Gå til innhold

Vi som ikke feirer 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke og hva gjør du?

For meg er det bare en vanlig dag hvor jeg forsøker å unngå alt oppstyret. Holder meg hjemme og/eller går en tur med hunden. Jeg feirer ikke fordi jeg ikke liker "folkefester" med is og pølse og finklær, og har ikke noe forhold til "Norge" som nasjon, jeg kunne like godt bodd i Sverige eller Danmark, ser ikke noe forskjell på det.

Anonymkode: 93d9c...ffe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som deg, kjenner meg igjen! ;) 

Jeg har heller ingen nasjonalfølelse, av en rekke grunner, selv om jeg og familien er veldig norske med dype røtter flere generasjoner tilbake i tid og masse tradisjoner. Foreldrene mine er annerledes enn meg når det gjelder dette, men jeg kunne bodd i mange andre land. Er liksom ikke "glad i" Norge, og savner aldri landet når jeg reiser utenlands...heller tvert i mot, lengter alltid bort igjen når jeg kommer tilbake hit :)  For meg betyr 17 mai ingenting, og det er en dag jeg ikke orker og være med å feire.

Anonymkode: 9c99d...4da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 17 mai, men etter å ha tilbrakt hele barndommen og de første voksenårene i korps, har vi ingen tradisjoner, og siden jeg også ble kronisk syk, klarer jeg ikke være ute med så mye støy og bråk. Så her blir dagen tilbrakt hjemme :)

Anonymkode: 33781...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg personlig så er jeg ikke opptatt av å feire den dagen.

Men mine venner og familie gjør det, og jeg vil jo ikke melde meg helt ut av det som skjer, så jeg er med på feiringen og styret.

Litt fordi jeg ellers er mye alene fordi jeg liker det og trenger det. Gå i skogen alene er veldig god medisin for meg. Og jeg liker ikke for mange folk rundt meg på en gang.

Men jeg tenker jo fremover når barn kommer inn i bildet. Da må man feire for deres skyld også?... Er jo en viktig dag for unger som vil treffe venner og være med på aktivitetee i skolen osv...

Anonymkode: b7664...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg?

Anonymkode: 3ffd5...d22

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Bor i en bitteliten bygd for tiden, og 17mai her er ikke en stor greie. Alt er lagt opp for barnefamilier, noe som er greit og forståelig. Tar med hunden på fjellet og koser meg med frisk norsk luft og en kvikklunsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg?

Anonymkode: 3ffd5...d22

Hvilke goder..?

Anonymkode: c724e...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg?

Anonymkode: 3ffd5...d22

Hvilke goder er det?

Anonymkode: 93d9c...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg? Anonymkode: 3ffd5...d22

    Denne må du veldig gjerne utdype litt. 

Jeg er også en som lever helt vanlig selv om verden ser ut til å gå av hengslene i stivpyntethet der ute. 
Blir nok en liten rusletur et stille og folketomt sted på meg også. Vi får se når dagen er her.
"Hurra for norge, 17 mai og olje...og alt det derre der". *PrimaVera-sang*                 :) :flagg: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal noe denne 17. mai. Jeg orker ikke alle menneskene og trafikken i gatene og overalt. Jeg har invitert foreldrene på lunsj, og da skal jeg pynte meg, hvis de kommer. Men mamma er veldig syk, så er ikke sikkert de kan. De må se dagen an. 

Ellers skal jeg nyte den fine dagen, være hjemme alene og kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg?

Anonymkode: 3ffd5...d22

Det går an å sette stor pris på å bo i Norge, og være takknemlig for både trygghet, frihet og velferdsgoder, uten å være overbegeistret for 17. mai ;)

Anonymkode: 4f0f3...efa

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi jeg ikke er så glad i alt oppstyret.

Jeg er veldig glad for at jeg bor i Norge til tross for at jeg ikke feirer så veldig da.

Tror jeg og samboer skal spise og drikke litt godt og muligens ta en tur med telt. Nyte landets natur. 

Anonymkode: e9d36...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke og hva gjør du?

For meg er det bare en vanlig dag hvor jeg forsøker å unngå alt oppstyret. Holder meg hjemme og/eller går en tur med hunden. Jeg feirer ikke fordi jeg ikke liker "folkefester" med is og pølse og finklær, og har ikke noe forhold til "Norge" som nasjon, jeg kunne like godt bodd i Sverige eller Danmark, ser ikke noe forskjell på det.

Anonymkode: 93d9c...ffe

Jeg surfer en del på Internett, blant anet forskjellige debatt-forum. 

I tillegg spiller jeg temmelig mye dataspill... 

Anonymkode: c3b57...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke goder er det?

Anonymkode: 93d9c...ffe

Frihet, demokrati, velferdsstat, ytringsfrihet, stemmerett, likestilling, små sosiale forskjeller etc etc. 

Anonymkode: 27d2f...250

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er minst like glad for alle de godene som mange ser på som en selvfølge i vårt land, jeg går bare ikke oppdresset i tog etc. for å vise det, for i min verden har det ingenting med saken å gjøre. Jeg er glad for godene 365 dager i året. Hele livet. :)  Måtte vi få fortsette å bo i et fritt land og være frie mennesker i all evighet.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feirer egentlig ikke så mye, siden jeg ikke bor i Norge. Men i år har jeg fått NRK så jeg kan se litt på feiringa der. Men jeg skal flagge, spise pølser og is!! Ellers så pynter jeg meg ikke. Har ikke sett ett barnetog på flere år, så det vil jeg se på tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frihet, demokrati, velferdsstat, ytringsfrihet, stemmerett, likestilling, små sosiale forskjeller etc etc. 

Anonymkode: 27d2f...250

Velferd og velferd fru blom. Demokratiet er også i ferd med å forsvinne. Her råder mentaliteten vil du ikke, så skal du. Helsevesen og skoler bare for å nevne ett par ting, er i enorm krise. Såpass bør du ha fått med deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke glad i store folkemengder og mye oppstyr. Liker ikke norsk selvgodhet og hadde hatt mer respekt for og glede av en dempet feiring. Og tredagershelg betyr som hovedregel ut i naturen. Så da blir det ingen feiring i år heller :)

Anonymkode: fcdbc...96d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Men godene sier dere ja takk til tenker jeg?

Anonymkode: 3ffd5...d22

Så det er en borgerplikt å gå i tog? for å vise sin takknemlighet til Staten. Tror jeg vet hva du stemmer ved valget.

Anonymkode: 469fa...d14

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nyte fridagen hjemme, som jeg gjør hvert år. 

Dersom jeg får barn i fremtiden vil jeg selvsagt feire dagen for deres del. 

Anonymkode: f0f76...148

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...