Gå til innhold

Han vil plutselig ikke ha barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Fnugg skrev:

Hvorfor skal man bli gravid med en mann som ikke ønsker seg barn med en?

Jeg tror nok TS ønsker seg et normalt funksjonelt forhold og ekteskap - ikke en fly forbanna sur mann som klandrer henne for absolutt alt når hun blir gravid.

Det er bedre å være alene enn å være ensom og ha det så vondt i en relasjon. 

Om man er det minste oppegående velger man en partner som ønsker seg barn - ellers ender man opp med en unge som må holde ut resten av livet med å føle seg uønsket.

Dette er ikke en maktkamp - det er ekte barn det er snakk om.

Uansett har hun tapt den kampen for lengst, han vil faktisk ikke. 

Tror ikke hensikten er at hun skal bli gravid. Men at hennes kropp skal få slippe prevensjon, når det er han som ikke ønsker barn. Da får han ta ansvar for eget ønske. 

Ts, du må finne ut hvordan worst case scenario påvirker deg og ditt liv. Si at dere går fra hverandre om fem år, han treffer en ny og får barn. Vil du kunne akseptere det og leve videre med valget du tok i dag? Eller vil du være bitter i lang tid? Hvis sistnevnte, så bør du gå fra ham allerede nå. Ja, dette var råttent gjort av mannen din. Men nå er du informert, og den eneste som kan stå til ansvar for valget videre er deg selv. Du kan altså ikke klandre ham hvis han "lurer deg" igjen i fremtiden. 

Anonymkode: 30db8...9d5

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, Gent82 skrev:

Den "rette måten"? Hvilken film tenker du på?

Jeg forklarte jo hva jeg mente i setningen under. At hun får barn med en som vil ha barn. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hensikten er at hun skal bli gravid. Men at hennes kropp skal få slippe prevensjon, når det er han som ikke ønsker barn. Da får han ta ansvar for eget ønske. 

Ts, du må finne ut hvordan worst case scenario påvirker deg og ditt liv. Si at dere går fra hverandre om fem år, han treffer en ny og får barn. Vil du kunne akseptere det og leve videre med valget du tok i dag? Eller vil du være bitter i lang tid? Hvis sistnevnte, så bør du gå fra ham allerede nå. Ja, dette var råttent gjort av mannen din. Men nå er du informert, og den eneste som kan stå til ansvar for valget videre er deg selv. Du kan altså ikke klandre ham hvis han "lurer deg" igjen i fremtiden. 

Eller enda bedre, denne mannen skjærer for strengen, sånn at han viser TS at han virkelig ikke ønsker flere barn.

Skrevet (endret)

Stakkars, stakkars deg! Så utrolig kjipt! 

Jeg ville dumpet han, fryst ned egg og gitt meg selv en tidsavgrensing på datingmarkedet. Prøvd i 2 år og så dratt til Danmark. 

For meg hadde barn vært viktigst. Menn kan komme og gå, men barn er for alltid. 

Endret av Puny
  • Liker 16
Gjest Fnugg
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå forstår jeg ikke hva du tenker.

Hvordan skal det hjelpe TS å slutte på prevensjon når hun jo ønsker seg barn og familieliv? Hva har det med å slutte på ppiller å gjøre? Det gir henne ikke hva hun ønsker i livet. 

Det eneste hun oppnår ved å slutte på ppiller er muligens litt kraftigere mens og mindre hormoner i kroppen. Hvordan det skal kompensere for barneønske ser jeg ikke. 

Hvordan en uønsket graviditet og barn fra hans side skal løse hennes ønsker for fremtiden ser jeg heller ikke. Det er faktisk bedre å forbli ufrivillig barnløs eller å dra til Danmark med donor enn å måtte forklare en 2, 4, 8, 12 åring osv om «hvorfor kommer ikke pappa i bursdagen/hvorfor vil pappa ikke treffe meg like ofte som sine yngre barn (ja, han kommer nok til å få barn med ei anna dame etterhvert - han vil bare ikke med TS), hvorfor er ikke pappa like glad i meg som de andre pappaene er i sine barn, jeg er dum/teit/ingen er glad i meg». 

Ingen normalt oppegående folk vil sine barn så vondt. 

Gjest Fnugg
Skrevet
14 timer siden, Olsen skrev:

Hun skal overlate ansvaret  for å unngå graviditeten til mannen. Jeg synes heller ikke at det å bli gravid med ham nå er en god ide, men ansvaret er hans. Det er han som har drøyd i årevis med å fortelle at han likevel ikke ønsker barn.

Er mannen litt oppegående, skjønner han hvor landet ligger. Det er han som har sagt at han ønsker barn en gang, og nå likevel ikke ønsker barn. Da må han ta konsekvensene av det, blant annet ved å ta ansvaret for prevensjon eller å la være å ha sex.

Jeg håper trådstarter kommer seg bort fort og finner en ny kandidat som ønsker å være far. Samtidig kan jeg skjønne at folk i visse situasjoner må ta noen avgjørelser som er vanskelig for andre å forstå.

Da har flere her inne helt ærlig talt ikke de beste egenskapene foreldre bør ha - om det å planlegge et uønsket barn fremstår som en grei nok ide på trass.

Ikke virker det som om folk skjønner hva det betyr å ha lave eggreserver så tidlig som i slutten av 20 årene heller - det betyr at hun har alt for dårlig tid til å vente på mannen og drive prinsipprytteri. Det blir ikke noe barn ut av det.

Skrevet
På 10.5.2019 den 2.46, Gent82 skrev:

Det forholdet er over allerede. Hvorfor skulle det ikke være det?? Skal hun begynne å planlegge å måtte dra til københavn i tillegg til at hun må henge rundt en 'far' som bare plutselig bestemte seg for at han ikke ville bli far likevel? Er det ikke sjukt at jeg som mann ser at det er helt sprøtt, men ikke dere kvinner? W.t.f

Kanskje. Hun sier hun elsker ham. Og han elsker henne. Akkurat nå er det han som presser henne til å ta et valg om forholdet. Han dukker unna, lar ting henge, ser om det blir hengende status quo. Hun kan gjøre det samme, bare putte sitt innhold inn i forholdet, overlate til ham å evt ta avgjørelsen om å gå. F.eks ved å si "Jeg vil ha barn, jeg slutter på prevensjon". Implisitt han må fikse prevensjon om han ikke vil ha. F.eks ved å si "Jeg vil ha barn, du bestemmer selvsagt for deg. Jeg vil dra til Danmark for inseminasjon". Og så gjennomføre. Se hva han da gjør. Det handler om å ikke bare være mottaker av andres beslutninger, men finte og pushe inn sine egne.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får følelsen av at han er på vei ut av forholdet og kanskje allerede møtt en annen.

Anonymkode: 43305...ecf

• Liker 15
Skrevet
4 timer siden, Lillfrid skrev:

Jeg forklarte jo hva jeg mente i setningen under. At hun får barn med en som vil ha barn. 

Hun runder 36 år om noen måneder og må finne den 'store kjærligheten', da altså. En perfekt fyr som elsker henne og vil lage familie med henne. Ellers bør hun glemme det? 

Er du klar over vanskelig det er å finne, selv for noen som er 26 år gammel? Jaja om hun følger ditt råd så Håper jeg hun ikke er allergisk mot katt eller hund :P

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Fnugg skrev:

Hvordan skal det hjelpe TS å slutte på prevensjon når hun jo ønsker seg barn og familieliv? Hva har det med å slutte på ppiller å gjøre? Det gir henne ikke hva hun ønsker i livet.  

Mannen til TS har satt henne i en veldig vanskelig situasjon ved å lyve om barneøsnke så lenge at tiden nå er i ferd med å renne ut for TS. Hun trenger tid til å sortere, men hun har ikke mye tid på å bestemme seg og gjennomføre om hun vil forsøke å få barn.  Det øker sjansene hennes til å lykkes dersom kroppen blir fri for hormonprevensjon fortest mulig.

Målet er ikke å få barn med mannen om han ikke vil. Hensikten er å legge ansvaret der det hører hjemme, samtidig som TS legger til rette for å gjøre kroppen klar for en graviditet dersom valget faller på å forlate mannen.

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, Hactar skrev:

Mannen til TS har satt henne i en veldig vanskelig situasjon ved å lyve om barneøsnke så lenge at tiden nå er i ferd med å renne ut for TS. Hun trenger tid til å sortere, men hun har ikke mye tid på å bestemme seg og gjennomføre om hun vil forsøke å få barn.  Det øker sjansene hennes til å lykkes dersom kroppen blir fri for hormonprevensjon fortest mulig.

Målet er ikke å få barn med mannen om han ikke vil. Hensikten er å legge ansvaret der det hører hjemme, samtidig som TS legger til rette for å gjøre kroppen klar for en graviditet dersom valget faller på å forlate mannen.

Dette! HAN vil ikke ha barn = HANS ansvar å bruke prevensjon. Så enkelt er det.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, O.G. skrev:

Eller enda bedre, denne mannen skjærer for strengen, sånn at han viser TS at han virkelig ikke ønsker flere barn.

Jeg kan banne på at det da er uaktuelt for han. Han kommer sikkert med en bullshit unnskyldning for å prøve å slippe unna sterilisering.

Anonymkode: b38ab...8ad

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Puny skrev:

Stakkars, stakkars deg! Så utrolig kjipt! 

Jeg ville dumpet han, fryst ned egg og gitt meg selv en tidsavgrensing på datingmarkedet. Prøvd i 2 år og så dratt til Danmark. 

For meg hadde barn vært viktigst. Menn kan komme og gå, men barn er for alltid. 

Det er dyrt å fryse ned egg, man må bl.a betale leie for dem.

AnonymBruker
Skrevet

Unger er ikke så viktig uansett. Bruk livet på noe mer interessant, det er mange hobbyer der ute. Lær deg piano.

Anonymkode: c2163...8c2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan banne på at det da er uaktuelt for han. Han kommer sikkert med en bullshit unnskyldning for å prøve å slippe unna sterilisering.

Han vil nok nekte å bruke kondom også.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unger er ikke så viktig uansett. Bruk livet på noe mer interessant, det er mange hobbyer der ute. Lær deg piano.

Anonymkode: c2163...8c2

Jo, unger er veldig viktig for veldig mange mennesker. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Han vil nok nekte å bruke kondom også.

Yup. Disse jævla nissene vil at damer skal ta seg av all prevensjon, og klikker i vinkel hvis de plutselig blir fedre. Hykleri på sitt verste.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...