Gå til innhold

Dyrt utdrikningslag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Hvordan kan fly og to netter på hotell koste 10 000 pr stykk, reiser dere 1 klasse og bor på 5 stjerners hotell midt i sentrum?

Fly + hotell er jo bare en brøkdel av kostnadene. Med mat og drikke, aktiviteter og transport drar det fort med seg noen tusenlapper til, selv uten å tenke luksus, og uten å i det hele tatt har lagt inn shopping. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Mumeod skrev:

Leser du det du faktisk svarer på? Eller er du kun ute etter å kverulere.

Jeg VET at det er forloveden og ikke bruden som arrangerer. MEN som jeg sa, når bruden kan akseptere slike summer til utdrikkningslag så mener jeg brudgommen burde informeres om summene.

Det er bedre å vite før man gifter seg enn i etterkant at bruden er person som ikke klarer å ha ansvar for økonomi og en veldig usunn og umoden tilbærming til pengebruk.

Det er jo ikke sikkert bruden vet noe om summene, da. Jeg aner ikke hva folk betalte for mitt utdrikningslag. Jeg hadde blitt kjempeflau og lei meg om det var snakk om tusenvis av kroner, i alle fall (gjorde det klart for forloveren at det viktigste var at folk fikk mulighet til å delta, og heller da ta det litt billigere).

Derfor synes jeg egentlig det viktigste burde være at bruden burde informeres om disse summene, så kan hun muligens stoppe galskapen og faktisk få et fint selskap som folk kan ha råd til å delta i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ullvott skrev:

Fly + hotell er jo bare en brøkdel av kostnadene. Med mat og drikke, aktiviteter og transport drar det fort med seg noen tusenlapper til, selv uten å tenke luksus, og uten å i det hele tatt har lagt inn shopping. 

Hadde likevel slitt med å bruke 10 000 tilsammen alene bare på 2-3 dager i London. Men hvis man bare spiser på de dyreste restaurantene og drikker sjampis halve dagene så går jo pengene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clefable skrev:

 

Derfor synes jeg egentlig det viktigste burde være at bruden burde informeres om disse summene, så kan hun muligens stoppe galskapen og faktisk få et fint selskap som folk kan ha råd til å delta i.

Helt enig med deg. Det er det jeg tenkte på i mitt første innlegg også, der jeg sier at hun også bør kontakte bruden og beklage at hun ikke har råd. Da har bruden mulighet til å gå til forlover med det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt fly forbanna om min forlover hadde satt igang som som kostet over en halv månedslønn!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hadde blitt fly forbanna om min forlover hadde satt igang som som kostet over en halv månedslønn!

Og for noen er det ikke en gang en mnds løn...

Anonymkode: 4a63c...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mumeod said:

Hva har jeg misforstått?

Trådstarter spør, hva gjør jeg.

Jeg svarte selvsagt å ikke stille opp i utdrikkningslaget, og informere brudgommen slik at han vet hvordan person han er i ferd med å gifte seg med.

Nå er det ikke sikkert at bruden vet om dette, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Nå er det ikke sikkert at bruden vet om dette, da. 

og nå er du den 4 som sier det. de andre sa det når tråden startet, samtidig.

Anonymkode: 4a63c...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, SupaWoman skrev:

Hadde likevel slitt med å bruke 10 000 tilsammen alene bare på 2-3 dager i London. Men hvis man bare spiser på de dyreste restaurantene og drikker sjampis halve dagene så går jo pengene. 

 Har du vært i London? Skal man bo bra og sentralt,  så koster rommet glatt 2500 pr natt! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde sagt pent at dessverre går ikke dette for meg da det blir for dyrt og informert bruden om at du gjerne ville vært med, men det blir for dyrt.

Det er helt innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegjeng til  kjæresten min er sånn.  Utdrikningslagene blir arrangert på Island,  Svalbard, Østerrike etc ! Det er SVINDYRT!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en uting at utdrikningslag skal koste så mye penger. Det kan da vel ikke være mange som forventer at man skal bruke 15 000 kr på det? Hadde jeg vært bruden og min forlover hadde arrangert et så dyrt utdrikningslag hadde jeg blitt flau! Hadde sagt ifra at det ikke var aktuelt for meg å bruke den summen og at det var synd at det ble lagt så prismessig utenfor de fleste sitt nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke har råd til å prioritere det -jeg er sikker på at de andre som er bedt med er sjeleglade om en sier det høyt -da tør gjerne flere si i fra at det gjelder dem også. 15.000,- er helt hinsides for ett utdrikningslag. 

Anonymkode: a2897...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tirben skrev:

 Har du vært i London? Skal man bo bra og sentralt,  så koster rommet glatt 2500 pr natt! 

Jepp, vært der 3 ganger.  Finner lett hotell som koster langt under 2500 kr pr natt og som samtidig er noenlunde sentralt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, tirben skrev:

Vennegjeng til  kjæresten min er sånn.  Utdrikningslagene blir arrangert på Island,  Svalbard, Østerrike etc ! Det er SVINDYRT!!!

Er lov å sette foten ned og si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som koster så mye da? Kan det være skrivefeil, at det er kommet en 0 for mye?

Anonymkode: 96980...852

Jeg vet ikke helt, for det er ikke spesifisert. Det er for bruden, for meg selv  + lommepenger. Totalen er estimert til ca 15 000. Ble bedt om å sette av torsdag-lørdag så regner med det er en reise et eller annet sted.

5 timer siden, SupaWoman skrev:

Dette tror jeg ingenting på. Prøv igjen TS :rolleyes:

Skulle ønske det var en spøk..

 

 

 

Anonymkode: 762eb...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt, for det er ikke spesifisert. Det er for bruden, for meg selv  + lommepenger. Totalen er estimert til ca 15 000. Ble bedt om å sette av torsdag-lørdag så regner med det er en reise et eller annet sted.

Skulle ønske det var en spøk..

 

 

 

Anonymkode: 762eb...fe4

Da kommer jo to tapte arbeidsdager / feriedager i tillegg også. Vet du hvor mange som er invitert?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd mye penger! Hadde aldri i verden vært med på noe sånt! Da jeg så overskriften, trodde jeg helt ærlig du skulle komme med en sum på 2-3000, så jeg ble sittende og gape litt da jeg så summen du nevnte. Hadde bare sagt pent fra at det er ikke aktuelt med sånne summer. Også hadde jeg nok sagt fra til bruden og, at jeg skulle gjerne kommet, men de har lagt opp til et løp jeg ikke er villig til å betale så mye for. 

Noen over her sa bruden ikke har noe hun skulle sagt, men likevel. Jeg endte med å avlyse mitt eget utdrikningslag, da det ble lagt opp til alt annet enn det jeg hadde ytret ønske om. Forloveren gikk langt utover det jeg synes var greit. Ble kalt bridezilla av henne på facebookstatusen, og mulig jeg var det, men jeg vil ikke ha et utdrikningslag jeg ikke kan stå inne for eller ikke liker. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...