Gå til innhold

Hvilket årstall er du som prøver født i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1987. Fyller 32 i slutten av året. Venter mitt første barn i sommer. Ble gravid på første forsøk. Hadde trodd det skulle ta lang tid Pga pcos. Men var heldig. Har ikke vært klar for å få barn før nå. Og er glad jeg Jar reist og festet fra meg i 20-årene. Ingenting er så tragisk som kvinner i 40 årene som skal ut på byn og endelig «leve livet» når barna er voksen 🙈

Anonymkode: 6a3a8...9e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1987. Fyller 32 i slutten av året. Venter mitt første barn i sommer. Ble gravid på første forsøk. Hadde trodd det skulle ta lang tid Pga pcos. Men var heldig. Har ikke vært klar for å få barn før nå. Og er glad jeg Jar reist og festet fra meg i 20-årene. Ingenting er så tragisk som kvinner i 40 årene som skal ut på byn og endelig «leve livet» når barna er voksen 🙈

Anonymkode: 6a3a8...9e5

Jeg kan tenke meg et par ting som er mer tragisk enn noen voksne damer som har det gøy. Folk som klager på dem på KG for eksempel.

Anonymkode: 1dba8...ec8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Du er jo veldig ung, kun 19. Du har mange år igjen til å bli mor.Ingen hast lev livet.

Anonymkode: b702b...70f

Dummeste man kan si til en som prøver.. 

Anonymkode: 4283e...3fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1992 :) Har et barn fra før på 2 år. Han ble til på første pp, men vi er i pp 6 med nummer 2...

Anonymkode: 214f4...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 år med første. Synes det var deilig å se flere på min alder som er på første. Har prøvd i et par år, møtte mannen min som 35 åring. Vi begynte å prøve ca 10 mnd etter første møte. For min del var det aldri aktuelt å bli alenemor. Derfor er jeg så gammel når jeg starter. 

Synes det er synd mange har så mye meninger enten man er ung eller gammel. Jeg har reist og gjort mye i livet, er glad for det. Men er lei meg for at mitt eventuelle barn får så voksne foreldre. Dette får jeg ikke gjort så mye med, skulle gjerne møtt mannen min noen år før, men sånn ble det ikke... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33,  prøver på nr 5. 

Anonymkode: d06cf...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000. Fikk en uplanlagt graviditet i mars som endte opp i en SA, derfor ble jeg og samboeren min enige om at vi kunne begynne prøveperioden når vi fant ut at dette var noe vi ville. Var veldig merkelig, vi skulle egentlig ikke ha barn på en stund, men så kom den positive testen og det falt bare naturlig for oss å beholde og ta vare på det sammen. Når har jeg og samboeren bodd sammen de siste to årene, og begge har fast jobb. Så for de som har veldig lyst til å kommentere det, kan heller la være:)

Anonymkode: d7376...bc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man velger og sette i gang med prøving når man er 19 så er det vedkommendes valg. For husk at det går nedover med eggproduksjon når man bekker 30. Jeg blir rett og slett flau av deg som kritiserte akkurat denne 19åringen som har tatt det valget. For mange unge folk så er 20årene det perfekte tid og få barn og bygge opp en familie. Imens for andre så vil dem starte i 30årene etc. Aldri sett en merkelapp på noen som prøver og få barn.

Anonymkode: 3c933...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i 1987. Prøver på 2. barnet, og har gjort det i tre år nå. Hatt mange ufrivillige aborter. 

Anonymkode: 99cad...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

1996, prøver på første, er i pp 3(egentlig 4, men første syklus etter sluttblødning fra p-pillene var så kort og rar, så den teller jeg ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

92, 27 år og prøver på første barnet. Er i pp6 nå og venter spent på om TR dukker opp. Er nå to uker siden IKM men har fått 3 negative tester så langt... 

Anonymkode: d730f...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk første barnet som 26-åring og vil vente med nummer 2 til jeg er 35-36 pga. jobb og utdanning.

Likevel litt nervøs for om det er for sent, eller om jeg plutselig ikke føler for å bli småbarnsmor igjen. Ble riktignok gravid på 1. forsøk med barnet mitt.

Anonymkode: 1fc25...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.5.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Tror ikke man har spesielt mye mer "på stell" når man er 19 enn når man er 17, når man er 19 går man fortsatt på vgs eller er nettopp ferdig, evt går første året i læretid. Greit å oppfordre til å få barn tidligere, men alternativet til 30 år må ikke være 18, liksom... Går fint å vente til man er et par å tjue, i alle fall.

Anonymkode: a0cc1...05a

Joda, kjenner noen få som har fått barn i alderen 16 og 17, de gidder ikke å fullføre skole, orker ikke tanken på å starte på vg1 eller 2 igjen, og vil heller få penger av nav fordi de kan... De er på min alder nå, 21-22 år.

Ei annen som er født i 98, fniser når jeg spør hva planene hennes er fremover. Hun har sagt i over et år at hun skal skaffe jobb, men gidder ikke å søke. Føler jeg må presse de litt, men jeg har jo ikke noe med det heller forsåvidt.. Men blir dårlig av å tenke på barna de kanskje ikke klarer å forsørge helt 😔

Meg selv fikk når jeg var 20, fullført vg1, 2 og 3 før barnet kom, bestod alt men brukt litt tid i 2018 på å forbrede noen karakterer. skal på universitetet, 3 år til med skolegang for meg før jeg kan få ordentlig jobb. 

Barnet mitt gjør meg iallfall mer motivert enn noensinne, men det gjelder ikke alle foreldre desverre. 

Anonymkode: fd26a...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Prøvere opplever jeg ofte som uforståelig frekke mot de som er yngst. Bunner det i en slags misunnelse over at en ikke startet prøvinga tidligere selv? 

En 19 år gammel jente kommenterer sin alder (som ts etterspør). I tillegg deler hun at de har prøvd lenge, og opplevd en MA. 

Ingen svarer henne pent. Ingen bryr seg om det hun deler, men alle er opptatt av å kommentere at hun er «for ung» til å bli mor. 

19 år er for det første helt perfekt ift fruktbarhet. Vi mennesker presser gjennomsnittsalderen fordi samfunnet er lagt opp slik i dag, men en kvinne i begynnelsen av 20årene er mer rustet til et svangerskap enn ei som nærmer seg 30. Anatomi og fysikk er fakta. 

Selv fikk jeg mitt første barn som 24åring. Nr 2 kom da jeg var 26. Jeg er veldig glad jeg slapp å være prøver, og jeg er veldig glad jeg ikke var eldre. Da jeg var 19år kjøpte jeg og mannen min vår første leilighet sammen. Jeg studerte på høyskolen og han var ferdig som lærling og hadde fast jobb som elektriker. Bil, bolig og økonomi var stabilt for oss. Vi kunne godt ha valgt å fått barn da, men vi var ikke sikre på om barn var for oss enda.  Dere vet ingenting om andres livssituasjon. Jeg hadde et mer stabilt liv som 19åring enn mange har når de er i midten av 20årene. Det er best å passe på seg selv, og ikke fremstå som en som vet best for andre :) Lykke til alle sammen.

Anonymkode: 21e2e...5db

Helt enig med deg! Jeg tror og det må bunne i en misunnelse, eller manglende forståelse for ulik modning? Jeg fikk første barn som 20 åring og har jo ikke gått glipp av livet! Men levd livet med barn❤️

Festing, reising, kollektiv osv, brukte jeg 15-19 års alderen på. Ble ferdig med det og var klar for familielivet som 20 åring🙂 

Anonymkode: 7a828...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Ingenting er så tragisk som kvinner i 40 årene som skal ut på byn og endelig «leve livet» når barna er voksen 🙈

Anonymkode: 6a3a8...9e5

Nok et godt eksempel på at Kvinner virkelig er kvinner verst.

Anonymkode: d806c...9e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...