Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, nicks803 skrev:

Jeg synes ikke 15 000,- var så mye hvis det var en reise til utlandet.

Leser at noen mener de får en tur for 5 stk for den summen. Dette er jo tull! Får ikke en slik tur for 1000kr!

Videre så registrerer jeg at noen sier at 15 000kr ikke er en månedslønn. Da tror jeg vedkommende snakker om folk som går på NAV eller har en 30% jobb.

 

Synes det er smålig av deg å boikotte. Kanskje burde tenke på andre sitt ve og vel?

Visst får man en ukes ferie for 5 til den prisen, ingen problem hvis man bare gidder å bestille alt selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O.G.
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problem som TS. Men det er bruden som krever utenlandstur her. Og forloveren har bedre råd enn resten av venninnene. Søsteren til bruden har ikke råd til å bli med en gang. Synes det er en uting med så dyre utdrikningslag. 

Anonymkode: 05364...110

Det hadde vært en dame jeg hadde seriøst vurdert å ha mindre med å gjøre i fremtiden, kanskje også takke nei til bryllupet. 

1 time siden, Ullvott skrev:

Har du snakket med bruden, da? Jeg ville gjort det slik at hun forstår at du ikke er sur på henne eller noe. Tror jeg ville sagt at «Jeg beklager så mye, men jeg kan dessverre ikke delta i utdrikningslaget ditt. Jeg er oppriktig lei for det, for jeg ville veldig gjerne vært med, men da jeg fikk vite hva det koster ser jeg at jeg ikke har råd. Jeg vet ikke hva som er planlagt, men jeg ønsker deg en super dag!» 

Da skulle du si nok til at bruden forstår at det er et opplegg som ikke alle har mulighet til å delta på, men samtidig nevner du ikke eksakt pris og du kritiserer heller ingen. 

Enig, men jeg ville nevnt summen. Hennes reaksjon til hele utdrikkingslagprosjektet når hun fikk høre summen forloveren hadde krevd av deltakerne hadde vært nøkkelen til hvordan jeg skulle håndtere henne fremover. Jeg hadde hurtig forstått om hun hadde kjennskap til saken fra før av eller ei, om hun hadde gitt carthe blanche til opplegget og det hadde nok vært spikeren i kista for det vennskapet. Jeg vil ikke være venner med folk som føler seg så berettighet til luksus for venners penger, rett og slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2019 at 4:23 PM, nicks803 said:

Hva jobber du med siden det er halve lønna di?

For folk med vanlig jobb er dette mye. Jeg er lærer i 70%stilling. Det gir meg 23.000 utbetalt. Assistentene i 100%stilling har mellom 16.000 og 22.000 utbetalt. Lærer i 100%stilling har rundt 29.000 utbetalt. Sykepleiere har gjerne mellom 23.000 og 30.000 utbetalt. finnes mange jobber hvor dette er vanlig lønn. Sier seg selv at 15.000 er i overkant mye penger.

Anonymkode: 77be1...7c0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Har fått mail fra forlover til en nær venninne om utdrikningslag, og det kommer til å koste totalt ca 15 000 per person.. Jeg har ikke økonomi til dette, men vil være der for venninna mi 😕 Hva gjør jeg?

Anonymkode: 762eb...fe4

Fikk du høre noe mer?

Anonymkode: 4126b...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 15.42, Ullvott skrev:

Vet bruden hvilket nivå forloveren har lagt seg på? Hvis jeg var brud ville jeg blitt flau hvis min forlover hadde planlagt et opplegg som er så dyrt at veldig mange (de fleste?) ikke kunne deltatt. Ingen i min omgangskrets har 15 000 å bare slenge ut på en fest for en venninne på den måten, og vi er veletablerte personer med høye utdanninger og mange med ledende stillinger. 

Jeg hadde fint kunnet betale 15.000 kr for utdrikningslag uten at det gikk utover noe annet, men jeg hadde aldri gjort det for det. Snakker om manglende gangsyn!

TS: Du får være der for venninna di i bryllupet og i hverdagen ellers. Hun klarer seg helt sikkert fint uten deg i utdrikningslaget sitt. Hvis det blir noe utdrikningslag, da. Med den prisen er det neppe mange, om noen, som gidder å stille opp.

Anonymkode: 6e448...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 28.4.2019 den 15.46, Mumeod skrev:

Ingen med et friskt syn på økonomi bruker slike syke summer på et utdrikkningslag.

Jeg vil påstå at man ikke er voksen og ansvarlig nok til å gifte seg når man kan sløse så ville summer på kun et utdrikkningslag. 

Vet brudgommen om dette? Isåfall ville jeg sagt fra. Selv hadde jeg nok revurdert hele ekteskapet om jeg hadde funnet ut at jeg var i ferd med å gifte meg med noen som er så slepphente og umodne når det kommer til pengebruk. Venninna di trenger ikke at du støtter henne med å kaste penger ut av vinduet, venninna di trenger profesjonell hjelp. For dette høres bare sykt ut.

enig

Anonymkode: 3b365...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.5.2019 den 16.09, nicks803 skrev:

Jeg synes ikke 15 000,- var så mye hvis det var en reise til utlandet.

Leser at noen mener de får en tur for 5 stk for den summen. Dette er jo tull! Får ikke en slik tur for 1000kr!

Videre så registrerer jeg at noen sier at 15 000kr ikke er en månedslønn. Da tror jeg vedkommende snakker om folk som går på NAV eller har en 30% jobb.

 

Synes det er smålig av deg å boikotte. Kanskje burde tenke på andre sitt ve og vel?

Det som er interessant er at gutta ofte har mye dyrere utdrikkingslag enn damene. Også der hvor det er par hvor begge tjener omtrent det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sjuk pris. Bare gi beskjed om at du ikke har råd til det, er ganske sikker på at du ikke er alene om det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har ikke hørt mer. Glemte av tråden :) 

Anonymkode: 762eb...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, har ikke hørt mer. Glemte av tråden :) 

Anonymkode: 762eb...fe4

Hva mener du med at du ikke har hørt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Hva mener du med at du ikke har hørt mer?

Jeg har ikke hørt noe mer fra forloveden, jeg sendte mail og sa ifra om at jeg ikke har mulighet til å bli med pga økonomien. Hun har ikke svart :S Har ikke snakket med bruden om det, tenker kanskje jeg burde.

Anonymkode: 762eb...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente såklart forloveren, ikke forloveden🤣

Anonymkode: 762eb...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt noe mer fra forloveden, jeg sendte mail og sa ifra om at jeg ikke har mulighet til å bli med pga økonomien. Hun har ikke svart :S Har ikke snakket med bruden om det, tenker kanskje jeg burde.

Anonymkode: 762eb...fe4

Så merkelig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mente såklart forloveren, ikke forloveden🤣

Anonymkode: 762eb...fe4

Skjønte det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha noe mer med denne forloveren a gjøre, hverken nå eller i bryllupet. Så hva har du å tape på og spørre henne? Spør hva det skal gå til, hvor mange som er med. Får du ikke svar så skal jeg love deg det blir fart på tastaturet hvis du sier at du kanskje bør ta det opp med bruden at utdrikningslaget er hårreisende dyrt som gjør at du er lei deg for å ikke kunne delta 😄

Anonymkode: 15e17...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke ha noe mer med denne forloveren a gjøre, hverken nå eller i bryllupet. Så hva har du å tape på og spørre henne? Spør hva det skal gå til, hvor mange som er med. Får du ikke svar så skal jeg love deg det blir fart på tastaturet hvis du sier at du kanskje bør ta det opp med bruden at utdrikningslaget er hårreisende dyrt som gjør at du er lei deg for å ikke kunne delta 😄

Anonymkode: 15e17...4d6

Selv ikke jeg hadde våget det der i frykt over konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, O.G. said:

Selv ikke jeg hadde våget det der i frykt over konsekvensene.

Hva tror du konsekvensene er? Og heldigvis er man forskjellige, selv om du ikke tør så kan andre tørre 

Anonymkode: 15e17...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du konsekvensene er? Og heldigvis er man forskjellige, selv om du ikke tør så kan andre tørre 

Anonymkode: 15e17...4d6

Pottsur brud bl.annet. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg null-niks på. 

Har vært i utdrikningslag til flere som virkelig har penger. Og enkelte av disse ønsker å gjøre mye ut av det. Da tar de regningen selv. 

Ingen, uansett hvor god råd de og de nærmeste har, ville pålagt en hel vennekrets en slik sum. Det handler om sunn fornuft. 

Anonymkode: f2b6b...006

Jeg har vært borti ett utdrikninglag hvor prisen per pers var 10.000kr, i tillegg til at man måtte kjøpe mat og alkohol selv. Til og med spa-besøket måtte "Gjestene" betale for.
Jeg dro ikke, men fikk vite i ettertid at prisen var så høy, fordi de ville pitche inn til verdens fineste bryllupsreise ._.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chizue skrev:

Jeg har vært borti ett utdrikninglag hvor prisen per pers var 10.000kr, i tillegg til at man måtte kjøpe mat og alkohol selv. Til og med spa-besøket måtte "Gjestene" betale for.
Jeg dro ikke, men fikk vite i ettertid at prisen var så høy, fordi de ville pitche inn til verdens fineste bryllupsreise ._.

Hææææ? Forlover hjalp bruden i å scamme venninnene sine???? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...