altså. Har tenkt litt på en sånn 3D ul, for det sies at det er veldig spesielt. Er 25 + 3 i dag så jeg er godt over halvveis. Da er det jo ikke så lenge til jeg skal få møte lille Sprelle! :) Men jeg er så utålmodig!

Er så trett om dagen! Det var ett av disse symptomene som ikke forsvant rundt uke 14... Kunne sikkert sovet en hel dag... Skal til legekontroll neste uke, og da skal jeg snakke med henne om en 20 % sykemelding. Merker at det er tøft å holde tempoet nå. Jeg trenger en dag ekstra til å hvile. Tenkte derfor å høre om mulighet for sykemelding på onsdager. Da kan uken bli litt mer levelig enn den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei vennen!

Jeg skal dit på onsdag. Er sykemeldt på onsdager fremover for å hente opp litt tapt nattesøvn. Sover dårlig for tiden.

Mannen skal også være med på UL - han bruker lunchpausen på jobben. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...