Gå til innhold

Turn-off at han er svakere enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har ikke falt meg inn engang.

Jeg er mye sterkere enn samboeren min, og har svart belte i en hard kampsport.

Mens han er spinkel.

Hvorfor det skulle være et problem, skjønner jeg ikke helt. Så lenge en av oss er sterke nok til å åpne syltetøyglasset, er da det bra nok?

Hvorfor skal mannen være sterkest? Mener de som mener det at mannen skal tjene mest også, da..? 

Hjelpes... jeg trenger ikke en stor sterk mann til å beskytte meg, det gjør jeg selv. Det er mye viktigere at han er snill, hederlig, morsom, smart osv.

Anonymkode: 5467e...9da

Hva er denne harde kampsporten? For menn er det nok viktig å være den sterkeste i forholdet å ikke føle seg som ei pingle. Cecilia Brækkhus sa i et intervju at selv om hun er god i kvinneboksing så har hun ikke sjangs mot den vanlige mannen i gata pga menn er så mye sterkere enn kvinner. Hvordan menn klarer å bli så svake er nesten mere imponerende enn at kvinnen er sterkere enn en mann.

Anonymkode: edd96...17a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

På 19.5.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er liten og slank. Aldri hatt synlige muskler, såvidt litt på magen. Men da jeg trente på treningsstudio la jeg merke til at den ene ryggøvelsen jeg gjorde gjorde gutta nesten alltid uten vekter. Den der du ligger halvveis bøyd over en "greie" hehe, og skal løfte ryggen opp. Jeg la etterhvert på 15 kg og det var ikke noe problem. Fikk mye blikk fra gutta og så aldri en gutt gjøre øvelsen med mer enn 5kg. Mange kvinner tror jeg har sterkere rygg enn menn faktisk. 

Anonymkode: 8a4cc...c46

Det tror jeg du har rett i, mtp ryggen. Jeg tror det er mindre forskjell enn mange tror, og er sikker på at veldig mange av jentene på gymmet er sterkere enn mine kompiset som enten bare løper eller ikke trener. 

Anonymkode: 284b2...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Fysisk, og garatert mentalt og psykisk. 

Jeg løfter mye tyngere vekter, med flere repetisjoner enn mange menn på gymmen. Det var det jeg mente. Det betyr at jeg er sterkere, enn noen menn. 

Ble du mindre interessert, nå? 

Anonymkode: 29e2b...b62

Du er sikkert født mer maskulin. Det finnes kvinner som er mer menn fysisk og biologisk enn de er kvinner.

Anonymkode: 23f0d...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, noen av de flotteste jentene/damene jeg ser er jo nettopp de som løfter tungt på gymmet/trening. De er oftest veldig feminine, bevisste på valg de tar, målrettet, velstelte, og ser mye mer feminine enn spinkle jenter uten former eller tykke, uten former om jeg kan kalle de de. Jeg har stor respekt for både jenter og gutter som trener og blir sterke, og syns det blir HELT feil å si sterke og veltrente jenter er mer menn enn damer. Tvert imot syns jeg! 

At mange menn løper mye og blir tynne, eller ikke trener og blir svake og dermed jenter sterkere (i noen tilfeller MYE sterkere), betyr ikke at jenter som er sterkere enn menn er mandige, langt fra! 

Anonymkode: 284b2...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, noen av de flotteste jentene/damene jeg ser er jo nettopp de som løfter tungt på gymmet/trening. De er oftest veldig feminine, bevisste på valg de tar, målrettet, velstelte, og ser mye mer feminine enn spinkle jenter uten former eller tykke, uten former om jeg kan kalle de de. Jeg har stor respekt for både jenter og gutter som trener og blir sterke, og syns det blir HELT feil å si sterke og veltrente jenter er mer menn enn damer. Tvert imot syns jeg! 

At mange menn løper mye og blir tynne, eller ikke trener og blir svake og dermed jenter sterkere (i noen tilfeller MYE sterkere), betyr ikke at jenter som er sterkere enn menn er mandige, langt fra! 

Anonymkode: 284b2...215

Jeg har slett ikke sagt at trente jenter er mer menn enn kvinner, men at det finnes kvinner som er født mye mer maskuline enn sine medsøstre. Så ikke legg til ord som jeg ikke har sagt.

Anonymkode: 23f0d...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slett ikke sagt at trente jenter er mer menn enn kvinner, men at det finnes kvinner som er født mye mer maskuline enn sine medsøstre. Så ikke legg til ord som jeg ikke har sagt.

Anonymkode: 23f0d...4ef

Beklager, da var jeg litt rask i konklusjonen og er enig👍

Anonymkode: 284b2...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Cecilia Brækkhus sa i et intervju at selv om hun er god i kvinneboksing så har hun ikke sjangs mot den vanlige mannen i gata pga menn er så mye sterkere enn kvinner.

Anonymkode: edd96...17a

Cecilia er ikke akkurat stor for å være dame heller, da. 

Anonymkode: 26a76...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Egentlig nesten tvert imot. Har data flere menn som er svakere enn meg eller like sterk. 

Men jeg har begynt å tro at jeg må finne meg en mann som er høyere og sterkeste enn meg, bare så han ikke skal forlate meg pga selvtillits- issues og trang til å tross alt være "mann".

Anonymkode: 26a76...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Egentlig nesten tvert imot. Har data flere menn som er svakere enn meg eller like sterk. 

Men jeg har begynt å tro at jeg må finne meg en mann som er høyere og sterkeste enn meg, bare så han ikke skal forlate meg pga selvtillits- issues og trang til å tross alt være "mann".

Anonymkode: 26a76...ac2

Jeg blir litt nysgjerrig. Hvor sterk er du når du opplever dette flere ganger? Hva tar du i benkpress?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Egentlig nesten tvert imot. Har data flere menn som er svakere enn meg eller like sterk. 

Men jeg har begynt å tro at jeg må finne meg en mann som er høyere og sterkeste enn meg, bare så han ikke skal forlate meg pga selvtillits- issues og trang til å tross alt være "mann".

Anonymkode: 26a76...ac2

Jeg syns ikke det hadde gjort noe, tror bare jeg hadde syns det var imponerende og gøy med ei så trent dame. 

Anonymkode: 284b2...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2019 at 6:57 AM, AnonymBruker said:

Dere jenter som trener mye og er sterke. Er det turn-off at mannen er svakere?

Anonymkode: 2e1bb...335

Jepp!!

Anonymkode: a5b0a...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som ikke tror at trente jenter er sterkere enn utrente/mindre trente menn..

 

Anonymkode: 284b2...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet hadde jeg vel svart ja. Men nå er jeg dritforelska i en fyr som er et par cm høyere enn meg, smalere enn meg, veier mindre. Jeg trener mer enn han og er sterkere, men han er raskere. Og siden jeg er stupforelska så driter jeg i alt annet enn personligheten 

Anonymkode: 9af8e...c20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Cecilia er ikke akkurat stor for å være dame heller, da. 

Anonymkode: 26a76...ac2

Hun er en trent dame på snaut 70 kilo, så liten ville jeg ikke akkurat kalt henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For dere som ikke tror at trente jenter er sterkere enn utrente/mindre trente menn..

 

Anonymkode: 284b2...215

Kanskje du skal komme med noe litt mer seriøst enn NRK underholdning.

Det er ingen som sier at kvinner ikke kan være sterkere en noen menn, men faktum er at kvinner kan aldri bli like sterke som menn, det har med biologi å gjøre. Om en mann og kvinne er like mye trent så vil mannen være sterkere.

Det er kanskje hardt for kvinner å akseptere men menn er i de aller fleste tilfeller fysisk sterkere enn kvinner. Jeg mener hadde det vært kvinner som var det fysisk sterke kjønn så ville det nok vært langt mindre overfall av kvinner enn hva vi ser i dag.

Anonymkode: 7fb6f...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kvinner kan være sterke er jo et bra fenomen. De sterkeste kvinnene jeg trener med driter generelt i at typen er sterkere eller svakere enn dem. Når det er sagt så er det ingen av disse kvinnene som klarer i nærheten av 2/3 av hva trente menn med samme vekt klarer. Det er en ting vi alle har felles, uansett kjønn. Det er viljen til å bli sitt beste. Lidenskapen, driven for det du liker å holde på med, er hva vi ser i personen, enten de er sterke eller ei. Sterke mennesker trenger mennesker de kan være glad i. Hva en blir glad i speiler egen trygghet. 

Anonymkode: 18d74...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.8.2019 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Cecilia er ikke akkurat stor for å være dame heller, da. 

Anonymkode: 26a76...ac2

Nei, men hun er verdensmester i boksing og veier 75 kilo😉 Styrke har lite å si i en slosskamp. Det vet alle som har trent kampsport. Sett folk som benker 200 kilo i benken men som blir kneblet og "choket" ut på trening av folk som løfter under 100 kilo i benk. Teknikk, kondisjon og hurtiget slår alltid styrke. Disse folkene som står å løfter jærn klarer ikke grave en grøft på 50 meter engang før melkesyren og krampen tar de. Har selv vært løfter i flere år før jeg begynte med kampsport, så vet hva jeg snakker om.🙂

Anonymkode: edd96...17a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mannen skal være fysisk sterkere enn kvinnen..det holder at kvinnen er psykisk sterkere enn mannen 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Jeg syns mannen skal være fysisk sterkere enn kvinnen..det holder at kvinnen er psykisk sterkere enn mannen 😎

Hehe! Hadde ikke gjort meg noe om hun var sterkere både psykisk og fysisk. Jeg er trygg på meg selv uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hun er verdensmester i boksing og veier 75 kilo😉 Styrke har lite å si i en slosskamp. Det vet alle som har trent kampsport. Sett folk som benker 200 kilo i benken men som blir kneblet og "choket" ut på trening av folk som løfter under 100 kilo i benk. Teknikk, kondisjon og hurtiget slår alltid styrke. Disse folkene som står å løfter jærn klarer ikke grave en grøft på 50 meter engang før melkesyren og krampen tar de. Har selv vært løfter i flere år før jeg begynte med kampsport, så vet hva jeg snakker om.🙂

Anonymkode: edd96...17a

Det er nok en sannhet med modifikasjoner. Kan teknikk, utholdenhet og hurtighet slå styrke? Ja, absolutt, men stort sett bare om man er godt trent i kampsport. Det holder ikke å ta et selvforsvarskurs og tro at det holder. 

Nå er det heller ikke alle styrkeløftere som ofrer alt for styrke uten kondisjon og balanse. Jeg kjenner nok av råsterke folk som ikke lar melkesyren ta dem med det første, som de aller fleste kampsportutøvere hadde slitt med, kanskje bortsett fra de aller beste. 

Anonymkode: 889e0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...