Gå til innhold

Mat i middagsselskap, jeg må ta med eget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen og jeg har vært sammen i ca 2 år, vi bor ikke sammen men flytter nok sammen om et år eller to. Nå om to dager skal han arrangere en fancy middag hjemme hos ham. Jeg, foreldrene hans, søsteren og søsterens samboer kommer til å være der. 

Nå i stad sendte han melding om at jeg må ta med egen mat fordi han ikke orker å styre med noe vegetar til meg. Jeg synes jo det var litt snodig, blir man bedt i middag så skal man ikke ta med egen mat liksom?

Anonymkode: c1a9c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud. Hva er galt med folk om dagen? Ta det opp med han!! 

Anonymkode: cf95b...9df

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snodig fordi han er kjæresten din. 

Selv er jeg også vegetarianer og spør som regel alltid om jeg skal ta med egen mat når jeg blir bedt på middag, med unntak av dersom det er folk jeg vet lager noe til meg. Så jeg syntes det er litt snålt at kjæresten din ikke gidder å lage noe til deg, men det er vel ikke værre enn at du slenger sammen noe og tar med deg. 

Anonymkode: ccd4f...70d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en lat fis. Han kunne vel heller bedt deg komme for å hjelpe til med å lage maten, hvis det føltes overveldende med en ekstra rett.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typen og jeg har vært sammen i ca 2 år, vi bor ikke sammen men flytter nok sammen om et år eller to. Nå om to dager skal han arrangere en fancy middag hjemme hos ham. Jeg, foreldrene hans, søsteren og søsterens samboer kommer til å være der. 

Nå i stad sendte han melding om at jeg må ta med egen mat fordi han ikke orker å styre med noe vegetar til meg. Jeg synes jo det var litt snodig, blir man bedt i middag så skal man ikke ta med egen mat liksom?

Anonymkode: c1a9c...a7f

Er det fordi han ikke kan lage fancy vegetarmat?

Regner med at han lager mat til deg til vanlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underlig er det at en du faktisk har vært sammen med i 2 år ikke gidder styre med noe du kan spise. 

Anonymkode: 014fc...e04

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Er det fordi han ikke kan lage fancy vegetarmat?

Regner med at han lager mat til deg til vanlig.

Hvis man ikke er student eller lutfattig, planlegger man litt og bestiller catering eller mat fra et sted, når det er kun en person koster det enn 150 kr pluss minus, hvor fancy det er og hvor mye.

 

Folk som tjener bra har råd til 250 kr for å passe at en (1) person i nær famile for noe å spise de få ganger det er selskap.

Anonymkode: 074e6...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fancy middag tirsdag 14. mai... Dette er bare enda en veggis med markeringsbehov...! I "Å så synd på oss vegetarianere"-gaten...

Anonymkode: 41f5d...e30

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ vanskelig er det ikke å fikse noe vegetarisk. For en fjott. 

Anonymkode: 3d0e9...440

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fancy middag tirsdag 14. mai... Dette er bare enda en veggis med markeringsbehov...! I "Å så synd på oss vegetarianere"-gaten...

Anonymkode: 41f5d...e30

Hvorfor blir du så provosert av matvalgene til folk? 

Anonymkode: 3d0e9...440

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel tilby deg å vere med å lage den fancy middagen og så kan du kokkelere eit vegetaralternativ til deg som dei andre kan smake og om dei vil?

Om han ikkje har bestemt kva han skal lage så kan de jo lage ein vegetarmiddag til alle.

Om han skal lage alt aleine så kan det jo vere han er stressa av forventningane og ber deg ta med til deg sjølve så han slepp å tenke/stresse med eit eige alternativ til deg.

Anonymkode: e9609...698

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du så provosert av matvalgene til folk? 

Anonymkode: 3d0e9...440

Du forsto nøyaktig null... Godt jobbet...! Hovedinnlegget er en bløff...

Anonymkode: 41f5d...e30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du så provosert av matvalgene til folk? 

Anonymkode: 3d0e9...440

 

Fordi det er vanskelig for mennesker å la være og legge fra sine fordommer og evner til å dele negativitet. Ingen kan la være å blande seg inn. Born dramabeings ;) 😁

Anonymkode: ac9ac...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker nå at det nettopp ikke er snodig fordi han er kjæresten din. Han har noe middag han skal lage, da er det vel bare helt i orden at du tar med din egen mat, siden du ikke spiser det han skal lage.

Endret av exictence
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fancy middag tirsdag 14. mai... Dette er bare enda en veggis med markeringsbehov...! I "Å så synd på oss vegetarianere"-gaten...

Anonymkode: 41f5d...e30

Man har da like stort behov for mat på tirsdager som på andre dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forsto nøyaktig null... Godt jobbet...! Hovedinnlegget er en bløff...

Anonymkode: 41f5d...e30

Du er tydelig provosert over at en vegetarianer ønsker å bli tatt hensyn til. Hvorfor? 

Anonymkode: 3d0e9...440

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det letteste er vel at dere planlegger og lager maten sammen, ts. Mye koseligere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Det letteste er vel at dere planlegger og lager maten sammen, ts. Mye koseligere. 

Helt enig, selvom jeg ikke synes det passer helt her..

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir irritterrt på min bror som tjener enn 65 tusen etter skatt, kone vet jeg ikke,men vil tippe rundt 3000 kr etter skatt. 

 

De har selskap 3 ganger i året, alltid pølser og lompe, okay det er greit, men konsekvens klarer ikke å ha en rett og dessert til min samboer, jeg synes faktisk det er respektløst-

 

Men når vi invitert på bursdagsselskap til min samboer, hadde min bror tatt med seg ungene ut på peppes, og spist så så mett at de ikke en gang smakte på det vi serverte-

 

Han og min andre bror synes det var sosialt akspektabelt å komme i bursdagselskap uten gave eller en liten oppmerksomhet.

 

Vi har bodt sammen i 2 år.

Anonymkode: 074e6...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Det letteste er vel at dere planlegger og lager maten sammen, ts. Mye koseligere. 

30 tusen mente jeg ikke 3 tusen 😅

Anonymkode: 074e6...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, exictence skrev:

Jeg tenker nå at det nettopp ikke er snodig fordi han er kjæresten din. Han har noe middag han skal lage, da er det vel bare helt i orden at du tar med din egen mat, siden du ikke spiser det han skal lage.

Enig. I tillegg tenker jeg at det er snodig at ikke TS er der og hjelper med tilberedinga av middagen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...