Gå til innhold

Mat i middagsselskap, jeg må ta med eget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, selvom jeg ikke synes det passer helt her..

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir irritterrt på min bror som tjener enn 65 tusen etter skatt, kone vet jeg ikke,men vil tippe rundt 3000 kr etter skatt. 

 

De har selskap 3 ganger i året, alltid pølser og lompe, okay det er greit, men konsekvens klarer ikke å ha en rett og dessert til min samboer, jeg synes faktisk det er respektløst-

 

Men når vi invitert på bursdagsselskap til min samboer, hadde min bror tatt med seg ungene ut på peppes, og spist så så mett at de ikke en gang smakte på det vi serverte-

 

Han og min andre bror synes  OGSÅ  det var sosialt akspektabelt å komme i bursdagselskap uten gave eller en liten oppmerksomhet.

 

Vi har bodt sammen i 2 år.

Anonymkode: 074e6...3d4

 

Anonymkode: 074e6...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, kisskissbangbang skrev:

Enig. I tillegg tenker jeg at det er snodig at ikke TS er der og hjelper med tilberedinga av middagen. 

Ja, men alle er ikke så gode på å jobbe sammen på kjøkkenet. De kan ha det godt sammen for det.

Men hvis jeg var i Ts sitt sted, tror jeg at jeg hadde tilbudt meg allerede da jeg ble invitert, at jeg kunne/ville ta med egen mat. I hvert fall hvis det var kjæresten.

Selv spiser jeg veldig lite/ingen kjøtt. Mine venner vet jo dette. Har aldri vært aktuelt at jeg tilbyr å ta med eget. De lager gjerne vegetarmat til alle. Og jeg inviterer ofte selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det kvinnfolket en kinakål, pinjekjerner og balsamico. 

Gud så lei jeg er av disse vegetarianerne som mener at hele verden skal imøtekomme deres sære behov. 

Kan jeg som spiser kjøtt kreve mat med kjøtt hos en vegetarianer, nei det kan jeg ikke. Man spiser det man får servert som gjest. 

 

Anonymkode: 977d0...13d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke folk oppdragelse? Inviterer man på middag lager man mat til alle, enten det er kjæresten, oldemor eller naboen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Kan jeg som spiser kjøtt kreve mat med kjøtt hos en vegetarianer, nei det kan jeg ikke. Man spiser det man får servert som gjest. 

 

Anonymkode: 977d0...13d

 

Anonymkode: 074e6...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CamillaCollett skrev:

Eier ikke folk oppdragelse? Inviterer man på middag lager man mat til alle, enten det er kjæresten, oldemor eller naboen. 

Enig, og værtfall ikke bli dritsur når de tar med seg mat de kan spise, når man konsekvens ikke gjør lager mat de kan spise...

Anonymkode: 074e6...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi det kvinnfolket en kinakål, pinjekjerner og balsamico. 

Gud så lei jeg er av disse vegetarianerne som mener at hele verden skal imøtekomme deres sære behov. 

Kan jeg som spiser kjøtt kreve mat med kjøtt hos en vegetarianer, nei det kan jeg ikke. Man spiser det man får servert som gjest. 

 

Anonymkode: 977d0...13d

Ja, det er klart at det blir vanskellg hvis du går på en diett som utelukkende bestående av kjøtt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilbudt meg å ta med egen mat om jeg fikk vite hva som skulle serveres. Men når en inviterer noen en vet er vegetarianere, så lager en noe alle kan spise. Jeg ville likevel ikke tatt det så tungt akkurat i denne situasjonen. Det kan bli mye å lage flere retter, så om en kan slippe... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg hadde tilbudt meg å ta med egen mat om jeg fikk vite hva som skulle serveres. Men når en inviterer noen en vet er vegetarianere, så lager en noe alle kan spise. Jeg ville likevel ikke tatt det så tungt akkurat i denne situasjonen. Det kan bli mye å lage flere retter, så om en kan slippe... 

Jeg kan ta feil, men det har vel kanskje mer hvordan det blir sagt...?

Og når det blir sagt..?

 

 

 fordi han ikke orker å styre med noe vegetar til meg.

 

Men selvsagt kan jeg ta feil..

Anonymkode: 074e6...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ta feil, men det har vel kanskje mer hvordan det blir sagt...?

Og når det blir sagt..?

 

 

 fordi han ikke orker å styre med noe vegetar til meg.

 

Men selvsagt kan jeg ta feil..

Anonymkode: 074e6...3d4

Jo..det er jo sant. Han kunne spurt i grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Selv hadde jeg spurt om hva som ble servert og tatt med meg litt mat selv. Noe jeg gjør ofte, siden jeg spiser kun plantebasert mat. Tilbehøret kan jeg stort sett alltid spise, så har jeg med meg noe annet "kjøtt" jeg har på lur. Typisk skal alle smake på min mat, så jeg sitter der og spiser tilbehør ;) Deler gjerne, siden jeg liker at folk er nysgjerrige på maten min og kanskje vil prøve å spise mer vegetar av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke kan spise normal mat får ta med mat selv. Enig. 

Anonymkode: 21774...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller tenker på hva som skjer etter at dere har flyttet sammen. Hva gjør dere med middager da? Lager dere middager som i utgangspunktet er vegetar, men han kan legge til kjøtt så den blir passende for ham, eller lager dere hver sin middag hver eneste dag. Hva så med eventuelle barn? De bør jo spise kjøtt de tidlige årene, skal mor sitte alene for seg selv, eller skal hun få ta av det som står på bordet utenom kjøttet. Er dere kjærester som skal flytte sammen, MÅ dere snakke om dette sammen med alt annet man bør snakke sammen om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke er student eller lutfattig, planlegger man litt og bestiller catering eller mat fra et sted, når det er kun en person koster det enn 150 kr pluss minus, hvor fancy det er og hvor mye.

Folk som tjener bra har råd til 250 kr for å passe at en (1) person i nær famile for noe å spise de få ganger det er selskap.

Anonymkode: 074e6...3d4

Det er ikke alle som ikke kan lage mat som også er flink til å tenke alternativt som vert/vertinne. For den saks skyld kunne man ha kjøpt noe ferdigmat som er vegetar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slapt av kjæresten din! Herregud det er jo bare å gi deg noen gulerøtter, et eple og en banan! Ta det opp med han!

Endret av Gent82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke kan spise normal mat får ta med mat selv. Enig. 

Anonymkode: 21774...9d5

Så kun mat som inneholder kjøtt er normal mat? Spiser du ingenting annet?

Anonymkode: 8965c...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Gent82 skrev:

Det var slapt av kjæresten din! Herregud det er jo bare å gi deg noen gulerøtter, et eple og en banan! Ta det opp med han!

Gulrøtter, 1 eple og 1 banan er bare middag hvis du har anoreksi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

 For den saks skyld kunne man ha kjøpt noe ferdigmat som er vegetar. 

Ja, akkurat det jeg skrev...

Anonymkode: 074e6...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat det jeg skrev...

Anonymkode: 074e6...3d4

Du skrev at man kan bruke catering. En del har nok terskel for å gjøre det til kun én person. Mens å kjøpe en vegetarmiddag på Meny til en femtilapp + varme i micro kan alle gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilbudt deg å komme tidlig og hjelpe til med maten? Det ville vært det naturlige siden dere har vært sammen en stund. Han har vel mer enn nok å styre med før selskapet, slik at det blir for mye for ham å måtte ordne med vegetarmat i tillegg. Det er mange som ikke har den minste peiling på  vegetarisk selskapsmat, meg inkludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...