Gå til innhold

Føler meg ikke trygg i Norge lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener det. Jeg bare merker at jeg føler meg mindre og mindre trygg i dette landet. Problemene blir jo ikke tatt tak i.

Folk bare lever i en rosa lykkesky og tror at alt skal ordne seg, eller? Selvom statistikken viser at det ikke er tilfelle.

Begynner å tenke at nordmenn er naive og DET er farlig.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare et bitte lite fåtall ser alle faresignal i horisonten. Det er utrolig mørke tider foran oss. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du snakker om? 

Anonymkode: cdfb8...f39

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det på akkurat samme måte! Alt går i feil retning, og jeg frykter veldig for fremtiden. Fine norge💙 

Anonymkode: 41cc2...94a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du føler deg mindre og mindre trygg?

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare merker at jeg føler meg mindre og mindre trygg i dette landet. Problemene blir jo ikke tatt tak i.

Hvilke problemer er det du mener at ikke blir tatt tak i? Er det de at du føler deg utrygg du mener at ikke blir tatt tak i?

Anonymkode: 65833...3be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er naivi og snillistiske, i hovedsak muliggjort av brautende aktivister som på ingen måte har gode hensikter. Men de vinner frem og vil nå sitt mål - det totale kaos. Tanken er at det av det skal bygges et nytt samfunn ut av dette kaoset - etter aktivistenes anvisninger.

Men de har nok sterkt undervurdert hvilke krefter de har invitert til sin side...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det på akkurat samme måte! Alt går i feil retning, og jeg frykter veldig for fremtiden. Fine norge💙 

Anonymkode: 41cc2...94a

Hvorfor skal et land på 5 millioner ta inn så mange folk? Hva er poenget med at hele verden gjøres mindre når VERDEN ER jævla stor? Jeg forstår det ikke. Hvorfor blande alle mulige kulturer så det blir et eneste stort rot? Er ikke liksom hele poenget med å reise til andre land fordi man vil oppleve andre sine kulturer? Vel, det kan man jo bare glemme i fremtiden når alt skal alt bli en eneste stor pot, og det er det jeg ikke forstår. Jeg har ikke noe imot fåtalls innvandrere, men når man ser mere ikke-norske enn norske, da er det noe galt.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du føler deg mindre og mindre trygg?

Hvilke problemer er det du mener at ikke blir tatt tak i? Er det de at du føler deg utrygg du mener at ikke blir tatt tak i?

Anonymkode: 65833...3be

Ikke TS, men innvandring, gjengkriminalitet, manglende integrering, økende polarisering, Sveriges innvandringspolitikk, grensekontroll, mindre kontroll over eget land i form av regler og påbud fra EU og andre aktører, mindre selvråderett og ja, det meste bunner egentlig i den utopiske tanken om at et multikulturelt samfunn fungerer og er fantastisk.

Anonymkode: df004...826

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ung norsk kvinne forresten. Derfor jeg ikke føler meg trygg her lenger. Det er ikke en myte om at vi begynner å få svenske tilstander.

TS

Anonymkode: 22d4c...0cd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse landene må jobbe for å få sine egne land til å fungere. Dette er eneste måten. Vi har nok resursser på denne jorden, så det må jo være mulig! Men nei, selvgode nordmennn skal såklart redde alle!

Emapti er bra i mengder, men ikke når det ødelegger de du er glad i .

Anonymkode: 22d4c...0cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke TS, men innvandring, gjengkriminalitet, manglende integrering, økende polarisering, Sveriges innvandringspolitikk, grensekontroll, mindre kontroll over eget land i form av regler og påbud fra EU og andre aktører, mindre selvråderett og ja, det meste bunner egentlig i den utopiske tanken om at et multikulturelt samfunn fungerer og er fantastisk.

Anonymkode: df004...826

Er det italiensk, fransk, tysk og britisk kulturell innblanding i det norske som bekymrer deg? Briter som ikke snakker norsk selv om de har bodd og jobbet i landet i 30 år? Ja det er for dårlig,de fleste av dem forstår ikke så mye norsk heller.

Svensk innvandring til vårt land er jo redusert nå de siste 2 årene. Partysvenskene har snudd og reist hjem, så det er ikke like stor innvandring fra Sverige lenger :) 

Tilogmed vikingene tok jo med seg både britiske treller og kultur hjem etter at de hadde vært på rov i vesterled, så de siste 1000 årene har det nok vært innblanding i den norske kulturen 😕 

Anonymkode: 65833...3be

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det italiensk, fransk, tysk og britisk kulturell innblanding i det norske som bekymrer deg? Briter som ikke snakker norsk selv om de har bodd og jobbet i landet i 30 år? Ja det er for dårlig,de fleste av dem forstår ikke så mye norsk heller.

Svensk innvandring til vårt land er jo redusert nå de siste 2 årene. Partysvenskene har snudd og reist hjem, så det er ikke like stor innvandring fra Sverige lenger :) 

Tilogmed vikingene tok jo med seg både britiske treller og kultur hjem etter at de hadde vært på rov i vesterled, så de siste 1000 årene har det nok vært innblanding i den norske kulturen 😕 

Anonymkode: 65833...3be

Forskjell på små drypp og en flodbølge.

Anonymkode: 97f8f...974

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det italiensk, fransk, tysk og britisk kulturell innblanding i det norske som bekymrer deg? Briter som ikke snakker norsk selv om de har bodd og jobbet i landet i 30 år? Ja det er for dårlig,de fleste av dem forstår ikke så mye norsk heller.

Svensk innvandring til vårt land er jo redusert nå de siste 2 årene. Partysvenskene har snudd og reist hjem, så det er ikke like stor innvandring fra Sverige lenger :) 

Tilogmed vikingene tok jo med seg både britiske treller og kultur hjem etter at de hadde vært på rov i vesterled, så de siste 1000 årene har det nok vært innblanding i den norske kulturen 😕 

Anonymkode: 65833...3be

Har du ikke lest statisikken som kom ut nylig? Statistikken om hvem står bak voldteker og kriminalitet.

Men ok. Hvis dere synes det er så gøy, så får dere jo bare være her med rotet dere har stellt i stand.

Anonymkode: 22d4c...0cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal et land på 5 millioner ta inn så mange folk? Hva er poenget med at hele verden gjøres mindre når VERDEN ER jævla stor? Jeg forstår det ikke. Hvorfor blande alle mulige kulturer så det blir et eneste stort rot? Er ikke liksom hele poenget med å reise til andre land fordi man vil oppleve andre sine kulturer? Vel, det kan man jo bare glemme i fremtiden når alt skal alt bli en eneste stor pot, og det er det jeg ikke forstår. Jeg har ikke noe imot fåtalls innvandrere, men når man ser mere ikke-norske enn norske, da er det noe galt.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

Skulle likt å sett en statistikk på at det er flere «ikke norske» i norge enn nordmenn som du sier :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en ung norsk kvinne forresten. Derfor jeg ikke føler meg trygg her lenger. Det er ikke en myte om at vi begynner å få svenske tilstander.

TS

Anonymkode: 22d4c...0cd

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det. Jeg bare merker at jeg føler meg mindre og mindre trygg i dette landet. Problemene blir jo ikke tatt tak i.

Folk bare lever i en rosa lykkesky og tror at alt skal ordne seg, eller? Selvom statistikken viser at det ikke er tilfelle.

Begynner å tenke at nordmenn er naive og DET er farlig.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

Akkurat det er feil, faktisk går kriminalitetsbildet totalt sett nedover, slik at Norge totalt sett har blitt noe tryggere med tanke på all kriminalitet. 

Dog, det kan bli utfordringer dersom globaliseringen og innvandringen fortsetter, sett i lys av færre arbeidsplasser på grunn av automatisering, oljealderens utfasing, eldrebølgen, ennå mer innvandring osv....

Anonymkode: 388d9...533

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminalitetsbildet går ned fordi færre anmelder. Når alle saker henlegges straks er det demotiverende å anmelde noe som helst som ikke er nødvendig, f eks at forsikringsselskapet krever det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å blande folkeslag har aldri ført gode ting med seg. Sammen med en voksende andel folk i NAV-systemet. Dette eksperimentet med innvandring fra ikkenordiske land bør stoppe og alle sendes hjem som har kommet. Dessverre må politi og forsvar rustes kraftig opp. Innfør dødsstraff for dop/narko. Uansett befatning og omfang. Stans salg av norske naturressurser og sett en stopper for EU og EØS. Stans alle utbetalinger til folk som ikke er norske og nordmenn som oppholder seg i andre land. Offentlig pengebruk via nav må ned med 50%. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal et land på 5 millioner ta inn så mange folk? Hva er poenget med at hele verden gjøres mindre når VERDEN ER jævla stor? Jeg forstår det ikke. Hvorfor blande alle mulige kulturer så det blir et eneste stort rot? Er ikke liksom hele poenget med å reise til andre land fordi man vil oppleve andre sine kulturer? Vel, det kan man jo bare glemme i fremtiden når alt skal alt bli en eneste stor pot, og det er det jeg ikke forstår. Jeg har ikke noe imot fåtalls innvandrere, men når man ser mere ikke-norske enn norske, da er det noe galt.

 

Anonymkode: 22d4c...0cd

Du er sikkert takknemlig for at du er født her, og ydmyk. For det var en ren tilfeldighet. Tygg litt på det... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A-hunter skrev:

Kriminalitetsbildet går ned fordi færre anmelder. Når alle saker henlegges straks er det demotiverende å anmelde noe som helst som ikke er nødvendig, f eks at forsikringsselskapet krever det.

Statistikk tar høyde for en del av dette også. Alt i alt har Norge nå på kort og mellomlang sikt blitt tryggere. Men vi får se om det varer... Globaliseringen tas for langt, og da kan det snu dessverre. 

Anonymkode: 388d9...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Å blande folkeslag har aldri ført gode ting med seg. Sammen med en voksende andel folk i NAV-systemet. Dette eksperimentet med innvandring fra ikkenordiske land bør stoppe og alle sendes hjem som har kommet. Dessverre må politi og forsvar rustes kraftig opp. Innfør dødsstraff for dop/narko. Uansett befatning og omfang. Stans salg av norske naturressurser og sett en stopper for EU og EØS. Stans alle utbetalinger til folk som ikke er norske og nordmenn som oppholder seg i andre land. Offentlig pengebruk via nav må ned med 50%. 

Eller så kan man redusere litt på velferd generelt. Både mange nordmenn og utenlandske er litt for heftige forbrukere av offentlig velferd. 

Med et renere kapitalistisk system eller i beste fall et anarkokapitalistisk samfunn, så tiltrekker man seg i hovedsak de som har evne og ønske om å bidra. 

Anonymkode: 388d9...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...