Gå til innhold

Pentagonias prøverdagbok


Pentagonia

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Pentagonia skrev:

Ja, det er tempen:) Nei ingenting, helt blankt. TR pleier å komme dagen etter temperaturfall, har aldri tempet selv, men ser det på chartene til andre inne på FF. Er visst progesteron som synker. Jeg tenker ALTFOR mye, samboer ringte nå hadde avtalt at to venninner skal ta meg med på kafe siden jeg bare sitter hjemme og leser og tolker. 

Da forstår jeg. Jeg tempet selv i dag, og syntes jeg lå litt høyere enn deg. Jeg fikk 36.8 inne på ff. Blir spennende å tempe videre :) Noe nytt i hverdagen mellom all lesing. 

Herregud, jeg bekymrer meg. Tenker på prøving, syklus, lutealfasedefekt osv heeele tiden. Er til å bli sprø av. 

Haha, kos deg på café! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Da forstår jeg. Jeg tempet selv i dag, og syntes jeg lå litt høyere enn deg. Jeg fikk 36.8 inne på ff. Blir spennende å tempe videre :) Noe nytt i hverdagen mellom all lesing. 

Herregud, jeg bekymrer meg. Tenker på prøving, syklus, lutealfasedefekt osv heeele tiden. Er til å bli sprø av. 

Haha, kos deg på café! 😄

Jeg har ganske lav kroppstemperatur sånn generelt, så man må se på kurven som en helhet i stedet for hver enkelt dag om du skjønner? Prøv å temp fra CD 1 en hel syklus, så ser du at det ligger lavere før EL, høyere etter EL og det skal droppe rett før TR kommer hvis man ikke er gravid. Hvis man er gravid så skal den holde seg høy :)  Jeg begynte å tempe denne syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pentagonia skrev:

Jeg har ganske lav kroppstemperatur sånn generelt, så man må se på kurven som en helhet i stedet for hver enkelt dag om du skjønner? Prøv å temp fra CD 1 en hel syklus, så ser du at det ligger lavere før EL, høyere etter EL og det skal droppe rett før TR kommer hvis man ikke er gravid. Hvis man er gravid så skal den holde seg høy :)  Jeg begynte å tempe denne syklusen. 

Ja, hadde tenkt til å følge med denne syklusen ^^ I dag ble første dag, bare for å starte. Tenkte jo at tanta skulle komme i morges. Men den gjorde ikke det. Nå er jeg SÅ klar for at denne syklusen skal være over, så jeg kan starte med blanke ark 🙈 

Takk for hjelp, og svar ❤ Det hjelper på et overtenkende, hysterisk hode.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ja, hadde tenkt til å følge med denne syklusen ^^ I dag ble første dag, bare for å starte. Tenkte jo at tanta skulle komme i morges. Men den gjorde ikke det. Nå er jeg SÅ klar for at denne syklusen skal være over, så jeg kan starte med blanke ark 🙈 

Takk for hjelp, og svar ❤ Det hjelper på et overtenkende, hysterisk hode.. 

Jeg er nok minst ikke "ille" som deg, hehe. Har du testet i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pentagonia skrev:

Jeg er nok minst ikke "ille" som deg, hehe. Har du testet i dag? 

Nei. Jeg er jo så "klar over" at jeg ikke er gravid.. Samtidig er jeg nå på cd 28, og skulle hatt mensen på cd 24. Jeg tørr ikke håpe. Helt ærlig er jeg livredd for å få positiv test, og så få mensen rett etterpå. 

Men at jeg skulle bli så gal av å prøve, det hadde jeg aldri trodd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nei. Jeg er jo så "klar over" at jeg ikke er gravid.. Samtidig er jeg nå på cd 28, og skulle hatt mensen på cd 24. Jeg tørr ikke håpe. Helt ærlig er jeg livredd for å få positiv test, og så få mensen rett etterpå. 

Men at jeg skulle bli så gal av å prøve, det hadde jeg aldri trodd.  

Å herregud, så spennende. Hvordan klarer du å holde fra fra å teste? Men hvorfor tror du at du ikke er det da? Er dette den første dagen du tok tempen denne måneden? 

Edit: Jeg tester megatidlig fordi jeg vil vite OM jeg skulle få kjemisk. Så har jeg liksom litt mer kunnskap om kroppen min, om du skjønner? 

Endret av Pentagonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Pentagonia skrev:

Å herregud, så spennende. Hvordan klarer du å holde fra fra å teste? Men hvorfor tror du at du ikke er det da? Er dette den første dagen du tok tempen denne måneden? 

Enkelt; jeg løper på do og tisser med én gang jeg står opp. Ikke lov å gjøre noe annet først, for da vet jeg at jeg hadde hentet meg en test. Og så føles jeg ikke gravid ut. Nå vet jeg ikke helt om det egentlig skal være noe symptomer så tidlig, men magefølelsen sier "ikke gravid". 

Nei, jeg tempet for å kontrollere min datters temp litt før jeg fikk positiv eggløsningstest. Da lå jeg på 36.1. Men det er den eneste gangen jeg har tempet, før jeg tempet i morges. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Enkelt; jeg løper på do og tisser med én gang jeg står opp. Ikke lov å gjøre noe annet først, for da vet jeg at jeg hadde hentet meg en test. Og så føles jeg ikke gravid ut. Nå vet jeg ikke helt om det egentlig skal være noe symptomer så tidlig, men magefølelsen sier "ikke gravid". 

Nei, jeg tempet for å kontrollere min datters temp litt før jeg fikk positiv eggløsningstest. Da lå jeg på 36.1. Men det er den eneste gangen jeg har tempet, før jeg tempet i morges. 

  

Ok, da indikerer det at du ligger høyt nå, men man kan jo aldri vite. Jeg krysser fingrene for oss! Det er håp i hengende snøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pentagonia skrev:

Ok, da indikerer det at du ligger høyt nå, men man kan jo aldri vite. Jeg krysser fingrene for oss! Det er håp i hengende snøre ;)

Det er det! 

I morgen kommer jeg nok til å teste.. 🙈 Kanskje vi begge får positiv i morgen? 😍Jeg har begynt å tenke at magefølelsen kan være feil.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Det er det! 

I morgen kommer jeg nok til å teste.. 🙈 Kanskje vi begge får positiv i morgen? 😍Jeg har begynt å tenke at magefølelsen kan være feil.. :P

Ja, inntrykket mitt er i hvert fall at mange er gravide uten å ha noen symptomer/følelse på det. Nå er jeg spent på dine vegne også:) Å herregud, kan du tenke deg hvis vi begge får positiv test? Det er uvirkelig å tenke på at jeg kan være så heldig en dag. Jeg er så vant til å ikke få det nå etter 15 PP, at jeg tenker at SÅ heldig er det jo ikke mulig at jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pentagonia skrev:

Ja, inntrykket mitt er i hvert fall at mange er gravide uten å ha noen symptomer/følelse på det. Nå er jeg spent på dine vegne også:) Å herregud, kan du tenke deg hvis vi begge får positiv test? Det er uvirkelig å tenke på at jeg kan være så heldig en dag. Jeg er så vant til å ikke få det nå etter 15 PP, at jeg tenker at SÅ heldig er det jo ikke mulig at jeg er. 

Det hadde vært utrolig moro 😄

Du kan absolutt være så heldig! Jeg håper tr holder seg borte. Etter alt, fortjener du virkelig å snart sitte med en bylt i armene 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det hadde vært utrolig moro 😄

Du kan absolutt være så heldig! Jeg håper tr holder seg borte. Etter alt, fortjener du virkelig å snart sitte med en bylt i armene 😍

Ja, tenk.. Ja, TR kan holde seg LANGT vekk nå! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pentagonia skrev:

Ja, tenk.. Ja, TR kan holde seg LANGT vekk nå! 😄

Blir ikke no testing i morgen her 😛 Men på den lyse siden vet jeg nå at jeg faktisk kan være så heldig har jeg har lutealfase på 10 dager innimellom 😂

Krysser fingra for at du ikke får tr i morgen! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sinsiew skrev:

Blir ikke no testing i morgen her 😛 Men på den lyse siden vet jeg nå at jeg faktisk kan være så heldig har jeg har lutealfase på 10 dager innimellom 😂

Krysser fingra for at du ikke får tr i morgen! 💪

Ja, men det er jo kjempebra!! Jeg har lutealfase på 10 dager nå, så selv om TR kommer så er det "hell i uhell". Vi må holde oss positive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 28, DPO 11. Ingen tegn til TR. Negativ test og fire dager med lav temperatur. Ikke sensitive brystvorter (får alltid det to dager før TR) eller murringer/menssmerter. Jeg er nå 95% sikker på at jeg ikke er gravid siden temp-dropp betyr lav progesteron. 

Har bestilt plastikkbeskyttere til termometeret fra eBay, så når de kommer blir det temping i rumpa, jeg synes armhulen blir for upålitelig. 

 

0B55F275-365B-44B1-A498-85195BDA3424.jpeg

Endret av Pentagonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hvertfall er bra er at luteafasen er innenfor normalen, da er det en ting mindre å tenke på :) Og håpet er ikke ute før TR faktisk kommer :) Vi fortsetter å krysse fingrene :klemmer:

Endret av Bella90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Bella90 skrev:

Det som hvertfall er bra er at luteafasen er innenfor normalen, da er det en ting mindre å tenke på :) Og håpet er ikke ute før TR faktisk kommer :) Vi fortsetter å krysse fingrene :klemmer:

Herregud, som jeg håper. Men jeg tør ikke å tenke noe annet enn at det ikke ble noe denne måneden heller. Men ja, jeg er lettet for at lutealfasen er lengre enn jeg trodde. Dette er tross alt den første syklusen jeg er 100 % sikker på når EL var, så det kan jo hende at lutealfasen min ikke har vært kort i det hele tatt, men at Clomiden forsinket EL denne måneden. Hvordan er det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tok samboer meg på fersken i å være inne i FF-appen. Jeg har lovet å legge vekk app og googling, så det var litt flaut 😛 Men nå dro han ut for å hente noe vi har kjøpt på finn, så «temperature drop pregnant», here I come :lur:

Endret av Pentagonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Å dette blir spennende!! Jeg håper så inderlig at TR holder seg langt unna! Nå er det deres tur! Det er godt å lese at lutealfasen er på plass. Jeg hadde ingen symptomer da jeg ble gravid, (som endte i MA), men symptomene tok seg opp da jeg var i uke 5. ikke mist håpet. klem til deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Å dette blir spennende!! Jeg håper så inderlig at TR holder seg langt unna! Nå er det deres tur! Det er godt å lese at lutealfasen er på plass. Jeg hadde ingen symptomer da jeg ble gravid, (som endte i MA), men symptomene tok seg opp da jeg var i uke 5. ikke mist håpet. klem til deg ☺️

Det er en STOR lettelse, ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...