Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Mumeod skrev:

Hva har jeg misforstått?

Trådstarter spør, hva gjør jeg.

Jeg svarte selvsagt å ikke stille opp i utdrikkningslaget, og informere brudgommen slik at han vet hvordan person han er i ferd med å gifte seg med.

Det er forloveren ikke bruden som arrangerer utdrikningslag

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mumeod skrev:

Hva har jeg misforstått?

Trådstarter spør, hva gjør jeg.

Jeg svarte selvsagt å ikke stille opp i utdrikkningslaget, og informere brudgommen slik at han vet hvordan person han er i ferd med å gifte seg med.

Du burde lære deg forskjellen mellom forlover og forlovede. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være tull, alternativt en skrivefeil (skulle være 1500? Fortsatt en veldig høy sum.)  Jeg nekter å tro noen kan finne på å bruke så mye i et utdrikningslag. Dette er jo et feriebudsjett for hele året.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nok lekt dum og svart noe ala regner med det har kommet med en null for mye. 

Anonymkode: b0dee...721

Genialt, Egon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ullvott skrev:

Du burde lære deg forskjellen mellom forlover og forlovede. 

Jeg rettet opp i det når jeg så at jeg hadde skrevet feil. Ikke vits å komme med pekefingeren og være bedreviter. Vet hva forskjellen er, fortsatt lov å skrive feil i farta :P

16 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er forloveren ikke bruden som arrangerer utdrikningslag

Jeg vet. Derfor jeg mener brudgommen burde informeres, slik at han faktisk vet hvordan menneske han er i ferd med å gifte seg med.

Det mener jeg er viktig. Selv kunne jeg aldri giftet meg med noen som hadde gitt meg gratis billett til luksusfellen og ikke er voksen nok til å kunne håndtere egen økonomi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mumeod skrev:

 

Jeg vet. Derfor jeg mener brudgommen burde informeres, slik at han faktisk vet hvordan menneske han er i ferd med å gifte seg med.

Det mener jeg er viktig. Selv kunne jeg aldri giftet meg med noen som hadde gitt meg gratis billett til luksusfellen og ikke er voksen nok til å kunne håndtere egen økonomi.

Det er forloveren og ikke bruden som ordner med utdrikkingslaget, så hvorfor skal brudgommen informeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så dyrt? Og regner virkelig med at du ikke er den eneste som takker nei. Jeg hadde takket nei, selv om jeg hadde pengene. Utdrikningslag skal ikke være dyrt, for da kan alle delta.

Anonymkode: 7cac1...509

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Det er forloveren og ikke bruden som ordner med utdrikkingslaget, så hvorfor skal brudgommen informeres?

Ja, det lurte jeg også på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Det er forloveren og ikke bruden som ordner med utdrikkingslaget, så hvorfor skal brudgommen informeres?

Leser du det du faktisk svarer på? Eller er du kun ute etter å kverulere.

Jeg VET at det er forloveden og ikke bruden som arrangerer. MEN som jeg sa, når bruden kan akseptere slike summer til utdrikkningslag så mener jeg brudgommen burde informeres om summene.

Det er bedre å vite før man gifter seg enn i etterkant at bruden er person som ikke klarer å ha ansvar for økonomi og en veldig usunn og umoden tilbærming til pengebruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det som koster så utrolig mye i det utdrikkingslaget? 15.000,- er jo helt spinnvilt! 

Anonymkode: e2d95...ce3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mumeod skrev:

Leser du det du faktisk svarer på? Eller er du kun ute etter å kverulere.

Jeg VET at det er forloveden og ikke bruden som arrangerer. MEN som jeg sa, når bruden kan akseptere slike summer til utdrikkningslag så mener jeg brudgommen burde informeres om summene.

Det er bedre å vite før man gifter seg enn i etterkant at bruden er person som ikke klarer å ha ansvar for økonomi og en veldig usunn og umoden tilbærming til pengebruk.

Men hvorfor bare går du ut ifra at bruden vet om hva hennes forlover har lagt opp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mumeod skrev:

Jeg rettet opp i det når jeg så at jeg hadde skrevet feil. Ikke vits å komme med pekefingeren og være bedreviter. Vet hva forskjellen er, fortsatt lov å skrive feil i farta :P

Jeg vet. Derfor jeg mener brudgommen burde informeres, slik at han faktisk vet hvordan menneske han er i ferd med å gifte seg med.

Det mener jeg er viktig. Selv kunne jeg aldri giftet meg med noen som hadde gitt meg gratis billett til luksusfellen og ikke er voksen nok til å kunne håndtere egen økonomi.

Nok en gang det er forloveren ikke bruden som står for utdrikningslaget.

Bruden betaler ingenting så ser ikke hvordan du kan koble det til bruden

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mumeod skrev:

Hva har jeg misforstått?

Trådstarter spør, hva gjør jeg.

Jeg svarte selvsagt å ikke stille opp i utdrikkningslaget, og informere brudgommen slik at han vet hvordan person han er i ferd med å gifte seg med.

hva er du snakker om?

Det er forloveren som ornder som utdrikningslag, bruden vet det blir et utdrikningslag, men ikke når eller hva som skjer under utdrikningslag, det er en overraskelse. Bruden har ingenting med planleggingen å gjøre.

Vært i man utdrikkningslag?

Anonymkode: 4a63c...6e4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mumeod skrev:

Leser du det du faktisk svarer på? Eller er du kun ute etter å kverulere.

Jeg VET at det er forloveden og ikke bruden som arrangerer. MEN som jeg sa, når bruden kan akseptere slike summer til utdrikkningslag så mener jeg brudgommen burde informeres om summene.

Det er bedre å vite før man gifter seg enn i etterkant at bruden er person som ikke klarer å ha ansvar for økonomi og en veldig usunn og umoden tilbærming til pengebruk.

Men det er jo ikke sikkert bruden vet summen? Jeg har faktisk aldri vært i et utdrikningslag der bruden vet hva som skjer/hva det koster. Det er jo litt av poenget å overraske. 

TS, jeg hadde tatt en alvorsprat med forloveren og sagt at her kommer det til å bli få/ingen med, og at bruden helt sikkert vil foretrekke noe billigere som flere kan være med på. 

Anonymkode: 63bd2...e8f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mumeod skrev:

Leser du det du faktisk svarer på? Eller er du kun ute etter å kverulere.

Jeg VET at det er forloveden og ikke bruden som arrangerer. MEN som jeg sa, når bruden kan akseptere slike summer til utdrikkningslag så mener jeg brudgommen burde informeres om summene.

Det er bedre å vite før man gifter seg enn i etterkant at bruden er person som ikke klarer å ha ansvar for økonomi og en veldig usunn og umoden tilbærming til pengebruk.

Bruden trenger ikke akseptere noenting. Det er en overraskelsesfest og bruden vet jo ikke engang når hun skal drikkes ut og hun får ihvertfall ikke vite hva det koster.  Jeg aner ikke hva mitt lag kostet.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et vanlig utdrikningslag, eller er det snakk om en tur over flere dager? Flere i vår omgangskrets har begynt med den type utdrikningslag, hvor man reiser bort for å feire sammen. Men det er gjerne noe man da avklarer sammen i vennegjengen først.. (jeg skal til London på jentetur/utdrikningslag i juni, det koster totalt ca 10.000. Men det er jo da for en hel helg i London, og sånn sett verdt det).

Anonymkode: e12df...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Mumeod skrev:

Jeg rettet opp i det når jeg så at jeg hadde skrevet feil. Ikke vits å komme med pekefingeren og være bedreviter. Vet hva forskjellen er, fortsatt lov å skrive feil i farta :P

 

Jammen da gir jo ikke det du skriver noen som helst mening... ja ja.

Når feilskriving gir en helt annen mening må du tåle korrigereing. Det er verken bedrevitende eller nedlatende ment å forsøke å oppklare misforståelser. Vi kan jo ikke forstå at du tenker en ting og skriver noe annet. Du har forresten skrevet forloveden i innlegg etter det jeg siterer også.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et vanlig utdrikningslag, eller er det snakk om en tur over flere dager? Flere i vår omgangskrets har begynt med den type utdrikningslag, hvor man reiser bort for å feire sammen. Men det er gjerne noe man da avklarer sammen i vennegjengen først.. (jeg skal til London på jentetur/utdrikningslag i juni, det koster totalt ca 10.000. Men det er jo da for en hel helg i London, og sånn sett verdt det).

Anonymkode: e12df...01a

Hvordan kan fly og to netter på hotell koste 10 000 pr stykk, reiser dere 1 klasse og bor på 5 stjerners hotell midt i sentrum?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fleur de lis

Det hadde jeg ikke gjort for min beste venninne engang. Det er mer enn hva jeg betalte for en ukes ferie nylig. 

Vet bruden om at dette er prisen pr pers? Ville spurt forloveren om det... Hadde det vært meg som var bruden hadde jeg tatt et alvorsord med forloveren, og satt en pris på maks 1000 pr person, som et absolutt maks. Syns det også er dyrt personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ei venninne av meg opplevde tilnærmet pris på et utdrikningslag hun var bedt på. Da ønsket forloverne å dra til en storby en langweekend. Så alt i alt, med ekstra fridag på jobb, reise, opphold, mat, drikke,  aktiviteter og hennes del til brudens konstnader på turen ville priset blitt omtrent det samme som det TS opplever. Min venninne takket nei, og begrunnet med prisen. Flere ble glad for at hun gjorde det, fordi de tenkte akkurat det samme om opplegget. Så når flere også takket nei, endte det med at de heller fant på noe alle hadde råd til å bli med på. Det er det bruden også ville ønsket, å finne på noe som ikke kostet så mye og som alle kunne være med på, istedenfor noe få kunne være med på. 

Så det forundrer meg ikke at dette er sant, særlig ikke med overivrige forlovere. Takk nei du ts.

 

Anonymkode: 120e4...fb5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...