Gå til innhold

Han vil plutselig ikke ha barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Glad for å høre at du er fornuftig Ts og ikke har tenkt til å lure han og bli gravid. Det går kun utover en uskyldig tredjepart, det ufødte barnet som får en far som ikke ønsker det. Jeg skjønner du er i en forferdig vanskelig situasjon og at du har opplevd et av de største tillitsbruddene man kan oppleve. Jeg hadde vurdert muligheten for å reise til Danmark. Og jeg hadde nok endt opp med å ende forholdet til mannen i og med at han har løyet så lenge om noe så viktig. Han kan jo ha fratatt deg muligheten til å få din egen familie! Det blir jo ikke verre enn det. 

Anonymkode: 1579a...927

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke slått opp. 

Jeg ville derimot åpenlyst startet prosess med donasjon av sæd i Danmark. Sagt at han kan slippe å bli far, men at du ønsker å bli mor. 

Så får han være den som aktivt velger bort forholdet deres, og han får se at du mener alvor og kanskje endrer mening og ønsker å bli far til barnet ditt, som du vil få med eller uten ham. 

Anonymkode: f88cc...e00

De fleste som ikke har lyst til å bli far vil heller ikke ha donorbarn.

Anonymkode: b38ab...8ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som ikke har lyst til å bli far vil heller ikke ha donorbarn.

Anonymkode: b38ab...8ad

Da får han ta valgene aktivt og ikke være feig og vente på at TS skal bryte. 

Anonymkode: f88cc...e00

• Liker 18
Skrevet

Jeg fikk vondt av trådstarter her. I tillegg ble jeg forbannet på vegne av henne.

Mitt tips er: Slutt med prevensjon hvis du bruker det, men informer om at du gjør det. Da har mannen ansvar for å hindre graviditet - hvis du fortsatt har lyst på sex med ham, da.... 

Du mener tydeligvis at han har tenkt lenge og bestemt seg for at han ikke skal ha barn, iallfall ikke med deg nå.

Hva er det som gjør at du tenker det og hvorfor skulle han ikke innlemme deg i slike tanker for lengst?

Hvis han kommer krypende og sier at han vil begynne å prøve å få barn om et halvt år eller ett år- ikke bit på det. Det er nå som gjelder- ikke en gang i framtiden. Han er ikke å stole på i denne sammenheng, slik jeg ser det.

Du har helt tydelig en lengsel etter barn som mannen ikke deler. Er lengselen så sterk, bør du benytte de fruktbare årene du har igjen så godt du kan. Gi deg selv tidsfrist for å komme deg bort, hvis det er det du skal. Begynn å sjekke "markedet" allerede nå. Ikke nødvendigvis for å begynne et nytt forhold akkurat nå, men for å bli fortrolig med tanken på å gjøre det og hvordan gjøre det. Tro meg- det fins flere fisk i havet!

Du kan også tenke i tidsperspektiv her. F eks at du bestemmer deg for at du reiser til Danmark eller starter en adopsjonsprosess alene (ikke veldig lett å få gjennom) etter 2 år, 3 år .

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde gått fra ham og bestilt time i Danmark. Dette ville vært et altfor stort svik til at jeg kunne sett for meg en framtid med denne mannen. Hvordan skal dere få forholdet til å bli normalt igjen etter noe sånt, tenker du? Jeg er redd det er kjørt, så tenk nøye gjennom om et liv uten både ham og barn virkelig er noe du kan tenke deg.

Skrevet
19 minutter siden, Olsen skrev:

Jeg fikk vondt av trådstarter her. I tillegg ble jeg forbannet på vegne av henne.

Mitt tips er: Slutt med prevensjon hvis du bruker det, men informer om at du gjør det. Da har mannen ansvar for å hindre graviditet - hvis du fortsatt har lyst på sex med ham, da.... 

Bra forslag, da kan han ikke klage.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I denne situasjonen så hadde hun ikke lurt seg til å bli gravid bare for å ta igjen. Hun hadde lurt seg til å bli gravid fordi hun har ønsket seg barn lenge, barn som han har lovet henne i 6 år. Hvorfor ser du det som en hevnaksjon fremfor et desperat forsøk på å få det livet man har drømt om og blitt lovet?

Hvorfor er det slik at en kvinne som ville gjort detter er en sjuk psychol. Men, en mann som "stjeler" de siste årene til en fruktbar kvinne med lovnader om familie, for så å ombestemme seg når klokken begynner å tikke, han er helt god i nøtta mener du?

Noe sier meg at dette er er planlagt fra mannen til ts sin side. At han aldri har villet ha barn men, har villet ha ts og har derfor latt som han ville ha barn bare for å holde på henne. Så slipper han den bomben når sanden i timeglasset er på vei ut for da tenker han at ts mest sannsynlig ikke går fordi det som nevnt er sent å starte på nytt. Så innbiller han seg at hun vil komme over det etter hvert også fikk han viljen sin.

Anonymkode: 697a1...61e

Du klarte virkelig å sette ord på noe vesentlig. Det er liksom evig fullt ut lov for menn å være så jævlig de bare gidder mot kvinner. Sånn som det her: fyren har ført henne bak lyset i 6 år, der hun risikerer bli barnløs pga han .Men likevel: hun har ikke lov til å ta igjen på noen måte. Det er fyfy. Kvinner forventes liksom å være snill og grei og oppføre seg bra samme hva menn gjør mot dem og aller helst langt over i det  selvutslettende. Samme hva som skjer videre med disse to, så har denne mannen rævkjørt ts sitt liv ganske bra. Men det skal hun bare svelge unna og sette i gang med å prøve rydde opp etter han. Men hevn? Nope. Mele sin egen kake? Nope. Sånne ting er det bare menn som har lov til. Ingen tvil om rettferdighet ikke gjelder for kvinner. 

Anonymkode: fdfea...57f

• Liker 30
Skrevet

Jeg hadde nok bltit sint, samtidig som jeg hadde blitt sint på meg selv for ikke å ha tatt et viktig ønske mer alvorlig. På godt og vondt er vi alle ansvarlige for vår egen tid. Det kan rett og slett ikke overlates til andre, for enhver er seg selv nærmest, og dine ønsker er hovedsakelig dine på samme måte som at hans er hans. Blir det steile fronter tar vi vårt eget parti og ofrer oss ikke.

Noe sier meg at kjæresten din vet akkurat hva han gjør. Han vet du elsker ham, han vet at du veier dine valgmuligheter og kanskje finner at det å bli oss ham er eneste valgmulighet. Han vet at han kan si han ikke ønsker barn, du blir hos ham, og så er den saken enkelt avsluttet i hans favør.

Jeg ser det igjen og igjen; kvinner som blir hos mannen og tenker at det er eneste alternativ. Eller at han kanskje ombestemmer seg. I realiteten verdsetter de færreste det de har dersom de ikke blir konfrontert med alternativet. Med det mener jeg at han fortjener å bli tvunget til å leve uten deg. Kjenner på savnet, og konsekvensene av det han har valgt. At du ikke er der i sengen om morgenen, at du utter ham brutalt av. Det er sånt som gjør menn desperate. Ikke å ha dama surrende rundt, tryglende om å prate med deg.

Altfor få menn blir tvunget til å leve med de negative konsekvensene av sine valg. Fordi kvinner ofte overbeviser seg selv om at det som er behagelig for ham, også er det beste for dem.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Her må du rett og slett velge hva som er viktigst for deg; Mannen eller muligheten for å få et barn.

Dersom du velger mannen ville jeg i formert om at du nå slutter på prevensjon, da du ikke har til hensikt å forhindre unnfangelsen av et barn du ønsker deg. Så prevensjonen får han stå for fra nå av, evt. får han klippe strengen. 

Dersom du velger å gå fra han ville jeg ha gitt det en 9 måneders periode hvor du forsøker å treffe andre, og ser hvordan det går. Dersom du ikke har truffet noen innen du nærmer deg 37 ville jeg ha reist til Danmark. 

Anonymkode: 210f1...d5e

• Liker 14
Gjest Fnugg
Skrevet
50 minutter siden, Olsen skrev:

Du mener tydeligvis at han har tenkt lenge og bestemt seg for at han ikke skal ha barn, iallfall ikke med deg nå.

Hva er det som gjør at du tenker det og hvorfor skulle han ikke innlemme deg i slike tanker for lengst?

Hvis han kommer krypende og sier at han vil begynne å prøve å få barn om et halvt år eller ett år- ikke bit på det. Det er nå som gjelder- ikke en gang i framtiden. Han er ikke å stole på i denne sammenheng, slik jeg ser det.

Du har helt tydelig en lengsel etter barn som mannen ikke deler. Er lengselen så sterk, bør du benytte de fruktbare årene du har igjen så godt du kan. Gi deg selv tidsfrist for å komme deg bort, hvis det er det du skal. Begynn å sjekke "markedet" allerede nå. Ikke nødvendigvis for å begynne et nytt forhold akkurat nå, men for å bli fortrolig med tanken på å gjøre det og hvordan gjøre det. Tro meg- det fins flere fisk i havet!

Du kan også tenke i tidsperspektiv her. F eks at du bestemmer deg for at du reiser til Danmark eller starter en adopsjonsprosess alene (ikke veldig lett å få gjennom) etter 2 år, 3 år .

Hvorfor skal man bli gravid med en mann som ikke ønsker seg barn med en?

Jeg tror nok TS ønsker seg et normalt funksjonelt forhold og ekteskap - ikke en fly forbanna sur mann som klandrer henne for absolutt alt når hun blir gravid.

Det er bedre å være alene enn å være ensom og ha det så vondt i en relasjon. 

Om man er det minste oppegående velger man en partner som ønsker seg barn - ellers ender man opp med en unge som må holde ut resten av livet med å føle seg uønsket.

Dette er ikke en maktkamp - det er ekte barn det er snakk om.

Uansett har hun tapt den kampen for lengst, han vil faktisk ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Fnugg skrev:

Jeg tror nok TS ønsker seg et normalt funksjonelt forhold og ekteskap - ikke en fly forbanna sur mann som klandrer henne for absolutt alt når hun blir gravid.

Om man er det minste oppegående velger man en partner som ønsker seg barn - ellers ender man opp med en unge som må holde ut resten av livet med å føle seg uønsket.

100% enig i alt.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså denne tar jeg som anonym rett og slett pga måten folk kommer til å reagere. 

Jeg sier ikke hva du skal gjøre men JEG hadde i din situasjon løyet tilbake. Jeg hadde "glemt" prevensjon til jeg ble gravid også hadde jeg oppdratt ungen alene. 

I 99,9% av alle tilfeller er det ikke greit å lure noen til farskap men, dette hadde vært unntaket for meg. Hadde jeg gitt 6 år av den beste tiden i livet mitt til noen med lovnader om at jeg skulle få et barn, for så og få vite at det bare har vært løgner hele veien så hadde jeg klikket. 

Jeg tenker at du neppe hadde vært sammen med han i alle disse årene dersom han hadde sagt fra dag 1 at han ikke ønsket barn. Og som du sier så er 36 år lovlig sent å begynne på nytt, noe annet om du var 26.

Slik som jeg ser det så har han ødelagt dine muligheter for å oppnå det livet du ønsker å leve. Så ja, jeg hadde "ødelagt" hans liv tilbake, i den grad noen mener at det og få et barn er livsødeleggende.

Anonymkode: 697a1...61e

Jeg løy ikke om mangel på prevensjon, men sa at han fikk ta ansvar for det, og da endte det med ingen av oss beskyttet seg, og vips ble vi gravide. Han var ikke glad for å ha fått barn med en gang, men nå sier han det er det beste som har skjedd han og ønsker barn nummer to.

Anonymkode: f7ac4...342

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært bitter på mannen min resten av livet hvis han hadde gjort dette mot meg.

Syntes du skal dra til legen din og prøve å få hjelp med å finne ut av dette så fort som mulig. En psykolog kan kanskje hjelpe deg.

Anonymkode: 8f647...503

Hva skal legen hjelpe hun med? Ha sex og gjøre hun gravid?

Tror ikke det er lov for leger.

Anonymkode: 9b6cb...095

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Fnugg skrev:

Hun skal overlate ansvaret  for å unngå graviditeten til mannen. Jeg synes heller ikke at det å bli gravid med ham nå er en god ide, men ansvaret er hans. Det er han som har drøyd i årevis med å fortelle at han likevel ikke ønsker barn.

Er mannen litt oppegående, skjønner han hvor landet ligger. Det er han som har sagt at han ønsker barn en gang, og nå likevel ikke ønsker barn. Da må han ta konsekvensene av det, blant annet ved å ta ansvaret for prevensjon eller å la være å ha sex.

Jeg håper trådstarter kommer seg bort fort og finner en ny kandidat som ønsker å være far. Samtidig kan jeg skjønne at folk i visse situasjoner må ta noen avgjørelser som er vanskelig for andre å forstå.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Reiste fra mannen som hverken kunne eller ville ha barn da jeg var 33. For en lettelse det var ! Har nå ny samboer uten barn . Og han sitter faktisk og foreslår babynavn ! Sånn vil jeg ha det !! 

Anonymkode: fbffd...333

• Liker 10
Skrevet

Veldig trist lesning, og trist at han har ført deg bak lyset på denne måten. 

Jeg foreslår at du først og fremst setter deg ned og snakker med mannen din for å forsøke å kartlegge hvorfor han har endret mening. Kan det hende at han er deprimert eller ikke føler seg egnet til å bli pappa? Kan det være helt andre grunner som ligger bak?

Hvis alt koker ned til at han faktisk har lurt deg med vilje, står du ovenfor en vond problemstilling. 

Men når det er sagt, så er det faktisk ikke en menneskerett å få egne barn, og jeg syns heller ikke at barn skal bli brukt som brikker i et maktspill. Du er 35 år gammel, og du har fremdeles noen år på deg dersom du virkelig ønsker barn - men gjør det på den "rette måten", slik at barnet får en pappa som ønsker og elsker det. 

Blir det ikke biologiske barn på deg, kan du fremdeles være en veldig involvert supertante, adoptere eller stille opp som fosterhjem. Lykke til og klem! 💕

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du klarte virkelig å sette ord på noe vesentlig. Det er liksom evig fullt ut lov for menn å være så jævlig de bare gidder mot kvinner. Sånn som det her: fyren har ført henne bak lyset i 6 år, der hun risikerer bli barnløs pga han .Men likevel: hun har ikke lov til å ta igjen på noen måte. Det er fyfy. Kvinner forventes liksom å være snill og grei og oppføre seg bra samme hva menn gjør mot dem og aller helst langt over i det  selvutslettende. Samme hva som skjer videre med disse to, så har denne mannen rævkjørt ts sitt liv ganske bra. Men det skal hun bare svelge unna og sette i gang med å prøve rydde opp etter han. Men hevn? Nope. Mele sin egen kake? Nope. Sånne ting er det bare menn som har lov til. Ingen tvil om rettferdighet ikke gjelder for kvinner. 

Anonymkode: fdfea...57f

Enig! Selv ville jeg aldri hatt barn med dette udyret, men jeg kan forstå at det gjerne er eneste mulighet til å bli mor. Da hadde jeg valgt å omtale han for sæddonoren og ikke faren. Det er ikke egentlig forskjell på noe slikt, enn å reise til Danmark. Barnet har ikke en far uansett.

Anonymkode: c7e51...5e7

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Lillfrid skrev:

Veldig trist lesning, og trist at han har ført deg bak lyset på denne måten. 

Jeg foreslår at du først og fremst setter deg ned og snakker med mannen din for å forsøke å kartlegge hvorfor han har endret mening. Kan det hende at han er deprimert eller ikke føler seg egnet til å bli pappa? Kan det være helt andre grunner som ligger bak?

Hvis alt koker ned til at han faktisk har lurt deg med vilje, står du ovenfor en vond problemstilling. 

Men når det er sagt, så er det faktisk ikke en menneskerett å få egne barn, og jeg syns heller ikke at barn skal bli brukt som brikker i et maktspill. Du er 35 år gammel, og du har fremdeles noen år på deg dersom du virkelig ønsker barn - men gjør det på den "rette måten", slik at barnet får en pappa som ønsker og elsker det. 

Blir det ikke biologiske barn på deg, kan du fremdeles være en veldig involvert supertante, adoptere eller stille opp som fosterhjem. Lykke til og klem! 💕

Den "rette måten"? Hvilken film tenker du på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart gått fra mannen, han har jo løyet for deg i flere år, hadde han vært ærlig med en gang, han var klar over at han ikke ønsket barn, hadde du vært ung nok, til å kunne starte på nytt, finne en ny mann som ønsket barn. Mulig du rekker det nå og, men nå er det mye mer usikkert. Din mann har tatt fra deg muligheten til barn, lurt deg, og løyet for deg så lenge. 

Du har jo Danmark som mulighet. 

Anonymkode: 9473f...3cf

• Liker 7
Skrevet

Det var forøvrig en nesten identisk tråd for litt siden, er dette altså så vanlig?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...