Gå til innhold

Når folk ser en melding og ikke svarer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en dyp aversjon mot å ha kontakt med folk som stresser om jeg ikke svarer med en gang. Det hender jeg er inne og sjekker, men ikke kan svare fordi jeg er opptatt med noe. Det hender noe skjer med ungene her som gjør at jeg ikke får svart med en gang. Eller at telefonen ringer så jeg ikke får svart osv. Folk svarer når de kan, enkelt og greit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jadzia skrev:

Jeg har en dyp aversjon mot å ha kontakt med folk som stresser om jeg ikke svarer med en gang. Det hender jeg er inne og sjekker, men ikke kan svare fordi jeg er opptatt med noe. Det hender noe skjer med ungene her som gjør at jeg ikke får svart med en gang. Eller at telefonen ringer så jeg ikke får svart osv. Folk svarer når de kan, enkelt og greit. 

Det er ingen som snakker om at de forventer svar med en gang. Men at meldingen ikke blir besvart i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 17.40, Sirah skrev:

Er det noe man trenger svar på så ringer man.

Haster det ikke eller det bare er "vas" så kan man sende en melding. Meldinger blir ofte lest på farten og ikke alltid man har tid til å svare der og da. 

49300562_10161506218430171_382248868118528000_n.jpg.0c4d9399187de7d878a0f8a5ff4c8402.jpg

Jeg har sagt det før i andre forum ; jeg er en person som sjelden ringer hvis jeg kan sende messenger eller sms. Og jeg vet vi er flere. Altså ; står det bokstavelig talt om liv og død, så ringer jeg. Men andre ting er ofte viktig selv om jeg sender melding. Innkalling til møter, beskjed til sjefen osv... går 99 % av tida i meldinger. Og det får folk bare godta. Det er respektløst å ikke svare når en ser at meldinga krever et svar. Måtte bare si det.. Vi lever i 2019. 

Anonymkode: b5db7...3b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det før i andre forum ; jeg er en person som sjelden ringer hvis jeg kan sende messenger eller sms. Og jeg vet vi er flere. Altså ; står det bokstavelig talt om liv og død, så ringer jeg. Men andre ting er ofte viktig selv om jeg sender melding. Innkalling til møter, beskjed til sjefen osv... går 99 % av tida i meldinger. Og det får folk bare godta. Det er respektløst å ikke svare når en ser at meldinga krever et svar. Måtte bare si det.. Vi lever i 2019. 

Anonymkode: b5db7...3b0

Trenger man et svar kjapt så ringer man. Er det litt mindre viktig så sender man melding. Sender som oftest meldinger selv da jeg hater å ringe folk, men haster det så ringer jeg alltid likevel. 

En innkalling til et møte er jo noe som sjeldent krever et svar kjapt så den hadde jeg foretrukket å få på melding selv. 

Jeg har en jobb som gjør at det kan gå timesvis uten at jeg plukker opp telefonen av lomma. Kjipt å ha fått en viktig beskjed som haster på SMS som jeg ikke har sett. Om folk ringer så er det større sjans til å få tak i meg. Tar jeg opp telefon for å f.eks sjekke klokka og ser at jeg har fått en melding lar jeg som regel være å åpne den til at jeg har mulighet til å svare. Noen ganger åpner man dem ved en "feil", men man kan ikke nødvendigvis slippe alt man har i hendene for å svare med en gang. Det er ikke alltid latskap og vrangvilje som er årsaken til at man ikke får svar asap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Trenger man et svar kjapt så ringer man. Er det litt mindre viktig så sender man melding. Sender som oftest meldinger selv da jeg hater å ringe folk, men haster det så ringer jeg alltid likevel. 

En innkalling til et møte er jo noe som sjeldent krever et svar kjapt så den hadde jeg foretrukket å få på melding selv. 

Jeg har en jobb som gjør at det kan gå timesvis uten at jeg plukker opp telefonen av lomma. Kjipt å ha fått en viktig beskjed som haster på SMS som jeg ikke har sett. Om folk ringer så er det større sjans til å få tak i meg. Tar jeg opp telefon for å f.eks sjekke klokka og ser at jeg har fått en melding lar jeg som regel være å åpne den til at jeg har mulighet til å svare. Noen ganger åpner man dem ved en "feil", men man kan ikke nødvendigvis slippe alt man har i hendene for å svare med en gang. Det er ikke alltid latskap og vrangvilje som er årsaken til at man ikke får svar asap.

Har man tid til åpne meldingen og lese den, har man tid til å svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GinandTonic skrev:

Har man tid til åpne meldingen og lese den, har man tid til å svare.

Verden er ikke svart hvitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sirah skrev:

Verden er ikke svart hvitt.

Kunne si det samme til deg.

Det er ingen som sier at man ikke kan glemme å svare, og det er ingen som har sagt at man må svare det sekundet man har fått meldingen, ingen har sagt man må svare i det øyeblikket man ser meldingen,. men at man burde å svare innenfor rimelighets grenser om man har mulighet.

Det er som vi er på to forskjellige planeter og ikke snakker om det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GinandTonic said:

Har man tid til åpne meldingen og lese den, har man tid til å svare.

Nei. Det tar et sekund å åpne meldingen for å se om det er noe viktig. Og hvis det bare står "går det bra", så kan du banne på at det ikke holder å svare "bra". 

Anonymkode: 2906e...b69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Det tar et sekund å åpne meldingen for å se om det er noe viktig. Og hvis det bare står "går det bra", så kan du banne på at det ikke holder å svare "bra". 

Anonymkode: 2906e...b69

leser dere i det hele tatt hva andre skriver?

Eller at dere så opptatt at dere skal ha rett, at dere ikke for med dere at andre er faktisk enig i en del av dere skriver?

6 minutter siden, GinandTonic skrev:

Kunne si det samme til deg.

Det er ingen som sier at man ikke kan glemme å svare, og det er ingen som har sagt at man må svare det sekundet man har fått meldingen, ingen har sagt man må svare i det øyeblikket man ser meldingen,. men at man burde å svare innenfor rimelighets grenser om man har mulighet.

Det er som vi er på to forskjellige planeter og ikke snakker om det samme.

Er som vi snakker om 2 forksjellig ting, det står i hi at man ikke for svar. I det hele tatt.

Ikke at det tar for lang tid før man svar, men at man ikke for svar i det hele tatt-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er veldig viktig så ringer en vel?

Anonymkode: 65336...c19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mass

Neste gang, så ring i stedet. Kanskje vedkommende er som meg og ikke liker å sende meldinger frem og tilbake med standardfraser for å holde meldingskorrespondansen til et minimum. 

Hei, hvordan går det?

Hei, her går det bra. Hvordan går det der?

Her går det også bra. (Evt, jo, jeg sliter med alt som er og alt går nedover, katten ble påkjørt, naboen fikk hjerteinfarkt og venninnen til vennen til kjæresten til vennen til forloveden til søster er innlagt på sykehus. Men ellers går det bra her også.)

Så bra.

Hva er poenget? Noen ganger føler jeg at folk gjør dette bare for å statuere et eksempel. (Trenger man støtte er det bare til å ta en tlf, komme over en tur eller i det minste være interessert til å treffes liksom)

Meldinger har hvertfall jeg fått i vrangstrupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har tid til å skrive: Jeg gir deg en lyd senere.

Da viser man høflighet ovenfor personen. Kansje det er noe mer bak den meldingen? At de ikke har det så bra selv?... 

Vær glad for at andre sender melding og ikke ta det for gitt... 

Anonymkode: e6f94...b5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 4.5.2019 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Jeg sjekker ofte telefonen når jeg er ute å går, på butikken, eller generelt opptatt med ting, har jeg fått meldinger så åpner jeg den for å se om det er noe som haster svare på. Er det ikke noe som haster, så venter jeg til jeg har bedre tid og/eller ikke er opptatt. 
Så jeg leser ofte meldinger uten å svare, og noen ganger glemmer jeg svare når jeg har tid også. 
 

Anonymkode: e0169...4f7

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ofte på mld men rekker ikke svare mye pga en av barna(Har 3 stk) og så glemmer jeg det og svarer kanskje flere timer etterpå 

Anonymkode: c7830...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ofte på mld men rekker ikke svare mye pga en av barna(Har 3 stk) og så glemmer jeg det og svarer kanskje flere timer etterpå 

Anonymkode: c7830...924

Du har tid å se på melding, men ta deg 5 sek å sende svar mens du har lest gidder du ikke.  Og skylder på barn el opptatt. Rare greier.  

Anonymkode: e2987...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 18.57, GinandTonic skrev:

Det er ingen som snakker om at de forventer svar med en gang. Men at meldingen ikke blir besvart i det hele tatt. 

Dette.

Anonymkode: c7740...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

On 5/5/2019 at 7:52 PM, AnonymBruker said:

Men jeg forstår ikke hvorfor man åpner opp meldingen om man ikke har tid til å svare? Synes ikke det gir noe mening i det hele tatt. De fleste får opp varsel på mobilen der en del av meldingen står. Det gir en viss pekepinn på hva det dreier seg om. Dersom jeg er opptatt og ikke kan svare på en melding, gidder jeg heller aldri å åpne opp meldingen heller. Da åpner jeg meldingen når jeg har fått tid slik at jeg får svart. Grunnen til at jeg har et slikt syn på det er vel at jeg har blitt mye ignorert og utestengt i livet. Kjent på følelsen av å være verdiløs for å si det sånn.... 

 

Anonymkode: bd193...1a4

Jeg har satt innstillingene mine sånn at jeg bare får opp navn. 

Dessuten lurer jeg veldig på når man sluttet å ringe. Det har gått så langt at enkelte sender melding for å spørre om de kan ringe! Ta opp telefonen, det tar faktisk mindre tid å svare, si "sorry, det passer litt dårlig, kan jeg ringe deg opp igjen om litt?" enn det gjør å skrive akkurat det samme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 4. mai 2019 den 14.56, AnonymBruker skrev:

blir jeg irritert. 
Dette er grunnen til at jeg er redd for å ta kontakt med folk også, jeg blir så stresset når de ikke svarer. Får nesten en følelse av diare når jeg skal se på telefonen og se om det er kommet et svar, for jeg er så redd for at det skal stå "sett". 
Synes det er så innmari uhøffelig... 
Og så skjønner jeg meg ikke på folk. For dette er folk som har tatt initiativ veldig mye, men så er det stor avstand mellom oss og kontakten falmer noen ganger litt. så tar jeg kontakt for å høre hvordan det går, og da når jeg plutselig ikke inn til dem?
Jeg svarer alltid folk når jeg blir kontaktet. 
Er det noen som jeg overhode ikke er interessert i, så markerer jeg bare meldingen som "lest". Da er det personer som åpenbart bare har villet ha kontakt for useriøse greier, for bekreftelse osv... 

Anonymkode: af768...1ce

Jeg glemt å svare folk på meldinger selv om jeg respekterer og ønsker å ønsker å ha en relasjon til vedkommende.

Dette på grunn av at jeg har en hektisk jobb og ikke rekker å svare når jeg har lest meldingen, ettersom jobben min krever 100% fokus. 

Det er ikke alltid jeg kan delta ettersom jeg jobber skiftarbeid.

Har opplevd at jeg har blitt invitert på en sosial event. Jeg har ikke rukket å svare men har tenkt at jeg kan svare når jeg kommer hjem.

Jeg er ofte sliten når jeg kommer hjem og glemmer å svare.

Er klar over at dette er noe jeg jobbe med og at jeg bør bli flinkere på planlegging med venner på det private plan.

Personen jeg har glemt å svare føler seg ignorert, såret og fornærmet.

Noe som er leit ettersom det ikke var intensjonen min.

Jeg hadde satt pris på om folk bare kunne gitt meg en påminnelse ved å ta kontakt,
fremfor å ta det som en avvisning.

I dag er sosiale medier er stress for mange.

 

Anonymkode: ff526...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 3.02, AnonymBruker skrev:

Du har tid å se på melding, men ta deg 5 sek å sende svar mens du har lest gidder du ikke.  Og skylder på barn el opptatt. Rare greier.  

Anonymkode: e2987...466

Og jeg syns det er rart at folk ikke klarer å forstå denne situasjonen! Mobilen piper, så man sjekker automatisk. Men man har faktisk ikke et øyeblikk til overs til å svare hvis man står med et barn som skal opp fra badekaret og et annet som skal ha hjelp på do. Sånn er det ofte. 

 

Anonymkode: 98ab4...9c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er ofte sen til å svare på meldinger  så blir jeg lei noen ganger og legger mobilen vekk -simpelthen lar være å ta den med meg dit jeg skal-da kan du garantere at han har ringt eller sendt meldinger og lurer på hva jeg driver med. Mao blir han veldig"på" når jeg ikke er"på" Ofte har han da spurt om jeg vil være med på ting og når jeg ikke svarer har han dratt alene og jeg blir lei meg for å ha gått glipp av ting.

 

Anonymkode: 6b38a...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...