Gå til innhold

Pentagonias prøverdagbok


Pentagonia

Anbefalte innlegg

Godt å vite at vi er flere som går gjennom dette her, selv om det er en mager trøst. For oss som opplever det så er det knusende, mens gynekologer bare "jajajajaja, dette går så bra atte". Gynekologen i samboers hjemland sa at vi kom til å få en jente en dag. Underlig. Du er heldig som har et barn, da er jeg helt overbevist om at det bare er et spørsmål om tid før nummer to kommer ❤️ Jeg trøster meg også med at eggene mine BLIR befruktet, så da er man liksom halvveis ;)

Nei, den for 11 år siden var med en annen mann. Vi var samboere, men jeg var under utdanning, dessuten var vi så unge (rundt 20). Hans foreldre ville at jeg skulle beholde, men det var vi jo overhodet ikke klare for. Vi hadde bestemt oss for å ta abort, og hadde booket time og alt var klart. Men så skulle jeg i praksis, og det krasjet med timen for abort, så jeg fikk utsatt aborten en uke. Den uken jeg da var i praksis, og jeg egentlig skulle inn for abort så oppdaget jeg blod i trusen og det ble en SA. I ettertid har jeg tenkt mye på at jeg er takknemlig for at det skjedde slik, så slipper jeg å tenke at JEG avgjorde utfallet, for det var utenfor vår kontroll. Da var jeg 5-6 uker på vei, altså rakk jeg å kjenne symptomer og ta positive tester. Jeg bare VISSTE at jeg var gravid før jeg testet, hadde såre brystvorter og noe kjentes annerledes ut med kroppen. Jeg kunne ikke ha gjort noe annerledes, og jeg er glad for at jeg slipper å tenke "jeg kunne hatt en 11-åring" og slike dumme tanker. Etter dette har jeg vært mye mer forsiktig med prevensjon. Nå er jeg 32 år gammel og kjenner så vidt litt på tanken om at jeg har ventet for lenge. Men jeg har jo ikke møtt en mann jeg kunne tenke meg å stifte familie med heller da, så.. Vi startet faktisk prøvingen tre måneder etter at vi møttes, haha. Noen ganger bare vet man.. og jeg er gammel nok til å vite hva som er viktig for meg i valg av partner. 

Sorry for "spam" her folkens, men det er litt terapeutisk å skrive om dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Pentagonia skrev:

Er det den gelen man har inn i vagina? I så fall har jeg blitt tilbudt det, men jeg takket nei siden dette var i juni og "bare" etter 1 SA. Men nå har jeg ombestemt meg og vil prøve alt jeg kan:) Jeg vet ikke om de har sjekket Progesteron, hmmm. Her er blodprøve som er tatt et par dager etter EL nå i april: S-Progesteron 17 foll.fase<3,lut

Fastlegen har sendt meg resultatene med kommentar 

hei

dine blodprøver tatt sist viser at du har hatt eggløsning noen dager før blodprøvetakning. Ellers er prøvene fine. Du har lett økning i lymfocytter som kan være tegn til virusinfeksjon, evt kun forbigående stressreaksjon i kroppen.

 

Økt lymfocytter er visst fordi jeg går på prednisolon. 

 

Kan godt være det brukes gele i vagina, har ikke prøvd progesteron-tilskudd selv, vet bare at noen av dem er kremer :) Syns du skal spørre legen om de kan sjekke deg for dette også, er ikke sikkert de har tenkt på det :) Masse lykke til videre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Det var sterkt å lese din historie og jeg beundrer ditt pågangsmot i denne prosessen❤️ Det er godt å lese at du har fått god oppfølging, og jeg håper så inderlig at dere en dag får oppleve det å bli foreldre❤️ 

Klem til deg❤️ Dette er en dagbok jeg vil følge videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 16.58, Sibirstjerne skrev:

Det var sterkt å lese din historie og jeg beundrer ditt pågangsmot i denne prosessen❤️ Det er godt å lese at du har fått god oppfølging, og jeg håper så inderlig at dere en dag får oppleve det å bli foreldre❤️ 

Klem til deg❤️ Dette er en dagbok jeg vil følge videre. 

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 14 i dag. Har hatt to dager med "smerter" i eggstokker. Grunnen til at jeg skriver "smerter" er at det ikke er vondt, men det er en merkelig følelse av at "noe" foregår der. Som om det har vært bobler der som sprekker en gang i minuttet på en måte. Han gav sitt bidrag i går kveld, så nå håper jeg han instruerte sine små om å svømme fort!!

Tempingen går fint, men jeg våkner på forskjellige tidspunkt, så jeg vet ikke om det er innmari dumt. I tillegg så var soverommet VELDIG kaldt i går morges (har vinduet åpent), og jeg hadde bare 34 grader i 7-tiden. La meg til å sove igjen og tok på nytt da jeg våknet 11:30 og da var tempen 36. Burde jeg ha alarm på for eksempel kl. 7 og ta til nøyaktig tidspunkt hver dag? Eller er det best å ta etter x antall timer søvn hver dag? For det varierer så veldig når jeg legger meg til å sove. Og det varierer hvor kaldt det er på soverommet. Føler jeg ikke kan stole helt på denne tempingen da det gikk opp to grader på noen timer. Uansett, det ser slik ut: 

CD12: 35,7

CD13: 36

CD14: 35,6 

Så hvis tempingen stemmer (og det ikke er tilfeldig ettersom hvilken temperatur det er i rommet) så hadde jeg EL i går, ikke sant? For det stemmer med "smertene" jeg har kjent i eggstokkene. I dag kjenner jeg det ikke lengre. Siste clomid-tablett var fredag kveld og EL skal være 5-10 dager etter det, så det er jo i så fall på dag 5. 

Jeg har mange EL-tester liggende, men jeg har ikke giddet å drive på med det siden vi uansett har "gjort vårt" jevnlig rundt når jeg har tenkt jeg har hatt EL. Men nå lurer jeg på om jeg har EL senere enn jeg har trodd (og appen har sagt). 

Jeg skulle ønske samboer satte seg mer inn i hvordan dette fungerer. Det eneste han gjør er å ligge med meg når jeg sier det, og det er kanskje ikke den verste delen med dette her. Jeg føler at det er så mye mer styr med meg. Undersøkelser, blodprøver, tabletter, lese på forum og forskningsartikler, lese om medisiner, plotte inn alt i appen, og nå temping. Og nå gikk jeg med "smerter" i to dager også venter jeg i tillegg på time hos gyn. Jeg har bedt ham om å teste spermen sin, men han har jo ikke gjort det enda:( Menn er vel kanskje litt mer enkle, jeg synes det virker som om det er vi damene som styrer i vei her på forum og alt. Ser aldri menn med prøver-dagbok 😛 Men det hadde vel bare vært "hun sier det er CD14, så vi lå i går, så får vi se" og "kjøpte nytt undertøy som ikke strammer i går", det er jo ikke så stor kontroll de har på situasjonen. Det jeg mener er at jeg føler at jeg har satt meg mer inn i det, jeg er kanskje litt skuffet over at han ikke leser mer og innhenter informasjon. På den andre siden så stoler han nok på at jeg har kontroll og at han ikke kan bidra med noe. Men det var jo han som insisterte å sjekke hos gynekologen i hans hjemland, så jeg skal vel kanskje ikke klage. Hva gjør deres menn? Undersøker de ting på egenhånd eller er det dere som styrer alt med medikamenter og alt? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å doble dosen med Predisolon nå mellom EL og IKM, men det er LITT skummelt i og med at det er på eget initiativ. Usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos gynekolog i dag, fikk time fortere enn jeg hadde turt å håpe på. Som vanlig er jo alt tipp-topp og ingen kan fortelle meg hvorfor jeg har mistet 3 ganger totalt. Hadde det bare vært en årsak som noen kunne finne - OG fikse liksom :) 

Tok innv. UL, og han var 90 % sikker på at jeg slapp 2 egg i helgen. O'Lykke!!! To sjanser! I dag reiser jeg bort for å jobbe, så i dag blir siste muligheten til å legge inn bidraget hans, selv om det uansett sikkert ikke har noe å si lengre :)

Ellers er hormoner bra, syklus bra, medisiner ble godkjent og han hadde ingenting å bidra med. Litt skuffet egentlig. Jeg skal ta en gjennomskylling av eggledere tilfelle en av de er tett, men det må gjøres på syklusdag 4-12, så det får vente. Ja, så det er vel det eneste steget jeg er nærmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte jeg Wild Yam, og tar tre tabletter daglig, og det skal tas fra EL til IKM. Her skal ingenting være uprøvd! 

 

Noen som har erfaring med å ha kort lutealfase? Gyn sa eggene løsnet i helgen, altså CD 16 og 17. Syklusen min er som regel 26 dager, men har vært både 24 og 30. Jeg begynner å frykte at dette kan være årsaken til to SA’er. Jeg må lese mer om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pentagonia skrev:

I går kjøpte jeg Wild Yam, og tar tre tabletter daglig, og det skal tas fra EL til IKM. Her skal ingenting være uprøvd! 

 

Noen som har erfaring med å ha kort lutealfase? Gyn sa eggene løsnet i helgen, altså CD 16 og 17. Syklusen min er som regel 26 dager, men har vært både 24 og 30. Jeg begynner å frykte at dette kan være årsaken til to SA’er. Jeg må lese mer om det. 

Jeg har hørt at vitamin B6 kan hjelpe til med å forlenge lutealfasen. Mulig det bare er med én dag, men alt hjelper jo 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bella90 skrev:

Jeg har hørt at vitamin B6 kan hjelpe til med å forlenge lutealfasen. Mulig det bare er med én dag, men alt hjelper jo 😋

Oi :)  Jeg tar Multivitamin, og den inneholder 1,6 mg vitamin B6 og daglig inntak bør ligge på 1,1-1,3 mg, så det skal være innafor. Mulig man bør ta mer hvis man vil forlenge lutealfasen? 

I dag kjenner jeg mens-murringer, noe jeg håper betyr at et eller begge eggene har funnet seg godt til rette! Jeg har ikke turt å ta noe graviditetstest enda. Temperaturen min startet å stige på søndag, altså CD17 og appen har ordnet med andre farger på de dagene. Litt artig å se :) Og det betyr jo at tempingen min fungerer. Hurra! 

IKM er onsdag neste uke, og det betyr at hvis min syklus nå blir som normalt, altså 26 dager, så er lutealfasen min 9-10 dager, noe som er i det korteste laget. Jeg har hatt mange teorier dette året jeg har prøvd, og ny teori nå er jo at jeg har for kort lutealfase. Og jeg føler at det kan godt stemme siden mine to SA'er har startet med "vanlig" mens-blødning. Altså har kroppen satt i gang mensen før egget har rukket å feste seg ordentlig. Jeg skulle jo ha hatt EL på CD 12, altså 5 dager før, og 14 dager før ny syklusstart men både gynekolog og temping viser at det ikke er tilfelle. På den annen side så oppgav jeg full oversikt over sykluser, og det var ikke noe han nevnte eller ville vite mer om i det hele tatt. Ikke ønsket han å vite mer om forløpet på de to SA'ene heller. Er jeg skikkelig hysterisk her eller? Hvis det viser seg at jeg er gravid nå og mister på grunn av dette så blir jeg rasende :(

Hilsen frøken Overtenker :fnise:

 

IMG_4470.PNG

IMG_4471.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 8 i dag. Jeg har jo selvsagt ikke klart å holde meg og har testet hele 4 dager negativt. Jeg har en haug med eBay-tester som "brenner i lomma", så jeg går heldigvis ikke helt konkurs av denne prøvingen (barre litt). Menssmertene og murringen har vært til stede mer eller mindre siden DPO 3, men jeg tenker det må være en bivirkning av Clomid-kuren jeg tok. Er en del svimmel, noe jeg egentlig aldri er. Men det skal jo være for tidlig å ha symptomer, for HCG er tydeligvis ikke i omløp. Jeg tror jeg er innbilt svanger eller noe. Eller at ALLE testene egentlig er defekte, uten at jeg har visst om det, og at det ble en feil under produksjonen slik at fargestoffet som viser streken ikke kom med i akkurat det partiet som havnet hos meg :fnise: 

Jeg tisser i et kjør også, men jeg husker ikke om det er normalt mellom EL og IKM siden jeg ikke har logget "symptomer" før denne PP. Ingen følsomme brystvorter enda, hvilket er positivt, fordi dette slår ALDRI feil et par dager før mens. Neste syklus skal jeg tempe vaginalt, for jeg sover så nærme åpent vindu og jeg ser at jo kaldere det er ute jo lavere temp. får jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboka 😊 Så synd med sa.. Jeg er litt redd jeg selv kommer til å oppleve det selv, på grunn av min korte lutealfase. 

Jeg har faktisk unngått å kjøpe g.tester. Orker ikke testefeber og påfølgende "hjertesorg" 😂 

Når kan man forvente symptomer egentlig? Jeg kjenner ingen ting annet enn tegn på at mensen er i omløp. Sist svangerskap fant jeg ut av graviditeten så sent at jeg ikke tenkte noe særlig over graviditetstegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Nå har jeg lest hele dagboka 😊 Så synd med sa.. Jeg er litt redd jeg selv kommer til å oppleve det selv, på grunn av min korte lutealfase. 

Jeg har faktisk unngått å kjøpe g.tester. Orker ikke testefeber og påfølgende "hjertesorg" 😂 

Når kan man forvente symptomer egentlig? Jeg kjenner ingen ting annet enn tegn på at mensen er i omløp. Sist svangerskap fant jeg ut av graviditeten så sent at jeg ikke tenkte noe særlig over graviditetstegn. 

Jeg aner ikke, jeg har jo hatt symptomer siden EL omtrent 😛 Men det er enten innbilt eller noe jeg alltid har uten å tenke over det. Men menssmerter, som nå, har jeg aldri, det er jeg helt sikker på. Men det gir jo ikke mening å ha det i så mange dager, selv før et eventuelt egg fester seg, så jeg er redd det er på grunn av clomiden. 

Jeg ser jeg hadde 7 dagers mens i februar, og mistenker det var en ny kjemisk/SA, så nå skal jeg teste hver måned for å ha oversikt. 

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=8

Her ser man hvor mange som får positiv test på de forskjellige DPO, veldig hjelpsomt :)

Har du Fertility Friend? Der kan du se charter til andre under alle slags forutsetninger. Gravid, ikke gravid, sen eggløsning, tidlig eggløsning, SA kjemisk, bruk av medikamenter og så videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pentagonia skrev:

Jeg aner ikke, jeg har jo hatt symptomer siden EL omtrent 😛 Men det er enten innbilt eller noe jeg alltid har uten å tenke over det. Men menssmerter, som nå, har jeg aldri, det er jeg helt sikker på. Men det gir jo ikke mening å ha det i så mange dager, selv før et eventuelt egg fester seg, så jeg er redd det er på grunn av clomiden. 

Jeg ser jeg hadde 7 dagers mens i februar, og mistenker det var en ny kjemisk/SA, så nå skal jeg teste hver måned for å ha oversikt. 

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=8

Her ser man hvor mange som får positiv test på de forskjellige DPO, veldig hjelpsomt :)

Har du Fertility Friend? Der kan du se charter til andre under alle slags forutsetninger. Gravid, ikke gravid, sen eggløsning, tidlig eggløsning, SA kjemisk, bruk av medikamenter og så videre. 

Haha, ouf, da tørr jeg i hvert fall ikke teste nå 🙈 Samtidig kjenner jeg at jeg er så klar for at dette ikke gikk, at jeg bare venter på mensen. Er oppblåst og har litt magevondt. Regner med at den er rett rundt hjørnet. 

Lastet den ned før helgen for å ta den i bruk når neste syklus starter 😀 Takk for tips! Skal sjekke ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 8dpo idag, og har testet negativt, så da er vi to ihvertfall :hug: Vi får bare krysse fingrene og vente et par dager til. Det er jo fortsatt veldig tidlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Bella90 skrev:

Jeg er også 8dpo idag, og har testet negativt, så da er vi to ihvertfall :hug: Vi får bare krysse fingrene og vente et par dager til. Det er jo fortsatt veldig tidlig :) 

Artig at vi er på samme DPO ;)

Tenk om det klaffer for en av oss? 😄

Skal prøve å ikke teste noe mer i dag. Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge countdowntopregnancy.com skal jeg ikke teste før tidligst torsdag. Fy søren altså, jeg som har brent av 6 tester allerede. Hvordan skal jeg klare å la være ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er TR på vei, jeg fant en lysrosa flekk i morges, temperaturen har vært lav i to dager og menssmertene er på plass. 9 DPO, jeg er så skuffet. Og bekymret. Jaja, når TR kommer for fullt skal jeg booke tid til gjennomskylling av eggledere, så er det gjort. Og samboer har time hos fastlegen 6.juni for å bli henvist til en spermsjekk. 

Nå blir det en måned uten Clomid, men jeg begynner med hostesaften på CD1 - altså sannsynligvis i kveld. Wild Yamen får stå i fred til ny nervepirrende DPO-runde, og denne gangen skal jeg også prøve B6. Samboer mener jeg tar for mye piller. Hva tenker dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pentagonia skrev:

Da er TR på vei, jeg fant en lysrosa flekk i morges, temperaturen har vært lav i to dager og menssmertene er på plass. 9 DPO, jeg er så skuffet. Og bekymret. Jaja, når TR kommer for fullt skal jeg booke tid til gjennomskylling av eggledere, så er det gjort. Og samboer har time hos fastlegen 6.juni for å bli henvist til en spermsjekk. 

Nå blir det en måned uten Clomid, men jeg begynner med hostesaften på CD1 - altså sannsynligvis i kveld. Wild Yamen får stå i fred til ny nervepirrende DPO-runde, og denne gangen skal jeg også prøve B6. Samboer mener jeg tar for mye piller. Hva tenker dere? 

Ouf, for no dritt.. 

Jeg har tatt b6 denne pp. Lurer på om det er det som gjorde at mensen ble litt forsinket. 

Wild yam tok jeg også, men det var mest på måfå fordi ei venninne anbefalte det :P Mannen her også mener jeg styrer for mye, jeg mener man prøver det man kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...