Gå til innhold

Når folk ser en melding og ikke svarer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har rundt 5 personer jeg stort sett alltid er i samtale med, så det er ikke alltid det passer å svare, selvom jeg noen ganger åpner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, KillerKitty skrev:

Jeg har rundt 5 personer jeg stort sett alltid er i samtale med, så det er ikke alltid det passer å svare, selvom jeg noen ganger åpner. 

Synd at det finnes venner som stoler såpass lite på sine venner at man tar det som en avvisning om man ikke svarer med det samme. 

Anonymkode: ff526...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synd at det finnes venner som stoler såpass lite på sine venner at man tar det som en avvisning om man ikke svarer med det samme. 

Anonymkode: ff526...6b5

Ja, eller på dårlige dager kan jeg selvsagt tenke "oi shit, kanskje jeg skrev noe dumt" men jeg vet jo egentlig at det ikke er tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å jobbe litt med seg selv og ikke forvente at folk skal svare med en gang. Noen ganger er man opptatt, utrolig nok tydeligvis. Og bare sjekker fort innom om det er en viktig beskjed. Er det bare skravling får folk lære seg tålmodighet og...

Anonymkode: 8f0c2...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en typisk person som ofte ikke svarer. Jeg forstår ikke at man MÅ svare med en gang. Spesielt ikke hvis det er et spørsmål eller en kommentar som ikke krever svar med en gang. Altså om noen spør "er det ok jeg stikker innom om 10 minutter?" så svarer jeg. Men jeg svarer kanskje ikke om en skriver på en mandag "jeg tenkte å ta en fjelltur på lørdag, er du med?". Ofte sjekker jeg kanskje mobilen raskt på jobb eller hvis jeg kanskje er litt opptatt også kommer noe i veien så jeg ikke får svart. Jeg jobber også som nattevakt og sover på andre tider enn andre. Hender jeg våkner og sjekker mobilen, men så sovner jeg igjen. Men selvsagt, jeg svarer jo, men kanskje ikke minuttet etter eller samme formiddag. 

Ellers synes jeg det er bedre folk ringer 1 gang også sender en melding om hva det gjelder. Ikke mase-ringe 5 ganger. Det er ikke alltid det passer å ta telefonen. Folk har et liv utenom mobilen også. Og noen vet jeg maser mye så da kan jeg kanskje ikke ta telefonen om jeg kun har 5 minutter ledig. Da ringer jeg heller opp igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Synd at det finnes venner som stoler såpass lite på sine venner at man tar det som en avvisning om man ikke svarer med det samme. 

Anonymkode: ff526...6b5

Er folk dumme og ikke klarer å lese eller...? IKKE svare I DET HELE TATT!!

Anonymkode: a240f...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 3.18, sølvdryss skrev:

Jeg er en typisk person som ofte ikke svarer. Jeg forstår ikke at man MÅ svare med en gang. Spesielt ikke hvis det er et spørsmål eller en kommentar som ikke krever svar med en gang. Altså om noen spør "er det ok jeg stikker innom om 10 minutter?" så svarer jeg. Men jeg svarer kanskje ikke om en skriver på en mandag "jeg tenkte å ta en fjelltur på lørdag, er du med?". Ofte sjekker jeg kanskje mobilen raskt på jobb eller hvis jeg kanskje er litt opptatt også kommer noe i veien så jeg ikke får svart. Jeg jobber også som nattevakt og sover på andre tider enn andre. Hender jeg våkner og sjekker mobilen, men så sovner jeg igjen. Men selvsagt, jeg svarer jo, men kanskje ikke minuttet etter eller samme formiddag. 

Ellers synes jeg det er bedre folk ringer 1 gang også sender en melding om hva det gjelder. Ikke mase-ringe 5 ganger. Det er ikke alltid det passer å ta telefonen. Folk har et liv utenom mobilen også. Og noen vet jeg maser mye så da kan jeg kanskje ikke ta telefonen om jeg kun har 5 minutter ledig. Da ringer jeg heller opp igjen. 

Hva har dette med å ikke svare i det hele tatt du...???

Anonymkode: a240f...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi helt motsatt. Det jeg synes er supert med meldinger er nettopp det at man ikke MÅ svare straks på samme måte som i en telefonsamtale. Man kan lese meldingen og så svarer man når man har tid og lyst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cata skrev:

Da er vi helt motsatt. Det jeg synes er supert med meldinger er nettopp det at man ikke MÅ svare straks på samme måte som i en telefonsamtale. Man kan lese meldingen og så svarer man når man har tid og lyst. 

Men fortsatt ikke hva tråden handler om... hva med å svare om hva tråden handler om..?

Anonymkode: a240f...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er folk dumme og ikke klarer å lese eller...? IKKE svare I DET HELE TATT!!

Anonymkode: a240f...e6d

Har fått med meg at du refererer til folk som ikke svarer i det hele tatt. 

Folk flest har en travel hverdag i dagens samfunn og det er lett å glemme å svare på en melding. 

Vedkommende har sannsynligvis glemt det rett og slett. 

Om du ikke får svar innenfor rimelig tid, ring vedkommende da vel? 

 

Anonymkode: ff526...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Villfisker said:

Hvis jeg ser meldingen er det ikke sikkert det passer å svare. Da svarer jeg heller senere.

Herrefred

Anonymkode: 95e32...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrefred

Anonymkode: 95e32...91b

Noen meldinger krever lengre svar. Det har man ikke alltid tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Villfisker said:

Noen meldinger krever lengre svar. Det har man ikke alltid tid til.

Herregud.

Anonymkode: 95e32...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.

Anonymkode: 95e32...91b

Herrejesus

Anonymkode: ff526...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Herrejesus

Anonymkode: ff526...6b5

😅

Anonymkode: 95e32...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 17.40, Sirah skrev:

Er det noe man trenger svar på så ringer man.

Haster det ikke eller det bare er "vas" så kan man sende en melding. Meldinger blir ofte lest på farten og ikke alltid man har tid til å svare der og da. 

49300562_10161506218430171_382248868118528000_n.jpg.0c4d9399187de7d878a0f8a5ff4c8402.jpg

For meg kan det være viktig fordi om jeg sender melding. For det er ikke alltid det passer å ta en tlf der jeg er. Og jeg kan ikke komme på så veldig mange situasjoner jeg ikke har anledning til å svare om jeg er i nærheten av tlf. 

Anonymkode: b5db7...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...