Gå til innhold

Blir dårlig av høyre-regjeringen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, A-hunter skrev:

Du må først og fremst jobbe med den politiske rasismen din. Å bli uvel av andres meninger er ikke normalt og beskriver et menneskesyn som i beste fall er grusomt. 

At venstreradikale ikke aksepterer andres meninger er vår tids største problem.

Well, this was awkward. Og ganske selvmotsigende. 

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, A-hunter skrev:

Det var vår Statsminister Erna Solberg som innførte begrepet "religiøs rasisme" (i 2018 etter "hettemåke"-utspillet mot folkehelten Jirde Ali). Når regjeringen har valgt å utvide rasisme-begrepet åpner det selvsagt for visse friheter. Politisk rasisme er et av disse, og beskriver i sum venstresidens ekstreme behov for å bestemme hva som er lov å mene.

Videre har du "kjønnsbasert rasisme", kulturell rasisme", "demografisk rasisme", "seksuell rasisme" og langt flere. Du må gjerne beskylde meg for å misbruke rasisme-begrepet, men i så fall bommer du ikke bare på mål, du skyter i tillegg på helt feil mål.

Hva tenker du da om Jensens siste utspill? Hva vil du kalle det?

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og om du ikke har mulighet til å jobbe hardt av en eller annen årsak, om det er aldri så uforskyldt, kan du gjerne brenne for alt denne regjeringen bryr seg. Og det er en av grunnene til at jeg aldri, aldri mer kommer til å stemme blått, selv om jeg er helt på linje med Høyre på ganske mange områder. 

Anonymkode: d9c5a...f3e

Hva mener du med dette? Norge har et av verdens beste velferdssamfunn, hvor de som ikke jobber mottar generøse ytelser. Disse ytelsene kan selvsagt ikke være høyere enn hva folk i lavtlønnsyrker får, de vil gi insentiver til å ikke jobbe, og ordningene ville blitt misbrukt. I alle samfunn er det alltid noen som har minst, men i Norge er det slik at de som har minst for det meste også har det ganske bra :)

Noen unntak er det selvsagt, uteliggere og narkomane osv., men det er ikke så lett å gjøre noe med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erna Solberg kan si jorden er flat. Den blir ikke flat av den grunn! 

Selvsagt beskylder jeg deg for å misbruke rasisme-begrepet når du misbruker begrepet. Hadde jeg diskutert med Erna Solberg så hadde jeg sagt at hun misbruker begrepet.

Det er umulig å kritisere noen for noe som helst om man kun kan kritisere folk for noe ingen andre har gjort før. "Skjønner ikke hvorfor jeg skal kritiseres for å ha voldtatt ungen min, det finnes jo andre pedofile overgripere som har gjort det samme!" Sånn fungerer det heldigvis ikke. Gjør man noe galt så gjør man noe galt uavhengig av om andre har gjort den samme feilen. 

Anonymkode: 0f461...780

Det fremstår som at du selv mener å besitte en slags fasit. Jeg vil tro det finnes mange diagnoser å velge blant, men tør foreslå at du er en "opposisjonell rasist" - altså en som nekter å gi seg før alle andre gir opp og gir deg rett. Vel, her vil du gå på en smell.

Jeg misbruker ikke begrepet rasisme når det er utvidet til å kunne gjelde andre ting enn rase. All den tid regjeringen har åpnet for slik utvidelse, kan det neppe være opp til anonyme brukere på KG å redefinere offisiell politikk som det passer den enkelte. Slik fungerer faktisk ikke et samfunn.

Politisk rasisme er et begrep, uavhengig av hva du, i din boble av opposisjonell rasisme, måtte mene om akkurat det.

Endret av A-hunter
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du da om Jensens siste utspill? Hva vil du kalle det?

Anonymkode: bc939...573

Fasiten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, A-hunter skrev:

Fasiten.

Men hallo? Evner du ikke forstå hva du selv skrev? Du må da være oppegående nok til å se når noe er selvmotsigende? Så TS kan ikke bli uvel av en politikk fordi det er rasisme, mens de du er enig med kan komme hvilke utspill de vil? Hva slags samfunn er det? 

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Well, this was awkward. Og ganske selvmotsigende. 

Anonymkode: bc939...573

Enda en venstreradikal som skal mene noe om andres meninger. Det tar jo aldri slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A-hunter skrev:

Fasiten.

Burde det ikke vær lik standard fra begge sider/alle hold? Når venstresiden evt kommer til makten igjen, hvordan hadde du taklet slik retorikk? Jeg er en smule lei av hvor store blinde flekker både de som er veldig til venstre og til ytterst til høyre har for egen politikk og deres representanter. Virker ikke som evnen til selvrefleksjon er så viktig/nødvendig. Ei heller til stede. Det er om å gjøre legge all skyld over på den andre parten, mens motparten ikke kan kritisere i det hele tatt. Jeg blir så matt. 

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, A-hunter skrev:

Enda en venstreradikal som skal mene noe om andres meninger. Det tar jo aldri slutt.

Hvorfor begynner du drittslenging? Og hvordan vet du jeg er venstreradikal? Og uansett om jeg er det, hva så? Hvorfor bli personlig? Blir så oppgitt over manglende debatt-skikk blant meget aktive politiske nett-folk. 

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, A-hunter skrev:

Enda en venstreradikal som skal mene noe om andres meninger. Det tar jo aldri slutt.

"Det er om å gjøre legge all skyld over på den andre parten, mens motparten ikke kan kritisere i det hele tatt. Jeg blir så matt."

 

Takk for at du beviste dette

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, A-hunter skrev:

Enda en venstreradikal som skal mene noe om andres meninger. Det tar jo aldri slutt.

Du er jo ikke ute etter en fruktbar debatt i det hele tatt. Bare fortsette med å bevise for deg selv at ditt verdenssyn er det riktige og at dine meningsmotstandere/venstresiden er snøflak som griner over alt og ingenting. 

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det stille i fjøset?

Anonymkode: bc939...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble det stille i fjøset?

Anonymkode: bc939...573

Neida, men du tilter jo fullstendig. Fem innlegg om akkurat det samme. Man traff åpenbart et eller annet. La meg tippe at det var at beskyldninger om rasisme er forbeholdt de med "de riktige meningene".

Poenget med mitt første innlegg var å latterliggjøre den ekstreme utvanningen av rasismebegrepet venstresiden, godt hjulpet av nytale fra statsministeren (som også er venstreradikal i min verden), har blitt ved å komme med det ganske kreative begrepet "politisk rasisme", senere andre kvasivarianter av det samme. Men jeg forstår jo at enkelte vil ha rasismebegrepet som våpen forbeholdt sin side.

Jeg for min del har enorme aversjoner mot enhver venstrevridd person, politiker eller ikke. Jeg blir riktignok ikke uvel, men livredd på vegne av meg selv, friheten og menneskeheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...