Gå til innhold

Har dere sett The Act på HBO? Den er så bra!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den som heter "Mommy Dead and Dearest", eller den som ble linket til på bunnen av førstesiden her, "The Gypsy Rose Blancharde story"..?

Anonymkode: c7247...058

Mommy dead and dearest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Nå er det bare faren som er intervjuet hvis du tenkte på dokumentaren?

Men, ja. Hun hadde nok ikke så lett. Det de ser it til å ha til felles alle sammen er jo svært lav intelligens i tillegg (og pga) manglende skolegang, allmennkunnskap mm.

Nei det var ganske mye som sviktet på flere plan der.... Moren til Dee Dee må jo ha vært fullstendig skrudd hun også og Dee Dee er nok mye et resultat av sin oppvekst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tiramy skrev:

Mommy dead and dearest. 

Den heter det på HBO. YT er samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Nei det var ganske mye som sviktet på flere plan der.... Moren til Dee Dee må jo ha vært fullstendig skrudd hun også og Dee Dee er nok mye et resultat av sin oppvekst. 

Sterk sosial- og miljøarv, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rotemor skrev:

Nå er det bare faren som er intervjuet hvis du tenkte på dokumentaren?

Men, ja. Hun hadde nok ikke så lett. Det de ser it til å ha til felles alle sammen er jo svært lav intelligens i tillegg (og pga) manglende skolegang, allmennkunnskap mm.

Åja, bare antok at hun andre var moren. 

Anonymkode: bd25a...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa!! Venninnen min og jeg følger serien slavisk. Vi har sett alle dokumentarene og intervjuene før den ble lansert på HBO.

Vi så intervjuet med besteforeldre hennes, herregud for en familie. Jeg blir helt målløs av inkompetansen som går i arv her. 

Og denne taaaafatte amøben av en far...

Endret av duplexx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, duplexx said:

Jaaaa!! Venninnen min og jeg følger serien slavisk. Vi har sett alle dokumentarene og intervjuene før den ble lansert på HBO.

Vi så intervjuet med besteforeldre hennes, herregud for en familie. Jeg blir helt målløs av inkompetansen som går i arv her. 

Foreldrene til DeeDee? Eller, rettere sagt, far og stemor?

DeeDee sultet jo visstnok også ihjel sin egen mor.

Anonymkode: c7247...058

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sirah skrev:

Enig med deg i mye av dette og derfor mener jeg også at man bør se dokumentaren (mommy dead and dearest) først. Syntes mange av de tingene som "manglet" i The act er med der. Når jeg så The act fikk jeg nesten litt medfølelse med Dee Dee når man så hvordan hennes mor behandlet henne.

Det som ikke kom så godt frem bla var jo at moren hadde vært gal og kriminell hele livet og at Dee Dee mest sannsynlig sultet henne til døde. Også at Dee Dee ikke bare hadde smånasket litt i butikker, men gjort rimelig mye crazy ting som å forgifte stemoren sin. Det er jo flere generasjoner her med alvorlig psykisk sykdom og ondskap som jeg ikke syntes at The act fikk skikkelig frem.

Enig. Det er også fremstilt såpass mildt, og når Gypsy fremstår såpass mentalt oppegående, så fremstår hun nesten som en kald morder som drepte moren sin og er da ondskapsfull. Når fakta er noe helt annet. Fordi Dee Dee fremstår som et offer selv, det med mor og ikke minst hennes egen sykdom som ble fremstilt som noe så gedigent. Slik jeg har forstått det så sto ikke Dee Dee' egen sykdom såpass sterkt og tydelig i livet med Gypsy. Da Gypsy var hovedfokuset til Dee Dee. I serien så får du jo som du sier nesten sympati og forståelse for hva Dee Dee gjorde, siden moren hennes gjorde det samme og moren hennes fremsto skikkelig ondskapsfull og det ganske så klart og tydelig også. 
I virkeligheten så var jo Dee Dee ekstremt falsk og manipulerende ovenfor de rundt henne og verden generelt egentlig. Måten hun oppførte seg under intervjuer og i forbindelse med alt veldedeighetsgreiene. Hun var jo som du sier, også ekstremt ondskapsfull og slu på flere måter, noe som ikke ble fremstilt godt nok i serien synes jeg. 

Dee Dee er monsteret her, ikke Gypsy og serien har snudd det på hodet føler jeg. Og det er et direkte hån mot Gypsy. Hadde vært noe annet om de ble inspirert av Gypsy saken og brukte andre navn og endret mye mer enn de har gjort. Det å skille The Act fra Gypsy' liv er vanskelig når det er så likt, men fortsatt så ulikt og direkte feil. 

Anonymkode: a3143...f66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, bare antok at hun andre var moren. 

Anonymkode: bd25a...d23

Det var stemoren. Moren til Dee Dee var av samme ulla. Måtte møte i retten utallige ganger for stjeling og bedrageri (mener jeg de sa). De sa også at Dee Dee hadde pleiet henne på slutten og mest sannsynlig sultet henne til døde. 

Dee Dee hadde også en lang rekke lovbrudd bak seg med stjeling og bruk av falske sjekker bla. Familien omtalte henne som tvers gjennom ond. Hun hadde også ved en anledning forgiftet stemoren så hun var sengeliggende i 9mnd. 

For en gjeng....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah said:

Det var stemoren. Moren til Dee Dee var av samme ulla. Måtte møte i retten utallige ganger for stjeling og bedrageri (mener jeg de sa). De sa også at Dee Dee hadde pleiet henne på slutten og mest sannsynlig sultet henne til døde. 

Dee Dee hadde også en lang rekke lovbrudd bak seg med stjeling og bruk av falske sjekker bla. Familien omtalte henne som tvers gjennom ond. Hun hadde også ved en anledning forgiftet stemoren så hun var sengeliggende i 9mnd. 

For en gjeng....

Og det er bra Gypsy Rose klarte å bryte ut av det, men det er synd hun måtte gjøre det på bekostning av sitt eget liv...

Anonymkode: c7247...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er bra Gypsy Rose klarte å bryte ut av det, men det er synd hun måtte gjøre det på bekostning av sitt eget liv...

Anonymkode: c7247...058

Ja utrolig synd. Veldig trist at hun så det som eneste utveien - og dro Nick med seg ned i dragsuget 😢

Endret av Sirah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er bra Gypsy Rose klarte å bryte ut av det, men det er synd hun måtte gjøre det på bekostning av sitt eget liv...

Anonymkode: c7247...058

Hun kan heldigvis slippe ut om 5 år. 
Det som er enda tristere et at Nicholas Godejohn fikk livstid. 

Anonymkode: a3143...f66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan heldigvis slippe ut om 5 år. 
Det som er enda tristere et at Nicholas Godejohn fikk livstid. 

Anonymkode: a3143...f66

Ja. Det amerikanske rettssystemet er jaggu ikke bra.. Og livstid betyr ofte livstid også... hun forhandlet på hans bekostning og hun ble «fri» på bekostning av sin mors liv.

Det er tragisk alt sammen. Gypsy er selvsagt så hjernevasket og indoktrinert av mors giftige påstander at hun ikke så noen utvei, men jeg har jo sett intervjuer med henne og hun bærer jo preg av samme ting som moren; spekulativ, løgnfull og sleip.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene til DeeDee? Eller, rettere sagt, far og stemor?

DeeDee sultet jo visstnok også ihjel sin egen mor.

Anonymkode: c7247...058

Whaaat! Kilder? Video om dette?

Anonymkode: bd25a...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor said:

hun bærer jo preg av samme ting som moren; spekulativ, løgnfull og sleip.

Dette er egenskaper som går nærmest i arv, og det ikke på grunn av noen slags innebygd ondskap, men man må ty til slike egenskaper av nødvendighet, for å overleve i miljøet (familien) man må forholde seg til.

Anonymkode: c7247...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er egenskaper som går nærmest i arv, og det ikke på grunn av noen slags innebygd ondskap, men man må ty til slike egenskaper av nødvendighet, for å overleve i miljøet (familien) man må forholde seg til.

Anonymkode: c7247...058

Ja, absolutt. Hun er et offer for sin oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja. Det amerikanske rettssystemet er jaggu ikke bra.. Og livstid betyr ofte livstid også... hun forhandlet på hans bekostning og hun ble «fri» på bekostning av sin mors liv.

Det er tragisk alt sammen. Gypsy er selvsagt så hjernevasket og indoktrinert av mors giftige påstander at hun ikke så noen utvei, men jeg har jo sett intervjuer med henne og hun bærer jo preg av samme ting som moren; spekulativ, løgnfull og sleip.

Altså , Chris Watts fikk livstid. Den kan jeg forstå. Men når man sammenligner han og Nick kan jo virkelig ikke de to handlingene sidestilles! Helt syyyyyyyyyyyyykt. 

Anonymkode: bd25a...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså , Chris Watts fikk livstid. Den kan jeg forstå. Men når man sammenligner han og Nick kan jo virkelig ikke de to handlingene sidestilles! Helt syyyyyyyyyyyyykt. 

Anonymkode: bd25a...d23

Det kan virke som om Nick straffes for alle de menneskene som var involvert og ikke gjorde nok; Leger, barnevern, faren til Gypsy, 

Hvis de har en syndebukk som virkelig må børe med livet så blir samfunnet fornøyd....🙄

Endret av Rotemor
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rotemor skrev:

Det kan virke som om Nick straffes for alle de menneskene som var involvert og ikke gjorde nok; Leger, barnevern, faren til Gypsy, 

Hvis de har en syndebukk som virkelig må børe med livet så blir samfunnet fornøyd....🙄

Nettopp! Stakkars Nick :(

Anonymkode: bd25a...d23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MuggenKanari skrev:

Se dokumentaren før serien. Begge deler er bra, men er kjekt å vite den ekte historien først. 

Jeg digger navnet «MuggenKanari»😆

Anonymkode: 6d959...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...