Bella90 Skrevet 30. mai 2019 #81 Del Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, Pentagonia skrev: Herregud, som jeg håper. Men jeg tør ikke å tenke noe annet enn at det ikke ble noe denne måneden heller. Men ja, jeg er lettet for at lutealfasen er lengre enn jeg trodde. Dette er tross alt den første syklusen jeg er 100 % sikker på når EL var, så det kan jo hende at lutealfasen min ikke har vært kort i det hele tatt, men at Clomiden forsinket EL denne måneden. Hvordan er det med deg? Det er godt mulig, og høres veldig sannsynlig ut Her går det bra, er veldig spent på om den sinnsykt svake streken jeg så var ekte eller bare skygge, men har ikke mulighet til å finne det ut før imorgen, for har gått tom for tester 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #82 Del Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Bella90 skrev: Det er godt mulig, og høres veldig sannsynlig ut Her går det bra, er veldig spent på om den sinnsykt svake streken jeg så var ekte eller bare skygge, men har ikke mulighet til å finne det ut før imorgen, for har gått tom for tester 😅 Herregud, så uutholdelig spennende, jeg hadde ikke greid å sove 😛 Eventuelt så hadde jeg reist til døgnåpent apotek og kjøpt tester, haha. Da bør den jo ha blitt litt sterkere etter to dager 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 30. mai 2019 #83 Del Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, Pentagonia skrev: Herregud, så uutholdelig spennende, jeg hadde ikke greid å sove 😛 Eventuelt så hadde jeg reist til døgnåpent apotek og kjøpt tester, haha. Da bør den jo ha blitt litt sterkere etter to dager 😄 Heheh, jeg har vært innom tanken, men samtidig er jeg så redd for å bli skuffet at jeg heller bare utsetter det 🙈 Får uansett et mye sikrere svar om jeg venter til helgen, ble nesten litt gal av å studere disse tidlig-testene i håp om å se noe, haha! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #84 Del Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Bella90 skrev: Heheh, jeg har vært innom tanken, men samtidig er jeg så redd for å bli skuffet at jeg heller bare utsetter det 🙈 Får uansett et mye sikrere svar om jeg venter til helgen, ble nesten litt gal av å studere disse tidlig-testene i håp om å se noe, haha! 😂 Ja, jo lengre man venter jo bedre er det jo egentlig. Krysser fingrene!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphira Skrevet 30. mai 2019 #85 Del Skrevet 30. mai 2019 Håper TR holder seg langt, langt unna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #86 Del Skrevet 30. mai 2019 Testomanen på plass! Nytt begrep: klorinhvit test. Har sånn brennende/pulserende følelse i livmoren og hodepine. Beina blir fort «død» også. Intet tegn til TR. Skrives i smug mens samboer er ute med hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #87 Del Skrevet 31. mai 2019 Da er TR på vei med enda en temp-dropp og mørkt slim - unnskyld detaljene. Jeg håper så inderlig at jeg ikke var gravid og at dette er SA. Negativ test i dag, så det lover «bra» selv om det egentlig er noe dritt. Lutealfase på 12 dager (yay!). Kjøpte VIP access på FF i går, så da får jeg i det minste valuta for pengene. Velkommen, CD 1, PP 16! 🌺❤️ Må dette bli en sexfylt og fruktbar en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 31. mai 2019 #88 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Ny måned og nye muligheter, og så er man noen erfaringer klokere 😊 Krysser fingrene for at juni er måneden deres! Endret 31. mai 2019 av Bella90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #89 Del Skrevet 1. juni 2019 Jeg blør ikke så mye som jeg burde, så jeg lurer på om ikke dette er en ny SA. Testen er fremdeles negativ, men sist SA var den også det på tredje dagen etter at blødningene startet. Ser i FF at begge gangene var «medium flow» første blødningsdag, men nå har det bare vært brun spotting i et døgn. Da jeg testet igjen en uke senere var den positiv. Så kroppen min begynner tydeligvis å produsere HCG etter at aborten starter? Jeg tror ikke jeg får gjort noe nå uansett. Ifølge kurven min har kroppen prøvd å opprettholde progesteron på DPO 7-11, og lå og vaket nede ved baselinjen før den droppet i går. Jeg fortsetter å teste hver morgen og krysser fingrene for at den aldri blir positiv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. juni 2019 #90 Del Skrevet 1. juni 2019 5 minutter siden, Pentagonia skrev: Jeg blør ikke så mye som jeg burde, så jeg lurer på om ikke dette er en ny SA. Testen er fremdeles negativ, men sist SA var den også det på tredje dagen etter at blødningene startet. Ser i FF at begge gangene var «medium flow» første blødningsdag, men nå har det bare vært brun spotting i et døgn. Da jeg testet igjen en uke senere var den positiv. Så kroppen min begynner tydeligvis å produsere HCG etter at aborten starter? Jeg tror ikke jeg får gjort noe nå uansett. Ifølge kurven min har kroppen prøvd å opprettholde progesteron på DPO 7-11, og lå og vaket nede ved baselinjen før den droppet i går. Jeg fortsetter å teste hver morgen og krysser fingrene for at den aldri blir positiv:) Vet du, jeg syns du skal kreve utredning jeg.. Finn en annen gyn, og få sjekket hormonnivåer osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #91 Del Skrevet 1. juni 2019 Har bestilt 60 nye tester på eBay 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #92 Del Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, Sinsiew skrev: Vet du, jeg syns du skal kreve utredning jeg.. Finn en annen gyn, og få sjekket hormonnivåer osv. Ja, det var jo «utredning» jeg i utgangspunktet ble henvist til, men gynekologen oppfører seg som om det ikke er noen problemer. Frustrerende. Har mest lyst til å dra til hjemlandet til samboer og starte noe der og ikke dra hjem før jeg er gravid, men vi må jo på jobb:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. juni 2019 #93 Del Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, Pentagonia skrev: Ja, det var jo «utredning» jeg i utgangspunktet ble henvist til, men gynekologen oppfører seg som om det ikke er noen problemer. Frustrerende. Har mest lyst til å dra til hjemlandet til samboer og starte noe der og ikke dra hjem før jeg er gravid, men vi må jo på jobb:( Hvorfor vil du dra til utlandet? Ikke sikkert du møter på bedre helsepersonell der, enn du gjør her altså. Bytt heller gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #94 Del Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Hvorfor vil du dra til utlandet? Ikke sikkert du møter på bedre helsepersonell der, enn du gjør her altså. Bytt heller gynekolog. Fordi jeg var mer fornøyd med gynekologen der, og hun sa alt jeg allerede hadde spurt om selv her. Foreslå blodfortynnende f.eks, noe ingen her har nevnt. Hun tok seg god tid og møtte bekymringen min med forståelse og empati, og ba oss å maile underveis ved spørsmål. Synd hun ikke kan fjernbehandle meg:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. juni 2019 #95 Del Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, Pentagonia skrev: Fordi jeg var mer fornøyd med gynekologen der, og hun sa alt jeg allerede hadde spurt om selv her. Foreslå blodfortynnende f.eks, noe ingen her har nevnt. Hun tok seg god tid og møtte bekymringen min med forståelse og empati, og ba oss å maile underveis ved spørsmål. Synd hun ikke kan fjernbehandle meg:( Ah, sånn å forstå Skjønner godt om du ikke vil ut med det her, men hvor i landet hører du til? Mange flinke her ved Oslo(privat). Jeg ville uansett byttet gyn om jeg var deg. Din høres bare håpløs ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #96 Del Skrevet 1. juni 2019 41 minutter siden, Sinsiew skrev: Ah, sånn å forstå Skjønner godt om du ikke vil ut med det her, men hvor i landet hører du til? Mange flinke her ved Oslo(privat). Jeg ville uansett byttet gyn om jeg var deg. Din høres bare håpløs ut. Oslo:) Når jeg bestiller tid til eggleder-skylling skal jeg be om en annen gyn, for han jeg fikk gir blaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 1. juni 2019 #97 Del Skrevet 1. juni 2019 52 minutter siden, Pentagonia skrev: Oslo:) Når jeg bestiller tid til eggleder-skylling skal jeg be om en annen gyn, for han jeg fikk gir blaffen. Gjør det! Provoserende med de som ikke gjør jobben skikkelig 😈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagonia Skrevet 2. juni 2019 Forfatter #98 Del Skrevet 2. juni 2019 I går kveld innså jeg at dette virker mistenkelig likt som de to andre SA'ene siden det var lite blod da jeg tisset - og på dag 2 er det som regel MYE mer. Jeg brøt sammen i gråt og vi brukte et par timer på å sørge. Så tenkte jeg på kurven min, hvor tempen droppet på 7 DPO, og tenkte at ikke faen om jeg skal sitte her og gjøre ingenting dersom det er en ny SA. Jeg dro til privat legevakt i dag, skyldte på truende abort og fikk ham til å skrive ut Lutinus (progesteron) til meg. Lovte dyrt og hellig å ta fullt ansvar selv. Tok første tablett kl. 12 og en til kl. 17 og blødningen er nå omtrent stoppet. Det er mange grunner til at jeg nå mistenker progesteron-insuffisiens, og det jeg håper nå er for det første at det IKKE er en truende abort/begynnende SA, men vanlig menstruasjon. Men hvis jeg er gravid så er håpet da at det tilførte progesteronet skal opprettholde svangerskapet, og at jeg ikke startet for sent. Egentlig skal man ta 100 mg x 3 fra ovulasjon, men bedre sent enn aldri, ikke sant? Ja, jeg kunne ha skrevet tre sider om forløpet i de to andre SA'ene, men for å ta kortversjonen så tror jeg fosteret utviklet seg et par uker mens jeg blødde før det gikk galt. Bl.a. på grunn av sene positive tester og ømme brystvorter to uker etter bløsningsstart (preggo-ømme, ikke mens-ømme). Nå er jeg ikke lege, men så vidt jeg har undersøkt meg frem til så er neste hypotese at dette er snakk om østrogendominans og/eller progesteron-insuffisiens. Takk GUD for at jeg har ført inn alle blødninger, blodprøver, graviditetstester og symptomer i FF. Og for at jeg begynte å tempe nå. Dokumentasjon er gull verdt når man bor i Norge og må utrede seg selv. I dag er ca. 14 DPO og testen er negativ. La oss håpe den aldri blir positiv, men hvis den blir det så KANSKJE jeg har greid å redde spiren. Jeg skal i hvert fall sove godt siden jeg har gjort alt i min makt for å forsøke. I morgen blir det å forlange å komme til fastlegen for å ta blodprøver og resept på fragmin og mer progesteron. Når samboer kommer hjem fra jobb skal vi ringe til gynekologen i hans hjemland for å få litt input. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 5. juni 2019 #99 Del Skrevet 5. juni 2019 Tenker på deg❤️ Hvordan går det med dere? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella90 Skrevet 6. juni 2019 #100 Del Skrevet 6. juni 2019 Høres veldig lurt ut med progesteron- tilskudd, det er nok godt mulig at det er mangler på dette som kan ha skapt problemer. Håper dere finner mer ut av dette, og at denne måneden blir bedre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå