Gå til innhold

Har dere sett The Act på HBO? Den er så bra!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Based on a true story og utrolig trist. Jeg forstår meg ikke på barnevernet i USA, eller helsevesenet for den saks skyld. Stakkars jente! 

Anonymkode: 1c398...701

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke sett den. Har aldri hørt om den, så den gidde jeg ikke bry meg om.

Anonymkode: 80ff1...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter også "Basert på en sann historie". Ikke "based on a true story".

Anonymkode: 80ff1...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sååå lyst å se den! men har ikke hbo, må skaffe meg det. har sett en dokumentar om de på youtube da. 

Anonymkode: bd25a...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det heter også "Basert på en sann historie". Ikke "based on a true story".

Anonymkode: 80ff1...6bd

Jeg kan skrive AKKURAT hva jeg vil, det bestemmer ikke du, for du er faktisk ikke KG-politiet. Har du ikke noe konstruktivt å bidra med så kan du gå og være sur et annet sted. 

Anonymkode: 1c398...701

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har fremstilt historien veldig bra. Den er spennende selv om man vet hva som skal skje.. Patricia Arquette er virkelig en god skuespiller!! Det er forsåvidt de andre i serien også.

Mange rare tilfeller av omsorgssvikt skyldes hjemmeskole og dårlig oppfølging av offentlige instanser.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har sååå lyst å se den! men har ikke hbo, må skaffe meg det. har sett en dokumentar om de på youtube da. 

Anonymkode: bd25a...d23

Anbefaler den virkelig! Hvis du har den krimkanalen ID Investigation (nr 62 på Get hos meg) så går det ofte om det der også. Jeg forstår virkelig ikke myndighetene i USA. Og jeg fatter ikke at homeschooling er lov! Får så vondt av Gypsy Rose, hun burde jo egentlig fått en erstatning og blitt frikjent. 

 

Anonymkode: 1c398...701

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler den virkelig! Hvis du har den krimkanalen ID Investigation (nr 62 på Get hos meg) så går det ofte om det der også. Jeg forstår virkelig ikke myndighetene i USA. Og jeg fatter ikke at homeschooling er lov! Får så vondt av Gypsy Rose, hun burde jo egentlig fått en erstatning og blitt frikjent. 

 

Anonymkode: 1c398...701

Hæææ, er det en egn krimkanal på GET???? Whaaat! Nå må jeg si opp jobben, haha. Takk! Sjekka nå, søren har ikke tilgang :( Hvor mye koster det i mnd, vet du? Helt enig, helt utrolig at hun ble dømt i det hele tatt spør du meg. Det var et spørsmål om liv eller død for hennes del. 

Anonymkode: bd25a...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja helt enig med deg, at homeschooling er lov!! Blir så sinnsykt provosert over denne historien, og urettferdigheten.

Anonymkode: bd25a...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk da personen serien baserer seg på ikke har samtykket til at det brukes ekte navn blant annet. Jeg, som kjenner til historien fra før av, synes at den er litt kjedelig. Det var mer spennende å høre Gypsy fortelle om det selv. 

Når det er sagt er det en utrolig historie, og jeg er helt enig med Gypsy i at fengsel ikke er stedet for å gi henne hjelp. Hun virker nå veldig reflektert selv om hun har en ganske sprø bakgrunn. Håper hun får et fint liv etter hun er løslatt i alle fall. 

Anonymkode: af442...bd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner.  Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Tilbakemeldinger tas på PM eller på Ris og ros. 

Ninab82/mod

Endret av ninab82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ELSKER den serien. Har anbefalt den til vennene mine, men de skjønner den ikke haha. Lønner seg å se dokumentaren først, tror jeg. Uansett, utrolig sykt er det, tenk alt hun har gått gjennom. Wow. 

Anonymkode: 1f328...ede

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant denne artikkelen om Munchausen By Proxy som var ganske bra.

Moren til Gypsy ble jo heller ikke diagnosert, men spesialister mener likevel at det er årsaken. Grådighet er jo et tilleggsmotiv her. De levde jo av pengegaver.

Det er få tilfeller der folk har blitt diagnosert og tiltalt nettopp fordi det ofte er for sent. I «The act» er det jo moren som dør, men i noen saker fra virkeligheten så er det barnet eller barna som mister livet.

https://www.nettavisen.no/meninger/fredheggen/munchausen-syndrome-by-proxy-nar-mor-er-fienden/3423425327.html

 

Endret av Rotemor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å se Mommy dead and dearest før dere ser The Act. Der er bakgrunnshistorien fortalt - blant annet av Gipsy selv :) Jeg er ufattelig imponert over hvor gode skuespillerne i The act er og hvor godt gjenskapt serien er. Bare ta huset og måten de snakker på! I scenene fra avhøret er det jo nesten som å se de ekte scenene! 

Anbefales virkelig!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Sirah skrev:

Anbefaler alle å se Mommy dead and dearest før dere ser The Act. Der er bakgrunnshistorien fortalt - blant annet av Gipsy selv :) Jeg er ufattelig imponert over hvor gode skuespillerne i The act er og hvor godt gjenskapt serien er. Bare ta huset og måten de snakker på! I scenene fra avhøret er det jo nesten som å se de ekte scenene! 

Anbefales virkelig!

Kan man se den på youtube? Det ligger noen filmer der om denne historien, men det er kanskje ikke denne du mener?

Anonymkode: bd25a...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man se den på youtube? Det ligger noen filmer der om denne historien, men det er kanskje ikke denne du mener?

Anonymkode: bd25a...d23

Det glemte jeg å skrive :) Denne ligger også på HBO. Men man finner den helt sikkert på youtube også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den (ekte) historien om Gypsy Rose Blanchard er helt utrolig, og jeg anbefaler alle å heller undersøke den, enn å se en filmatisert HBO-greie om saken.

Anonymkode: c7247...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...