Gå til innhold

Klarer ikke å svare alle på Tinder. Noen flere som har samme erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tinder gull i 3 mnd, og på 3 mnd, fikk jeg ingen match!! Jeg fikk se 3 stk som hadde sveipet meg til høyre (sånne thaidamer, som jeg ikke er interessert i, vil ha norsk dame). Når jeg leser at enkelte her får 1000 match som kvinne, er det jo helt sykt :) Så jeg blir nok å gi opp hele Tinder

Anonymkode: fbb98...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tinder gull i 3 mnd, og på 3 mnd, fikk jeg ingen match!! Jeg fikk se 3 stk som hadde sveipet meg til høyre (sånne thaidamer, som jeg ikke er interessert i, vil ha norsk dame). Når jeg leser at enkelte her får 1000 match som kvinne, er det jo helt sykt :) Så jeg blir nok å gi opp hele Tinder

Anonymkode: fbb98...85e

Samme her hilsen mann 30

Anonymkode: 309aa...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2019 at 1:44 AM, AnonymBruker said:

Synes forøvrig at det virker som om det er en ekstrem kjønnsubalanse på Tinder.

Kompisen min (som hjalp meg med å installere appen) liker absolutt alle. Likevel får han bare noen få matcher.

Han har de samme, smale interessene som meg og jobber med det samme. Utseendemessig bør vi være på omtrent samme nivå. Han har lenger utdannelse enn meg, tjener bedre og har hatt et mye mer spennende liv (han har bl. a. bodd lange perioder i utlandet). Dessuten er han morsom og veldig sosial, noe jeg ikke er. Egentlig burde han få masse oppmerksomhet, og jeg mindre.

Likestillingen har ikke kommet så langt som den burde på dating-feltet, det er urettferdig at gutta må jobbe, mens vi bare skal sitte der og «sile» henvendelsene. 

TS.

Anonymkode: c9aad...44f

Men når menn sveiper ja på alle, også de de ikke er interessert i, OG mange bare er ute etter sex er ikke likestillingen så skjev likevel.

Anonymkode: 9e16e...203

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har samme erfaring, men ikke fra Tinder. Jeg var på Sukker.no for omtrent 8 år siden, og tenkte at jeg kanskje ville få 2-3 meldinger om dagen. Det viste seg fort å bli mellom 20-50 meldinger om dagen, det var omtrent en fulltidsjobb å svare på alle. Og dersom jeg ikke svarte var det mange som begynte å skjelle meg ut og kalle meg stygge ting og finne meg PÅ FACEBOOK, fordi de på død og liv ønsket kontakt.

Det var fryktelig stressende faktisk. Endte opp med å slette kontoen etter en måneds tid, for jeg orket ikke mer hets.

Jeg har ikke prøvd Tinder noe særlig ennå, jeg bor i en by nå hvor jeg ikke er interessert i noen romantisk interesse (skal snart flytte da jeg er ferdig med studie), men krysser fingrene for at det ikke blir like ille som sukker.no. 

Anonymkode: 37971...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg en gang bommet på kjønn jeg liker. Fikk samme problem. Dere kvinner får ha den ene seieren der. 

Anonymkode: 02b01...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 5/13/2019 at 12:36 AM, AnonymBruker said:

Da jeg hadde vært registrert på Tinder i ti minutter, hadde jeg 99+ likes. Har vært utrolig selektiv når jeg selv har sveipet. Velger kun menn som faktisk har skrevet bio, som jeg har felles interesser med og som ikke har masse kleine kroppsbilder på profilen. Det betyr at jeg «liker» kanskje én av hundre.

Anonymkode: c9aad...44f

Husker jeg leste en artikkel en gang som påsto at kvinner likte 15% av profilene de så gjennom på tinder i gjennomsnitt. Du er en av de veldig kresne som bidrar til denne lave prosentandelen blant kvinner, ikke at det er noe galt i det altså. Menn likte 45% av profilene de så i gjennom i gjennomsnitt. 

Det er nok ikke slik at menn liker alle profiler slik som kompisen din gjør nå, når tinder først blir installert. Problemet er at siden kvinner er kresne, så blir det veldig få matcher på gjennomsnittsmannen, og derfor senker også menn kravene sine. Valget står mellom ingen matcher, eller å senke kravene, og da velger mange sistnevnte. Det at menn senker kravene sørger igjen for at kvinner får flere likes.

Nå er det en gang slik at det ikke bare er en oppside med å få mange matcher når man er kvinne spesielt hvis man er ute etter noe seriøst. Artikkelen om tinderella demonstrerer det ganske greit. Når det gjelder menn, så må man bruke en del tid på å få tatt gode bilder, noe mange menn ikke gjør. Dersom man ikke gjør det kan man like godt bare slette appen.  

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så sykt heldige dere jenter er da! Jeg er pen, men tror jeg er for spesielt interessert med brunt krøllete hår og grønne øyne. føler de fleste vil ha en blond med rett hår :(

Anonymkode: 4902c...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minesveiper skrev:

Husker jeg leste en artikkel en gang som påsto at kvinner likte 15% av profilene de så gjennom på tinder i gjennomsnitt. Du er en av de veldig kresne som bidrar til denne lave prosentandelen blant kvinner, ikke at det er noe galt i det altså. Menn likte 45% av profilene de så i gjennom i gjennomsnitt. 

Det er nok ikke slik at menn liker alle profiler slik som kompisen din gjør nå, når tinder først blir installert. Problemet er at siden kvinner er kresne, så blir det veldig få matcher på gjennomsnittsmannen, og derfor senker også menn kravene sine. Valget står mellom ingen matcher, eller å senke kravene, og da velger mange sistnevnte. Det at menn senker kravene sørger igjen for at kvinner får flere likes.

Nå er det en gang slik at det ikke bare er en oppside med å få mange matcher når man er kvinne spesielt hvis man er ute etter noe seriøst. Artikkelen om tinderella demonstrerer det ganske greit. Når det gjelder menn, så må man bruke en del tid på å få tatt gode bilder, noe mange menn ikke gjør. Dersom man ikke gjør det kan man like godt bare slette appen.  

TS her. Deler analysen din.

Slik du sier er det ikke sikkert at dette er noen fordel for kvinner, heller. Vil jo helst ha noen som synes at jeg er tiltrekkende, og som ikke «tilpasser seg meg» så veldig når de tar kontakt, fordi de endelig får en match. Da blir det vanskelig å vurdere om man passer sammen.

Etter at jeg opprettet denne tråden ble jeg nysgjerrig på hvor mange likes jeg hadde, så jeg kjøpte en måneds medlemskap på Tinder Gold. Det viste seg at jeg hadde over 8000 likes. Er ganske fersk på appen, og har dårlige bilder. 😱Synes det er veldig overveldende.

Anonymkode: c9aad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

så sykt heldige dere jenter er da! Jeg er pen, men tror jeg er for spesielt interessert med brunt krøllete hår og grønne øyne. føler de fleste vil ha en blond med rett hår :(

Anonymkode: 4902c...555

Brunt krøllete hår og grønne øyne er den peneste kombinasjonen jeg vet om!

Det kan jo hende at du opplever det sånn fordi det finnes veldig mange blonde menn rett hår i dette landet? Ikke rart at mange jenter har kjærester med blondt hår, da. 😊

Anonymkode: c9aad...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, om du har skrevet om at du har smale interesser, gjør det deg fortsatt mye mer interessant en damer flest "uten personlighet". Jeg har liknende erfaring som deg: jeg er styggpen, ikke no spes velkledd, men skrev par-tre linjer som klart beskriver miljøet jeg er fra, og det er ikke sånn super A4-miljø. Fikk match på nesten alle jeg likte. Måtte slette mange, orka ikke ha mer enn 2-3 chatter om gangen, egentlig. 

Anonymkode: 39d66...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tinder er meningsløst hvis du ikke er kvinne eller kjekk mann 😢

Jeg skulle ønske dere damer fikk leve bare 1 dag i mitt liv. Tror ikke dere ville gått tilbake til å klage på mange likes for å si det slik.

Lik en mann som ikke ser ut som en hunk da 🙂

Anonymkode: f150c...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

så sykt heldige dere jenter er da! Jeg er pen, men tror jeg er for spesielt interessert med brunt krøllete hår og grønne øyne. føler de fleste vil ha en blond med rett hår :(

Anonymkode: 4902c...555

Grønne øyne og mørkt hår er favoritten min. Har aldri vært sammen med noen med blå øyne eller blondt hår. 

Anonymkode: 39d66...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 1.44, AnonymBruker skrev:

Synes forøvrig at det virker som om det er en ekstrem kjønnsubalanse på Tinder.

Kompisen min (som hjalp meg med å installere appen) liker absolutt alle. Likevel får han bare noen få matcher.

Han har de samme, smale interessene som meg og jobber med det samme. Utseendemessig bør vi være på omtrent samme nivå. Han har lenger utdannelse enn meg, tjener bedre og har hatt et mye mer spennende liv (han har bl. a. bodd lange perioder i utlandet). Dessuten er han morsom og veldig sosial, noe jeg ikke er. Egentlig burde han få masse oppmerksomhet, og jeg mindre.

Likestillingen har ikke kommet så langt som den burde på dating-feltet, det er urettferdig at gutta må jobbe, mens vi bare skal sitte der og «sile» henvendelsene. 

TS.

Anonymkode: c9aad...44f

Hvorfor liker han alle egentlig? Er det for å teste hvor mange han får tilbake, eller har han rett og slett ingen preferanser?🤷‍♀️🤔

Selv hadde jeg tinder i et par dager, sveipet og sveipet, mest til venstre🤪

Anonymkode: 67c5e...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

så sykt heldige dere jenter er da! Jeg er pen, men tror jeg er for spesielt interessert med brunt krøllete hår og grønne øyne. føler de fleste vil ha en blond med rett hår :(

Anonymkode: 4902c...555

Som flere andre sier, jeg synes også brunt hår og grønne er finest! Har aldri likt noen med blondt hår faktisk.

Anonymkode: 67c5e...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor liker han alle egentlig? Er det for å teste hvor mange han får tilbake, eller har han rett og slett ingen preferanser?🤷‍♀️🤔

Selv hadde jeg tinder i et par dager, sveipet og sveipet, mest til venstre🤪

Anonymkode: 67c5e...c7f

TS her. 

Han sier at han sveiper alle til høyre slik at han kan se an hvem han matcher med og ta det derfra. Han gjør vurderingen først etter at han har fått en match. Tanken er nok at han ikke gidder å kaste bort tid på å lese profiler når han uansett ikke veit om de vil være interesserte. 🤔

Det er skummelt å svare når det gjelder hans preferanser (men jeg veit at han har avvist ei skikkelig søt jente i det virkelige liv, så han har nok noen 😉).

Anonymkode: c9aad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Han sier at han sveiper alle til høyre slik at han kan se an hvem han matcher med og ta det derfra. Han gjør vurderingen først etter at han har fått en match. Tanken er nok at han ikke gidder å kaste bort tid på å lese profiler når han uansett ikke veit om de vil være interesserte. 🤔

Det er skummelt å svare når det gjelder hans preferanser (men jeg veit at han har avvist ei skikkelig søt jente i det virkelige liv, så han har nok noen 😉).

Anonymkode: c9aad...44f

Skjønner :) 

Anonymkode: 67c5e...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
13 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Deler analysen din.

Slik du sier er det ikke sikkert at dette er noen fordel for kvinner, heller. Vil jo helst ha noen som synes at jeg er tiltrekkende, og som ikke «tilpasser seg meg» så veldig når de tar kontakt, fordi de endelig får en match. Da blir det vanskelig å vurdere om man passer sammen.

Anonymkode: c9aad...44f

Jeg tenker at det største problemet for dere er at en andel av mennene som tar kontakt ikke er ute etter noe seriøst. Det gjør at dere i større grad må lære å sile ut de mennene som ikke ønsker det dere gjør dersom man er ute etter noe seriøst. Det er ikke alltid så enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff tinder er meningsløst hvis du ikke er kvinne eller kjekk mann 😢

Jeg skulle ønske dere damer fikk leve bare 1 dag i mitt liv. Tror ikke dere ville gått tilbake til å klage på mange likes for å si det slik.

Lik en mann som ikke ser ut som en hunk da 🙂

Anonymkode: f150c...459

Hva slags likes er det da? Menn som vil ha sex først og fremst. Forstår det er drømmescenario for menn men for oss som kan lett få det er det ikke sjarmerende med 100 menn som vil tømme seg i deg akkurat.

Av de 100 er det var 1 eller 2 som vil noe mer kan jeg tenke meg.

 

Anonymkode: b6fcf...a60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva slags likes er det da? Menn som vil ha sex først og fremst. Forstår det er drømmescenario for menn men for oss som kan lett få det er det ikke sjarmerende med 100 menn som vil tømme seg i deg akkurat.

Av de 100 er det var 1 eller 2 som vil noe mer kan jeg tenke meg.

 

Anonymkode: b6fcf...a60

Ja jeg vet ikke jeg altså, får jo aldri likes så er vel vanskelig å ha en mening om det her. Er vel det samme for de fleste menn.

Hvis noen hadde lika meg hadde jeg vært ute etter en kjæreste. Men det er nå den samme lille gjengen med kjekkaser som får likes av alle da.

Hvis det er noen tvil så har jeg altså veldig lite sympati med deg her 🙂

Anonymkode: f150c...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 1.12, AnonymBruker skrev:

 

TS her.

Takk for svar. Som jeg skrev i innlegget mitt er jeg selektiv, sveiper vekk minst 100 stykker for hver person jeg liker. Tror knapt at jeg kan bli noe mer selektiv enn det jeg har vært, uten å potensielt gå glipp av noe veldig bra.

Det var én jeg var i tvil om, og nesten sveipet vekk. Han viste seg å være kjempeinteressant, og jeg har bestemt meg for å invitere ham med ut på kaffe til uka. Min første Tinder-date! 🤭

Har hørt så mye negativt om Tinder, men har blitt positivt overrasket. Har ikke fått noen seksuelle meldinger, og nesten ingen intetsigende meldinger (av typen; «hva skjer a’?»). Bare lange meldinger fra menn som faktisk har lest profilen min, og som tar seg tid til å skrive noe ordentlig. Konkluderer foreløpig med at Tinder er bedre enn sitt rykte!

Anonymkode: c9aad...44f

Det er mange rare mennesker på tider, og en del som desverre ikke er ærlige med intensjonene sine. Men tinder har et ufortjent dårlig rykte og! 

Jeg møtte samboeren min på tinder, og jeg har aldri noengang vært så lykkelig som nå ❤ nå var ingen av oss i utgangspunktet ute etter forhold da :ler: men vi var om ikke annet veldig ærlige med hverandre når følelsene oppsto ❤

Anonymkode: f46d8...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...