Gå til innhold

Pentagonias prøverdagbok


Pentagonia

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ouf, for no dritt.. 

Jeg har tatt b6 denne pp. Lurer på om det er det som gjorde at mensen ble litt forsinket. 

Wild yam tok jeg også, men det var mest på måfå fordi ei venninne anbefalte det :P Mannen her også mener jeg styrer for mye, jeg mener man prøver det man kan ;)

Ja, jeg skjønner det ikke, for jeg hadde jo to egg :( Hvor kjøpte du B6? Og hvor mange mg har du tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pentagonia skrev:

Ja, jeg skjønner det ikke, for jeg hadde jo to egg :( Hvor kjøpte du B6? Og hvor mange mg har du tatt? 

Er du sikker på at begge egg slapp? Får du mensen nå, har jo du også kort lutealfase. Egget rekker jo ikke feste seg ordentlig.. 

Jeg føler med deg. Har rosa i dag jeg også, så mensen kommer i løpet av dagen/morgendagen. Det er kjipt. Jeg har heller ingen å snakke med. Mannen blir så nedfor og lei. KG er en god ventilasjonsplass 🙈

På Sunkost. Bjast(to prikker over a) B6 4,2 mg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Er du sikker på at begge egg slapp? Får du mensen nå, har jo du også kort lutealfase. Egget rekker jo ikke feste seg ordentlig.. 

Jeg føler med deg. Har rosa i dag jeg også, så mensen kommer i løpet av dagen/morgendagen. Det er kjipt. Jeg har heller ingen å snakke med. Mannen blir så nedfor og lei. KG er en god ventilasjonsplass 🙈

 På Sunkost. Bjast(to prikker over a) B6 4,2 mg. 

Ja, gyn. så to tomme sekker, så han sa han var 90 % sikker da jeg tvang ham til å gi meg et prosenttall 😛 Jeg er en forferdelig pasient å ha, hehe. 

Æsj altså, så utrolig kjedelig :( Ikke noe blod her foreløpig, men jeg har ikke trua uansett. Det som er underlig er at brystvortene ikke er sensitive, og det blir de ALLTID før mens. Kan være Clomiden som har tullet med kroppen. Hvilken DPO var du på nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pentagonia skrev:

Ja, gyn. så to tomme sekker, så han sa han var 90 % sikker da jeg tvang ham til å gi meg et prosenttall 😛 Jeg er en forferdelig pasient å ha, hehe. 

Æsj altså, så utrolig kjedelig :( Ikke noe blod her foreløpig, men jeg har ikke trua uansett. Det som er underlig er at brystvortene ikke er sensitive, og det blir de ALLTID før mens. Kan være Clomiden som har tullet med kroppen. Hvilken DPO var du på nå? 

Ah, da så. Det er fælt når man vet sjansene er gode, ingen ting galt, og fortsatt så går det ikke. 

9 :)

Så lang lutealfase denne gangen 😂🙈 Nei, det er jo ikke lang nok tid til at egget fester seg uansett hos meg. Så jeg får starte med Letrozol om 2 dager. Husker jo ikke en gang hva gyn sa det skal hjelpe mot.. Fremme eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ah, da så. Det er fælt når man vet sjansene er gode, ingen ting galt, og fortsatt så går det ikke. 

9 :)

Så lang lutealfase denne gangen 😂🙈 Nei, det er jo ikke lang nok tid til at egget fester seg uansett hos meg. Så jeg får starte med Letrozol om 2 dager. Husker jo ikke en gang hva gyn sa det skal hjelpe mot.. Fremme eggløsning? 

Så fint at du i det minste får medikamenter :) Min fastlege har ikke satt seg inn i det, og han henviste til gynekolog, som bare sitter tilbakelent i stolen og virker fraværende, som om han tenker at jeg er hysterisk eller noe. Har vært hos ham to ganger nå, og jeg kjenner at jeg vil spørre om en annen gynekolog når jeg skal bestille time til skylling av egglederne. Jeg føler ikke at han tar meg på alvor, og han har ikke reagert på kort lutealfase - han vet at min syklus er 26 dager og at EL var på CD 16/17. Jeg vet ikke hvorfor han ikke utreder når det er nettopp utredning jeg ville. Jeg har prøvd i 15 PP nå. Vi får se etter skylling og spermsjekk. Hvis ingenting skjer i løpet av sommeren så kontakter jeg de på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg åpnet meg for min bestevenninne, som har to smårollinger. Jeg har unngått henne en god stund nå, for det er vondt å se andre kose seg med sine barn. Det er sikkert egoistisk av meg, men jeg har ikke vært klar for å eksponere meg selv for "skammen". Hun er jo selvsagt bare god og snill, og vi har avtalt å snakke mer over en kaffe når de er tilbake fra ferie. Det føltes godt :)  Hun gråt av glede, siden vi prøver å få barn. Hun er verdens fineste person ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som hun sa. Til og med hun har hørt om dette med prednisolon, og hun har ikke greie på verken prøving eller medisin. Neste måned kommer jeg til å ta 10 mg Prednisolon mellom EL og IKM, og droppe de 5 mg hele syklusen. Her må man være sin egen fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentagonia skrev:

Så fint at du i det minste får medikamenter :) Min fastlege har ikke satt seg inn i det, og han henviste til gynekolog, som bare sitter tilbakelent i stolen og virker fraværende, som om han tenker at jeg er hysterisk eller noe. Har vært hos ham to ganger nå, og jeg kjenner at jeg vil spørre om en annen gynekolog når jeg skal bestille time til skylling av egglederne. Jeg føler ikke at han tar meg på alvor, og han har ikke reagert på kort lutealfase - han vet at min syklus er 26 dager og at EL var på CD 16/17. Jeg vet ikke hvorfor han ikke utreder når det er nettopp utredning jeg ville. Jeg har prøvd i 15 PP nå. Vi får se etter skylling og spermsjekk. Hvis ingenting skjer i løpet av sommeren så kontakter jeg de på nytt. 

Nei, så utrolig dårlig! Jeg ville byttet gyn asap.. Her fikk jeg medisiner FØRSTE møte når jeg fortalte om min tracking av syklus og problemer. Elsker Dr. Sørensen som jeg går til. Han er gull verdt! Man er virkelig prisgitt helsearbeiderene man møter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Nei, så utrolig dårlig! Jeg ville byttet gyn asap.. Her fikk jeg medisiner FØRSTE møte når jeg fortalte om min tracking av syklus og problemer. Elsker Dr. Sørensen som jeg går til. Han er gull verdt! Man er virkelig prisgitt helsearbeiderene man møter! 

Ja, jeg er ikke så veldig fornøyd med ham :( Greit at situasjonen min ikke er SÅ ille, men for meg oppleves det jo som en evighet. Jeg skal definitivt be om en annen gyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er samboer kommet hjem og jeg har snakket med ham om statusen. Han har visst googlet mye mer enn jeg hadde trodd, og da jeg nevnte at jeg fant de lyserosa flekkene i trusen i morges så så vi på hverandre før vi løp om kapp til skittentøyskurven hahaha! Han for å sjekke flekkene, og jeg for å jage ham vekk - de skitne trusene mine vil jeg ha for meg selv 😄 Han ble jo så lykkelig, for han mener at dette er festeblødning. 

Jeg begynner faktisk å bli litt mer positiv, det er ikke tegn til TR. Livmortappen er hard og spiss, men jeg aner ikke hvordan den normalt er. Utflod er kremaktig og hvit. Menssmertene er veldig til stede mer eller mindre konstant. Og jeg er en del svimmel, og har vært en liten uke, uten at jeg egentlig kan se noen sammenheng med en eventuell graviditet. Spennende! Jeg fortsetter å ta Wild Yam og krysser fingrene. Har gått over til koffeinfri kaffe i dag sånn i tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pentagonia skrev:

Ja, jeg er ikke så veldig fornøyd med ham :( Greit at situasjonen min ikke er SÅ ille, men for meg oppleves det jo som en evighet. Jeg skal definitivt be om en annen gyn. 

Det er en evighet. Man skal tross alt kunne forvente hjelp etter et år med prøving. 

Bytt gynekolog. Ikke vits i å vente og tvinne tommeltotter. 

Håper det bare er festeblødning du har. Jeg har også bare en hars tapp, men den mykner nok ila natta, og så starter blødningen og pp 3. Håper på sen feb/tudlig mars baby her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Det er en evighet. Man skal tross alt kunne forvente hjelp etter et år med prøving. 

Bytt gynekolog. Ikke vits i å vente og tvinne tommeltotter. 

Håper det bare er festeblødning du har. Jeg har også bare en hars tapp, men den mykner nok ila natta, og så starter blødningen og pp 3. Håper på sen feb/tudlig mars baby her :)

Ja, det er liksom ikke rare hjelpen å gi oss, føler jeg. Er du helt sikker på at du får TR nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pentagonia skrev:

Ja, det er liksom ikke rare hjelpen å gi oss, føler jeg. Er du helt sikker på at du får TR nå? 

Det er jo egentlig mye hjelp å få. Men det virker som at man skal prøve til man blir psykisk utslitt før man får noe hjelp av en del helsepersonell. 

Ja, det har ikke stoppet. Det kommer ikke så mye enda, men mer enn det gjorde i morges. Og det er veldig typisk meg at tr starter slik 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Det er jo egentlig mye hjelp å få. Men det virker som at man skal prøve til man blir psykisk utslitt før man får noe hjelp av en del helsepersonell. 

Ja, det har ikke stoppet. Det kommer ikke så mye enda, men mer enn det gjorde i morges. Og det er veldig typisk meg at tr starter slik 😕

Blæh:((( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe blod enda og menssmertene gav seg. Forstår meg ikke på kroppen min nå. IKM i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO. Blendahvit test og ikke tegn til TR. Skjønner ingenting, skal ikke TR komme like etter tempdropp? 

5BC6D9FF-1A28-474C-9546-6D6806D900B7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ingen ting om temping.. Hva er 36.0? Er det tempen din? 

Spotter du fortsatt? Kan jo hende tr kommer ila dagen? Eventuelt at du er litt sen, slik at hcg ikke slår ut på test enda. Du har vel testedag i morgen, slik som meg, siden vi er på samme dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg kan ingen ting om temping.. Hva er 36.0? Er det tempen din? 

Spotter du fortsatt? Kan jo hende tr kommer ila dagen? Eventuelt at du er litt sen, slik at hcg ikke slår ut på test enda. Du har vel testedag i morgen, slik som meg, siden vi er på samme dpo? 

Ja, det er tempen:) Nei ingenting, helt blankt. TR pleier å komme dagen etter temperaturfall, har aldri tempet selv, men ser det på chartene til andre inne på FF. Er visst progesteron som synker. Jeg tenker ALTFOR mye, samboer ringte nå hadde avtalt at to venninner skal ta meg med på kafe siden jeg bare sitter hjemme og leser og tolker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så altoppslukende prøving blir, jeg misunner de som greier å ha et avslappende forhold til det. Jeg har allerede laget ti ulike scenarioer oppe i hodet mitt og klokken er ikke 11 enda. Jeg trenger en hobby 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, IKM er i dag siden jeg som regel har 26 dagers syklus. Tror clomid har forlenget syklusen min, og jeg er fornøyd med at lutealfasen foreløpig er 10:) Da er i hvert fall ikke det et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...