Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den filmen var så bra for sin tid. Og funker fortsatt. De hadde virkelig ikke trengt å lage en ny versjon😣

Anonymkode: 0133b...97a

Helt enig. Old is gold. Alt er  så data idag. Data data data. De bruker ikke tid lenger. Alt skal abre kjapt kjapt ut 

Anonymkode: 5e13b...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malstrøm :haar:   Traumatiserende påske 😂
Brødrene Løvehjerte taklet jeg hverken som bok eller film :fnise: Mest fordi den var så trist da. Elsket Mio min Mio (bok). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En film om Titanic hvor de satte en diger sprøyte på noen. Jeg var livredd sprøyter fra før og fikk ikke sove og var redd i flere dager etter å ha sett den filmen.

Anonymkode: 0eb85...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2019 den 13.08):

Hvilke filmer skremte deg i barndommen din som du i dag fortsett kan være redd for som voksen? 

Anonymkode: ac5af...933

Roal Dahl Heksene 1990 😓

Ser det har kommet en nyinnspilling av den..er så u a k tu e l t  å se at jeg ikke har ord :ler:

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsenbanden :ler: Husker den dag i dag hvilken scene.

Det var på en typ byggeplass, og Egon ble heist opp ned i en form for heisekran, eller noe 🙈

Filmen ble vist på en bygdekino/skole, og jeg var der med eldre søskenbarn.

Jeg har også blitt skikkelig skremt av filmmusikk :fnise:. Et korps spilte sangen fra Pink Panter :ler: Det var mørkt i salen, og en kar utkledt som Panteren sjøl, lusket rundt i mørket i takt med musikken. Skummel.... :Knegg: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slut skrev (25 minutter siden):

Såg arachnophobia når jeg var liten, kommer aldri til å se den igjen!

Åh fy den husker jeg!!!!! Hahah alle disse edderkoppene som vandra plutselig overlat. Helt sykt altså. Hataaaa siste scenen når dronningen skal fighte med han fyren 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Åh fy den husker jeg!!!!! Hahah alle disse edderkoppene som vandra plutselig overlat. Helt sykt altså. Hataaaa siste scenen når dronningen skal fighte med han fyren 😂😂😂

Ja den var jævlig!!! Trur forsåvidt at den ødela meg for resten av livet sida jeg er skikkelig redd for edderkopper no😂😂  men tippa at viss jeg hadde sett den i voksen alder så hadde jeg bare flirt av den😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Grudge, japanske versjonen.

Var kanskje sånn 9-10år gammel, hang med fetteren min og en kompis av han som var noen år eldre enn meg. Leide filmen på videosjappe å dro hjem til han. Husker faren hans (onkelen min) var filmentusiast og hadde skikkelig hjemmekino i kjelleren med projektor og stort anlegg. Styrka sikkert også bare inntrykket jeg fikk av filmen enda mer.

Starta opp filmen å husker at jeg bare ble sittende panisk og skrekkslagen i nesten 2 timer. De andre gutta skjønte at jeg var redd, da jeg ikke sa ett ord under hele filmen og dytta selvfølgelig borti meg og skulle skremme. Etter filmen var over skulle jeg endelig hjem og kasta meg skjelvende på sykkelen. Bodde noen minutter unna. 

Første del av hjemreisen gikk relativt greit da det var på opplyst vei, noe trafikk + turgåere, så følte meg trygg. Tryggheten skulle brått ta slutt. Er en lysløype som går gjennom noe skog før man kommer inn på boligområdet der jeg bodde. Dette er en snarvei og sparer tid så tenkte at jeg sykler kjapt igjennom å kommer meg hjem.

Få meter inn i lysløypa så blir redselen veldig intens plutselig, prøver så godt jeg kan å fokusere på grusveien foran meg, men er en eller annen forsvarsmodus som drar blikket mitt til siden inn i den mørke skogen. Er da overbevist om at hu Grudge dama står bak ett tre klar til å hoppe fram. Får akutt pannikangst og begynner å legge inn en Tour de France spurt for å komme meg til helvette ut av skogen.

Selvfølgelig halvveis inn i lysløypa så detter kjedet av på sykkelen. Tråkker febrilsk men mister bare mer og mer fart. Hopper av og prøver alt jeg har for å få kjedet på plass igjen. Dette skjer i tillegg under en ødelagt lyktestolpe så er dårlig sikt. Gir fort opp, snur meg og blir stående å stirre inn i skogen i sånn 3 sek. paralysert av frykt, dette er legit første gang i livet jeg tror for alvor at jeg kommer til å dø.

Klarer å bryte ut av dødsfrykten og begynner å trille sykkelen foran meg mens jeg løper. Skjønner at dette tar for lang tid å kaster sykkelen i grøfta mens jeg beinflyr alt jeg har. Kommer omsider utav skogen og hjem til huset. 

Faren min var på butikken elns. så måtte låse meg inn alene. Deler av huset var mørklagt så blir stående i gangen, klarer ikke tanken på å gå videre inn til stua da du må gå noen meter for å komme til neste lysbryter, tenker da at Grudge dama står bak en krok eller noe klar for å ta meg. Faren min kommer omsider hjem etter noen minutter, skrekkslagen forklarer jeg hele situasjonen. Ender med at han kjører å henter sykkelen senere på kvelden. 

Dro madrassen fra rommet mitt inn på soverommet til foreldrene mine og sov på gulvet der i en uke etterpå, rørte heller ikke en annen skrekkfilm før jeg ble nærmere 18år gammel.

Sorry for langt innlegg, men var en så sykt traumatiserende opplevelse. Glad jeg kan se tilbake å le av det idag. Er nok aldersgrenser for en grunn. 

Endret av FastShadesKåre
Edit
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FastShadesKåre skrev (5 minutter siden):

The Grudge, japanske versjonen.

Var kanskje sånn 9-10år gammel, hang med fetteren min og en kompis av han som var noen år eldre enn meg. Leide filmen på videosjappe å dro hjem til han. Husker faren hans (onkelen min) var filmentusiast og hadde skikkelig hjemmekino i kjelleren med projektor og stort anlegg. Styrka sikkert også bare inntrykket jeg fikk av filmen enda mer.

Starta opp filmen å husker at jeg bare ble sittende panisk og skrekkslagen i nesten 2 timer. De andre gutta skjønte at jeg var redd, da jeg ikke sa ett ord under hele filmen og dytta selvfølgelig borti meg og skulle skremme. Etter filmen var over skulle jeg endelig hjem og kasta meg skjelvende på sykkelen. Bodde noen minutter unna. 

Første del av hjemreisen gikk relativt greit da det var på opplyst vei, noe trafikk + turgåere, så følte meg trygg. Tryggheten skulle brått ta slutt. Er en lysløype som går gjennom noe skog før man kommer inn på boligområdet der jeg bodde. Dette er en snarvei og sparer tid så tenkte at jeg sykler kjapt igjennom å kommer meg hjem.

Få meter inn i lysløypa så blir redselen veldig intens plutselig, prøver så godt jeg kan å fokusere på grusveien foran meg, men er en eller annen forsvarsmodus som drar blikket mitt til siden inn i den mørke skogen. Er da overbevist om at hu Grudge dama står bak ett tre klar til å hoppe fram. Får akutt pannikangst og begynner å legge inn en Tour de France spurt for å komme meg til helvette ut av skogen.

Selvfølgelig halvveis inn i lysløypa så detter kjedet av på sykkelen. Tråkker febrilsk men mister bare mer og mer fart. Hopper av og prøver alt jeg har for å få kjedet på plass igjen. Dette skjer i tillegg under en ødelagt lyktestolpe så er dårlig sikt. Gir fort opp, snur meg og blir stående å stirre inn i skogen i sånn 3 sek. paralysert av frykt, dette er legit første gang i livet jeg tror for alvor at jeg kommer til å dø.

Klarer å bryte ut av dødsfrykten og begynner å trille sykkelen foran meg mens jeg løper. Skjønner at dette tar for lang tid å kaster sykkelen i grøfta mens jeg beinflyr alt jeg har. Kommer omsider utav skogen og hjem til huset. 

Faren min var på butikken elns. så måtte låse meg inn alene. Deler av huset var mørklagt så blir stående i gangen, klarer ikke tanken på å gå videre inn til stua da du må gå noen meter for å komme til neste lysbryter, tenker da at Grudge dama står bak en krok eller noe klar for å ta meg. Faren min kommer omsider hjem etter noen minutter, skrekkslagen forklarer jeg hele situasjonen. Ender med at han kjører å henter sykkelen senere på kvelden. 

Dro madrassen fra rommet mitt inn på soverommet til foreldrene mine og sov på gulvet der i en uke etterpå, rørte heller ikke en annen skrekkfilm før jeg ble nærmere 18år gammel.

Sorry for langt innlegg, men var en så sykt traumatiserende opplevelse. Glad jeg kan se tilbake å le av det idag. Er nok aldersgrenser for en grunn. 

😄 Ja fy f...den er brutal, jeg så den i voksen alder og jeg synes den var fæl. Så den på sommeren på dagtid åså.

Anonymkode: e16fc...a69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/18/2019 at 10:58 PM, AnonymBruker said:

Lord of the Flies.

Så den på TV en gang jeg var syk og alene hjemme i tidlig barneskolealder, og det eneste jeg husker er at noen gutter drepte en av de andre guttene, og at brillene hans ble knust. Har aldri sett filmen igjen, så jeg aner ikke hva den egentlig handler om.

Anonymkode: 56978...d2c

Den er en klassiker. Boka og filmen.

Anonymkode: 9392d...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alien

Nightmare on Elm Street. Var ganske liten da jeg så disse filmene. Hater fortsatt slike typer film hvor det aldri stopper, det onde monsteret kommer tilbake i det uendelige. 

Malstrøm. Alle de creepy dukkene og den ekle stemningen. 

Ble ikke skremt av barne tv, selv ikke Pompel og Pilt. 

Anonymkode: 39944...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Annonse

13 år da jeg så Evil Dead. Det var kjempeskummelt, for hvis foreldrene mine hadde tatt meg ville jeg fått husarrest til jeg ble 40.
Har aldri blitt redd for filmer. Bortsett fra en gang, og det holdt for resten av livet.
Var ca 7 år da jeg skulle si god natt til foreldrene mine som så en krimserie på tv. Et samarbeid mellom Norge-Sverige, tror jeg. Ble stående og se på et par minutter. Eneste jeg husker altfor godt var en scene med mann som ble drept inne på toalettet i et passasjerfly, mener jeg å huske. Jeg ble så fyttirakkern dritskremt at jeg knapt fikk sove på ett år! Mørkeredd og gud bedre. Det var kjipt.

Anonymkode: 179ad...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...