Gå til innhold

Klarer ikke å svare alle på Tinder. Noen flere som har samme erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har «alltid» hatt kjæreste, men er nå singel. Er ikke vant til sjekking.

Da jeg laget en Tinderprofil, valgte jeg bilder der jeg ser ut som meg selv (vil ikke selge meg inn som annet). Brukte gamle selfies der jeg har naturlig sminke, og ikke viser hud. Har kun bilder av ansiktet, kroppen min vises ikke i det hele tatt. Skrev en bio der jeg fremhevet mine smale interesser.

En kompis som er mer erfaren på Tinder kikket gjennom profilen min, og kalte det for en «sorteringsprofil». Med det mente han at de naturlige / lite utfordrende bildene og de smale interessene ville bidra til å sortere ut de som bare var ute etter sex, eller ikke kom til å fungere med personligheten min i det hele tatt. Det var også hensikten min.

Da jeg hadde vært registrert på Tinder i ti minutter, hadde jeg 99+ likes. Har vært utrolig selektiv når jeg selv har sveipet. Velger kun menn som faktisk har skrevet bio, som jeg har felles interesser med og som ikke har masse kleine kroppsbilder på profilen. Det betyr at jeg «liker» kanskje én av hundre.

Matcher med alle jeg har likt, og nå sliter jeg med å svare på alle meldingene jeg får. Vil ikke fremstå som frekk, mange bruker jo mye tid på å skrive fine meldinger til meg, og jeg har bare kapasitet til å svare noen få.

Det høres ut som om jeg har sveipet masse, men jeg har ikke det. Det er bare at jeg matcher med absolutt alle jeg har likt, og alle tar kontakt.

Er ikke veldig pen eller morsom, og har mildt sagt smale interesser. Forstår ikke at alle disse flotte mennene gidder å sende meldinger til meg. 🙂

Veit at dette er et luksusproblem, men det er sikkert flere jenter som har det sånn. Svarer dere alle? 

 

 

Anonymkode: c9aad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme opplevelse på en datingside jeg var medlem av. Jeg måtte til slutt egentlig bare bestemme meg for å gå for en håndfull av de profilene jeg syns virket mest interessante. Jeg mener det er umulig å sjonglere så mange samtaler, samtidig som man skal prøve å bli godt nok kjent med noen til å få en mer romantisk relasjon. Da er det bedre å få god kontakt med få. Og du skylder ingen noe som helst, bare fordi de skriver til deg.

Anonymkode: 43965...74b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utrolig mange meldinger også. Ikke sjans å svare alle.

Anonymkode: 5c591...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der med 99+ likes har jeg et inntrykk av at alle opplever, omtrent 😅 likes er ikke det samme som match :)

jeg også slet litt med å få svart alle, gikk rett og slett i surr for meg. Etterhvert forsto jeg at jeg heller måtte begynne å bli litt mer selektiv, å heller sveipe ja på et fåtall av gangen, så jeg faktisk kunne fokusere på de jeg hadde matcha med, fremfor å ha så mange samtaler gående av gangen. For meg ble det bare surr. 

Anonymkode: f46d8...84e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dinna 99+ skal du ta med enn klype salt 🤷‍♀️ har slettet appen eit par ganger og er altid på 99+, uavhengig av tid på døgne å område. Tinder er lavterskel sjekking, du må ikkje svare alle eller så nøye. Vil du ha mindre svar bere sveiper du mindre folk. 

Anonymkode: 6e809...c00

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det står 99+ er jo noe Tinder har satt der for å trigge nysgjerrigheten din nok til å kjøpe Tinder gull. Det står det på alle😂

Anonymkode: 49317...583

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det står 99+ er jo noe Tinder har satt der for å trigge nysgjerrigheten din nok til å kjøpe Tinder gull. Det står det på alle😂

Anonymkode: 49317...583

Hehe jeg er selv nysgjerrig på dette og har vurdert å betale bare for 1 måned :P Er det noen som har kjøpt Tinder Gull og faktisk sett hvor mange likes man har?

Anonymkode: ac6ac...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg matcher ikke med alle jeg har likt, men installerte appen på nytt etter en lang pause og da fikk jeg endel matcher. De fleste sendte melding og jeg prøver å svare alle, men om samtalen ikke flyter så gidder jeg ikke å mase eller hele tiden prøve å få samtalen i gang. Da lar jeg det bare dø ut og konsentrerer meg om de som virker interessert.

Noen har ikke fått svar, men jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å få noe særligmed  matcher. Jeg har tatt en pause i sveipingen nå siden jeg egentlig liker å konsentrere meg om en person om gangen.

Anonymkode: 1f280...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der med 99+ likes har jeg et inntrykk av at alle opplever, omtrent 😅 likes er ikke det samme som match :)

jeg også slet litt med å få svart alle, gikk rett og slett i surr for meg. Etterhvert forsto jeg at jeg heller måtte begynne å bli litt mer selektiv, å heller sveipe ja på et fåtall av gangen, så jeg faktisk kunne fokusere på de jeg hadde matcha med, fremfor å ha så mange samtaler gående av gangen. For meg ble det bare surr. 

Anonymkode: f46d8...84e

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dinna 99+ skal du ta med enn klype salt 🤷‍♀️ har slettet appen eit par ganger og er altid på 99+, uavhengig av tid på døgne å område. Tinder er lavterskel sjekking, du må ikkje svare alle eller så nøye. Vil du ha mindre svar bere sveiper du mindre folk. 

Anonymkode: 6e809...c00

TS her.

Takk for svar. Som jeg skrev i innlegget mitt er jeg selektiv, sveiper vekk minst 100 stykker for hver person jeg liker. Tror knapt at jeg kan bli noe mer selektiv enn det jeg har vært, uten å potensielt gå glipp av noe veldig bra.

Det var én jeg var i tvil om, og nesten sveipet vekk. Han viste seg å være kjempeinteressant, og jeg har bestemt meg for å invitere ham med ut på kaffe til uka. Min første Tinder-date! 🤭

Har hørt så mye negativt om Tinder, men har blitt positivt overrasket. Har ikke fått noen seksuelle meldinger, og nesten ingen intetsigende meldinger (av typen; «hva skjer a’?»). Bare lange meldinger fra menn som faktisk har lest profilen min, og som tar seg tid til å skrive noe ordentlig. Konkluderer foreløpig med at Tinder er bedre enn sitt rykte!

Anonymkode: c9aad...44f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde samme opplevelse på en datingside jeg var medlem av. Jeg måtte til slutt egentlig bare bestemme meg for å gå for en håndfull av de profilene jeg syns virket mest interessante. Jeg mener det er umulig å sjonglere så mange samtaler, samtidig som man skal prøve å bli godt nok kjent med noen til å få en mer romantisk relasjon. Da er det bedre å få god kontakt med få. Og du skylder ingen noe som helst, bare fordi de skriver til deg.

Anonymkode: 43965...74b

TS her. Prøvde andre datingsider først, og hadde samme problem som deg. Fikk hundrevis av meldinger, og det var kanskje to menn på hele siden som jeg synes at var interessante. 

Med Tinder må begge ha «likt» hverandre for å starte en samtale. Trodde at dette kom til å redusere problemet, spesielt siden jeg har vært utrolig selektiv på hvem jeg har likt. Forventet ikke at jeg kom til å matche med alle jeg har likt. 

De jeg ikke rekker å svare virker som hyggelige og fine menn, men en del av dem purrer på meg når de ikke får svar. Det finnes nok en forventning om at du skal svare når du først har «likt» noen, men jeg har ikke sjans. Men du har helt rett, jeg skylder dem ikke svar. 

Anonymkode: c9aad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig at det virker som om det er en ekstrem kjønnsubalanse på Tinder.

Kompisen min (som hjalp meg med å installere appen) liker absolutt alle. Likevel får han bare noen få matcher.

Han har de samme, smale interessene som meg og jobber med det samme. Utseendemessig bør vi være på omtrent samme nivå. Han har lenger utdannelse enn meg, tjener bedre og har hatt et mye mer spennende liv (han har bl. a. bodd lange perioder i utlandet). Dessuten er han morsom og veldig sosial, noe jeg ikke er. Egentlig burde han få masse oppmerksomhet, og jeg mindre.

Likestillingen har ikke kommet så langt som den burde på dating-feltet, det er urettferdig at gutta må jobbe, mens vi bare skal sitte der og «sile» henvendelsene. 

TS.

Anonymkode: c9aad...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes forøvrig at det virker som om det er en ekstrem kjønnsubalanse på Tinder.

Kompisen min (som hjalp meg med å installere appen) liker absolutt alle. Likevel får han bare noen få matcher.

Han har de samme, smale interessene som meg og jobber med det samme. Utseendemessig bør vi være på omtrent samme nivå. Han har lenger utdannelse enn meg, tjener bedre og har hatt et mye mer spennende liv (han har bl. a. bodd lange perioder i utlandet). Dessuten er han morsom og veldig sosial, noe jeg ikke er. Egentlig burde han få masse oppmerksomhet, og jeg mindre.

Likestillingen har ikke kommet så langt som den burde på dating-feltet, det er urettferdig at gutta må jobbe, mens vi bare skal sitte der og «sile» henvendelsene. 

TS.

Anonymkode: c9aad...44f

Men han legger vel ikke ut alle disse opplysningene på profilen? Lønn og utdanning? 

Anonymkode: 5c591...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han legger vel ikke ut alle disse opplysningene på profilen? Lønn og utdanning? 

Anonymkode: 5c591...fc6

Ikke lønn, men utdanningen står der. Han har bilder fra spennende ting han har vært med på, og steder han har reist. Jeg har kjedelige selfies tatt i min egen stue. Profilen hans er gjennomtenkt, min er slurvete.

Dette er selvfølgelig et veldig subjektivt eksempel, men jeg er ikke i tvil om at det er noe rart med kjønnsbalansen på Tinder. Jeg matcher med alle jeg liker, og de bruker masse tid på å sende lange personlige meldinger til meg. De fortsetter å skrive til meg, selv om jeg ikke har tid til å svare.

Jeg tror ikke at det er fordi alle menn er veldig pågående, men fordi de får vesentlig færre likes og matcher og jobber mer med dem de får. Jeg siler ut noen veldig få menn, og må videre sile ut hvem jeg skal prioritere å prate med. Det byr meg litt imot at det er sånn.

Anonymkode: c9aad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusproblem. 😂😂

Av 100 får jeg kanskje 1 match. 😂😂

skjønner jo at tinder ikke er for menn..😂😂

Anonymkode: f7e7d...283

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Luksusproblem. 😂😂

Av 100 får jeg kanskje 1 match. 😂😂

skjønner jo at tinder ikke er for menn..😂😂

Anonymkode: f7e7d...283

Jeg får heller ikke match med alle jeg sveiper til høyre med. Og mange av de jeg får match med svarer ikke eller så dør samtalen ut etter kort tid. Jeg er kvinne. 

Jeg kjøpte forresten Tinder gull i en måned fordi jeg var nysgjerrig og fordi jeg ikke gadd å sveipe lenger, og er blitt likt av  over 1000, men det er jo bare en håndfull av dem jeg ville selv ha sveipet til høyre på. Men er glad for jeg kjøpte Tinder gull egentlig, for han jeg dater nå kom ikke opp under sveipingen, så må nok sveipe en god del. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Tinder før og av erfaring så dabber antall matcher av etter en stund. I begynnelsen er det alltid ekstra mange matcher, men etter hvert ikke.

Nå kunne mange menn med stor fordel presentert seg bedre. Alle har en telefon og det bør ikke være vanskelig å ta noen greie bilder av seg selv.

Allikevel så er det en skjevbalanse. Kvinner får flere matcher, men så er det ikke slik at antall matcher nødvendigvis forteller noe om hvor mye man lykkes. Det kommer an på hva man ser etter. Er det bare sex så kan man lett finne en ok fyr til det, men å lete etter en partner er langt vanskeligere.

Jeg har også lurt på å kjøpe Tinder gull i en måned. Både av nysgjerrighet og fordi jeg lurer på om jeg går glipp av noen.

Anonymkode: 1f280...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe jeg er selv nysgjerrig på dette og har vurdert å betale bare for 1 måned :P Er det noen som har kjøpt Tinder Gull og faktisk sett hvor mange likes man har?

Anonymkode: ac6ac...1ff

Jeg kjøpte tinder gull allerede dag to på tinder. Da hadde jeg fått mellom 7000-8000 likes, og jeg er ikke mer enn normalt pen. Bor i Oslo da. Tror tinder kjører boost på deg i det du blir medlem. Etterhvert dabber det i større grad av 😊

Anonymkode: 6a9db...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, men har ikke det problemet :P Du har nok en flott profil og et fint ansikt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er for menn som vil ha gratis sex. Du appellerer vel til det publikummet, da.

Anonymkode: 1fb42...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Tinder er for menn som vil ha gratis sex. Du appellerer vel til det publikummet, da.

Anonymkode: 1fb42...ca8

Gratis? Skal alle menn betale kvinner for sex da?

Dette sier mye om hva du selv tror du ha å tilbyr...

Anonymkode: cc783...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...