Gå til innhold

Vi som ikke feirer 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen å feire med. Gråt da jeg våknet. Pappa ville fylt år i dag om han ikke hadd dødd i mars. :( Har pyntet meg, unngår Facebook, snap og har menssmerter. Måtte morgendagen komme fort som f***! 

Anonymkode: 303e7...c88

❤️❤️

Anonymkode: e46e9...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen til oss som ikke ønsker mas, kjas og stress av personlige, sosiale og andre årsaker :) 

Måtte vi får en aldeles nydelig dag i dag! Kos dere, og nyt stillheten  :flagg: :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva frihet er. Frihet er først og fremst å få leve slik en selv vil, å gjøre egne valg. Det er IKKE noe som er typisk for Norge. Trygghet har alltid vært vårt viktigste gode. Det er i ferd med å forsvinne. Og velferdsstat har vi, staten er stinn av penger, men det er noe helt annet enn et velferdssamfunn hvor de viktige nødvendige godene er billige eller gratis. 

Anonymkode: 469fa...d14

Forøvrig enig med alt du skriver, men Hva mener du med at tryggheten er i ferd med å forsvinne?

Anonymkode: 3755b...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️❤️

Anonymkode: e46e9...dd2

Tusen takk for omtanke. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen å feire med. Gråt da jeg våknet. Pappa ville fylt år i dag om han ikke hadd dødd i mars. :( Har pyntet meg, unngår Facebook, snap og har menssmerter. Måtte morgendagen komme fort som f***! 

Anonymkode: 303e7...c88

 💕

Anonymkode: 3af8b...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen å feire med. Gråt da jeg våknet. Pappa ville fylt år i dag om han ikke hadd dødd i mars. :( Har pyntet meg, unngår Facebook, snap og har menssmerter. Måtte morgendagen komme fort som f***! 

Anonymkode: 303e7...c88

Varm klem til deg ♥️

 

Feirer ikke jeg heller pga alvorlig kronisk sykdom som bla. gir konstant kraftig utmattelse og i tillegg sliter med sosial angst. Har heller ikke så mange venner. Skulle selvfølgelig ønske jeg hadde krefter og psyke til å feire, men, men. Blir en god middag med samboer når han kommer hjem da og jeg skal pynte meg til da, så går ikke i joggebuksa hele dagen. Samboer er i byen med moren og ser nevøen gå i tog, men jeg har ikke krefter og psyke til å være med, så sitter her med kattene og hører fuglesangen utenfor 🐱🐦 På en måte er jeg utrolig glad for å slippe folkehav, stress, kø og bråkete barn og russ, på en annen måte er dette den mest ensomme dagen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Salka skrev:

Varm klem til deg ♥️

 

Feirer ikke jeg heller pga alvorlig kronisk sykdom som bla. gir konstant kraftig utmattelse og i tillegg sliter med sosial angst. Har heller ikke så mange venner. Skulle selvfølgelig ønske jeg hadde krefter og psyke til å feire, men, men. Blir en god middag med samboer når han kommer hjem da og jeg skal pynte meg til da, så går ikke i joggebuksa hele dagen. Samboer er i byen med moren og ser nevøen gå i tog, men jeg har ikke krefter og psyke til å være med, så sitter her med kattene og hører fuglesangen utenfor 🐱🐦 På en måte er jeg utrolig glad for å slippe folkehav, stress, kø og bråkete barn og russ, på en annen måte er dette den mest ensomme dagen i året.

Klem til deg også! Jeg er enig i at det er greit å slippe kø og folkemas (også for meg som ikke har sosial angst), men det er den forbanna ensomheten som blir så jævlig. Bare det å slappe av hjemme SAMMEN med noen som også ville det, hadde gjort dagen helt annerledes. Det er helt umulig å komme unna og skjerme seg helt når det er i alle kanaler, uten og inne, hele dagen. Og så med en sorg på toppen. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer ikke i år fordi jeg snart skal på jobb. Og det er like så greit, for her jeg bor nå er alle jeg kunne feiret 17. Mai med også på jobb i dag. 

Anonymkode: 1dc4a...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha vært å feiret dagen med noen. Om ikke full pakke, men iallfall ha litt sosialt. Kronisk sykdom og full jobb betyr at 17. mai bare blir enda en etterlengtet fridag

Anonymkode: 3f60c...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg «feirer*» ikke i år, ikke pga. jeg ikke vil feire landet (har hengt ut flagget til det), men det er ingenting for en singel kvinne uten barn og lite venner der de fleste har barn å gjøre... 

Jeg føler jeg befinner meg i en mellom-tilstand, det var kjekt når jeg var barn, og det blir nok kjekt den dagen jeg evt. får barn. Men nå er det ikke noe spesielt med denne dagen. Jeg koser meg på sofaen og ser på alle Resident sesong 2 episodene jeg har tatt opp i lengre tid nå 😄

Skal ha noe god mat, kanskje bestille inn fra Dominos (jeg skal ikke bevege meg ut i dag!), og ha noe god dessert (kanskje bestille det også), men har og kjøpt inn gele, is og sjokoldemouse, så har flere valg :) 

*gå ut i fine klær og smile, veifte med flagg og være glad for ... et eller annet 😅😂

Endret av Ariana807
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klem til deg også! Jeg er enig i at det er greit å slippe kø og folkemas (også for meg som ikke har sosial angst), men det er den forbanna ensomheten som blir så jævlig. Bare det å slappe av hjemme SAMMEN med noen som også ville det, hadde gjort dagen helt annerledes. Det er helt umulig å komme unna og skjerme seg helt når det er i alle kanaler, uten og inne, hele dagen. Og så med en sorg på toppen. 

Anonymkode: 303e7...c88

Det verste er å få snap fra de som tidligere vet at jeg ikke har noe å finne på 17. mai, men som later som de ikke visste.... Ikke at de har et ansvar for mitt liv og feiring, men bare slutt å vær så forbanna tankeløs! Bombarderer meg med hurra-snapper fra Oslo. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er å få snap fra de som tidligere vet at jeg ikke har noe å finne på 17. mai, men som later som de ikke visste.... Ikke at de har et ansvar for mitt liv og feiring, men bare slutt å vær så forbanna tankeløs! Bombarderer meg med hurra-snapper fra Oslo. 

Anonymkode: 303e7...c88

Huff, forstår ikke hva sånne folk tenker med... Bare for å gni det inn liksom?

Anonymkode: 3755b...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, forstår ikke hva sånne folk tenker med... Bare for å gni det inn liksom?

Anonymkode: 3755b...439

Jeg vet faktisk ikke. Om det er for å være jævlig, eller er bare ufattelig tankeløst. Jeg heller mot det siste. Men uansett ikke veldig empatisk gjort. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke. Om det er for å være jævlig, eller er bare ufattelig tankeløst. Jeg heller mot det siste. Men uansett ikke veldig empatisk gjort. 

Anonymkode: 303e7...c88

Nei, noen tenker kanskje ikke så mye over ting. Kanskje du trenger nye venner? Ikke at det er så enkelt å møte nye folk her til lands.

Anonymkode: 3755b...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, noen tenker kanskje ikke så mye over ting. Kanskje du trenger nye venner? Ikke at det er så enkelt å møte nye folk her til lands.

Anonymkode: 3755b...439

JA, jeg trenger nye venner! 

Angrer på at jeg ikke tok en weekend i en europeisk storby nå, men men... om et døgn er det over og vel så det. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere måter å feire denne dagen på. Holder meg unna alt styret ute i byen(Oslo), men drar hjem til min datter og hennes samboer og har en sammenkomst der, med noen flere gjester, god mat og drikke. Pynter oss sånn passe til hjemmefest, veldig avslappet.

Ser stadig anklager om "norsk selvgodhet" og at det er så "kvalmende og nasjonalistisk" med flagg og folkedrakter.

Er det noen land som ikke feirer seg selv på landets nasjonaldag? Noen som aldri har parader eller flagg? Er det noen land som ikke verdsetter selvstendighet etter århundrer under andre lands styre?

Anonymkode: f34f7...c99

De fleste land har en mye mer dempet feiring. Altså champagnefrokost er en utbredt måte å feire på. I et av verdens rikeste land, som har blitt rikt på å fucke klima. Hvis ikke det er selvgodt og lite ydmykt så vet ikke jeg.

Anonymkode: fcdbc...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Rasshøl

Jeg likte veldig godt 17. mai da jeg var barn. Men som voksen foretrekker jeg å rusle noen turer med hunden, og så være inne hjemme. Jeg var på treningssenteret klokken 8 i dag, det har aldri vært så tomt. Det var deilig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen å feire med. Gråt da jeg våknet. Pappa ville fylt år i dag om han ikke hadd dødd i mars. :( Har pyntet meg, unngår Facebook, snap og har menssmerter. Måtte morgendagen komme fort som f***! 

Anonymkode: 303e7...c88

Men du ❤️ Om noen år har du det KJEMPEKJEKT på 17.mai og da blir du nok skikkelig takknemlig. Masse klemmer fra meg til deg, og spis noe godt🌺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Samme som deg, kjenner meg igjen! ;) 

Jeg har heller ingen nasjonalfølelse, av en rekke grunner, selv om jeg og familien er veldig norske med dype røtter flere generasjoner tilbake i tid og masse tradisjoner. Foreldrene mine er annerledes enn meg når det gjelder dette, men jeg kunne bodd i mange andre land. Er liksom ikke "glad i" Norge, og savner aldri landet når jeg reiser utenlands...heller tvert i mot, lengter alltid bort igjen når jeg kommer tilbake hit :)  For meg betyr 17 mai ingenting, og det er en dag jeg ikke orker og være med å feire.

Anonymkode: 9c99d...4da

Hvorfor har du valgt å bo her da? (Jeg antar at du bor i Norge...)

Anonymkode: 0f10a...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Shopaholic. skrev:

Men du ❤️ Om noen år har du det KJEMPEKJEKT på 17.mai og da blir du nok skikkelig takknemlig. Masse klemmer fra meg til deg, og spis noe godt🌺 

Det blir ikke akkurat enklere med årene, men satser på at det har snudd til neste år. 

Anonymkode: 303e7...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...