Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått mail fra forlover til en nær venninne om utdrikningslag, og det kommer til å koste totalt ca 15 000 per person.. Jeg har ikke økonomi til dette, men vil være der for venninna mi 😕 Hva gjør jeg?

Anonymkode: 762eb...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow. Det var ikke småpenger! Du må være ærlig å si at det har du rett og slett ikke råd til! 

Og du er neppe den eneste som kjenner på det. De aller færreste har 15 000 de kan prioritere å bruke på et utdrikningslag. Det høres helt sykt ut. Har du venner som er millionærer? 

Jeg har selv takket nei til utdrikningslag på grunn av at det blir for dyrt og det har vært summer lavere enn dette. Har opplevd at folk har takket meg for å si ifra fordi de selv syntes det var vanskelig. Kanskje forlover tar til fornuft? 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var sinssykt! Jeg hadde ikke kunnet ta meg råd til å betale 15.000 for et utdrikningslag, selv ikke for min aller næreste venninne. Jeg hadde takket nei til å bli med, å jeg regner med at flere gjør det samme når de får prisen...

Anonymkode: 08ab2...5f1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg! For den prisen får jeg en ukes ferie i utlandet for fem personer. Det er rett og slett uhørt, 15 ganger høyere enn hva jeg er villig til å betale. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått i skammekroken om mitt utdrikningslag hadde kostet så mye. Det er jo helt ute av proporsjoner. Takk pent nei. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Jeg hadde begynt og le og spurt om hun var galen. Jeg hadde ikke tatt det seriøst faktisk. 

 

Anonymkode: 939a6...282

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som koster så mye da? Kan det være skrivefeil, at det er kommet en 0 for mye?

Anonymkode: 96980...852

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått mail fra forlover til en nær venninne om utdrikningslag, og det kommer til å koste totalt ca 15 000 per person.. Jeg har ikke økonomi til dette, men vil være der for venninna mi 😕 Hva gjør jeg?

Anonymkode: 762eb...fe4

Du skriver tilbake at du ønsker dem et fint utdrikkingslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok lekt dum og svart noe ala regner med det har kommet med en null for mye. 

Anonymkode: b0dee...721

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bruden hvilket nivå forloveren har lagt seg på? Hvis jeg var brud ville jeg blitt flau hvis min forlover hadde planlagt et opplegg som er så dyrt at veldig mange (de fleste?) ikke kunne deltatt. Ingen i min omgangskrets har 15 000 å bare slenge ut på en fest for en venninne på den måten, og vi er veletablerte personer med høye utdanninger og mange med ledende stillinger. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt galskap. Hadde venninna mi skulle gifta seg og fått et slikt utdrikningslag hadde hun ikke bare hatt forståelse for at jeg ikke kom,men også sagt jeg ikke "fikk lov" å betale slike summer og bli med på dette..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen med et friskt syn på økonomi bruker slike syke summer på et utdrikkningslag.

Jeg vil påstå at man ikke er voksen og ansvarlig nok til å gifte seg når man kan sløse så ville summer på kun et utdrikkningslag. 

Vet brudgommen om dette? Isåfall ville jeg sagt fra. Selv hadde jeg nok revurdert hele ekteskapet om jeg hadde funnet ut at jeg var i ferd med å gifte meg med noen som er så slepphente og umodne når det kommer til pengebruk. Venninna di trenger ikke at du støtter henne med å kaste penger ut av vinduet, venninna di trenger profesjonell hjelp. For dette høres bare sykt ut.

Endret av Mumeod
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Mumeod skrev:

Ingen med et friskt syn på økonomi bruker slike syke summer på et utdrikkningslag.

Jeg vil påstå at man ikke er voksen og ansvarlig nok til å gifte seg når man kan sløse så ville summer på kun et utdrikkningslag. 

Vet forloveden om dette? Isåfall ville jeg sagt fra. Selv hadde jeg nok revurdert hele ekteskapet om jeg hadde funnet ut at jeg var i ferd med å gifte meg med noen som er så slepphente og umodne når det kommer til pengebruk. Venninna di trenger ikke at du støtter henne med å kaste penger ut av vinduet, venninna di trenger profesjonell hjelp. For dette høres bare sykt ut.

Du har nok misforstått  litt! 

Anonymkode: 93285...2eb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg null-niks på. 

Har vært i utdrikningslag til flere som virkelig har penger. Og enkelte av disse ønsker å gjøre mye ut av det. Da tar de regningen selv. 

Ingen, uansett hvor god råd de og de nærmeste har, ville pålagt en hel vennekrets en slik sum. Det handler om sunn fornuft. 

Anonymkode: f2b6b...006

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har nok misforstått  litt! 

Anonymkode: 93285...2eb

Hva har jeg misforstått?

Trådstarter spør, hva gjør jeg.

Jeg svarte selvsagt å ikke stille opp i utdrikkningslaget, og informere brudgommen slik at han vet hvordan person han er i ferd med å gifte seg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg null-niks på. 

Har vært i utdrikningslag til flere som virkelig har penger. Og enkelte av disse ønsker å gjøre mye ut av det. Da tar de regningen selv. 

Ingen, uansett hvor god råd de og de nærmeste har, ville pålagt en hel vennekrets en slik sum. Det handler om sunn fornuft. 

Anonymkode: f2b6b...006

Pinadø, du har noen nyrike miljøer som kan finne på utdrikkingslag til 15000kr pr person ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...