Gå til innhold

Føler meg ikke trygg i Norge lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Gent82 skrev:

Er du klar over hvor god plass det var i usa på den tiden? Skal vi sammenligne størrelse på landet og utvandret nordmenn, så ville det sikkert være det samme som at vi tok imot toppen 1000 flyktninger hvert år her nå. 

Og det var ikke noe stort oljefond og dagpengeordning og gratis bolig å komme til der - Du måtte stå på fra første stund.

Hvorfor vil du ta imot alt for mange så systemet vårt raser sammen? For å være ydmyk og snill fordi du har dårlig samvittighet?

God plass?? Øh

Vet du hvor store områder i Norge som er ubebygget? Du, det er ikke "dårlig plass" i Norge 🙂 tror ikke at det er plassen det står på...

Jeg har ikke dårlig samvittighet. Systemet raser sammen altså? Dokumentasjon? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

God plass?? Øh

Vet du hvor store områder i Norge som er ubebygget? Du, det er ikke "dårlig plass" i Norge 🙂 tror ikke at det er plassen det står på...

Jeg har ikke dårlig samvittighet. Systemet raser sammen altså? Dokumentasjon? 

Lol, dokumentasjon...

Om du mener norge er like stort som usa så tror jeg vi kan si at vi er ferdigdiskutert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Sier du. Det er ikke noe "istedet". Ja, en skal OGSÅ hjelpe dem i nærområdene. Skjønner ikke hvorfor en skal sette folk opp mot hverandre. Det er ikke sånn at hvis du hjelper den ene så kan du ikke hjelpe den andre... 

 

Du kan ihvertfall ikke snakke om "lykkelodd" når du i realiteten tar en ut av gjørma og lar 9 andre drukne, når du kunne reddet alle 10 for den samme prisen et annet sted enn i Norge. I praksis er det menneskesortering av aller verste sort du predikerer.

Og likevel våger du å presentere deg som et bedre menneske enn oss andre. En hykler er hva du er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det. Jeg bare merker at jeg føler meg mindre og mindre trygg i dette landet. Problemene blir jo ikke tatt tak i.

Folk bare lever i en rosa lykkesky og tror at alt skal ordne seg, eller? Selvom statistikken viser at det ikke er tilfelle.

Begynner å tenke at nordmenn er naive og DET er farlig.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

Må faktisk si meg enig her. Uten at jeg har satt meg mye inn i hva slags straff som blir gitt i hvert tilfelle virker det som mange aldri blir tatt, og de som blir det får ingen eller veldig liten straff. Skjønner ikke at de som styrer ikke forstår at det må ordentlig harde straffer til, som skremmer, og mindre "luksuriøse" fengsler. For mange er norsk fengsel rene hotelloppholdet, vi har jo mange eksempler på de som dreper for å kunne bo i Norge, om så i fengsel. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Lol, dokumentasjon...

Om du mener norge er like stort som usa så tror jeg vi kan si at vi er ferdigdiskutert.

Haha, hvordan får du «vi har ikke dårlig plass i norge» til å bli «norge er like stort som USA»? Jeg ler meg ihjel! Håper for din skyld at du er ironisk 😂

Anonymkode: 7e147...3f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jaha, har du noen eksempler på disse norske ungdommene som går rundt og knivstikker folk eller? Det kan ikke være mange i forhold til de utført av første, andre og tredjegenerasjons innvandrere.

Anonymkode: df004...826

At det er så mange flere første, andre og tredje generasjons innvandrere som knivstikker folk enn "norske ungdommer" er du nødt til å dokumentere/sannsynliggjøre. (Og vennligst ikke Document, Reset eller lignende).

Anonymkode: 3d8f4...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, A-hunter skrev:

Du kan ihvertfall ikke snakke om "lykkelodd" når du i realiteten tar en ut av gjørma og lar 9 andre drukne, når du kunne reddet alle 10 for den samme prisen et annet sted enn i Norge. I praksis er det menneskesortering av aller verste sort du predikerer.

Og likevel våger du å presentere deg som et bedre menneske enn oss andre. En hykler er hva du er.

Herregud, slapp av litt. Jeg har ikke presentert meg som et bedre menneske. Jez 😄

jeg deler bare noen tanker liksom. Trekk pusten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gent82 skrev:

Lol, dokumentasjon...

Om du mener norge er like stort som usa så tror jeg vi kan si at vi er ferdigdiskutert.

Nå tror jeg du har lest det jeg skrev veldig feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A-hunter skrev:

Kriminalitetsbildet går ned fordi færre anmelder. Når alle saker henlegges straks er det demotiverende å anmelde noe som helst som ikke er nødvendig, f eks at forsikringsselskapet krever det.

Helt riktig! Sykt at ikke fler forstår dette. Jeg har selv vært utsatt for hendelser jeg ikke har anmeldt, men som jeg burde ha gjort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trøndere1 skrev:

Å blande folkeslag har aldri ført gode ting med seg. Sammen med en voksende andel folk i NAV-systemet. Dette eksperimentet med innvandring fra ikkenordiske land bør stoppe og alle sendes hjem som har kommet. Dessverre må politi og forsvar rustes kraftig opp. Innfør dødsstraff for dop/narko. Uansett befatning og omfang. Stans salg av norske naturressurser og sett en stopper for EU og EØS. Stans alle utbetalinger til folk som ikke er norske og nordmenn som oppholder seg i andre land. Offentlig pengebruk via nav må ned med 50%. 

Eh.. Er enig i noe av det du skriver, men dødstraff av all slags omfang av narkotika, er du virkelig seriøs? Hva med alkohol, som er minst like ille? 

Endret av solsnartsommer
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At det er så mange flere første, andre og tredje generasjons innvandrere som knivstikker folk enn "norske ungdommer" er du nødt til å dokumentere/sannsynliggjøre. (Og vennligst ikke Document, Reset eller lignende).

Anonymkode: 3d8f4...bf7

https://www.tv2.no/a/10432505/

Sitat

I dommene finner vi personer som har utført knivstikkinger, slag og mishandling.

Det er stor overvekt av menn blant de dømte. Men domfellelsene viser også at innvandrere er overrepresentert.

TV 2s gjennomgang viser at av de 140 gjerningspersonene, hadde 70 prosent innvandrerbakgrunn.

 

Anonymkode: df004...826

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nå tror jeg du har lest det jeg skrev veldig feil. 

Nop. Ha en fortsatt fin aften, frue. 🐰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er så mange flere første, andre og tredje generasjons innvandrere som knivstikker folk enn "norske ungdommer" er du nødt til å dokumentere/sannsynliggjøre. (Og vennligst ikke Document, Reset eller lignende).

Anonymkode: 3d8f4...bf7

https://www.aftenposten.no/norge/i/5V07Am/Disse-syv-grafene-forklarer-den-nye-SSB-rapporten-om-kriminalitet-blant-innvandrere

Sitat

Norskfødte barn av innvandrerforeldre begår langt flere lovbrudd enn innvandrerne selv. I 2015 var andelen siktede i denne gruppen dobbelt så stor som i den øvrige befolkningen.

 

Anonymkode: df004...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke sikkert jeg plukker akkurat det den jeg svarte tenker på. 

Men, om du er TS Anonymkode: 22d4c...0cd eller Anonymkode: 22d4c...0cd så klarer du vel å legge inn underlaget for bekymringen din, eller?

 

Anonymkode: 65833...3be

Du ser vel at jeg har en annen kode...?

Anonymkode: 06e54...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Herregud, slapp av litt. Jeg har ikke presentert meg som et bedre menneske. Jez 😄

jeg deler bare noen tanker liksom. Trekk pusten...

Jeg velger nå å sitere fra ditt første svar, som formelig oser av hvor mye bedre menneske du er, noe som i din egen verden åpenbart tillatr deg en svrt belærende tone ovenfor de som ikke følger ditt syn i ett og alt:

"Jeg mener at når du er født i verdens fredeligste og rikeste avkrok, så må en være en smule ydmyk. Fordi en trakk vinnerloddet og ble født i Norge, så er det ikke dermed sagt at en bare kan ignorere og/eller skyve vekk andre som trenger et trygt sted å bo. Mennesker er noen ganger veldig eiesyke og ignorante. Vi lærer sjelden før vi opplever selv."

Hva du presenterer deg selv som fremstår soleklart for lesere av tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvordan får du «vi har ikke dårlig plass i norge» til å bli «norge er like stort som USA»? Jeg ler meg ihjel! Håper for din skyld at du er ironisk 😂

Anonymkode: 7e147...3f4

Var du gullfisk i forrige liv eller er det på tide å sette korken på vodkaen?  Les sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvordan får du «vi har ikke dårlig plass i norge» til å bli «norge er like stort som USA»? Jeg ler meg ihjel! Håper for din skyld at du er ironisk 😂

Anonymkode: 7e147...3f4

Var du gullfisk i forrige liv eller er det på tide å sette korken på vodkaen?  Les sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser vel at jeg har en annen kode...?

Anonymkode: 06e54...094

Hvorfor ikke bare droppe kodestyret? Tør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser vel at jeg har en annen kode...?

Anonymkode: 06e54...094

Hvorfor ikke bare droppe kodestyret? Tør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...